BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF@news
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 sep 2009, 13:46

BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door DF@news » 27 mar 2010, 17:55

Heb je je al afgevraagd hoe een BMW met voorwielaandrijving eruit zou zien? Nou, zo dus. BMW heeft foto's laten zien van een prototype van een 1 Serie met WrongWD. << lees verder >>

Afbeelding
Dwarsgeplaatste viercilinder met 120 pk

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Mark Nauta » 27 mar 2010, 18:03

En daar gaat BMW.........

Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Richardt. » 27 mar 2010, 18:07

Gecondoleerd BMW :goodnight:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door EJGT3CS » 27 mar 2010, 18:09

Afbeelding

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Tom » 27 mar 2010, 18:30

Ik heb gelijk even op dejuiste plek een linkje geplaatst:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13#p594513

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 27 mar 2010, 18:36

Ha, die Fappers;

Voorwaar ik zeg u; als die in productie zou gaan en één mille minder kost dan een RWD-1serie zou die al gauw 90% van de verkoop voor zijn rekening nemen. RWD op mainstream modellen is paerlen voor de zwijnen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Joop » 29 mar 2010, 00:25

Niet BMW's eerste hybrid...:

...op basis van de E34 (518i) en E36 Coupe (316i) zijn ook al voertuigen gebouwd:
25 Jahre BMW (Forschung und) Technik GmbH

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Ravin ///M » 29 mar 2010, 00:28

Hansv (Hans van Velzen) schreef:is paerlen voor de zwijnen

:mrgreen: nicely put!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Sperdy » 29 mar 2010, 09:57

tja... 't is prima. Past bij de tijdgeest. Alleen staat daar tegenover dat M niet met een leuke M1 komt. Mijn (volgende) kleine racer sjop ik niet meer bij BMW, helaas. Mij zijn ze kwijt als klant.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Tristan » 29 mar 2010, 10:03

Dwarsgeplaatst betekend meteen dat de motor verder naar voren ligt wat qua stuurgedrag niet echt optimaal is. :|

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Snipe » 29 mar 2010, 10:12

Joop schreef:Niet BMW's eerste hybrid...:

...op basis van de E34 (518i) en E36 Coupe (316i) zijn ook al voertuigen gebouwd:
25 Jahre BMW (Forschung und) Technik GmbH
Klopt. Maar die eerdere hybrides hadden wel gewoon Standardantrieb.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 mar 2010, 16:49

Dat ziet er toch niet uit zo'n blok overdwars? En als ze het goed willen doen komt er ook een overhang van hier tot Kyoto bij kijken . Brrrrr.

En verder hangt de achteras er dan doelloos bij zoals bij dit model:
Afbeelding
:forum:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Roy » 29 mar 2010, 23:56

1 april :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Joop » 30 mar 2010, 18:52

Snipe schreef:
Joop schreef:Niet BMW's eerste hybrid...:

...op basis van de E34 (518i) en E36 Coupe (316i) zijn ook al voertuigen gebouwd:
25 Jahre BMW (Forschung und) Technik GmbH
Klopt. Maar die eerdere hybrides hadden wel gewoon Standardantrieb.
Dat dan weer wel...

Overigen de E1 was wel een FWD'tje... :wink: De auto wordt als elektro-auto aangemerkt, maar er lag ook een 4 cylinder benzine-blokje van K1100 motorfiets van BMW in. Hybrid???

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Snipe » 15 dec 2010, 01:05

*bump*
.....en nog een 1 Serie met FWD.

Afbeelding
Two roomy and highly practical front-wheel-drive BMWs are set to broaden the reach and appeal of the forthcoming second-generation 1-series.

The new front-drive models will be aimed squarely at the Audi A3. They will also provide added environmental credentials to BMW’s entry-level line-up through the introduction of a ground-breaking new three-cylinder engine.

Based on a new front-wheel drive platform and aluminium-intensive chassis, the new entry-level BMW models will be a traditional five-door hatchback and a sporting estate. They are scheduled to begin arriving in UK showrooms in September 2013.

BMW’s first modern-day front-wheel-drive models are known internally under the codename UKL (an acronym for the German words Unter Klasse). They are totally separate from the company’s high-profile MegaCity Vehicle project and form part of a new six-strong 1-series line-up.

Included are a three-door hatchback, a five-door hatchback, a coupé and a cabriolet, all with rear-wheel drive, plus the five-door hatchback and estate versions running on the new front-drive architecture.

In its design and packaging, the UKL is a vastly different proposition from the second-generation rear-drive 1-series that will make its world debut at the Geneva motor show in March. The primary difference between the two is that the front-drive car has its engine mounted transversely under a comparatively short bonnet rather than longitudinally under a typically long bonnet.

With drive being sent to the front wheels rather than channelled via a propshaft to the rear wheels, the layout has given BMW’s designers the freedom to dispense with the transmission tunnel running back through the interior. This should increase the amount of available space, especially in the rear.

The new layout has also allowed BMW to rethink the car’s proportions, with the front bulkhead and A-pillars being brought further forward. This will increase the volume of the cabin to a level comparable with Europe’s best-seller, the Volkswagen Golf, and the Audi A3.

The UKL will also gain a more upright windscreen and larger door apertures. Insiders talk of the five-door hatchback adopting a silhouette similar to that of the 5-series GT, albeit on a smaller scale.

As well as the adoption of front-wheel drive and the packaging improvements it brings, the new entry-level model will offer buyers the choice of frugal turbocharged three-cylinder engines along with a new generation of turbocharged four-cylinder units — all part of BMW’s EfficientDynamics programme.

The new three-cylinder petrol and diesel engines, known under the codenames N37 and N38, are set to be 1.5 litres in size. They have been designed in a modular nature and will share components with the BMW’s traditional 3.0-litre, six-cylinder petrol and diesel engines.

Ranged above the compact three-cylinder engines will be new 2.0-litre, four-cylinder petrol and diesel units. The new engines also reflect BMW’s 500cc-per-cylinder engineering philosophy. Both will run the latest in turbo and piezo-valve-equipped injection technology.

As with the smaller motors, the four-cylinder units are planned to run in combination with EfficientDynamics tech that will include stop-start, brake energy recuperation and a new heat recovery system that uses waste heat from the exhaust to generate electricity to power the car’s ancillaries.

Unlike its rear-wheel-drive 1-series sibling, the UKL is not scheduled to run BMW’s six-cylinder motors, which are designed exclusively for a longitudinal layout. But that’s not to say that it won’t be without a performance variant. Munich insiders have revealed to Autocar plans for a resurrection of the ‘ti’ name on a Golf GTI-challenging performance model running a 220bhp version of BMW’s new turbocharged 2.0-litre engine.

This new model will be used to support a successor to BMW’s upcoming 1-series M Coupé, which is tentatively due to appear in 2013.
En over die nieuwe 1 Serie gesproken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het normale model heeft uiteraard wel RWD en dat andere ding moet maar genegeerd worden hier.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Leen » 15 dec 2010, 10:41

haha UKL Unterklasse

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door Niall » 16 dec 2010, 15:56

Leen schreef:haha UKL Unterklasse
Maar toch heet deze zo bij BMW intern, nieuwe MINI komt op hetzelfde platform

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie met voorwielaandrijving

Bericht door GTRene » 16 dec 2010, 16:13

BMW heeft AWD...

enkele types de aandrijving voor en andere types de aandrijving achter, we have it all :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Semrush [Bot] en 35 gasten