M5 is verkocht en iets nieuws
- RVV
Re: M5 is verkocht en iets nieuws
Nee, en het klinkt raar, maar daar ben ik ook blij om. Want de instap is al niet om over naar huis te schrijven.
-
OnlineFabian
Mooie keus Rico, prachtige auto met heerlijke motor.
Heb zelf ook getwijfeld...paar weken terug kwam er 1 terug uit de lease...top uitvoering, alles aangevinkt op de optielijst.....grrrrr, wat was ie interessant geprijst voor mijzelf....ik heb de verleiding maar geprobeerd te weerstaan. En gelukt. Wil de Z3qp niet kwijt, en dat was wel noodzaak geweest.....
Enjoy!!!
ps, de zwarte velgen zijn smaakgevoelig inderdaad, ik vind het verschrikkelijk
Heb zelf ook getwijfeld...paar weken terug kwam er 1 terug uit de lease...top uitvoering, alles aangevinkt op de optielijst.....grrrrr, wat was ie interessant geprijst voor mijzelf....ik heb de verleiding maar geprobeerd te weerstaan. En gelukt. Wil de Z3qp niet kwijt, en dat was wel noodzaak geweest.....
Enjoy!!!
ps, de zwarte velgen zijn smaakgevoelig inderdaad, ik vind het verschrikkelijk

- Chris van S.
Super Rico, gefeliciteerd!
Wat wij, MN.nl en ik, van een Z4 3.0Si vinden heeft een keer op de FP gestaan. Welliswaar met een roadster, maar naar mijn smaak moet een QP nog beter zijn.
Daarom begrijp ik in elk geval je beredenering heel goed.
Wat wij, MN.nl en ik, van een Z4 3.0Si vinden heeft een keer op de FP gestaan. Welliswaar met een roadster, maar naar mijn smaak moet een QP nog beter zijn.

Daarom begrijp ik in elk geval je beredenering heel goed.

- Martijn_bmw
ik vind hem geweldig zowel de Z3qp als de Z4qp
vind ze alleen te onpraktisch voor mezelf als enige dagelijkse auto...

vind ze alleen te onpraktisch voor mezelf als enige dagelijkse auto...

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geinig ding Rico, zilver met die anthraciet/zwarte wielen, ik vind 'm ok. 

- stefan740
Sinds de IAA 2005 wil ik er ook al eentje

- Downforce Hans
Ik had onder mijn corvette ook zwarte wielen maar ben later toch weer terug gegaan naar antraciet.
Zwart vind ik mooi maar verveeld toch vrij snel en antraciet is toch wat sjieker........
Zwart vind ik mooi maar verveeld toch vrij snel en antraciet is toch wat sjieker........
- Mathieu
Hanz, wat zeg je nu?
Sjiek, sjieker, sjiekst.
Alsof jij ook maar iets sjieks in je hebt
Sjiek, sjieker, sjiekst.

- 2000USA
Rico, mooie kar! Zal niets over de wielen zeggen...
Ben wel eens met Hans, antraciet is in bijna alle gevallen beter, tenzij je na elke rit met een potje bandenzwart aan de gang gaat...

Ben wel eens met Hans, antraciet is in bijna alle gevallen beter, tenzij je na elke rit met een potje bandenzwart aan de gang gaat...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Persoonlijk zou ik dat liever voor de koop weten...........nu is een proefrit (ten) ook niet alles maar geeft toch wel enige indruk..........Ik ben benieuwd hoe de auto mij in de praktijk zal bevallen. Of dik tevreden, of het is na een paar maanden helemaal niks voor me. Is denk geen tussenweg. In het laatste geval zal die weer te koop worden gezet.
Mijn proefrit (FWIW) met de Z4M roadster was zodanig duidelijk dat ik gelijk wist dat deze kar mij niet zou passen...............
- Downforce Hans
Ach Eva vond het ook niet sjiek, maar wel lekker.................Mathieu schreef:Hanz, wat zeg je nu?
Sjiek, sjieker, sjiekst.

- RVV
Romo ik heb uiteraard een proefrit gemaakt, maar qua bevallen dat hangt van de dagelijkse praktijk af. En soms moet je gewoon eens wat in de praktijk ondervinden.
Op een schaal van 10 qua DF waarde schat ik deze auto op 9 in.
Op een schaal van qua praktische inzetbaarheid schat ik deze auto in op 2.
Hoe de balans in de praktijk uitpakt is een kwestie van er achter komen. De verhalen van Z3 (Qp) en Z4 (Qp) rijders zijn altijd erg enthousiast op DF, dus laat ik dat dan maar als maatstaf nemen
De velgen zijn trouwens minder (pik)zwart dan de foto doet vermoeden, deze foto doet de feitelijk kleur meer recht aan.
Op een schaal van 10 qua DF waarde schat ik deze auto op 9 in.
Op een schaal van qua praktische inzetbaarheid schat ik deze auto in op 2.
Hoe de balans in de praktijk uitpakt is een kwestie van er achter komen. De verhalen van Z3 (Qp) en Z4 (Qp) rijders zijn altijd erg enthousiast op DF, dus laat ik dat dan maar als maatstaf nemen

De velgen zijn trouwens minder (pik)zwart dan de foto doet vermoeden, deze foto doet de feitelijk kleur meer recht aan.
- Bijlagen
-
- 0185481806011.jpg (48.48 KiB) 424 keer bekeken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Akkoord........
Ik vond zelf de (te) lange neus en het (te) ver op de achters zittend nog al vervelend rijden...........blijft uiteraard een persoonlijke overweging.............
Ik vond zelf de (te) lange neus en het (te) ver op de achters zittend nog al vervelend rijden...........blijft uiteraard een persoonlijke overweging.............
- GTRene
ah, had ik al iets gehoopt doordat die foto zo donker was, nu kan je het beter zien, Anthraziet is 

-
OnlineWJ
Vind ze er mooi bij staan. Veel
.

- VLA
Zeer mooie wagen, en vind de velgen er op zich wel bij passen. Veel rijplezier ermee.
- Luca
Mooie auto!!!
Had graag je M5 overgenomen!!
Maar van de maandelijkse kosten schrik ik toch wel.
Veel plezier ermee!
Had graag je M5 overgenomen!!
Maar van de maandelijkse kosten schrik ik toch wel.
Veel plezier ermee!
-
Ik vind die velgen juist heel mooi.
Het licht grijs staat heel mooi bij de donker grijze velgen.
Het licht grijs staat heel mooi bij de donker grijze velgen.
- Joop
Een paar dagen niet op DF en de über-saloon krijgt een schop ten faveure van de Z4 Coupe...
...flinke switch. Z4 Coupe is inderdaad een hele leuke auto. Hij stond bij mij ook op het lijstje, maar om praktische redenen heb ik 'm zelf laten staan destijds, maar qua rijden gewoon super ondanks de E46 techniek. Met het 3,0L blokje is ook al rap genoeg.
Sportstoelen zou voor mij toch wel een must zijn. De standaard stoelen in de Z4 vind ik veel te vlak. Maar goed dat is een persoonlijk mening.
...flinke switch. Z4 Coupe is inderdaad een hele leuke auto. Hij stond bij mij ook op het lijstje, maar om praktische redenen heb ik 'm zelf laten staan destijds, maar qua rijden gewoon super ondanks de E46 techniek. Met het 3,0L blokje is ook al rap genoeg.
Sportstoelen zou voor mij toch wel een must zijn. De standaard stoelen in de Z4 vind ik veel te vlak. Maar goed dat is een persoonlijk mening.
- Macboy
Ook ik vind de velgen juist mooi. Zwart en grijs is een mooie combo, helemaal als het minder donker is zoals uit de laatste foto blijkt. Verder eens met de post van Michel Pol hierboven.
Geweldige keuze Rico
Geweldige keuze Rico

- RVV
Het is niet zo dat de M5 weg is gegaan omdat ik een Z4 coupe wilde.
De M5 werd verkocht en toen was het een voldongen feit dat ik ASAP een 2e auto nodig had. Ik was op zoek naar 325i's en 330i's. Maar vond niks naar mijn gading of veel te duur. Toen voor de gein is gaan zoeken op een Z4, niet eens speciaal naar een coupe. En ineens zag ik deze staan. Prijs was goed, verhaal wat door de verkoper werd verteld was goed, rijden was goed. Auto was goed. En ik dacht, waarom ook niet. Dit is niet zo'n financieel avontuur als een M5 of een M3 waar de afschrijving (en kosten) met vorken worden geschreven.
Jaar verder en dit is echt iets voor Macboy
De M5 werd verkocht en toen was het een voldongen feit dat ik ASAP een 2e auto nodig had. Ik was op zoek naar 325i's en 330i's. Maar vond niks naar mijn gading of veel te duur. Toen voor de gein is gaan zoeken op een Z4, niet eens speciaal naar een coupe. En ineens zag ik deze staan. Prijs was goed, verhaal wat door de verkoper werd verteld was goed, rijden was goed. Auto was goed. En ik dacht, waarom ook niet. Dit is niet zo'n financieel avontuur als een M5 of een M3 waar de afschrijving (en kosten) met vorken worden geschreven.
Jaar verder en dit is echt iets voor Macboy

- GTRene
echt iets voor... 

- Snipe
Als je er nou bij vertelt dat je overwogen hebt om tijdelijk in een 118i of 318i te gaan rijden, is zo'n Z4 helemaal een gouden keus.RVV schreef:Ik was op zoek naar 325i's en 330i's. Maar vond niks naar mijn gading of veel te duur. Toen voor de gein is gaan zoeken op een Z4, niet eens speciaal naar een coupe.
- Michel P
Velgen heeft met persoonlijke smaak te maken, Rico vind ze mooi dus prima toch, en als ze toch gaan vervelen kunnen er altijd nog M3 cs wilen onder! Idem voor sportstoelen, die zou ik perse in zo'n auto willen hebben.
1295kg is voor en moderne auto vol opties natuurlijk erg netjes. Ben erg benieuwd of het QP virus je gaat pakken, of dat je daar te nuchter voor bent
Michel
1295kg is voor en moderne auto vol opties natuurlijk erg netjes. Ben erg benieuwd of het QP virus je gaat pakken, of dat je daar te nuchter voor bent

Michel
- RVV
Ah hij staat er, stoer bakkie hoor. Wat een verschil tov de M5. Echt compleet andere auto's. Wielen gaan er morgen gelijk weer af en worden vervangen door een setje met winterbanden.
Vanavond wordt de M5 opgehaald.
Vanavond wordt de M5 opgehaald.