Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 dec 2010, 08:35

Beetje kortzichtige opmerking Romo, dus eigenlijk zeg je. Iedereen met kinderen, waar jij de achtergrond en leefwijze niet van kent, want je observeert en concludeert zoals je zelf zegt, en waarbij de kinderen misbruikt worden buitenshuis, hebben ouders die slecht voor hun kinderen zorgen ?

Volgens mij moet je nog even wat langer nadenken over dit onderwerp.
Iets meer ( goede dinge ? ) observeren en dan pas concluderen.

Nee dat zeg ik dus niet...............even goed lezen................

Hoog uit dat het eea faciliteert..........

Geloof me, ik heb zeer lang nagedacht over dit soort dingen, daarbij heb ik er ook nog praktische medische werk ervaring mee...............

Ik zie het meer als een maatschappelijk probleem, niet dat ik ouders beschuldig of verwijtend bejegen...................verre van....................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 13 dec 2010, 08:52

romo schreef: heb ik er ook nog praktische medische werk ervaring mee...............
Waarmee, en als wat?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 dec 2010, 08:56

Ravin ///M schreef:
romo schreef: heb ik er ook nog praktische medische werk ervaring mee...............
Waarmee, en als wat?

Het gaat te ver om daar over uit te wijden........................moet je maar van me aannemen..........

In elk geval kan ik er een zeer, gewogen, oordeel over innemen....................doch slechts constaterend en niet als verwijtend dan wel aanmatigend bedoeld..............

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 13 dec 2010, 08:58

Ok, maar je beroep is toch maar 1 woord?

romo

Bericht door romo » 13 dec 2010, 08:59

Ravin ///M schreef:Ok, maar je beroep is toch maar 1 woord?

Ook daar heb ik me me op DF nooit over uit gelaten, nu dus ook niet..................het gaat niet om mij persoonlijk, het gaat om veranderende maatschappelijke omstandigheden, zeg maar het geforceerd los moeten laten van de bekende 3 R en

Rust

Reinheid

Regelmaat

Veranderende maatschappelijke omstandigheden even nader gedefinieerd;

1 Gezinnen met weinig dan wel onvoldoende structuur

2 Gebroken/ 1 ouder gezinnen

3 Hoge werkdruk, lees; financiële verplichtingen

4 Cultuur van alles moet kunnen

5 Cultuur van alles willen hebben

De hierdoor onstane onrust heeft direct gevolgen voor kinderen in dergelijke situaties............helaas komt dit veel meer voor dan je zou denken.........

Daar is waar ik aan refereer, reeds op de voorgaande pagina`s.

Michel P

Bericht door Michel P » 13 dec 2010, 09:17

+1 Romo,

Daarom heb in met GF ook gekozen voor de optie dat de moeder thuis is voor de kids. Dan lever je qua welvaart wellicht wat in, maar dat is het in onze ogen ook waard.

Verder denk ik dat een kind in een gezin altijd centraal dient te staan, het zijn handenbindertjes, maar dat weet je. Verder is het per kind verschillend hoe ze zich voelen in bepaalde situaties.

Michel

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 09:25

@Romo, ben het met je eens. Ik denk ook dat er genoeg gebroken gezinnen zijn waar geen rust heerst en financiele onderzekerheid de dagelijkse toon zet..

Maar dat heeft allemaal niks te maken met misbruik wat bij kleine kinderen op o.a. een dagopvang voor kan komen.
En daar ging het toch over ? ............ ;)
Je kan de kans op, wel minimaliseren..................met huidige leefstijlen van ouders (generaliserend I know) neemt die kans behoorlijk toe.......................
dus eigenlijk zeg je. Iedereen met kinderen, waar jij de achtergrond en leefwijze niet van kent, want je observeert en concludeert zoals je zelf zegt, en waarbij de kinderen misbruikt worden buitenshuis, hebben ouders die slecht voor hun kinderen zorgen
Nee dat zeg ik dus niet...............even goed lezen................

Hoog uit dat het eea faciliteert..........
U lost me there..
Makklijker maken ? Je doelt op het feit dat misbruik langer door zou kunnen gaan omdat ouders niet goed op hun kinderen letten ? Wellicht.
Maar het punt blijft dat ongeacht opvoeding , leef of werkwijze van de ouders, wat dat is ergens jou punt, het geen verschil uit maakt op het moment dat er voor een eerste keer ontucht gepleegd wordt op zo'n dagopvang/school/whatever..
Op zo'n moment kun je daar als ouder helemaal niks aan doen. De enige schuldige is de ontuchtpleger, en niet de maatschappij, niet de ouders , alleen de persoon direct.

En om nou te zeggen dat de ontuchtpleger een slachtoffer is van de maatschappij gaat mij te ver.
Gewoon op de brandstapel ermee.
Laatst gewijzigd door dvh op 13 dec 2010, 09:34, 5 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 13 dec 2010, 09:25

Hee Romo,

Ik vind je ietwat kort door de bocht reageren over dit onderwerp. Let wel, ik heb je mening altijd erg hoog zitten maar je komt nogal hard en zwart wit uit de hoek wat mij betreft. Ik voel me niet aangevallen maar wel geneigd te reageren. Ik heb zelf ook een dochter van 2,5. Ikzelf werk fulltime (ondernemer), mijn vriendin werkt 24 uur in de week. Onze kleine is 2 dagen bij een gastouder en 1 dag bij m'n moeder. Mijn moeder vind dat helemaal geweldig en ziet dat zeker niet als een verplichting. Die 2 dagen met andere kinderen van haar leeftijd bij de gastouderopvang is een absolute aanwinst. Ze ontwikkelt zo snel, mede door het contact met leeftijdsgenootjes. Dat had ze niet gehad als ze 5 dagen in de week thuis had gezeten met mij of m'n vriendin.

Waarom werkt mijn vriendin? Niet om haar carriere maar vooral om het sociale contact. Het contact met collega's, andere mensen... is voor haar belangrijk. Als ze 5 dagen thuis zou zitten, dan wordt ze gek. Niet eens om het geld, ik verdien genoeg om alles te kunnen betalen. Maar om nou om die reden, dat ze werkt, geen kinderen (wat we beide graag wilden) te nemen, dat gaat me te ver. Wij hebben een perfecte combinatie in mijn ogen. De kleine vindt het geweldig bij de opvang, speelt met leeftijdsgenootjes en de rest van de week is ze thuis bij m'n vriendin.

Echter, wij hebben nog die keus en de 'luxe' dat ik vrij goed verdien. Zat gezinnen in dit peperdure land moeten domweg wel beide werken om überhaupt een woning en hun leven te kunnen betalen. Moeten die dan maar geen kinderen nemen?

Er wordt vanuit de kinderlozen iets te gemakkelijk geredeneerd denk ik.

Maar goed, er zijn natuurlijk zat gezinnen waar de balans helemaal zoek is. Dan ben ik het met je eens.

richardk

Bericht door richardk » 13 dec 2010, 09:38

Wouter81 schreef:Hee Romo,

Ik vind je ietwat kort door de bocht reageren over dit onderwerp. Let wel, ik heb je mening altijd erg hoog zitten maar je komt nogal hard en zwart wit uit de hoek wat mij betreft. Ik voel me niet aangevallen maar wel geneigd te reageren. Ik heb zelf ook een dochter van 2,5. Ikzelf werk fulltime (ondernemer), mijn vriendin werkt 24 uur in de week. Onze kleine is 2 dagen bij een gastouder en 1 dag bij m'n moeder. Mijn moeder vind dat helemaal geweldig en ziet dat zeker niet als een verplichting. Die 2 dagen met andere kinderen van haar leeftijd bij de gastouderopvang is een absolute aanwinst. Ze ontwikkelt zo snel, mede door het contact met leeftijdsgenootjes. Dat had ze niet gehad als ze 5 dagen in de week thuis had gezeten met mij of m'n vriendin.

Waarom werkt mijn vriendin? Niet om haar carriere maar vooral om het sociale contact. Het contact met collega's, andere mensen... is voor haar belangrijk. Als ze 5 dagen thuis zou zitten, dan wordt ze gek. Niet eens om het geld, ik verdien genoeg om alles te kunnen betalen. Maar om nou om die reden, dat ze werkt, geen kinderen (wat we beide graag wilden) te nemen, dat gaat me te ver. Wij hebben een perfecte combinatie in mijn ogen. De kleine vindt het geweldig bij de opvang, speelt met leeftijdsgenootjes en de rest van de week is ze thuis bij m'n vriendin.

Echter, wij hebben nog die keus en de 'luxe' dat ik vrij goed verdien. Zat gezinnen in dit peperdure land moeten domweg wel beide werken om überhaupt een woning en hun leven te kunnen betalen. Moeten die dan maar geen kinderen nemen?

Er wordt vanuit de kinderlozen iets te gemakkelijk geredeneerd denk ik.

Maar goed, er zijn natuurlijk zat gezinnen waar de balans helemaal zoek is. Dan ben ik het met je eens.
high five

was net exact hetzelfde verhaal aan het tikken alleen heb ik een dochter van 5 en een zoon van 2,5
dochter zit al in groep 2 en zoon gaat straks 2 ochtenden naar de peuter.

Mijn ouders en mijn schoonouders vinden het helemaal geweldig dat de kinderen komen...
MIjn kinderen zijn enorm sociaal en weet je wat ons opvalt. Juist die ouders waarbij de moeder niet meer werkt laten de kinderen bij ons spelen na school..." we halen ze rond 6 wel weer op, goed?" want dan kunnen ze even shoppen etc etc.

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 09:40

Idem verhaal hier.
En dat zal voor velen hetzelfde zijn.
Kinderopvang is voor opvoeding een aanvulling op het sociale gedrag van kinderen.
Beter een X uur naar de opvang en een dag naar oma,dan altijd maar thuis bij moeders..
( ook beter voor de geestelijke gesteltheid van 'mama' ........... :mrgreen: )

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2010, 09:42

Interessante discussie, als vader van drie kinderen met jonge leeftijd denk ik ook vaak bewust over dit onderwerp na. Wij hebben als ouders er voor gekozen om onze kinderen niet door anderen op te laten vangen, Onze kinderen zijn ook nooit naar een kdv gegaan. Gastouders ook niet. Maar toch werken zowel mijn vrouw als ik. Dit kan mede door de situatie. Of mijn vrouw is thuis met de kinderen of ik. En dat in onze situatie heel goed samen. Onze kinderen zijn wel altijd naar de peuterspeelzaal toegegaan, en nu uiteraard naar school toe.

Romo is wel wat erg zwart/wit, maar ik zit grotendeels wel met hem op 1 lijn. Mijn standpunt is, is dat ik in principe geen enkele volwassene 1 op 1 met één van mijn kinderen vertrouw. Dat wil niet zeggen dat ik ik in iedere volwassene een potentiële pedofiel zie. Je weet het alleen nooit. Je moet er rekening mee houden dat het zo kan zijn.

Over de dader, ik lees in de krant dat hij de kinderen misbruikte in zijn eigen huis, hij nam de kindereren in vertrouwen mee of de kinderen werden blijkbaar door ouders bij hem afgeleverd, kijk dat vind ik gewoon de kat op het spek binden. Die ouders hebben ook voor wat mij betreft veel boter op hun hoofd. Die vent bood zich via marktplaats. Wie zoekt nou een kinderoppasser via marktplaats op? Onbegrijpelijk.

En dan ook nog een vent van 27 jaar. pphfff., waar is de tijd gebleven dat mensen hun kinderen nog zagen als mens en niet als gebruiksartikel.

Ouders moeten heel goed nadenken over hoe zij hun kinderen laten opvangen. Of hoe zij het zien dat hun kind 1 op 1 met een volwassene alleen is. Blind vertrouwen kan eigenlijk nooit.

Ik denk ook even terug aan een situatie jaren geleden ergens in de Drenthe (ik meen Klazienaveen) Waar een een hele aardig buurvrouw op een baby paste. Maar na het plaatsen van een verborgen camera (waar blijkbaar aanleiding voor was) bleek die vrouw die baby stelselmatig zwaar te mishandelen.

Ik zei toen al tegen mijn vrouw, mochten we ooit kinderen krijgen. Ik laat ze nooit bij een vreemde achter hoe bekend die ook is. maar eerlijk is eerlijk dit heb ik ook wel los moeten laten want de kinderen van 4 en 6 spelen ook bij vriendinnetjes. Maarja het is blijkbaar hele moeilijke en lastige materie.

Elise

Bericht door Elise » 13 dec 2010, 09:46

Wouter81 schreef:Er wordt vanuit de kinderlozen iets te gemakkelijk geredeneerd denk ik.
Ik denk dat de bewust kinderlozen juist net iets beter over de zaken hebben nagedacht.

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 09:49

Nou, als het bewust kinderloos van de zaken afhangen die hier genoemd worden ?.
Dat is imho een soortgelijke vergelijking als: ' ik rijd bewust geen auto want met autorijden maak je kosten, kans op ongelukken en kan je dood betekeken'.

Klopt, dat is ook zo. Alleen je maakt niet bewust een ongeluk, je let altijd zo goed mogelijk op en je wil toch graag autorijden omdat het een verrijking van je leven kan zijn.

Knot

Bericht door Knot » 13 dec 2010, 09:49

Vroeger had je het voor het kiezen. Tegenwoordig is men al blij als je je kind naar een verblijf mag brengen met een jaar wachttijd!

Toch zou ik het zelf ook goed in de gaten houden, zo min mogelijk risico proberen te lopen maar je weet het idd nooit 100% zeker. Dan moet je gaan vogelen met de vriendenkring, met 4 gezinnen de dagen om en om vullen bijvoorbeeld.

romo

Bericht door romo » 13 dec 2010, 09:51

Ik geef direct toe dat je niet alles als ouders in de hand hebt............

Maar idd, wat Rico zegt, wees uitermate kritisch..............maar dan nog.........

Zwart wit is alleen maar om de discussie te verduidelijken ................dat er gulden middenwegen zijn die goed gaan is evident...............

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2010, 09:54

Oja, zo'n beetje het belangrijkste.. pedofielen zijn bijna nooit vieze mannen met smoezelige regenjassen die in een donker bos staan te pielen.

Het zijn eigenlijk altijd mannen die eerst een vertrouwensband opbouwen met de ouders, daar een uitgebreid pad voor bewandelen, waarbij uit nergens blijkt dat ze ook maar één verkeerde gedachte over je kinderen hebben. Ze zijn bijna altijd heel innemelijk en persoonlijk begaan met het leven van de ouders, hebben alle begrip voor de moeilijke situatie betreffende het opvoeden van een kind. De jachtige maatschappij laat niet vaak niet toe om hier goed mee om te gaan. De pedofiel zal altijd open een eerlijk en in vol vertrouwen een steentje willen bijdragen. Gewoon omdat het vanzelfsprekend voor hem is om mensen voort te helpen. Het woord naastenliefde heeft hij letterlijk hoog in het vaandel staan.

En met een glimlach van blijdschap leveren ouders hun kind uit aan de duivel.. want ze zijn uit de spreekwoordelijk brand geholpen..

Elise

Bericht door Elise » 13 dec 2010, 09:55

dvh schreef:Nou, als het bewust kinderloos van de zaken afhangen die hier genoemd worden ?.
Dat is imho een soortgelijke vergelijking als: ' ik rijd bewust geen auto want met autorijden maak je kosten, kans op ongelukken en kan je dood betekeken'.

Klopt, dat is ook zo. Alleen je maakt niet bewust een ongeluk, je let altijd zo goed mogelijk op en je wil toch graag autorijden omdat het een verrijking van je leven kan zijn.
Ik vind je opmerking en vergelijking echt nergens op slaan.

romo

Bericht door romo » 13 dec 2010, 09:56

RVV schreef:Oja, zo'n beetje het bleangrijkste.. pedofielen zijn bijna nooit vieze mannen met smoezelige regenjassen die in een donker bos staan te pielen.

Het zijn eigenlijk altijd mannen die eerst een vertrouwensband opbouwen met de ouders, daar een uitgebreid pad voor bewandelen, waarbij uit nergens blijkt dat ze ook maar één verkeerde gedachte over je kinderen hebben. Ze zijn bijna altijd heel innemelijk en persoonlijk begaan met het leven van de ouders, hebben alle begrip voor de moeilijke situatie betreffende het opvoeden van een kind. De jachtige maatschappij laat niet vaak niet toe om hier goed mee om te gaan. De pedofiel zal altijd open een eerlijk en in vol vertrouwen een steentje willen bijdragen. Gewoon omdat het vanzelfsprekend voor hem is om mensen voort te helpen. Het woord naastenliefde heeft hij letterlijk hoog in het vaandel staan.

En met een glimlach van blijdschap leveren ouders hun kind uit aan de duivel.. want ze zijn uit de spreekwoordelijk brand geholpen..

Dat is wat ik met faciliteren bedoel.........................

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 09:58

Elise schreef:
dvh schreef:Nou, als het bewust kinderloos van de zaken afhangen die hier genoemd worden ?.

Ik vind je opmerking en vergelijking echt nergens op slaan.
Dat mag, wellicht interperteer ik jou opmerking anders dan je hem bedoelt hebt.
Zoniet, dan sta ik achter mijn opmerking.

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 dec 2010, 10:02

romo schreef: Ook daar heb ik me me op DF nooit over uit gelaten, nu dus ook niet..................
And that we shall have to respect.

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 10:03

Is het zo'n groot geheim dan ? ......... :mrgreen:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 13 dec 2010, 10:03

Goed verhaal Rico, ben het er ook wel mee eens maar het volgende punt blijft:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 13 dec 2010, 10:04

dvh schreef:Is het zo'n groot geheim dan ? ......... :mrgreen:
Denk dat romo pimp is, hij post zoveel g##le wijven in dat andere topic. :)

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 10:05

Wouter81 schreef:Goed verhaal Rico, ben het er ook wel mee eens maar het volgende punt blijft:
Die mensen hebben gewoon pech en lopen meer kans op misbruik, slachtoffers van de maatschappij. :roll: :mrgreen: :bag:
Wouter81 schreef:
dvh schreef:Is het zo'n groot geheim dan ? ......... :mrgreen:
Denk dat romo pimp is, hij post zoveel g##le wijven in dat andere topic. :)
Ik denk het , jij zegt het :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2010, 10:07

Wouter, het is een persoonlijke keuze van ons, maar het is geen waarde oordeel over mensen die het wel doen. Tenzij die mensen er niet goed over nadenken. Ik vind dat als je je kind naar een kerel van 27 toebrengt 1 op 1 's avonds dat je er niet goed over nadenkt.

Plaats reactie