Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
richardk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 21:59

sorry maus en romo maar wat een domme en onnagedachte reactie.. Mijn kinderen hoeven gelukkig niet naar een kinderdag verblijf maar kunnen 2 dagen in de week terecht bij opa en oma en pake en beppe.

Waarom? Omdat mijn vrouw ook een studie heeft gedaan en met het kiezen van kinderen inderdaad van 5 dagen in de week naar 2 dagen in de week werken is gegaan. Als er geen mogelijkheid was om de kinderen bij beide ouders van ons te kunnen verblijven dan warn ze ook naar het kinder dagverblijf gegaan.

waarom? omdat je kinderen krijgt houd niet alles op. Opvoeding kan op die dagen net zo goed verzorgd worden door mijn, als mijn vrouw haar ouders. Daarnaast is het niet verkeerd voor kinderen om om te gaan op jonge leeftijd met leeftijdsgenootjes. Dit vormt een kind maakt deze minder eenkennig. Tuurlijk is het misplaatst dat er op een kinder dagverblijf een pedo rondloopt, maar zo is de kans dat de buurman dit is en als je kind daar een dagje speelt omdat deze ook kinderen heeft een pedo is ook aanwezig.

beide heren zouden bij mij niet lang geleefd hebben maar goed. Maar om werkende ouders gelijk te veroordelen :hmmm:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 dec 2010, 22:01

Ik veroordeel niet..................ik constateer.................

Verder is het, dat moge duidelijk zijn, niet mijn keuze.....................

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:04

romo schreef:Dat bedoel ik....................ik kan der met de kop niet bij....................

Vervolgens constateren dat er ADHD is, de Ritalin met schepen tegelijk aanvoeren..............................pa en ma kunnen het niet aan..............scheiding...............en huppakee weer een kansloze missie..................het kind naar een "opvanggezin"......................en 5 jaar later staat er weer een bericht over kindermisbruik bij dit gezin............
en een geconsteerde ADHD door sommige " doktoren" word inderdaad afgedaan met ritalin. Juiste voeding en juiste opvoeding(probleem ligt al bij de ouders) is het 9-10 keer geen ADHD/ PDD NOS. trek bij de meeste gezinnen een la open en sta te kijken na het snoepgoed en kleurstoffen spectakel wat je tegen komt

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:06

romo schreef:Ik veroordeel niet..................ik constateer.................

Verder is het, dat moge duidelijk zijn, niet mijn keuze.....................
beperkte bewegingswereld kennen jouw kinderen dan.. is de film bubble boy een autobiografie voor je? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 dec 2010, 22:07

Ik heb geen kinderen......................dat is mijn, heldere, keuze.................

GTRene

Bericht door GTRene » 12 dec 2010, 22:09

vroeger werd het ookw el veel gedaan, echter werd veel in de doofpot gestopt of achter een muur van schaamte...
en het kan overal zitten, maar natuurlijk is niet iedereen verdacht, je moet echter wel alert blijven en keuze's maken.

zelfs de oppas lieden als bv opa/oma kunnen soms rare dingen doen...ken daar ook wat verhalen over.

mensen vragen al wel meer en zijn der al wel opener over, wat ook weer de hele andere kant op kan slaan zoals iedereen als verdachte zien, of die mensen die dat zo voelen :wink:

dus een beetje eigenwaarde en inzicht is wel op z'n plek :D

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:09

verklaard teveel..en gezien je uitspraken een goede keuze... er zou maar eens opvolging komen :clap:

JP

Bericht door JP » 12 dec 2010, 22:15

richardk schreef:(...)
waarom? omdat je kinderen krijgt houd niet alles op. Opvoeding kan op die dagen net zo goed verzorgd worden door mijn, als mijn vrouw haar ouders.(...)

Maar wat als je die niet meer hebt...

Maar daarbuiten. is het in mijn ogen je ouders opzadelen met jouw kinderen (ja, hun kleinkinderen dat klopt) Die hebben lang genoeg kinderen grootgebracht, en zullen uit beleefdheid wel zeggen dat ze het niet erg vinden. Heb ik zoiets van, gun ze een verdiende 'rustige' oude dag.... :wink:

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:22

whahaha jij hebt ook nog kinderen denk ik.

zeitten nog niet in het bejaardenhuis hoor.
die vinden het allebeide machtig dat de kleinkinderen komen, zal ik later ook vinden als mijn kleinkinderen komen.

het is niet de accountant die langs komt..

en het woord opzadelen,zegt genoeg over jouw opvoeding :nah:

JP

Bericht door JP » 12 dec 2010, 22:30

richardk schreef:whahaha jij hebt ook nog kinderen denk ik.
die vinden het allebeide machtig dat de kleinkinderen komen, zal ik later ook vinden als mijn kleinkinderen komen.

het is niet de accountant die langs komt..

en het woord opzadelen,zegt genoeg over jouw opvoeding :nah:
Je bedoelt vast en zeker 'nog geen kinderen' , en dat klopt,,,,die heb ik niet, omdat ik er de tijd niet voor heb. Minimaal 5 dagen per week in het buitenland en dan hoef ik geen kinderen, noch een vaste relatie. Als ik eraan begin, wil er tijd voor kunnen maken. Kan de vriendin anders ook wel bij de buurman achterlaten......haal ik ze vrijdags wel weer op....

En mijn accountant mag best vaak langs komen, maar niet 2 dagen per week, sch**t hij niet in zijn broek, eet hij niet mee, en eet hij niet de hele koelkast leeg... :mrgreen:

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:35

ah dat vonden je ouders van jou.. :mrgreen:

die luier periode is zo voorbij en als je bang bent da je koelkast leeg word gehaald ben jij ook degene die nooit een rondje geeft :clap:

en dat geen vriendin is dat wel een keuze? :clap:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 12 dec 2010, 22:42

De 'ik hoef geen kinders, bewuste keus etc' posters hier missen hier volgens mij ook een essentieel iets voor: een vrouwspersoon :) dus ja... dan is het een het gevolg van het ander.

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:45

Wouter81 schreef:De 'ik hoef geen kinders, bewuste keus etc' posters hier missen hier volgens mij ook een essentieel iets voor: een vrouwspersoon :) dus ja... dan is het een het gevolg van het ander.
:clap: :clap: :clap: :clap:

zoals ik al zei.. is het wel een keuze :roflol: :jenna:

hee ik heb morgen pappadag( heerlijk).. truste

JP

Bericht door JP » 12 dec 2010, 22:46

richardk schreef: en het woord opzadelen,zegt genoeg over jouw opvoeding :nah:
en waarom? Wat heeft dat met opvoeden te maken?

Mijn ouders hebben juist een (mijn) 92jarige Opa (met bijpassende gebreken, want op die leeftijd worden het net kinderen) al 35jaar in huis omdat de andere kinderen zich er geen reet van aan trekken. Als die er niet meer is, wil ik mijn ouders het niet aandoen om ze 'mijn' kinderen ook nog ff op te voeden. Dat is meer mijn respect, voor mijn ouders. Die hebben dan eindelijk de rust verdiend, en zitten sowieso niet op kleinkinderen te wachten.
Laatst gewijzigd door JP op 12 dec 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 dec 2010, 22:46

Ghehe Wouter :mrgreen:

richardk

Bericht door richardk » 12 dec 2010, 22:50

opzadelen? wat is dat nu voor woord :hmmm: en de keuze maak jij al voor jouw ouders.. erg egoistisch. :nah: misschien vind je moeder het straks prachtig.. dat merk je dan ( hopelijk) wel als je je eigen nieuwe leven in handen mag ontvangen...das geen last, dus opzadelen? hou op.

ventileer die mening maar zodra het zover is

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 dec 2010, 22:57

LOL@wouter

Fernando

Bericht door Fernando » 12 dec 2010, 23:38

romo schreef:Ik vind een KDV zowieso van den zotte, no offence verder......................als je aan kinderen begint, dan moet je ze opvoeden en er tjd in stoppen, niet bij een KDV achter de deur neer gooien (los het, als ouders, onderling maar op, en niet zeuren over werk en allerlei verplichtingen........................dan had je maar beter moeten nadenken)

Keuzes maken, voor velen een brug te ver...................
+1

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 12 dec 2010, 23:47

mijn ouders hebben beide hun hele leven full time gewerkt en we hadden een oppas voor als we thuis kwamen van de basisschool. Ik vond het prima leer je tenminste beetje zelfstandig te worden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 13 dec 2010, 00:11

Hij is gepakt, Jezus wat een omvang heeft deze zaak :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 dec 2010, 00:19

Ravin ///M schreef:Hij is gepakt, Jezus wat een omvang heeft deze zaak :shock:
benieuwd wat er naar boven komt dan...

heb tv e.d. al uit, ga naar men nest, morgen maar eens volgen/kijken.
lijkt me een kleine nachtmerrie voor de ouders e.d.

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 dec 2010, 00:20

En 'maar' 27 jaar oud ook nog. :?

romo

Bericht door romo » 13 dec 2010, 07:37

Wouter81 schreef:De 'ik hoef geen kinders, bewuste keus etc' posters hier missen hier volgens mij ook een essentieel iets voor: een vrouwspersoon :) dus ja... dan is het een het gevolg van het ander.

Er zijn stellen zat die ook bewust voor "geen kids" kiezen.............

Als je er wel voor kiest, wees dan consequent en zorg voor je kroost ( er zijn er genoeg waarbij dat niet/onvoldoende het geval is)

romo

Bericht door romo » 13 dec 2010, 07:38

Xave30 schreef:En 'maar' 27 jaar oud ook nog. :?

Blijkt ook nog dat er reeds in 2008 aangifte tegen hem gedaan is, maar uiteraard geen verder onderzoek noodzakelijk geacht..................GVD................

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2010, 08:13

romo schreef:Je kan de kans op, wel minimaliseren..................met huidige leefstijlen van ouders (generaliserend I know) neemt die kans behoorlijk toe.......................vroeger was het de kerk ( misschien nog wel), het lijstje is momneteel wat groter vrees ik..........
Nou werken er bij de opvang waar onze kinderen naartoe gaan alleen vrouwen.. maargoed.. 3 ochtendjes in de week van 8-12 .. tja, ik heb er niet eens bij nagedacht om eerlijk te zijn.

Weet je wat het is, je kan alles rond je heen wel minimaliseren. Maar er mag ook geleeft worden.
En de maatschappij, en alles wat daaraan vast hangt moet zorgen dat dit soort gevallen geminimaliseert worden. Opvangen zelf moeten zorgen voor minimalisatie van dit soort voorvallen. Daar kunnen naar mijn mening makkelijk maatregelen voor genomen worden.

Wij hebben het op een vrij ouderwetse manier opgelost, man werkt vrouw thuis voor kinderen. En er zijn genoeg mensen die de kinderen 8/9 uur p/d naar de opvang brengen. Neemt niet weg dat misbruik op een opvang te maken heeft door de leefstijl van de ouders. Dat is het probleem omdraaien.
Met probleem zijn de gene die misbruik plegen, en niet de ouders.

Want al het ( persoonlijke ) gezwam over wel of niet naar opvang, leefstijd ect. Elk kind gaat naar de basisschool, daarna na een middelbare school, en noem het maar op.

Je kan dit soort dingen niet voorkomen, als ouder kun je niet 24/u p/d naast je kind staan. Dat wil jij, en je kind niet. Dus problemen moeten niet afgeschoven worden naar een andere richting.

De misbruiker is altijd de enige schuldige. Er zou geen probleem zijn zonder deze. Dus al het andere erbij trekken is imho onzin.
romo schreef:

Er zijn stellen zat die ook bewust voor "geen kids" kiezen.............

Als je er wel voor kiest, wees dan consequent en zorg voor je kroost ( er zijn er genoeg waarbij dat niet/onvoldoende het geval is)
Beetje kortzichtige opmerking Romo, dus eigenlijk zeg je. Iedereen met kinderen, waar jij de achtergrond en leefwijze niet van kent, want je observeert en concludeert zoals je zelf zegt, en waarbij de kinderen misbruikt worden buitenshuis, hebben ouders die slecht voor hun kinderen zorgen ?

Volgens mij moet je nog even wat langer nadenken over dit onderwerp.
Iets meer ( goede dinge ? ) observeren en dan pas concluderen.

Plaats reactie