Wat is de meest gave auto waar je mee gereden hebt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Reind

Re: Wat is de meest gave auto waar je mee gereden hebt?

Bericht door Reind » 06 dec 2010, 19:59

Heb met veel pk kanonnen gereden maar wat het meest bij is gebleven is en blijft is onze 930 turbo uit 1978.

Hier gaat een leuk verhaal aan vooraf.
Het is 2003. Ik had net een paar jaar mijn rijbewijs en was enthousiast over alles met meer dan 150pk. Mijn pa is een echte Mercedes oldtimer liefhebber en kocht er toen in een gekke bui 5 tegelijk van iemand met financiële problemen. Nu heb ik echt wel wat met die ouwe sterren maar om nou te zeggen dat ik daar destijds warm van liep........ neu. Hij belde me op om te vertellen dat het rond was. Het waren alleen 4 Mercs. en een Porsche geworden. En die Porsche was een turbo. Ik kon me enthousiasme niet onderdrukken en kwam niet eens uit mijn woorden toen ik hem om meerdere details vroeg. Een Porsche Turbo, bij ons in de schuur. Dit had ik echt niet durven dromen en kon niet wachten totdat hij er zou zijn. Tot die tijd spookte er telkens quots als 100km/h in de 1, onhandelbaar rijgedrag, turbo GAT, Spartaans, ducktale en 1300kg/300pk door mijn hoofd. Ik reed toen een corrado g60 en deze auto had gewoon 140 pk meer.

Ik weet nog goed toen ik hem voor het eerst zag. Knal rood en met een foute voorspoiler alla 935. De bekleding was spierwit met zwart. Veel mensen zouden deze combi als ordinair betitelen maar ik vond het eigenlijk meteen supermooi. Hij is gewoon lekker fout. Hoe zouden mensen in 1978 naar deze auto hebben gekeken als die met 200+ langs hun 1.2 C kadetje knalde. De historie was volledig compleet en de auto had maar 80.000 km's achter de rug. Ondanks dat hij van 1978 is was hij al wel voorzien van de 3,3 boxer met de begeerde 300pk en 4 bak. De auto was in 1978 geleverd aan Dr. Hans Hufnagel welke er zo trots op was dat hij er maar meteen een naamplaatje van zichzelf in heeft laten zetten. Deze zit er nog steeds in en gaat er nooit meer uit.

De eerste rijervaring was ook heel bijzonder. Ik kreeg hem natuurlijk niet zomaar van mijn Pa mee dus na heel lang zeuren mocht ik er ook een middagje in sturen. Eerst 40 kilometer warmrijden :? . Duurde voor mijn gevoel echt een eeuwigheid voordat hij een beetje op temperatuur kwam met zo’n dry-sump systeem en grote oliekoeler. Maar eenmaal op temperatuur voor het eerst voluit was een onvergetelijke ervaring. Ik heb sindsdien in zat snellere auto's gereden maar de kick van een 930 benader je niet snel.

Nu ik een paar jaartjes ouder ben is het een beetje onze auto geworden en kan ik hem altijd meenemen als ik dat wil. Toch probeer ik het een beetje te beperken ivm de lage km stand en het speciale gevoel dat de auto geeft. Als je er weinig gebruik van maak blijf hij ook speciaal. Alles gaat zo lekker rauw en je voelt dat het een oude auto is met in verhouding veel teveel vermogen. Bij vol acceleratie heb je helemaal geen tijd om op de km teller te kijken omdat je altijd gefocust moet zijn op de weg. Hard remmen gaat alleen in een rechte lijn, de overschakeling van onderstuur naar overstuur is erg onvoorspelbaar, het turbo gat maakt het heel lastig bochten goed uit te accelereren.

Mijn top in Duitsland is 285 km/h, zonder verkeer, op de middenstreep en met het zweet tussen mijn bilnaad. Ook heb ik er weleens een paar rondjes mee op Assen gereden en dat is echt extreem moeilijk. Ik heb echt diep recept voor die ouwe rotten die hier vroegha mee over de ring vlogen.

Kortom een echte MANNEN auto
Foto (weer helemaal in orginele spec)
Afbeelding

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 06 dec 2010, 21:46

Mathieu schreef:Oh, ja. Adje mag niet meedoen in dit draadje aangezien hij zowat alle auto's bij van de Akker heeft gereden :jenna:
Ok ok ok.

Mijn favorieten welke niets met Akker te maken hebben:

- SLS AMG / Bentley GTC Speed / E30 M3

Meegereden:

- 997 GT2 (Nordschleife) / 997 GT3 MK1 (TT Assen)

911-lover

Bericht door 911-lover » 06 dec 2010, 21:52

Fernando schreef:Ach gut, meneer post een paar foute hokken (mijns inziens) krijgt er commentaar op (fatsoenlijk) en is nu op z'n plasser getrapt...
Dat fout hok heeft in 8 magazines gestaan , in 5 ervan op de cover en dat in vier landen (B , NL , D en UK)
Voor mij een bewijs dat het toch gesmaakt werd.

En zo snel ben ik niet op mijn plasser getrapt . Zeker niet als er een paar groene zeikerds enkel de "wijze mannen" willen uithangen vanachter hun toetsenbord (neen niet fatsoenlijk) , maar zelf nog niets bewezen hebben (graag een bewijs hier van mijn ongelijk)
Daar ben ik nu net te oud voor geworden .
:jenna:

steve smith

Bericht door steve smith » 06 dec 2010, 21:56

smiley schreef:
M@rcel schreef:S600 Guard.
Doe je leuk :wink:

passep01/MM2010/DSC_0028.jpg
:evil: Oi, dat zit daar een beetje plaatjes uit m'n fotoemmer te gappen! :hammer:

:thumbup: Je mag ze hebben!!! :mrgreen:

Jorik

Bericht door Jorik » 06 dec 2010, 21:59

Reind schreef:...
Afbeelding
Leuk verhaal en een hele dikke bak!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 dec 2010, 23:09

Meest gave auto waar ik zelf in gereden heb: Porsche 997 C2S
Meest gave auto waar ik in meegereden heb: Corvette Z06
Meest gave eigen auto: m'n huidige :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 dec 2010, 03:57

^^ mijn grote liefde Reind, zonder er ooit in te hebben gereden :lol: Een bruine graag :D Wat een geweldige auto blijft dat toch :thumbup:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 dec 2010, 08:56

Wouter81 schreef: Meest gave auto waar ik in meegereden heb: Corvette Z06
Meest gave eigen auto: m'n huidige :)
+1

PeerH

Bericht door PeerH » 07 dec 2010, 09:05

Zelfgereden:
Ferrari 348tb / E30 325i (gewoon zoveel fun)

Meegereden:
Ferrari 360CS (Nordschleife) man-o-man wat een sound :hosanna:

Walter

Bericht door Walter » 07 dec 2010, 09:19

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 07 dec 2010, 09:52

911-lover schreef:
Fernando schreef:Ach gut, meneer post een paar foute hokken (mijns inziens) krijgt er commentaar op (fatsoenlijk) en is nu op z'n plasser getrapt...
Dat fout hok heeft in 8 magazines gestaan , in 5 ervan op de cover en dat in vier landen (B , NL , D en UK)
Voor mij een bewijs dat het toch gesmaakt werd.

En zo snel ben ik niet op mijn plasser getrapt . Zeker niet als er een paar groene zeikerds enkel de "wijze mannen" willen uithangen vanachter hun toetsenbord (neen niet fatsoenlijk) , maar zelf nog niets bewezen hebben (graag een bewijs hier van mijn ongelijk)
Daar ben ik nu net te oud voor geworden .
:jenna:
Nou nou, 8 magazines! :banaan:

Aangezien je zo lekker hapt kan ik het niet weerstaan ook maar even te reageren, wie is hier nou onfatsoenlijk aan het zeiken? Maak je niet zo druk (vanachter je toetsenbord...) want de enige die hier de wijze man probeert uit te hangen ben jij met je "daar ben ik te oud voor geworden" en "graag een bewijs hiervan" :roll: ErikMartijn maakt een grappige opmerking in de (inderdaad voor deze tijd erg foute) looks van je Corsa, probeer d`r een beetje de humor van in te zien of laat het lekker gaan.. door er zo serieus op in te gaan zet je jezelf eigenlijk alleen maar voor lul (8 magazines.. nee, dan is het inderdaad geen lelijke auto meer :mrgreen: )

@ Walter, gelukkig, ik dacht al dat ik iets fout deed ;) Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de verhalen achter de (soms érg bijzondere) auto`s waarin mensen gereden hebben, dus als men die erbij wil plaatsen, graag!

@ Reind, fantastisch verhaal en een fantastische auto natuurlijk! Leuk ook dat je het voor jezelf bijzonder wil houden door er niet zo veel in te rijden.. ik zou me niet in kunnen houden denk ik ;)

pterps

Bericht door pterps » 07 dec 2010, 13:24

Niks geen sportief rijgedrag, gewoon 3.700 kg zonder lading waarbij je nog moet uitkijken dat die niet over de kop slaat.
Als je ergens een band mee krijgt is het wel zo'n veiligheidscel op wielen.
Toch wel de meest originele in het rijtje Marcel!

PeerH schreef:Zelfgereden:
Ferrari 348tb / E30 325i (gewoon zoveel fun)

Meegereden:
Ferrari 360CS (Nordschleife) man-o-man wat een sound :hosanna:
Was dat toen we daar met een groepje van hothatch waren of was dat nog later? Kan me herinneren dat ik je er wel over gehoord heb.

Zjeraaar schreef: .....Toch ben ik nog steeds benieuwd naar de verhalen achter de (soms érg bijzondere) auto`s waarin mensen gereden hebben, dus als men die erbij wil plaatsen, graag!.....
Van de meeste auto's in mijn lijstje heb ik foto's gemaakt (al dan niet opdracht), maar eigenlijk alle auto's waren van bekenden/vrienden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 07 dec 2010, 15:05

Jorik schreef:
Reind schreef:...
Afbeelding
Leuk verhaal en een hele dikke bak!
lijkt mij inderdaad ook gaaf zoiets 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 dec 2010, 17:17

Zjeraaar schreef: Ik zie een aantal indrukwekkende auto`s voorbij komen, kan ik me alleen maar afvragen, hoe doen jullie dat?? Huren? via werk?? Van bekenden???
Bij een grote VAG dealer werken op de verhuur afdeling tijdens je studententijd :wink: Sinds Arthur niet meer zo vaak van auto's verandert is het hard minder geworden :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 dec 2010, 20:05

'08 Viper ACR met een paar handtekeningen op de vleugel en kofferklep die de 7:22:1 tijd op de Ring neergezet heeft

Afbeelding

Viper SRT-10 cabrio met Aero Group pakket

Afbeelding

911-lover

Bericht door 911-lover » 07 dec 2010, 21:19

Zjeraaar schreef:[(inderdaad voor deze tijd erg foute) looks van je Corsa, probeer d`r een beetje de humor van in te zien of laat het lekker gaan..
Kijk nu zijn we er en dat wilde ik enkel duidelijk maken
Einde verhaal :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 dec 2010, 22:24

Snipe schreef:
Ik wist niet dat je die ook gereden had.
Helaas niet mijn dagelijkse vervoer, alhoewel....je mag zo'n auto nooit onbeheerd parkeren.
Voornamelijk gereden tijdens rijopleidingen.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 07 dec 2010, 22:54

M@rcel schreef:
Snipe schreef:
Helaas niet mijn dagelijkse vervoer, alhoewel....je mag zo'n auto nooit onbeheerd parkeren.
Volgens mij ook een drama om in te rijden. Heb weleens een Maybach 57 B6 Armoured bestuurd, maar dat is gewoon niet leuk! Zicht is gewoon kl*te (door dat dubbel glas), helt over als een gek bij het nemen van bochten en t stuurt alles behalve prettig.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 dec 2010, 08:18

Lotus 340R
Lotus Exige 240
Super seven Cosworth 250pk op 690kilo 8)
Porsche Boxster Spyder
Mini Works GP (240pk)

Het zijn niet de meeste praktische auto's maar wel de leukste in mijn ogen :D Vooral de 340R is een feest!
en een super seven met 250pk is bijna levensgevaarlijk maar wat een kick.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 dec 2010, 11:12

Adje ///M3 schreef:
Volgens mij ook een drama om in te rijden. Heb weleens een Maybach 57 B6 Armoured bestuurd, maar dat is gewoon niet leuk! Zicht is gewoon kl*te (door dat dubbel glas), helt over als een gek bij het nemen van bochten en t stuurt alles behalve prettig.
Tja, het weegt natuurlijk allemaal niet niks.
Weet niet of een Maybach af-fabriek bepantserd wordt geleverd? Heb nu wel een aantal B7's gereden waaronder een e38 750iL, W220 S500 Guard & W221 S600 Guard.
Zicht is idd wennen met zo'n 8cm aan lagen glas en folie, met name in de hoeken van de ramen.
Maar je merkt goed bij deze auto's hoe alles geïntegreerd is, zeker in vergelijking met bv een Caddilac DTS die naderhand wordt bepantserd.
Qua rijden zit er ook een hoop verschil tussen. De E38 stuurt bv veel beter dan de W220, de W221 daarentegen is echt weer een paar stappen verder.

Ward

Bericht door Ward » 08 dec 2010, 13:31

Zelf gereden: Mijn eigen 911, niet qua vermogen ofzo maar wel qua gevoel voor mezelf!

Meegereden op circuit:
993 GT2 racer van Speedservice op Francorchamps: Erg bruut en heel mooie wagen, minder was toen we door de ABS trapten :banaan: Gelukkig niets ernstigs

Meegereden op straat:
997 GT3 RS MK1 zwart/oranje - Luid en rauw, erg indrukwekkende ervaring.
Ik kwam met mijn 911 bij de eigenaar thuis voorbij terwijl hij buiten zijn wagen aan het poetsen was. Ik draaide terug, stopte en vroeg hem of ik de wagen wat dichter mocht bekijken. Na een half uur lullen over alle details van de RS zei hij om in te stappen en hebben we een stevig ritje gemaakt. Heel rustig door het dorp in 2e versnelling waarbij de eigenaar opmerkte hij dat wel vervelend vond dat iedereen hem kende en dus rustig moest rijden.. We komen aan de rode lichten en staan stil om linksaf te slaan, licht springt op groen en hij zet de RS dwars met rokende banden en trekt de hoofdweg op tot 3x toegestane snelheid :D Opmerking: Hier kennen ze mij al minder goed haha Was 500m verder :bag:

Audi RS4 B5 450pk Nogaro blauw - Erg indrukwekkende acceleratie in zo'n familiebak, ook supermooi in die kleur!

Lotus Elise SC 220pk - Qua fun en performance per € is zoiets moeilijk te evenaren, erg leuk!

Ron4S

Bericht door Ron4S » 09 dec 2010, 22:17

Leukste nieuw spul zelf gereden:

Ferrari 458 Italia
Porsche Boxster Spyder

Leukste oud spul zelf gereden:

Jaguar E type V12 Coupe MKIII (handgeschakeld!)
Ferrari 330 GTC
Lamborghini Miura S (het was maar een klein stukje (zat net niet klem genoeg om helemaal niet te kunnen rijden ha ha) maar toch was het onvergetelijk)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 dec 2010, 22:34

M@rcel schreef:
Snipe schreef:
Ik weet ongeveer wat voor werk je doet/gedaan hebt.

Maar dat soort rij opleidingen zijn die voor een particulier ook te volgen of gaat dat altijd in opdracht van?

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 12 dec 2010, 20:02

waarom zou je dat ooit particulier willen volgen? als jij (prive)chauffeur wilt worden laat je een baas toch betalen waarschijnlijk?

Plaats reactie