Nederland gaat naar de haaien
- richardk
Re: Nederland gaat naar de haaien
die zijn hier allang metchu, wees niet in de illusie dat ze hier heen komen
-
EG
Sjah bedankt dat je het meedeeld, hoef ik dat weer niet uit te leggen.PD power schreef:Komt er strakkies vast weer eentje uitleggen, dat het de schuld is van de USA of de westerse wereld in het algemeen.
Ik zeg niet hierbij dat ik begrip toon, of bagatelliseer wat die meneer heeft gedaan. Absoluut niet. Zal ik ook nooit doen, dus voor iedereen geld, ga niet herhalen dat hier goedgepraat word wat er gebeurt. Ik vertel alleen het "achtergrondverhaal".
De wereld zit niet zwart-wit in elkaar. Als je hele familie word uitgemoord omdat een land honger heeft naar olie doe je weleens gekke dingen. Jij en ik zullen nooit begrijpen waarom zulke mensen zelfmoordacties plegen, alleen al omdat wij nooit zulke gruwelijkheden hebben gezien. Ik kan je uit ervaring vertellen dat oorlogsslachtoffers psychologisch zwaar ontspoord zijn, zitten veel bij die zelfs eigenlijk niet vrij mogen rondlopen. Maargoed dat land is helemaal naar de tering, hoe gaat dat opgelost worden??
Oorlog maakt niet alleen mensen dood, het maakt ook je ziel dood. Helaas is dat bij veel mensen relatief onbekend.
Bedankt de UK en de VS maar hiervoor, want zij wilden met hun grootheidswaan Irak binnenvallen. Als Irak niet was binnengevallen hadden wij NOOIT last gehad van zoveel terrorisme, nooit. Dus voordat u iets post, goed nadenken.
En door dit soort dingen gaan wij nog meer privacy inleveren, want "stel je voor dat er weer een terroristje iets opblaast". Alsof die beveiligingsmaatregelen tegen gekken werkt. De grootste verliezers zijn WIJ. En niemand anders.
Totaal ontopic, vorige keer moest ik paspoort ophalen, ik kom weleens in het buitenland en dan ontkom je er niet aan. Ik dacht WHAT THE FUCK? Moet ik mijn vingerafdrukken afgeven, net als een vieze dief ofzo, om een paspoort aan te vragen? Ik heb daar flink stennis over geschopt maar het moest. En het kan niet anders voor mij, ik kom ook buiten de EU en dan MOET je een paspoort hebben. Die man zei dat ik een van de zeer weinigen was die er echt moeilijk over deed. Zo klote is dit land, volgens hem gaven de meesten hun vingerafdrukken, NET ALS EEN CRIMINEEL, zonder moeilijk te doen. Nederland gaat inderdaad helemaal naar de kloten. Leuk dat mijn vingerafdrukken in een of ander database zitten. Ik voel me heel veilig NOT
- Maus335i
Het opnemen van een vingeradruk in het paspoort vind ik nog tot daar aan toe. Maar Nederland is zo volslagen idioot geworden, dat die gegevens EN in een database opgeslagen worden EN ook nog eens ter beschikking worden gesteld aan Justitie. En dat hoefde helemáál niet volgens de richtlijnen van de EU, maar met een aantal communisten in de Tweede Kamer is dat plan er doorheen gedrukt.
Ik heb al een tijdje een verlopen paspoort, maar probeer het zo lang mogelijk te rekken. Helaas MOET ik in een mei een nieuwe aanvragen voor een Amerika trip, maar ik hoop dat tegen die tijd dit kabinet deze maatregel afschaft. Laten we wel wezen, het centraal opslaan van ieder zn vingerafdruk en Justitie/AIVD etc. toegang tot die database geven was als je het mij vraagt een natte droom van Bush, maar zelfs zoiets belachelijks haalt hij niet in zn hoofd. Hier gebeurd dat zonder slag of stoot......
Ik heb al een tijdje een verlopen paspoort, maar probeer het zo lang mogelijk te rekken. Helaas MOET ik in een mei een nieuwe aanvragen voor een Amerika trip, maar ik hoop dat tegen die tijd dit kabinet deze maatregel afschaft. Laten we wel wezen, het centraal opslaan van ieder zn vingerafdruk en Justitie/AIVD etc. toegang tot die database geven was als je het mij vraagt een natte droom van Bush, maar zelfs zoiets belachelijks haalt hij niet in zn hoofd. Hier gebeurd dat zonder slag of stoot......
- GTRene
wat lees is, is EG een crimineel? moest ie z'n vingerafdrukken geven?
ik had nog net een maand ofzo voor het verplicht werd een nwe aangevraagd die ik voor vakantie toen nodig had, daar las ik dus dat ze dat gingen wijzigen...
over 5 jaar zal er wel een irisscan bijkomen of een chip om je te tracen in je reet
land of the freedom.......euh
ik had nog net een maand ofzo voor het verplicht werd een nwe aangevraagd die ik voor vakantie toen nodig had, daar las ik dus dat ze dat gingen wijzigen...
over 5 jaar zal er wel een irisscan bijkomen of een chip om je te tracen in je reet
land of the freedom.......euh
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Maus335i schreef:Het opnemen van een vingeradruk in het paspoort vind ik nog tot daar aan toe. Maar Nederland is zo volslagen idioot geworden, dat die gegevens EN in een database opgeslagen worden EN ook nog eens ter beschikking worden gesteld aan Justitie. En dat hoefde helemáál niet volgens de richtlijnen van de EU, maar met een aantal communisten in de Tweede Kamer is dat plan er doorheen gedrukt.
Er is, naar mijn beste weten, reeds een club die daar een rechtzaak van heeft gemaakt, eind januari, begin februari volgt de uitspraak..............
Ik moet ook een nieuw paspoort, ik vind het dus verre van OK dat ik daar mijn vingerafdrukken voor moet inleveren, sterker; ik walg er van...............NAZI praktijken, dat zijn het.............
- Ravin ///M
http://www.nu.nl/binnenland/2400319/gro ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd naar de daders en de consequenties.
- Peric
Zou me niets verbazen als die vingerafdrukken ook naar de US gaan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ravin ///M schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2400319/gro ... erdam.html
Ik verbaas me niet..............
Scouting, onderwijs, kinderdagverblijven, kindertehuizen en opvang gezinnen, kerk en kerkelijke organisaties..................allemaal bij uitstek geschikt voor "kindervrienden"....................
Als ik kinderen had dan zou ik ze verre van dit soort clubjes houden......................de kat op het spek binden, dat is het............
- GTRene
zo is het Romo...helaas....en het meeste hoor je nooit wat van of wordt op een zodanig nette manier gedaan met een "smoes" van onderzoek dat je er niet veel tegen in kan brengen, of het moet tegen uitdrukkelijke zin van de patiënt/slachtoffer zijn gegaan.
- Michel P
+1 en meer dan je denkt!!richardk schreef:die zijn hier allang metchu, wees niet in de illusie dat ze hier heen komen
@EG, jij vraagt voor kerst zeker een dekbedovertrek met de vlag van de VS erop he, om lekker bij weg te dromen, of met oud en nieuw in de fik te steken..............
- Michel P
+1romo schreef:Ravin ///M schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2400319/gro ... erdam.html
Scouting, onderwijs, kinderdagverblijven, kindertehuizen en opvang gezinnen, kerk en kerkelijke organisaties..................allemaal bij uitstek geschikt voor "kindervrienden"....................
Als ik kinderen had dan zou ik ze verre van dit soort clubjes houden......................de kat op het spek binden, dat is het............
-
EG
Ik heb een hekel aan de oorlogszuchtige politiek van de US (en de wapenindustrie). Niet de mensen die in de US wonen. Die verschil kan ik maken, itt tot veel personen die bepaalde landen en hun inwoners hatenMichel P schreef:+1 en meer dan je denkt!!richardk schreef:die zijn hier allang metchu, wees niet in de illusie dat ze hier heen komen
@EG, jij vraagt voor kerst zeker een dekbedovertrek met de vlag van de VS erop he, om lekker bij weg te dromen, of met oud en nieuw in de fik te steken..............
- Ravin ///M
Jip, goed idee. En wat gaat je kind doen met al die vrije tijd? In onderwijs gaat toch het grootste deel van je doordeweekse dag zitten.romo schreef: Scouting, onderwijs, kinderdagverblijven, kindertehuizen en opvang gezinnen, kerk en kerkelijke organisaties..................allemaal bij uitstek geschikt voor "kindervrienden"....................
Volgens mij moet er in Nederland gewoon meer een cultuur komen van afkeuring van pedofilie, door keihard straffen en af en toe wat schedels kraken waarna de dader maar niet gevonden wordt
- HansD
Wat een vuile t*ringlijer die gast. Voor zo een maak ik graag een uitzondering op mijn non-geweld policy.
Ik werk zelf in een KDV met kleintjes van die leeftijd maar je kunt je toch niet voorstellen dat iemand die hummels zoiets aandoet. En dan nog wel een persoon die een veilige omgeving voor die kinderen moet creeëren.
@Romo en Michel jullie zullen het vast niet zo bedoelen maar ik ben dus bij voorbaat 'verdacht' omdat ik als man op een KDV werk? Bedankt.
Ik werk zelf in een KDV met kleintjes van die leeftijd maar je kunt je toch niet voorstellen dat iemand die hummels zoiets aandoet. En dan nog wel een persoon die een veilige omgeving voor die kinderen moet creeëren.
@Romo en Michel jullie zullen het vast niet zo bedoelen maar ik ben dus bij voorbaat 'verdacht' omdat ik als man op een KDV werk? Bedankt.
Die cultuur is er al volgens mij al maar verder volledig mee eens.Volgens mij moet er in Nederland gewoon meer een cultuur komen van afkeuring van pedofilie, door keihard straffen en af en toe wat schedels kraken waarna de dader maar niet gevonden wordt. Nu kunnen dit soort figuren nog politieke partijen beginnen en met meisjes van 13 aan de haal gaan omdat er mensen zijn die hun schouders erbij ophalen.
- romo
Ik vind een KDV zowieso van den zotte, no offence verder......................als je aan kinderen begint, dan moet je ze opvoeden en er tjd in stoppen, niet bij een KDV achter de deur neer gooien (los het, als ouders, onderling maar op, en niet zeuren over werk en allerlei verplichtingen........................dan had je maar beter moeten nadenken)
Keuzes maken, voor velen een brug te ver...................
Hans, niets tegen je persoonlijk en ook niet verdacht, (maar opvallend is het wel dat er altijd bij soortgelijke instanties als die ik genoemd heb, weer misbruik van, wordt geconstateerd)..............het is meer dat ik er een maatschappelijk probleem mee heb.............en ik weet dat ik tegen vele schenen trap......................het zij zo................
Hans, niets tegen je persoonlijk en ook niet verdacht, (maar opvallend is het wel dat er altijd bij soortgelijke instanties als die ik genoemd heb, weer misbruik van, wordt geconstateerd)..............het is meer dat ik er een maatschappelijk probleem mee heb.............en ik weet dat ik tegen vele schenen trap......................het zij zo................
- dvh
Kun je niet omheen Romo.romo schreef:Ravin ///M schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2400319/gro ... erdam.html
Ik bedoel, ook jij ben opgegroeit rondom mensen die niet je ouders waren.
Dus met alle goede bedoelingen kun je dit niet voorkomen, athans, niet als ouder.
Neemt niet weg dat je actie onderneemt als ouder.
Wat ik ergens zo oneerlijk vind. Stel dit gebeurd bij je kind, je zou de persoon wat aandoen die ontucht bij je kind gepleegd heeft. Dan moet je de bak in. En is je kind dubbel de pineut.. die word misbruikt en verliest zijn vader voor een paar jaar...
Zo oneerlijk.. Want uit blinde woede zou mijn eerste reactie toch zijn om zo'n persoon wat aan te doen....
- romo
Je kan de kans op, wel minimaliseren..................met huidige leefstijlen van ouders (generaliserend I know) neemt die kans behoorlijk toe.......................vroeger was het de kerk ( misschien nog wel), het lijstje is momneteel wat groter vrees ik..........
- Maus335i
Dat roep ik al een tijdje, maar zo werkt het blijkbaar tegenwoordig...romo schreef:Ik vind een KDV zowieso van den zotte, no offence verder......................als je aan kinderen begint, dan moet je ze opvoeden en er tjd in stoppen, niet bij een KDV achter de deur neer gooien (los het, als ouders, onderling maar op, en niet zeuren over werk en allerlei verplichtingen........................dan had je maar beter moeten nadenken)
Hans, niets tegen je persoonlijk......het is meer dat ik er een maatschappelijk probleem mee heb.............en ik weet dat ik tegen vele schenen trap......................het zij zo................
De vriendin van een vriend van me zou ook graag kinderen willen. Ze had het al helemaal uitgeplozen hoe ze samen aan het werk konden blijven en tóch kinderen konden "nemen". Maandag past ene opa en oma op, dinsdag andere opa en oma, woensdag en donderdag naar de creche, vrijdag zelf regelen en het weekend een oppas want dan willen ze bijkomen van een drukke week.
Ok, lichtelijk overdreven
- romo
Dat bedoel ik....................ik kan der met de kop niet bij....................
Vervolgens constateren dat er ADHD is, de Ritalin met schepen tegelijk aanvoeren..............................pa en ma kunnen het niet aan..............scheiding...............en huppakee weer een kansloze missie..................het kind naar een "opvanggezin"......................en 5 jaar later staat er weer een bericht over kindermisbruik bij dit gezin............
Vervolgens constateren dat er ADHD is, de Ritalin met schepen tegelijk aanvoeren..............................pa en ma kunnen het niet aan..............scheiding...............en huppakee weer een kansloze missie..................het kind naar een "opvanggezin"......................en 5 jaar later staat er weer een bericht over kindermisbruik bij dit gezin............
- JP
Maak je tijd om ze te maken, moet je ook tijd maken om ze te onderhouden... 
...maar volgens mij zeggen dat hoofdzakelijk mensen zonder kinderen
...maar volgens mij zeggen dat hoofdzakelijk mensen zonder kinderen
- Ravin ///M
Klopt JP, makkelijk praten. Volgens mij is dit de wereld op z'n kop, waar jullie het nu over hebben.
En hoewel ik zelf mijn kind ook niet naar een kdv breng, kan ik me wel goed voorstellen dat
er heel wat mensen dat wel moeten. Stel je voor dat ze dat niet deden, hoe was de Nederlandse
concurrentiepositie dan? Maar nogmaals, onzinnig om dit in dit kader te bespreken.
En hoewel ik zelf mijn kind ook niet naar een kdv breng, kan ik me wel goed voorstellen dat
er heel wat mensen dat wel moeten. Stel je voor dat ze dat niet deden, hoe was de Nederlandse
concurrentiepositie dan? Maar nogmaals, onzinnig om dit in dit kader te bespreken.
- romo
Ravin ///M schreef:Klopt JP, makkelijk praten. Volgens mij is dit de wereld op z'n kop, waar jullie het nu over hebben.
Als je het moet....................dan heb je IMHO geen goede keuze gemaakt...............
Ik vind het wel degelijk in dit kader passen.............Nederland naar de haaien, doordat we ( in vele gezinnen) de boel niet op de rit hebben...............daar komen vele ongelukken van................
- Ravin ///M
Ik begrijp je standpunt, alleen is het totaal niet real-world en compleet irrelevant. (En 'ongeluk' is wat ongelukkig gekozen hier
)
En met het kader bedoelde dat je na een massamoord op een school ook niet roept dat het concept scholing op de helling moet.
En met het kader bedoelde dat je na een massamoord op een school ook niet roept dat het concept scholing op de helling moet.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 12 dec 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
Hoe verkeerd ook is dat wel logisch natuurlijk. Een pedofiel gaat niet in een bejaardentehuis werken.Hans, niets tegen je persoonlijk en ook niet verdacht, (maar opvallend is het wel dat er altijd bij soortgelijke instanties als die ik genoemd heb, weer misbruik van, wordt geconstateerd).............
In een ideale situatie zou dat ook zo zijn maar de huidige maatschappij werkt nu eenmaal anders. Ik ken overigens geen kinderen die 5 dagen per week op een KDV zitten, het is meestal een paar dagen per week.Ik vind een KDV zowieso van den zotte, no offence verder......................als je aan kinderen begint, dan moet je ze opvoeden en er tjd in stoppen, niet bij een KDV achter de deur neer gooien (los het, als ouders, onderling maar op, en niet zeuren over werk en allerlei verplichtingen........................dan had je maar beter moeten nadenken)
Daarbij vind ik het niet verkeerd als kinderen op zo'n plek samen kunnen oefenen in sociale interactie ed ipv de hele dag alleen met vader of moeder thuis te zitten.
Ouders die zogenaamd een te druk leven hebben voor kinderen maar ze zo nodig toch willen hebben zou verboden moeten worden.
- JP
Het is erg, dat je in NL met z'n 2en (modaal inkomen) moet werken voor een redelijke huis/hypotheek. Daardoor zal er in veel gevallen minder tijd zijn voor de kids.
Maar ook dat je als (in mijn geval) alleenstaande bovengemiddeld verdiener al nauwelijks een hypotheek krijgt voor een appartement, laat staan een echt huis...
Maar ook dat je als (in mijn geval) alleenstaande bovengemiddeld verdiener al nauwelijks een hypotheek krijgt voor een appartement, laat staan een echt huis...