Sinds vandaag ben ik de eigenaar van de vorige auto van Tom V, een E36 328i Touring Sport Edition.
Helaas zette Tom deze auto te koop, 2 dagen nadat ik mijn andere auto had gekocht, een hele nette en goed BMW dealer onderhouden E36 316i Touring Sport Edition, deze staat dus weer te koop en de 328i is de auto waar ik hopelijk heel veel heerlijke km's mee ga maken.
Ik lees dus dat er een AST onderstel onder heeft gezeten, maar er zit nu weer een standaard M-tech onderstel onder. Ben ik prima tevreden mee, ik ga er hooguit een keer de Nordschleife mee rijden, verder circuit werk doe ik niet meer met de auto, ik mag graag met motor hier en daar een circuitdagje meepakken.
Jullie kennen de auto dus vast wel, maar voor de volledigheid zal ik hier nog even de gegevens vermelden.
BMW 328i Touring M Sport
Arktiszilver
2.793cc
193pk @ 5.300 tpm
280Nm @ 3.950 tpm
230 km/u
0-100 km/u in 7,4 sec
Af fabriek uitgevoerd als M Sport Edition voorzien van de volgende optie's
ABS
ASC
Antraciet hemelbekleding
Boordcomputer 18 knops met check control en bediening op de richtingaanwijzer
BMW soundsystem met 10 speakers
BMW 6 cd wisselaar
BMW alarm met afstandbieding in de sleutel
Sportstoelen met leder/stof interieur
Airbags bestuurder en bijrijder
Sideairbags
Stoelverwarming
M-tech onderstel
M3 voorbumper
M3 lip onder voorbumper
M3 sideskirts
M3 achterbumper
M3 3.0 remmen aan de voorzijde, wielnaven, geventileerde tweedelige schijven en klauwen
M3 evolution stuur
M3 17 inch contour breedset velgen met rondom nieuwe 225/45/17 banden
Digitale climat control
Lederen middenarmsteun voor
Lederen M-pook met pookhoes met ///M sticksel
Lederen handremhendel met hoes met ///M sticksel
Bekerhouders voor
BMW dashboard steun voor GSM (hier komt mijn mobiele navi op)
De M3 GT Corners van mijn andere T ga ik overzetten.
In de kofferbak zit een 17 inch reservewiel, zodat het reservewiel ook over de M3 remmerij past.
In de afgelopen kleine 2 jaar is er bepaald niet op onderhoud bespaard, er vervangen zijn o.a. de thermostaat, complete koppelingset met vliegwiel, er is een M3 3.0 gereviseerde versnellingsbak ondergekomen en de vanos is vernieuwd.
Uiteraard had de vorige eigenaar alles uiterst netjes gedocumenteerd en alle papieren en facturen vanaf de aankoop van de eerste Duitse eigenaar t/m nu heb ik erbij.
Alles bij elkaar kon ik deze prachtige auto gewoon niet laten gaan!
Ik hoef vast niet uit te leggen dat het echt ontzettend genieten is om te rijden met deze geweldige 6 cilinder!
Wat een vermogen, altijd en bij elk toerental, gas geven en gaan. Hele stukken met de radio heel zachtjes aan gereden, om te genieten van het heerlijk 6 cilinder geluid!
En die remmen, echt waanzinnig hoe goed deze auto remt, absoluut genieten beblazen.
Ik heb bij het kopen even een paar foto's gemaakt, zijn geen geweldige foto's, auto is niet netjes schoon te krijgen met dit weer, maar goed het geeft in ieder geval een eerste indruk.
En het interieur, hier nog met het vorige driespaaks stuur.
Een paar foto's nog door Tom gemaakt.
Hiernaast heb ik dus nog een E36 316i Touring Sport Edition uit 1999 en deze is te koop, zonder de BMW Motorsport wielen die er op de foto onder zitten.
Wel met een originele BMW radio erin, 18 knops volledig werkende OBC, digitale climat control en in een superstaat van onderhoud.
Deze originele BMW 16 inch styling 32 wielen zitten wel bij de verkoop in.