BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 10 dec 2010, 20:15

dvh schreef:Paar jaar terug, het E60 tijdperk, riep iedereen dat BMW gek geworden was qua styling.. sloeg nergens op... traditie design overboord , ect.

Ik vond het wel meevallen, sterker nog, ik bleef de auto's mooi vinden en toch typisch bmw.
Tegenwoordig weet ik het niet meer.
De nieuwe 5 vind ik persoonlijk tegenvallen. Nette auto, maar geen mooie bmw.
Hetzelfde vind ik van de 1 .. hip autotje, maar als ik dan deze 1m zie... damn.. wat een lelijk gedrocht.
Leuk als je 18 bent en wil patsen met wat dikke overdreven spoilers, maar meer dan dat is het niet.

Hellaas pindakaas. Nog een paar jaar op deze manier en ik ben genezen van mijn bmw voorkeur liefde.
Serieus.
Neem nou een E46 M3, en zet daarnaast al het nieuwe van bmw... Point made.

Een E46 M3 is een icoon IMHO, de kar waar alles aan klopt; in-exterieur, cockpit, lijnenspel, gedrongenheid, stance,...........noem het maar op...................

Kijk en huiver ...................wat een tijdloze schoonheid.................(dit is no way een draadvervuiling........)

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 20:17

dvh schreef:als ik dan deze 1m zie... damn.. wat een lelijk gedrocht.
Leuk als je 18 bent en wil patsen met wat dikke overdreven spoilers
Dat had je back in the days ook kunnen zeggen - of was je toen de E30 M3 in 1985 uitkwam zelf 18? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2010, 20:19

dvh schreef:Paar jaar terug, het E60 tijdperk, riep iedereen dat BMW gek geworden was qua styling.. sloeg nergens op... traditie design overboord , ect.

Ik vond het wel meevallen, sterker nog, ik bleef de auto's mooi vinden en toch typisch bmw.
Tegenwoordig weet ik het niet meer.
De nieuwe 5 vind ik persoonlijk tegenvallen. Nette auto, maar geen mooie bmw.
Hetzelfde vind ik van de 1 .. hip autotje, maar als ik dan deze 1m zie... damn.. wat een lelijk gedrocht.
Leuk als je 18 bent en wil patsen met wat dikke overdreven spoilers, maar meer dan dat is het niet.

Hellaas pindakaas. Nog een paar jaar op deze manier en ik ben genezen van mijn bmw voorkeur liefde.
Serieus.
Neem nou een E46 M3, en zet daarnaast al het nieuwe van bmw... Point made.
Bangle design verschilt nogal per auto. De Z4 vind ik (duh ;)) erg geslaagd. De E60 vond ik bij introductie super en nu nog steeds. De 6er vind ik een fraaie auto. De rest (1er en 7) vind ik minder geslaagd. De E9x wel mooi maar niet per definitie mooier dan een E46.. zeker de coupe niet. Een E46 coupe is wel echt tijdloos mooi in de juiste uitvoering. Nieuwe 5 serie vind ik weer wat te terughoudend, bijna Audi-achtig.. zeker na de E60 die wat meer uitgesproken is (houd ik wel van). Nieuwe 7 kan ik dan weer wel waarderen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 20:19

jongens, die 1-M is ook alleen voor de,
zich nog als jong voelende vrijbuitende DF goden :df:

leeftijd niet belangrijk, leeftijdsgevoel wel :mrgreen: oale zak'n zint jullie zeg, geite wollen sokken parade :roflol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 dec 2010, 20:20

De neue 6er .................dat wordt hem........................

dvh

Bericht door dvh » 10 dec 2010, 20:23

@snipe, tom , ect.

Klopt, er zijn ook wel mooie modellen uitgekomen. En idd de E30 m3 was ook een monster :D ..
Maar goed, dat was ook ff wat unieks destijds enzo.

Maar als je nu de laatste 10 jaar kijkt, dan vind ik een erg mooi model. Over smaak valt niet te twisten, maar de E46 is een model waar weinig mensen van zijn die hem lelijk vinden.

Dat valt over menig ander model niet te zeggen.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 10 dec 2010, 20:26

Ziet er lekker dik en gedrongen uit. Super. Maar vond zelf de 1coupe sowieso al niet verkeerd ogen.

Qua prijs zit de auto in dezelfde regio als een E90/E91 M3 met kop eraf. Korte wielbasis zal voor de top coureurs hier (en dat is iedereen hier uiteraard) een wereld van verschil betekenen. Voor mij - met af en toe een driftdagje - is de keuze niet zo evident. Een 'echte' M3 spreekt denk ik toch net wat meer aan. Ook omdat het zoals het nu eruit ziet de laatste der turbolozen zal zijn.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 10 dec 2010, 20:37

Ik zou serieus willen dat ik het geld had voor een 1 ///M, prachtige auto met voldoende power en niet geheel onbelangrijk een handgeschakelde 6 bak.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 dec 2010, 20:40

Macboy schreef:Daarbij moet ik wel opmerken dat het jammer is als er maar 3 kleuren komen. De 1M coupe sméékt gewoon om een mooi Ferrari rode lak of dat gave blauw zoals van Ferdi's ACSCISI 135i !
Ik zou om een Indiaans olifantje vragen :mrgreen:

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 10 dec 2010, 21:35

Heb tot vandaag gehoopt dat er met de motor meer gebeurt was :shock: maar vind hem in het zwart zeer mooi alleen zal ik nooit eigenaar worden met zo een niet echt hoogstaande motor zoals vroeger een wel was M was jammer zeer jammer

hoop dat het in de toekomst verandert anders is mijn M tijdperk voorbij :cry: :cry: :cry:

zal ik toch weer een CSL moeten kopen..........

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 10 dec 2010, 21:49

Ben helemaal afgezeken :hammer: :hammer: vind het zo jammer dat er een "gewone twin turbo" in zit :'( :'(

K*t Milieu alle gewone BMWs groen MAAR een M moet GIF!!!!!!!!!!!Groen zijn

slotje erop!!!!!!!!!!!!!!!!!

Porsche here we come or maybe Maranello

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 22:19

je kan altijd je eigen ding bouwen :wink:

bv die 1-M doe je de motorconversie M3 V8,
liefst van de GTS erin is 450pk NA blazen maar, zo ook weer opgelost :mrgreen:
dan heb je de hele aandrijflijn van die M3 e niet alleen onderstel en achteras :df:

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 10 dec 2010, 22:28

Dan heb ik zo een incourant ding,waar ik niet meer vanaf kom als er dan over een paar jaar iets anders leuks uitkomt ........als de N/A motoren toch weer schoon en snel te maken zijn.

of als BMW M-gmbh alte kunden zuruck wil

ik troost mezelf en denk het is maar weer een tijdperk.

rvr
Auto: BMW

Bericht door rvr » 10 dec 2010, 22:38

herwinbmw schreef:Ben helemaal afgezeken :hammer: :hammer: vind het zo jammer dat er een "gewone twin turbo" in zit :'( :'(

K*t Milieu alle gewone BMWs groen MAAR een M moet GIF!!!!!!!!!!!Groen zijn

slotje erop!!!!!!!!!!!!!!!!!

Porsche here we come or maybe Maranello

Zo zo serieus geld te besteden....niet iets wat de meeste van ons hebben..geloof ook niet dat dit een gewone twin turbo is maar goed. Denk dat voor velen een auto zoals deze meer aanspreekt dan een Porsche of Ferrari, die zijn voor jan modaal nooit betaalbaar.. Snap dit commentaar niet.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 dec 2010, 23:41

herwinbmw schreef:Dan heb ik zo een incourant ding,waar ik niet meer vanaf kom als er dan over een paar jaar iets anders leuks uitkomt ........als de N/A motoren toch weer schoon en snel te maken zijn.

of als BMW M-gmbh alte kunden zuruck wil

ik troost mezelf en denk het is maar weer een tijdperk.
Volgens de telegraaf is de hele produktie al uitverkocht. Wel of niet zo'n auto willen is al geen issue meer.

Maar wat mankeert er aan een 135i? Wat Schnitzel pk's erbij, kortere eindoverbrenging erop, nog een paar dingetjes erop, en je hebt een heerlijke tracktool. Hou je tov van een 1M ook nog 15k in de beurs.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 dec 2010, 00:10

Hielke schreef:Volgens de telegraaf is de hele produktie al uitverkocht. Wel of niet zo'n auto willen is al geen issue meer.
Kennelijk was dat toch iets te enthousiast van De Telegraaf. De tekst is nu namelijk aangepast: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;

"BMW 1 M COUPE bijna UITVERKOCHT"

"Nog geen zestien uur na het verschijnen van de allereerste foto's is nagenoeg de gehele 2011-productie van de BMW 1 M Coupé voor de Nederlandse markt vergeven."

Eerst stond er dat de NL-exemplaren uitverkocht waren. Blijkbaar hebben er wat boze BMW-boeren gebeld die nog van hun reeds bestelde showroom-exemplaren af willen.

Jussi

Bericht door Jussi » 11 dec 2010, 02:13

Snipe schreef:
Hielke schreef:Volgens de telegraaf is de hele produktie al uitverkocht. Wel of niet zo'n auto willen is al geen issue meer.
Kennelijk was dat toch iets te enthousiast van De Telegraaf. De tekst is nu namelijk aangepast: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;

"BMW 1 M COUPE bijna UITVERKOCHT"

"Nog geen zestien uur na het verschijnen van de allereerste foto's is nagenoeg de gehele 2011-productie van de BMW 1 M Coupé voor de Nederlandse markt vergeven."

Eerst stond er dat de NL-exemplaren uitverkocht waren. Blijkbaar hebben er wat boze BMW-boeren gebeld die nog van hun reeds bestelde showroom-exemplaren af willen.
Broodje aap.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2010, 12:58

ik kom net bij smudde weg, die wisten helemaal van niks! Wisten nog niet dat hij onthuld was, niet wanneer hij kwam, hadden nog niks van bmw nl gehoord. Heel apart.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 dec 2010, 13:02

Petrolhead Tom schreef:ik kom net bij smudde weg, die wisten helemaal van niks! Wisten nog niet dat hij onthuld was, niet wanneer hij kwam, hadden nog niks van bmw nl gehoord. Heel apart.
Ben je daar ook over die 4 vreselijke uitlaatpijpen begonnen?

BTW wisten ze daar wél dat er überhaupt een 1 serie bestaat sinds 2004?
:lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 dec 2010, 13:03

Petrolhead Tom schreef:ik kom net bij smudde weg, die wisten helemaal van niks! Wisten nog niet dat hij onthuld was, niet wanneer hij kwam, hadden nog niks van bmw nl gehoord. Heel apart.
Schandalig.

JP

Bericht door JP » 11 dec 2010, 13:05

Wat zou de bijtelling zijn ?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2010, 13:19

hij is ook nog niet officieel onthuld toch?

alleen de kenners wete dat vis forums e.d.

vaak weten ze wel wat van de ganbare modellen die massa verkocht worden (uitzonderingen daargelaten) :mrgreen:
maar wel zonde...had graag gehad dat ze wat meer ook de sportieve info hadden en weten...
wat dat betrefd weet je vaak zelf meer op dat aparte vlak :nerd:

gelukkig zijn de BMW dealers niet duur in garage uur tarief :bag:
wat dat betrefd lijkt het wel of je een exclusieve speciale auto hebt als klant :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 11 dec 2010, 13:55

///M Future; Scott26

BMW 1 Series M Coupe... Now , I believe... Future of 1M (M2) and M Cars
Summary:
Next generation 1M (based on F20 1-series) potentially renamed M2 because BMW considering renaming sporty 1-series variants (coupe/cabrio) to 2-series
Next 1M (or M2) and next M3 to possibly receive more focused special editions (i.e. track/lightweight special models)
Many feel that the M Division has become too focused with luxury and these additional 1M and M3's will set the bar for more focused compact and premium entry sports cars as well as their standard luxury siblings.
Next 1M (or M2) to be powered by 4-cylinder
Next M3 to be powered by 6-cylinder
Next 1M (or M2) could come in more variants - coupe and cabrio
M3 production ends in mid-late 2012 meaning no M3's until 2014
Possible Z4M or X3M to fill the temporary gap, using upgraded engine from 1M coupe

BMW 1 Series M Coupe...... Now,I believe....

When you look at the 1M Coupe you see actually a very outstanding car initially from the original proposal. Whilst it is true that the budget given to develop this car is actually a tiny fraction of M's Super Sedan the M5's massive budget.
For the amount of money and time they had for the 1M Coupe they have pulled off a masterstroke.

Going into initial proposals you have blank sheet of paper and split into two colulms , one for what you expect for an M car , The other in what to do to make it a great M car.
At the very beginning the proposal involved everything that makes a typical BMW M Coupe. Unfortunately everything that makes a great BMW M Coupe was not attainable due to the low budget. When you take into consideration of crash testing etc. Had the 1M be equipped with a standard carbon fibre roof it would not be heading to the USA as BMW would not have funded extra crash testing.

BMW did not want to fully commit seeing as the car has a relatively short production window. At first not everyone was convinced but now everybody is a believer.

Look at this car now and look at it closely. Because it is what is attainable ,when you have limited resources to work with.
It is also the appetizer , given the response to the car when it was undergoing development. The next generation 1er M Coupe or M2? has been given a much larger development budget so next time round , there is more freedom to progress ideas that could not be attained this time around, because of cost within the next car.

The next 1M (M2 - because BMW are looking at seperating the 1er family especially with the sporty variants such as Roadster , Coupe and Cabrio apart from the 1er expansion with 1er concepts such as GT , F.A.S.T. , CST.)

Will see a more direct response from M Division for more sporting concepts especially for the 1M successor and the next M3. BMW believe that the GTS has proved that there is a market for such concepts in a similar progression as the Porsche 911. Although BMW's would be more straightforward with familiar signatures with the standard car followed by a more track co-ordinated and lightweight special.

Many feel that the M Division has become too focused with luxury and these additional 1M and M3's will set the bar for more focused compact and premium entry sports cars as well as their standard luxury siblings.
The M5 will remain as the perfect synthesis between luxury and performance.

The new engines that will feature for the next 1M and M3 are already in development with the 1er resorting to a four cylinder and the M3 returning to six cylinders. What next for the 1M coupe leaves a few open possibilites.

BMW reckon a Cabrio edition would end E88 production although officially denied , unofficially they have built prototypes which if BMW sell every single unit of the Coupe and Cabrio they get back their return and then some.

The current issue of course is with the M3 which will end production in mid-late 2012 leaving BMW without a competitor in the Premium Entry sports car class , which will feature the Audi RS5 and Mercedes-Benz C-Coupe AMG. Discussion has resorted to considering a fixed roof Z4M or a X3M using the engine featured from the 1M Coupe in an upgraded capacity , to fill in for the M3 , until the next generation car arrives in early 2014. but not the M3's V8 - The V8 will die with the M3.

romo

Bericht door romo » 11 dec 2010, 14:11

Nog even over die uitlaten................nee dat het er 2-4-6 zijn kan niet boeien, maar als ik goed kijk dan lijken er gewoon sierstukken op te zitten.....................dat is toch wel erg goedkoop...........

rvr
Auto: BMW

Bericht door rvr » 11 dec 2010, 15:36

Leuk digitaal foldertje voor de liefhebbers te vinden op deze pagina

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=464036" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie