BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 56227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 10 dec 2010, 12:08

Hielke schreef:Superdikke bak met de juiste proporties. Heel mooi.

De in de basis bloedmooie 3 serie coupe is door de M tierlantijnen verknoeid, maar dat dikke van spatborden, roosters en spoilers past de 1 serie coupe juist ontzettend goed.

Met de extra koeling kan de motor makkelijk naar 400 pk getild worden. Beter wordt het qua BMW niet.
Mee eens

@ René: een led streepje ofzo? :hmmm:

@ Ilija: Goed verhaal!

Vind je 't niks? Opbokke uit dit draadje. Dat geouwehoer horen we sinds 2004 al toen de 1er uitkwam. Door 7089keer te zeggen dat JIJ 't niks vindt, beinvloed je MIJ en velen NIET mee hoor.
Alleen afzeiken is zóó flauw....en dan zelf in 1 of andere stumpereditie rondstuiteren.wegwezen! :D
Misschien zelfs integendeel..... Vandaar dat IK in 2004 een 120d had. Heerlijk karretje, maar d'r had toen al 'n 3.0i in moeten hangen. :thumbup:

Tom
Berichten: 22482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 10 dec 2010, 12:15

Macboy schreef:Dit is echt je reinste onzin. Mensen hoeven het niet mooi te vinden, prima, maar om te zeggen dat er half werk is geleverd is gewoon een plaat voor je kop hebben. Als je de 1 coupe nooit mooi gevonden hebt, zal je het nu ook geen beauty vinden, is toch logisch ?
Ik noemde de term half werk en dan bedoel ik niet het uiterlijk maar de motor.
En er zit helemaal geen nep rooster in. Het pretendeert ook geen rooster te zijn. Het is gewoon een stukje design wat de auto in dat opzicht uniek maakt.
Het is geen rooster maar qua design verwacht je daar een rooster. Zeker veel andere M auto's daar iets van een roostertje heeft. Ik denk dat ik die lijn mooier had gevonden als er daadwerkelijk een roostertje had gezeten.
De meeste mensen hebben al kenbaar gemaakt dat ze het niks vinden, waarom blijven ze dat keer op keer herhalen ? Negatieve sfeer creëren is gewoon jammer en onnodig.
Stonden hier al eerder volledige foto's dan?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 10 dec 2010, 12:16

Schitterend,

Denk dat zwart toch wel de kleur is om hem te nemen, wordt het een superdikke gedrongen auto van.
CSL stoelen, alcantara stuurtje en semi-slicks maken het feest compleet.

Robin
Berichten: 56227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 10 dec 2010, 12:17

@ Tom, de E90 en E92 M3 hebben ook 'roosters' op de flanken die daar voor niks zitten want gesloten....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 12:17

Macboy schreef:Je kunt de puurheid van het rijden toch niet bepalen aan de hand van foto's ??
Ga het nu nog even belachelijker maken dan het al is zeg ...
Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet merkwaardig is dat mensen zouden kunnen denken dat het een gepimpte 135 is omdat BMW dat zelf ook lijkt te zeggen, al zullen ze dat ongetwijfeld niet zou bedoelen.

Anyway, I like it.
Alleen jammer dat de introductie zo lang duurt. Het is nu december. Vanaf augustus worden er teasers verspreid, dus al een maand of vier. En dan moet het nu ook nog eens 5 maanden duren voordat de persintroductie is en dan duurt het nog weer een tijdje voor 'ie bij de dealers staat.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 12:23

Voor de liefhebbers nog even een pdf'je van BMW met alle specs: http://www.driving-fun.com/downloads/Sp ... ies_M_Coup" onclick="window.open(this.href);return false;é_03_2011.pdf

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7220
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Erik K. » 10 dec 2010, 12:27

Specs,
Bijlagen
imageDispatcher.jpg
imageDispatcher.jpg (56.31 KiB) 739 keer bekeken
imageDispatcher.jpg
imageDispatcher.jpg (75.04 KiB) 742 keer bekeken

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7220
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Erik K. » 10 dec 2010, 12:30


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 12:32

hey...ik zie nu 340pk bij Ron91 minium...

zal me niks verbazen dat ie incl full boost (extra 50nm) op Ron 91 wellicht toch de 360pk heeft op Ron98 :mrgreen: :hmmm:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 10 dec 2010, 12:33

Z4 Sdrive35iS vs 1M,

Toch weer bedenkelijk die "Powered by BMW M" sticker

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door M@rcel op 10 dec 2010, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 10 dec 2010, 12:34

front vergelijk tussen M sport bumper, Performance bumper en de 1M.
Bijlagen
14015.jpg
14015.jpg (58.94 KiB) 734 keer bekeken
1_e82_front_20090808_1440460162.jpg
1_e82_front_20090808_1440460162.jpg (172.25 KiB) 734 keer bekeken
BMW%20Concept%201%20Series%20tii%202.jpg
BMW%20Concept%201%20Series%20tii%202.jpg (810.5 KiB) 734 keer bekeken

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 10 dec 2010, 12:36

Ander vliegwiel andere computer software en er zitten volgens mij ook andere turbo s op.

Ze beweren bij bmw dat je op het gas kan sturen met deze motor. Dat zou uniek zijn voor een turbo motor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 10 dec 2010, 12:37

Het ding heeft wenkbrouwen gekregen................... :mrgreen:

Ik zeg; epileren die handel, en rap een beetje.................. :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 12:37

ja powered by M, zou kunnen duiden op een iets ander programma...dat kan zijn, simpele motronic iets of toch iets meer... :hmmm:
de 3.5is is ook al iets speciaals...heeft die ook die overboost functie? die ken ik niet zo goed.

edit: andre kwam al met wat :D

@RVV mooi zo...vind de 1-M het mooist :df:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 10 dec 2010, 12:39

Natuurlijk onderscheidt de nieuwe Z4 zich wel een klein beetje. Mr. BMW moet nog wel wat stof voor borrelpraat hebben. Deze snellere BMW Z4 sDrive35i wordt verkocht met toevoeging van een extra “s”. De “s” geeft de zescilinder twinturbo heeft 34pk meer (nu 340), een hoger koppel van 450Nm met overboost (wooh vet) naar 500Nm, en een sprint naar de 100km/u van 4,8 in plaats van 5,1 seconden. Verbruik en uitstoot zijn bij deze verbeterde prestaties gek genoeg gelijk gebleven.
Same specs, de Z4 zelfs een tiende sneller in rechte lijn

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin Hartog » 10 dec 2010, 12:40

Jummie, wat dik! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 12:44

M@rcel schreef:
Natuurlijk onderscheidt de nieuwe Z4 zich wel een klein beetje. Mr. BMW moet nog wel wat stof voor borrelpraat hebben. Deze snellere BMW Z4 sDrive35i wordt verkocht met toevoeging van een extra “s”. De “s” geeft de zescilinder twinturbo heeft 34pk meer (nu 340), een hoger koppel van 450Nm met overboost (wooh vet) naar 500Nm, en een sprint naar de 100km/u van 4,8 in plaats van 5,1 seconden. Verbruik en uitstoot zijn bij deze verbeterde prestaties gek genoeg gelijk gebleven.
Same specs, de Z4 zelfs een tiende sneller in rechte lijn
hm...dan zou het veschil wellicht in de lichtere kopelings delen kunnen liggen en iets snellere respons e.d. op het gas?
en de specs zijn US op Ron 91 basis, wellicht dat je op 95 en of Ron98 meer vermogen krijgt (lijkt me logisch)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7220
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Erik K. » 10 dec 2010, 12:49

Is RON 91 US niet ongeveer gelijk aan RON95 euro?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 12:49

Dit zegt BMW zelf over de motor:

In-line 6-cylinder engine with M TwinPower Turbo and engine- speed-related performance characteristics.
An in-line 6-cylinder engine with outstanding performance, sensational free- revving properties and long-lasting thrust provides the BMW 1 Series M Coupe with its power source for delivering supreme driving dynamics. The 3.0-litre power unit combines hallmark M performance characteristics with contemporary efficiency. It has been modified in M style so as to be able to handle the requirements of both everyday traffic and the race track. The result: with an engine output of 250 kW/340 bhp, the BMW 1 Series M Coupe achieves almost exactly the level of the third- generation BMW M3, while in terms of driving dynamics this compact, top- flight athlete is clearly superior to the latter model, which was replaced just a few years ago.

The M TwinPower Turbo Technology used in the BMW 1 Series M Coupe consists of two relatively small superchargers which, because of their low inertia moment, are active even at low engine speeds, each providing three cylinders with compressed air. This results in an unusually spontaneous level of responsiveness. The drivetrain provides its maximum torque of 450 newton metres at as little as 1500 rpm. This is available up into the 4500 rpm range and can be increased by another 50 newton metres in full throttle by means of an overboost function. The maximum level of 500 newton metres permits highly dynamic acceleration manoeuvres, and the forward thrust once again available after each gearshift makes for a linear speed increase typical of M vehicles. The engine reaches its maximum output at 5,980 rpm. With this engine-speed-related performance curve, the 6-cylinder power unit embodies the characteristic M properties of a high-performance engine: the BMW 1 Series M Coupe spurts in just 4.9 seconds from standing to
100 km/h, and the urge to accelerate is limited at 250 km/h by means of intervention in the engine control system.
The cooling system of the power unit is designed to enable it to do justice both to its outstanding performance potential and to the particularly high demands of constantly drawing on maximum power output. An additional separate radiator and a specific air duct deal with the increased thermal stress which can be generated by driving in a particularly sporty style on the race track.
The engine's outstanding efficiency is mainly due to direct injection which allows for high-precision fuel supply by means of piezo injectors placed centrally between the valves. In addition, Efficient Dynamics measures such as brake energy regeneration and needs-based control of auxiliary units ensure that the average fuel consumption on the EU test cycle is limited to 9.6 litres per 100 kilometres and CO2 emissions to 224 grams per kilometre.
The transmission of propulsion power in the BMW 1 Series M Coupe is taken care of by a 6-speed manual transmission. This newly developed transmission is operated using a very short M gearshift lever.


@Marcel: die Z4 zal wel sneller zijn omdat die geen handbak heeft.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 10 dec 2010, 12:51

Even wat betere foto s posten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 10 dec 2010, 13:15

Het copypast geintje heeft BMW al een keer eerder uitgehaald met de Z4 M coupe. Ondanks dat die auto een prima M is, was het technisch gezien niet meer dan een e46 M3 in een ander jasje.

Nu zie precies het omgekeerde gebeuren de techniek van de Z4 .35iS stoppen ze in een 1 serie coupe.

BMW gooit er een zweem van exclusiviteit overheen met een uitgekiende marketing en het publiek teasen probeert BMW een cultstatus voor de 1M te creeëren. Waarom nog een half jaar wachten is eigenlijk ook een compleet raadsel, maar ik denk dat het gewoon tot de marketingsstrategie behoort om de cultstastus op te 'krikken'. Want de auto gaat zich op deze manier vanzelf verkopen via de forums op het internet.

Waarom zou deze auto zo bijzonder zijn?

Uit de technische specificaties en de reeds bestaande bekendheid met de Z4 .35iS motor zijn eigenlijk geen bijzonderheden te destileren. De wegligging zal wel dik voor elkaar zijn, net als het sturen, vanouds 1 serie eigen. Maar ik zie de echte klapper er niet in.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 10 dec 2010, 13:16

+1

Zoals eerder gemeld; "net niet' auto..........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 13:22

RVV schreef:Het copypast geintje heeft BMW al een keer eerder uitgehaald met de Z4 M coupe. Ondanks dat die auto een prima M is, was het technisch gezien niet meer dan een e46 M3 in een ander jasje.

Nu zie precies het omgekeerde gebeuren de techniek van de Z4 .35iS stoppen ze in een 1 serie coupe.

BMW gooit er een zweem van exclusiviteit overheen met een uitgekiende marketing en het publiek teasen probeert BMW een cultstatus voor de 1M te creeëren. Waarom nog een half jaar wachten is eigenlijk ook een compleet raadsel, maar ik denk dat het gewoon tot de marketingsstrategie behoort om de cultstastus op te 'krikken'. Want de auto gaat zich op deze manier vanzelf verkopen via de forums op het internet.

Waarom zou deze auto zo bijzonder zijn?

Uit de technische specificaties en de reeds bestaande bekendheid met de Z4 .35iS motor zijn eigenlijk geen bijzonderheden te destileren. De wegligging zal wel dik voor elkaar zijn, net als het sturen, vanouds 1 serie eigen. Maar ik zie de echte klapper er niet in.
de gebruikte onderdelen...de carros e.d. en vergeet niet dat motor lenen of alleen wat aanpassen gebeurt al jaren bij BMW of het nu de motor van de M1 is E30 M3 oude M5 modellen enz...
ik vind het geslaagd en M waardig 8)

daarbij laten ze nog wat ruimte over voor nog iets specialers...maar daarvoor moet eerst een snellere M3 klaar zijn eer ze die uitbrengen denk ik...dat zal die 450pk I-6 M3 zijn...en dan zal der ook wel die bv GTS 1-serie komen met wat meer vermogen? :hmmm:

ik ben al super blij met de carros en andere delen...niet meer te verwarren met een 'gewone" uit de serie, je rijd met iets speciaals :df:

rvr
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2010, 21:38
Auto: BMW

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door rvr » 10 dec 2010, 13:27

Vergelijk van de 1M en de 135i

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=463733" onclick="window.open(this.href);return false;

"Mini" M3 zo te zien, behalve de motor, maar zal ook wel een en ander niet standaard aan zijn, M turbo, denk aangepast aan eisen gas responds? en oa meer koelwater tot zijn beschikking
Laatst gewijzigd door rvr op 10 dec 2010, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 10 dec 2010, 13:32

Klopt het dat er bij de specificaties geen vermelding van de eindoverbrenging is gemaakt? Zou jammer zijn. Is nou net het enige dat me interesseert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast