Huurhuis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Huurhuis

Bericht door Michel P » 17 aug 2009, 10:36

Er zijn genoeg woningcorporaties die in de vrije sector woningen hebben die direkt te betrekken zijn. Zo heb ik via Rentree in Deventer gewoon een appartement gehuurd in de vrije sector ter overbrugging van een paar maanden.

Michel

Joop

Bericht door Joop » 27 aug 2009, 00:13

Hoi Max, al wat gevonden?

...verhuur van het appartement van buuf is niet doorgegaan. Huurders zijn op laatste moment afgehaakt begreep ik net van 'r.

Max V

Bericht door Max V » 27 aug 2009, 08:48

Ik betrek vanaf 1 september een vrij ruim vierkamerappartement in Arnhem!

Dus ben inmiddels voorzien 8)

Bedankt iedereen voor de adviezen, heb de woning uiteindelijk via Funda gevonden :)

Joop

Bericht door Joop » 27 aug 2009, 23:56

Gefeliciteerd dan...

BrianV

Bericht door BrianV » 10 dec 2010, 09:57

Even een oud topic omhoog gooien aangezien ik op dit moment zelf het probleem heb om voor het vinden van een eigen plek.

Vanwege het stop zetten van de koop subsidie kan ik een koop woning wel vergeten en ben ik over geleverd aan de herror genoemd: woonstichting.

Samen met 2 maten zijn we zelfs bereid om samen een huis te huren maar ook dit is geen makkelijk opgave,
dus ik kan alle hulp wel goed gebruiken.

Mocht jullie iets weten in de Omgeving Ede/Lunteren dan hoor ik het graag

ErikS

Bericht door ErikS » 10 dec 2010, 12:37

@ Brain, warom met maten als je ook een vriendin heb? :mrgreen:

Geintjw natuurlijk......
Wat vooriets zoek je?

BrianV

Bericht door BrianV » 10 dec 2010, 13:15

Erik Stoffelsen schreef:@ Brain, warom met maten als je ook een vriendin heb? :mrgreen:

Geintjw natuurlijk......
Wat vooriets zoek je?
-.-' Vrijgezel... we hebben het nog wel een keer over :thumbup: .
Het liefst een leuk appartement met parkeer gelegenheid.
we hadden het er zo over in de vrienden groep en toen dachten als de kans hebben voor het huren van een groot huis dan zijn we wel bereid om met ze drieën de lasten te delen.

We willen allemaal het huis uit maar hebben geen trek in huur kosten van min 700 exclusief Gas licht en water.
En zo kunnen we het financieel delen en ook nog een gezellige tijd hebben.

voorwaarden huis
Min 3 ruime slaap kamers
Parkeer plek voor 3 auto's (not a must)
Als het kan inclusief G/L/W

Elk aanbod bekijk ik

ErikS

Bericht door ErikS » 10 dec 2010, 15:24

Hmm okaj,

Even goed Funda in de gaten houden oid....

kopen is inderdaad een crime, als je een appartement wil waar je met z'n 3e in kan.
In je eentje kan je niet kopen? Hier in Putten staan wat appartementen te koop voor +/- 150K,
Zoiets moet te doen zijn in je eentje.. Maarja, dan zit je ook zo alleen... :mrgreen:

Ik zou trouwens niet eens willen kopen met vrienden, altijd gezeik. Huren is dan the way to go!

Zal m'n ogen open houden, maar moet dus een 3kmr appartement zijn?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 dec 2010, 15:37

Erik Stoffelsen schreef:Hier in Putten staan wat appartementen te koop voor +/- 150K,
Zoiets moet te doen zijn in je eentje
150.000 + 10%KK = +/- 165.000
165.000 / 4.5 (hyponorm salaris) = 36.666
36.666 mag incl vakantiegeld zijn, dus /108 x 100 = 33.950 normaal bruto /12 = 2829 bruto.
Een starter heeft het nog niet makkelijk :?

Rupie

Bericht door Rupie » 10 dec 2010, 15:42

Maar iedereen verdient hier 3 x modaal toch? Of was dat bij de buren?

BrianV

Bericht door BrianV » 10 dec 2010, 15:54

Ruben schreef:Maar iedereen verdient hier 3 x modaal toch? Of was dat bij de buren?
Enough said :thumbup:
Erik Stoffelsen schreef:Hmm okaj,

Even goed Funda in de gaten houden oid....

kopen is inderdaad een crime, als je een appartement wil waar je met z'n 3e in kan.
In je eentje kan je niet kopen? Hier in Putten staan wat appartementen te koop voor +/- 150K,
Zoiets moet te doen zijn in je eentje.. Maarja, dan zit je ook zo alleen... :mrgreen:

Ik zou trouwens niet eens willen kopen met vrienden, altijd gezeik. Huren is dan the way to go!

Zal m'n ogen open houden, maar moet dus een 3kmr appartement zijn?
We kijken met ze 3e al regelmatig naar een huur huis op diverse websites maar nog niks tegen gekomen.
Het is of een goed appartement voor mij alleen of met ze 3e een huis dus en uiteraard huur huis want we zitten in het "Huurhuis" topic :mrgreen:
Ik had wat in Ede gevonden voor 135K maar ik heb een klein verschil tussen wat ik kan krijgen en wat ik nodig kan hebben.
(Wil geen discussie op laaien over wat het verstandigste zou zijn/mogelijkheden, deze zijn al bekeken en overwogen)

Mocht je iets horen/zien dan hoor ik het graag

dvh

Bericht door dvh » 10 dec 2010, 19:29

Kun je niet via via aan een particulier komen die wat verhuurt ?
Via de woningstichting is het een jarenlange weg.

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2010, 19:48

dvh schreef:Via de woningstichting is het een jarenlange weg.
Of één van jullie moet al huren, dan kun je aan woningruil doen (corporaties moeten hier wel aan meewerken maar vaak is dat geen probleem als je voldoet aan de eisen). Nadeel is dat alleen diegene dan huurder is en jullie er permanent moeten 'logeren'. Geen idee of dat handig is.

BrianV

Bericht door BrianV » 11 dec 2010, 02:38

Tom schreef:
dvh schreef:Via de woningstichting is het een jarenlange weg.
Of één van jullie moet al huren, dan kun je aan woningruil doen (corporaties moeten hier wel aan meewerken maar vaak is dat geen probleem als je voldoet aan de eisen). Nadeel is dat alleen diegene dan huurder is en jullie er permanent moeten 'logeren'. Geen idee of dat handig is.

Het probleem is dat de betere woningen worden vergeven aan 55+ of bijstands moeders.
Zodra je alles goed voor elkaar heb word je bestraft in dit land.

Probeer nu dus ook iets buiten de woonstichting iets voor elkaar te boksen

Tom

Bericht door Tom » 11 dec 2010, 12:19

BrianV schreef:
Het probleem is dat de betere woningen worden vergeven aan 55+ of bijstands moeders.
Zodra je alles goed voor elkaar heb word je bestraft in dit land.
Als je alles goed voor elkaar hebt dan hoef je niet aan te kloppen bij een woningcorporatie. Dat bedoel ik absoluut niet lullig maar zij bepalen ism de gemeente (die het daadwerkelijke beleid maken) hoe ze omgaan met volkshuisvesting. Ze zijn er om zoveel mogelijk mensen op de juiste plek van een dak te voorzien. Een eengezinswoning waar eigenlijk een familie in kan leven zullen ze ook niet vergeven aan één persoon. Studenten tussen senioren zetten is ook niet handig.
Overigens hebben woningcorporaties ook vrije sector woningen.... die zijn hoger in huurprijs (boven de huursubsidiegrens, ligt ergens rond de 650 euro meen ik) en daar stellen ze veel minder eisen aan... zou je ook nog even naar kunnen kijken.

Maar het blijft lastig als starter... ik kon hier in Eindhoven via corporaties wel een woning krijgen (heb een lange inschrijftijd) maar de buurt waar je dan terecht komt is ook niet alles. Particuliere huur is wel erg prijzig of je moet net geluk hebben (sommige mensen met dubbele lasten oid). Kopen wilde ik alleen als het groot genoeg was om er iets langere tijd, dus een beetje ruim met z'n tweeën, te kunnen wonen.

Over het huren met vrienden, dat kan ook tegen je werken. Veel verhuurders zullen bang zijn dat het zo een soort studentenhuis word.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 dec 2010, 14:40

smiley schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Hier in Putten staan wat appartementen te koop voor +/- 150K,
Zoiets moet te doen zijn in je eentje
150.000 + 10%KK = +/- 165.000
165.000 / 4.5 (hyponorm salaris) = 36.666
36.666 mag incl vakantiegeld zijn, dus /108 x 100 = 33.950 normaal bruto /12 = 2829 bruto.
Een starter heeft het nog niet makkelijk :?
Euh, 150K VON, er staan zeker wel 5/10 appartementen van dat geld te koop! :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 dec 2010, 14:42

En Brian, al op MP gekeken?

Daar staan ook vaak geinige huissies voor weinig... :banaan:

Plaats reactie