BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 09 dec 2010, 15:55

Wouter81 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n ding zo ongelooflijk zwaar is? Rond de 1500 kg lees ik.

Ik bedoel...mijn Golf 6 GTI... weegt slechts 1290 kg. Qua formaat vergelijkbaar met zo'n 1 serie lijkt me. OK, het ding heeft een 6-cilinder wat iets meer zal wegen maar dan nog?

Snap dat niet.
in verhouding zal het wel ongeveer kloppen...

de M3 E30 van zeg 1987 was iets van 1240kg? nu dus 1490kg is 250kg gegroeid in de jaren.

Golf 1 GTi destijds iets van 810kg? nu dus zo jij zegt 1290kg, das wel ff 480 kg :wink: erbij :wink:

conclusie...de GTi is in verhouding veel meer aangekomen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 09 dec 2010, 15:55

The looks blijven discutabel........

Een V8 is idd dik overdone........

Prijs? Ik ben benieuwd ..........maar tegen de 80K zal ie zeker gaan............

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Michel P » 09 dec 2010, 15:56

RVV schreef:
Hielke schreef: Ben je een liefhebber van een M5 dan is de nieuwe 1M niks voor je.
Nouja daar wil ik wel even op reageren, ik ben niet in het bijzonder een liefhebber van een M5. Een rechtstreeks vergelijk met een 1M wil ik ook niet maken, daarvoor verschillen de concepten teveel. Na 3 1 series waaronder 2 130i's weet ik de 1 serie goed op zijn waarde te schatten. Ik blijf ook altijd een liefhebber van een 1 serie.

Alleen ging het in mijn ogen fout met de 135i coupe. Waar de 130i me als auto/concept echt raakte (mede natuurlijk om het totaalplaatje) dat miste ik in de 135i. Weet nog goed dat Andre toen een 135i meehad van de Beier, ik had er echt naar uitgekeken, stond zelfs op het punt om de e46 M3 CS toen er voor weg te doen (er zwerft nog wel ergens een topic rond) maar na een uur rijden in de 135i was ik een illusie armer. De 135i zou het voor mij niet worden.

Mischien niet helemaal juist, maar die ervaring projecteer ik ook op de 1M.

De ingrediënten voor de 1M hadden gewoon moeten zijn: 3 liter 6in lijn atmo, 320pk ,revlimiter omhoog naar 8000 toeren, 1350 kilo. Dan had ik het uiterlijk zoals nu ook wel willen slikken.

En ondanks al het gelul over emissie eissen ed,, als BMW echt had gewild, dan hadden ze dit ook nog wel voor elkaar kunnen krijgen. want een 130i zit ook gewoon nog steeds in het gamma. Die motor hadden ze kunnen 'opfokken' zoals de M motorsportafdeling altijd heeft gedaan, het ontwikkelen van motoren ipv het ontwikkelen van 'turbodruk'.

Het lijkt me trouwens redelijk frustrerend voor die M motorsport bouwers, Hetgene waar ze jaren aan mochten werken de kroonjuwelen binnen het BMW gamma is helemaal komen te vervallen. En een gerenomeerde motorsport afdeling is afgegleden tot een chipsbakker afdeling.
+1 een 130i met wat werk aan die atmo motor moet zeker op een 320pk zijn te krijgen, en dan heb ik het niet over een chip. Dat moeten ze bij M motorsport fluitend voor elkaar krijgen, en dan ook nog de emisie binnen de perken houden. Er zijn links en rechts al genoeg opties te koop. De turbo route is de goedkopere route, en past binnen de drang de emisie eenvoudig te drukken.

Michel

Tom
Berichten: 22481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 09 dec 2010, 15:57

Waarom kunnen ze niet alleen downsizen bij de normale modellen? Dat handjevol M auto's doet er niet toch toe als je het afzet op de totale BMW productie. Ferrari kan ook bestaan omdat ze Fiat onder zich hebben met al die kleine gebakjes... hetzelfde bij VAG. Het komt op mij meer over als een verkapte kostenbesparing.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 09 dec 2010, 16:06

romo schreef:The looks blijven discutabel........

Een V8 is idd dik overdone........

Prijs? Ik ben benieuwd ..........maar tegen de 80K zal ie zeker gaan............
ik las iets van net onder 45k in $ in de US voor de basis versie :'(
dat kunnen wij wel vergeten :wink:

das 34.050,-euro :D

dus hier ongeveer het dubbele.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 09 dec 2010, 16:19

GTRene schreef:
Wouter81 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n ding zo ongelooflijk zwaar is? Rond de 1500 kg lees ik.

Ik bedoel...mijn Golf 6 GTI... weegt slechts 1290 kg. Qua formaat vergelijkbaar met zo'n 1 serie lijkt me. OK, het ding heeft een 6-cilinder wat iets meer zal wegen maar dan nog?

Snap dat niet.
in verhouding zal het wel ongeveer kloppen...

de M3 E30 van zeg 1987 was iets van 1240kg? nu dus 1490kg is 250kg gegroeid in de jaren.

Golf 1 GTi destijds iets van 810kg? nu dus zo jij zegt 1290kg, das wel ff 480 kg :wink: erbij :wink:

conclusie...de GTi is in verhouding veel meer aangekomen.
e30 m3 1240 oke, maar huidige m3 1490 no way :).

Met jou huidige vergelijking, moet je de Golf 1 met de huidige Polo GTI vergelijken :).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 09 dec 2010, 16:22

Kasteel schreef:
GTRene schreef:
Wouter81 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n ding zo ongelooflijk zwaar is? Rond de 1500 kg lees ik.

Ik bedoel...mijn Golf 6 GTI... weegt slechts 1290 kg. Qua formaat vergelijkbaar met zo'n 1 serie lijkt me. OK, het ding heeft een 6-cilinder wat iets meer zal wegen maar dan nog?

Snap dat niet.
in verhouding zal het wel ongeveer kloppen...

de M3 E30 van zeg 1987 was iets van 1240kg? nu dus 1490kg is 250kg gegroeid in de jaren.

Golf 1 GTi destijds iets van 810kg? nu dus zo jij zegt 1290kg, das wel ff 480 kg :wink: erbij :wink:

conclusie...de GTi is in verhouding veel meer aangekomen.
e30 m3 1240 oke, maar huidige m3 1490 no way :).

Met jou huidige vergelijking, moet je de Golf 1 met de huidige Polo GTI vergelijken :).
als je nog eens leest betrefd het hier de vergelijking met de 1-series m coupe van 1490kg :D

trouwens ik denk dat de Polo GTi (mag ook) ook vrij zwaar geworden is...1100 ofzo?

ah zag net 1194kg :shocking: dan ist nog 380kg erbij :mrgreen:

BMW vs Golf = 1 - 0 :banaan: :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Macboy » 09 dec 2010, 16:35

Ik vind het prachtig om te lezen wat Rico heeft getyped. Hij is een aantal maanden afwezig geweest, maar maakt het met zijn lapjes tekst weer wat vermakelijker op het forum.

Alleen ben ik het dan niet eens met zijn conclusie. De 1M coupe maakt het sinds lange tijden weer eens begerenswaardig. Als we nu eens afspreken dat we eerst afwachten wat BMW gaat doen voordat we de auto op voorhand afkraken ?

Ik herhaal wat ik een paar weken ook al eens heb geroepen: BMW kan toch niet zo dom zijn om de auto geweldig in de marketing te zetten om achteraf te vernemen dat het maar iets beter is dan de 135i ?

Dat gaat er bij mij gewoon niet in ...

Op het gebied van onderstel, motor en gasresponse moet er gewoon heel veel veranderd zijn. Om de 1M coupe een aftreksel van de 135i te noemen gaat mij ook veel te ver. Er zit een hele dikke porno voorspoiler op die vrijwel iedereen meteen mooi vindt. De achterkant is heel erg dik. Aan de zijkant zitten M-roosters met aanpassing van de carrosserie. In het interieur is het een en ander gewijzigd. Bredere wielkasten zitten er vermoedelijk op (nog steeds niet duidelijk dit punt). Kortom: er is behoorlijk ingrijpend gewijzigd zodat we moeten afwachten hoe het met de rest zit.

Feit blijft dat een atmosferische motor beter zou zijn geweest, maar er zitten ook wel aardig mooie turbo motoren op deze wereld. Verder zouden mensen moeten weten dat de 1-serie coupe veel en veel zwaarder is dan de gewone 1-serie. Ook dat is jammer. Maar ik heb liever een sedan-uitvoering de 1 coupe vind ik dan wel de mooiste van de hele reeks, dus daar snap ik BMW dan ook wel. Een M heeft altijd een kofferbak gehad ! Verder weet ook ik dat een 2 liter 4-cilinder met 240pk veel beter zou zijn voor de wegligging. Een 6-cilinder blijft natuurlijk zwaar voorin.

Laten we hem gewoon een kans geven. Afschieten kunnen we altijd later nog wel !

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 09 dec 2010, 16:41

Verder zouden mensen moeten weten dat de 1-serie coupe veel en veel zwaarder is dan de gewone 1-serie
Heb ik eens uitgezocht maar scheelt maar iets van 15 kg. Oftwel, een 120i 3-drs weegt 1260kg en de 120i Coupe weegt 1275kg. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Macboy » 09 dec 2010, 16:47

In dat geval is het helemaal duidelijk waarom ze voor de coupe zijn gegaan toch ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 09 dec 2010, 16:48

Macboy schreef:In dat geval is het helemaal duidelijk waarom ze voor de coupe zijn gegaan toch ?
Heel simpel, er is ook geen 135i 3 of 5-drs hatch. :wink: Overigens hadden ze van mij wel in een 3-drs variant mogen maken. :cry:

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 10 dec 2010, 00:37

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=463733" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar is ie dan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 00:42

whaha, wilde ik ook net posten kwam op PH iemand met linkie...gaaf ding, ook Ma zal blij zijn, zie sticksels :mrgreen:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Femme » 10 dec 2010, 00:44

Macboy schreef:Feit blijft dat een atmosferische motor beter zou zijn geweest, maar er zitten ook wel aardig mooie turbo motoren op deze wereld. Verder zouden mensen moeten weten dat de 1-serie coupe veel en veel zwaarder is dan de gewone 1-serie. Ook dat is jammer.
Het is niet de coupé die veel zwaarder is maar de motor. De N54 is gewoon erg zwaar. Meergewicht bij een 335i coupé is maar liefst 55kg ten opzichte van de 330i. De keuze voor de N54 zal een kwestie van kostenbesparing zijn geweest. Tevens is de N54 makkelijker aftermarket te tunen, wat 'm aantrekkelijker maakt voor de doelgroep.

Qua styling vind ik de 1M zeer goed geslaagd uitgezonderd het interieur waar meer aan gedaan had moeten worden. Voor zover ik het kan zien zitten er de standaard 1/3-serie sportstoelen in met een ander stikseltje. Ik had hier toch wel M3- of Performance Package / Recaro Sportster CS-stoelen verwacht. Die laatste leveren ook een kleine gewichtsbesparing op.

Afbeelding

Overigens dikke fail van de fotograaf dat dat het leer op de zitting niet even werd gladgestreken :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Femme op 10 dec 2010, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 00:45

veel foto's daar maar ff deze daaruit...sticksels :mrgreen:

Afbeelding

vind het zo een echte M, dus M waardig.

Afbeelding

de rest kun jezelf aanpassen of wachten op de GTS oid. :df:
Laatst gewijzigd door GTRene op 10 dec 2010, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Petrolhead Tom » 10 dec 2010, 00:46

Wat een ON-M's-lelijk ding zeg.Met die autostyle uitlaten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 00:52

Petrolhead Tom schreef:Wat een ON-M's-lelijk ding zeg.Met die autostyle uitlaten.
ga je mond spoelen :mrgreen:
dat zie je alleen als je er half onder ligt...kun je zelf aanpassen met een titanium real deal exemplaar :thumbup:
ofzoiets.

M(iereneuk) modus uit. 8)

staat ook een link daar van alle specs

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=463733" onclick="window.open(this.href);return false;

alwaar ook dit staat....
450 (+50 overboost)
dus 50nm extra bovenop de 450nm bij de overboost :thumbup:
en 50.500,-euro in DLD in de US 46.000usd :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 01:15

zow...zie nu ook de lijst met wall papers...gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

whats not to like

Afbeelding

beutje vol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

veul meer, ook mooie alcantara in deurpanelen e.d. hier>

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=463733" onclick="window.open(this.href);return false;

mooi ding.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door steve smith » 10 dec 2010, 02:46

LOL @ idiote yanken die zeuren dat er een schuifdak en een automaat in moet. Wat super dat BMW eindelijk weer eens een auto maakt die daar NIET voor geschikt is. top!

TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door TNThomas » 10 dec 2010, 07:16

Moet ik deze nou zien als concurent van TT RS of van RS3 Sportback???

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door markk » 10 dec 2010, 07:49

Prima auto. Ziet er leuk / mooi uit. Zowel buitenkant als binnenkant. Zal ook ongetwijfeld prima rijden.
Maar full-M-waardig. Hmmm, noop zonder atmo blok en M-sperdiff vind ik van niet. Maar goed tijden veranderen...

Kortom leuke upgrade voor de 130i van vrouwlief op termijn, maar de e46 M3 gaat er niet voor weg.


Mark.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 10 dec 2010, 08:54

Tristan schreef:
Macboy schreef:In dat geval is het helemaal duidelijk waarom ze voor de coupe zijn gegaan toch ?
Overigens hadden ze van mij wel in een 3-drs variant mogen maken. :cry:
Dan had er hier ws al wel een keer een 135i gestaan en was de 1M voor mij ook een stuk aantrekkelijker geweest :).

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 08:57

Er zijn natuurlijk ook mensen die vinden dat een BMW een sedan, coupé of cabrio hoort te zijn.
(En dus geen hatchback, SUV, MPV, SUV, WTF, SAV of hoe ze het allemaal noemen.)

Ikzelf, onder andere.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door markk » 10 dec 2010, 09:02

Sedan/coupe's hebben ook absoluut mijn voorkeur. Gelukkig vind m'n vrouw de 1-coupe ook erg mooi. Dus wie weet over een jaar of 4 a 5. Een leuke 1M-coupe dan op de kop tikken ter vervanging van de 130i lijkt me niet verkeerd :-)

Mark.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 09:09

Overigens staan alle 79 foto's die BMW heeft vrijgegeven hier: http://www.driving-fun.com/1441/home/ne ... 80%99.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: matthyssie, TMO en 1 gast