Het grote Android (appz) topic
- mrbbs
Re: Het grote Android (appz) topic
Nexus S en Gingerbread vandaag eindelijk gereleased, me wants one!
http://techcrunch.com/2010/12/06/google-nexus-s-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://techcrunch.com/2010/12/06/google-nexus-s-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Heb nu naast de iPad een phone met Android dus kan mooi een en ander eens gaan vergelijken. Denk niet dat veel ga internetten met de telefoon en dan nog alleen via wifi. Wat ik me echter afvroeg met betrekking tot de appkillers of ze echt nut hebben en welk programma het is dat afgesloten wordt dat er voor zorgt dat ik opnieuw moet inloggen op mijn telefoon cq simkaart. Misschien nog een aanrader wat dat betreft?
- Erik K.
Heb nu een paar dagen mijn desire HD binnen. Helemaal tevreden mee.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Ruben schreef:Heb nu naast de iPad een phone met Android dus kan mooi een en ander eens gaan vergelijken. Denk niet dat veel ga internetten met de telefoon en dan nog alleen via wifi. Wat ik me echter afvroeg met betrekking tot de appkillers of ze echt nut hebben en welk programma het is dat afgesloten wordt dat er voor zorgt dat ik opnieuw moet inloggen op mijn telefoon cq simkaart. Misschien nog een aanrader wat dat betreft?
Appkillers zijn totaal overbodig op android.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Nooit behoefte gehad aan een appkiller op mijn DTC Desire...
Waar ik wel pas laat achter kwam is dat je van applicatie can switchen:
Houdt de home-toets een flinke seconde ingedrukt en de laatste 8 gebruikte programma's verschijnen op je scherm (al dan niet nog actief of afgeloten). ECHT HANDIG!
(En als je de menu-toest een seconde ingedrukt houd komt het toesenbord (weer) naar voren, soms ook handig om te weten...
Verder heb ik Trackmaster van Trackaroo voor een paar piek gedownload, om rondetijden te gaan meten.
Ziet er gelikt uit, alleen moet ik nog uitvinden hoe ik de circuits/splitmarkers moet creeren/aanzetten. Op zolder zag ie mijn 15 rondjes als 1 grote ronde....

Waar ik wel pas laat achter kwam is dat je van applicatie can switchen:
Houdt de home-toets een flinke seconde ingedrukt en de laatste 8 gebruikte programma's verschijnen op je scherm (al dan niet nog actief of afgeloten). ECHT HANDIG!
(En als je de menu-toest een seconde ingedrukt houd komt het toesenbord (weer) naar voren, soms ook handig om te weten...
Verder heb ik Trackmaster van Trackaroo voor een paar piek gedownload, om rondetijden te gaan meten.
Ziet er gelikt uit, alleen moet ik nog uitvinden hoe ik de circuits/splitmarkers moet creeren/aanzetten. Op zolder zag ie mijn 15 rondjes als 1 grote ronde....

- Robertdj
Same here, er gaat na de HD2 echt een wereld voor me open!Erik K. schreef:Heb nu een paar dagen mijn desire HD binnen. Helemaal tevreden mee.
- GTRene
om gebruik te maken van dat android en bv de navigatie die je daar krijgt....
moet je dan ook een Internet abon voor je tel hebben?
of kun je android gratis gebruiken
die doet toch met google maps?
moet je dan ook een Internet abon voor je tel hebben?
of kun je android gratis gebruiken

die doet toch met google maps?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Google Maps voor Android werkt ook offline
Uitgegeven: 7 december 2010 16:31
Laatst gewijzigd: 7 december 2010 16:56
AMSTERDAM – De nieuwe applicatie voor Androidtoestellen van Google Maps zal gebouwen in 3D weergeven, werkt ook offline en laat de kaart meedraaien met de positie van de telefoon.
Dat maakt Andy Rubin, topman bij Google, dinsdag bekend.
De 3D-elementen zijn vooralsnog aan honderd steden toegevoegd. De nieuwe versie van de applicatie wordt binnen enkele dagen verwacht.
Offline gebruiken
Door middel van caching kan de applicatie bovendien ook zonder internetverbinding worden gebruikt. Het systeem slaat de kaartgegevens van een opdracht automatisch op waarna internet niet meer nodig is om de kaart te raadplegen.
Niet alle toestellen zullen gebruik kunnen maken van de 3D-functionaliteiten omdat deze beelden nogal veel van de telefoon vragen. Of de nieuwe versie ook voor andere besturingssystemen beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.
Uitgegeven: 7 december 2010 16:31
Laatst gewijzigd: 7 december 2010 16:56
AMSTERDAM – De nieuwe applicatie voor Androidtoestellen van Google Maps zal gebouwen in 3D weergeven, werkt ook offline en laat de kaart meedraaien met de positie van de telefoon.
Dat maakt Andy Rubin, topman bij Google, dinsdag bekend.
De 3D-elementen zijn vooralsnog aan honderd steden toegevoegd. De nieuwe versie van de applicatie wordt binnen enkele dagen verwacht.
Offline gebruiken
Door middel van caching kan de applicatie bovendien ook zonder internetverbinding worden gebruikt. Het systeem slaat de kaartgegevens van een opdracht automatisch op waarna internet niet meer nodig is om de kaart te raadplegen.
Niet alle toestellen zullen gebruik kunnen maken van de 3D-functionaliteiten omdat deze beelden nogal veel van de telefoon vragen. Of de nieuwe versie ook voor andere besturingssystemen beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.
- GTRene

heb nu namelijk de Nokia X6 sinds een paar maand, maar weet nog niet hoelang ik het daarmee uit houd, niet dat ik het veel gebruik maar die Nokia maps is eigenlijk niet zoals ik gehoopt had.
ze vernieuwen wel neem ik aan door de tijd, maar toch..nu niet echt daverend, maar kan ook aan men tel liggen die bepaalde updates niet pakt, moet ik nog een keer mee terug...
- daNpy
Goed nieuws 
Hopelijk is heel Europa offline bruikbaar.

Hopelijk is heel Europa offline bruikbaar.
-
Als ik het goed begrijp heeft ie de eerste keer nog wel een verbinding nodig. Zou dat van huis uit kunnen, voordat je bijvoorbeeld op pad gaat? Dat zou mooi zijn. Heb vandaag Mapdroid gedownload en en moet nog ervaren hoe dat werkt.
- GarreTT
Ja, dat kan gewoon vanuit huis. Via je WiFi.
-
OnlineBram
Google activeert 300.000 Android-telefoons per dag

Google activeert per dag ongeveer 300.000 Android-telefoons. Dat zegt Andy Rubin, die bij Google verantwoordelijk is voor het mobiele platform. Er worden nu vijf keer zoveel Android-toestellen verkocht als in februari van dit jaar.
Rubin lijkt de Android-tablets die inmiddels zijn uitgekomen niet mee te tellen, hij heeft het in een tweet specifiek over Android-telefoons. Andy Rubin richtte Android op en was ceo totdat Android in 2005 door Google werd gekocht. Sindsdien leidt hij namens Google de ontwikkeling van het platform.
In februari activeerde Google 60.000 Androids per dag, in mei was dat opgelopen tot 100.000, in augustus tot 200.000 en in november was het 225.000. Sinds vorige maand is kennelijk wederom een groeispurt gemaakt naar het huidige aantal van 300.000.
Het aantal activaties per dag staat niet gelijk aan de verkopen, maar is wel een indicatie daarvoor. Onder activaties vallen bijvoorbeeld ook gratis weggegeven toestellen bij ontwikkelaarsevenementen en reviewexemplaren voor de pers.
Vermoedelijk is Android nog geen wereldwijde marktleider op het gebied van smartphones. Er werden in het vorige kwartaal ongeveer 27 miljoen Symbian-smartphones verkocht en door de release van nieuwe toestellen zal dat aantal dit kwartaal hoger zijn. In Nederland was Android in het derde kwartaal al marktleider op het gebied van smartphones.
Apple verkocht in het afgelopen kwartaal ongeveer 155.000 iPhones per dag; RIM ziet ongeveer 140.000 BlackBerry's per dag over de toonbank gaan. Het aantal verkochte smartphones ligt dit jaar wereldwijd ongeveer twee keer zo hoog als vorig jaar.
Google activeert per dag ongeveer 300.000 Android-telefoons. Dat zegt Andy Rubin, die bij Google verantwoordelijk is voor het mobiele platform. Er worden nu vijf keer zoveel Android-toestellen verkocht als in februari van dit jaar.
Rubin lijkt de Android-tablets die inmiddels zijn uitgekomen niet mee te tellen, hij heeft het in een tweet specifiek over Android-telefoons. Andy Rubin richtte Android op en was ceo totdat Android in 2005 door Google werd gekocht. Sindsdien leidt hij namens Google de ontwikkeling van het platform.
In februari activeerde Google 60.000 Androids per dag, in mei was dat opgelopen tot 100.000, in augustus tot 200.000 en in november was het 225.000. Sinds vorige maand is kennelijk wederom een groeispurt gemaakt naar het huidige aantal van 300.000.
Het aantal activaties per dag staat niet gelijk aan de verkopen, maar is wel een indicatie daarvoor. Onder activaties vallen bijvoorbeeld ook gratis weggegeven toestellen bij ontwikkelaarsevenementen en reviewexemplaren voor de pers.
Vermoedelijk is Android nog geen wereldwijde marktleider op het gebied van smartphones. Er werden in het vorige kwartaal ongeveer 27 miljoen Symbian-smartphones verkocht en door de release van nieuwe toestellen zal dat aantal dit kwartaal hoger zijn. In Nederland was Android in het derde kwartaal al marktleider op het gebied van smartphones.
Apple verkocht in het afgelopen kwartaal ongeveer 155.000 iPhones per dag; RIM ziet ongeveer 140.000 BlackBerry's per dag over de toonbank gaan. Het aantal verkochte smartphones ligt dit jaar wereldwijd ongeveer twee keer zo hoog als vorig jaar.
-
Ik zit met een dilemma dat de batterij elke avond sap nodig heeft,
heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik een nieuwe accu kopen
Telefoon is Motorola Milestone
Software 2.1
heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik een nieuwe accu kopen

Software 2.1
-
OnlineBram
Nieuw sap als in, helemaal leeg?
- N!co
Dat is niet zo raar voor een android toestel. Zeker niet als wat appjes heb draaien die regelmatig met internet verbinding maken.BrianV schreef:Ik zit met een dilemma dat de batterij elke avond sap nodig heeft,
heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik een nieuwe accu kopen![]()
Software 2.1
-
Multitasking is leuk maar ik zie liever een maximum aantal apps runnen zonder dat je niet met een extreme levensduur van je batterij zit zoals ik nu heb...N!co schreef:Dat is niet zo raar voor een android toestel. Zeker niet als wat appjes heb draaien die regelmatig met internet verbinding maken.BrianV schreef:Ik zit met een dilemma dat de batterij elke avond sap nodig heeft,
heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik een nieuwe accu kopen![]()
Software 2.1
De batterij staat dan al op 10~20% na een volledige dag waarbij ik meestal alleen sms ( daar is het toestel perfect voorpartyondude schreef:Nieuw sap als in, helemaal leeg?

Valt me echt vies tegen

-
OnlineBram
Dat is wel heel ernstig ja. Je zou een Task Killer kunnen halen uit de Market, maar of dat nou ook echt helpt....
Heb je appz als Whatsapp, Twitter, Facebook en Talk continue aanstaan?
- GarreTT
Misschien is er een app, die je zelf geinstalleerd hebt, die gewoon extra veel stroom verbruikt? Daar van zijn er wel enkele bekend. Misschien even zoeken via Google.
-
Dat moet haast welGarreTT schreef:Misschien is er een app, die je zelf geinstalleerd hebt, die gewoon extra veel stroom verbruikt? Daar van zijn er wel enkele bekend. Misschien even zoeken via Google.
Duck Hunterpartyondude schreef:Dat is wel heel ernstig ja. Je zou een Task Killer kunnen halen uit de Market, maar of dat nou ook echt helpt....
maps
Albert Heijn
Angry Birds
Buienrader.nl
Ikea
3FM
Jewels
Adobe Reader
ASTRO
SlicteeIt
Hyves
Mario Soundboad
Dropbox
9292OV Pro
Barcode Scanner
Buienalarm
Colornot
IMDb
EasyTether
Layar
MyBackup
Pathe
Pricewatch Scanner (tweakers)
Rabo bankieren
Retro Clock
SoundHound
Treintijden lite
Wireless Tether (krijg ik niet aan de praat voor me ipad)
- N!co
Zie zo niet een appje wat op de achtergrond stroom zou blijven verbruiken.BrianV schreef:Dat moet haast welGarreTT schreef:Misschien is er een app, die je zelf geinstalleerd hebt, die gewoon extra veel stroom verbruikt? Daar van zijn er wel enkele bekend. Misschien even zoeken via Google.
Duck Hunterpartyondude schreef:Dat is wel heel ernstig ja. Je zou een Task Killer kunnen halen uit de Market, maar of dat nou ook echt helpt....
maps
Albert Heijn
Angry Birds
Buienrader.nl
Ikea
3FM
Jewels
Adobe Reader
ASTRO
SlicteeIt
Hyves
Mario Soundboad
Dropbox
9292OV Pro
Barcode Scanner
Buienalarm
Colornot
IMDb
EasyTether
Layar
MyBackup
Pathe
Pricewatch Scanner (tweakers)
Rabo bankieren
Retro Clock
SoundHound
Treintijden lite
Wireless Tether (krijg ik niet aan de praat voor me ipad)
Die Wireless Tether moet je natuurlijk wel zeker afsluiten als je hem niet gebruikt, die zuipt wel stroom. Die werkt overigens alleen als je je telefoon geroot hebt.
- GTRene
ik heb er al helemaal geen verstand van, weet alleen als je een tel met ingebouwde gps/navigatie hebt en die gebruikt dat het heul hard gaat 

-
OnlineBram
Samsung: Galaxy S krijgt update naar Android 2.3 Gingerbread

De Samsung Galaxy S krijgt een update naar Android 2.3 Gingerbread. Dat heeft de Indiase tak van de Koreaanse fabrikant aangekondigd. De Galaxy S is een van de meestverkochte smartphones van dit jaar en ontving eerder een Froyo-update.
De fabrikant wil nog geen datum noemen, maar via het twitteraccount van de Indiase tak van Samsung bevestigde de fabrikant wel aan diverse gebruikers dat het toestel een update naar Android 2.3 Gingerbread krijgt. Het is onduidelijk of de melding alleen voor de Indiase markt bestemd is.
Samsung bracht de Galaxy S in juni uit met Android 2.1 en voorzag het toestel dit najaar van een update naar Android 2.2, bijgenaamd Froyo. De Koreaanse fabrikant heeft in totaal veertien varianten van het toestel op de markt gebracht. Daar komt deze maand nog een versie bij die in samenwerking met modemerk Giorgio Armani is ontworpen.
Google kondigde begin deze week Gingerbread aan. De nieuwe versie van Android bevat een licht gewijzigde interface en een verbeterde taakbeheerder. Daarnaast kan de gebruiker nu meer informatie opvragen over welke applicaties de meeste stroom verbruiken. Verder heeft Google onder de motorkap gesleuteld aan de snelheid van het besturingssysteem. De JIT-compiler is verder geoptimaliseerd, en de Dalvik Virtual Machine bevat nu een concurrent garbage collector wat vertragingen en korte freezes tegen zou moeten gaan. Daarnaast is ook het standaard onscreen toetsenbord vernieuwd, en is de copy/paste-functionaliteit verbeterd. Het toetsenbord ondersteunt nu multitouch, waardoor tekens die eerst op een aparte pagina stonden, nu via een shift-combinatie te selecteren zijn.
Het is onduidelijk welke Android-toestellen die momenteel op de markt zijn een update gaan krijgen. HTC geeft sommige toestellen een update: vermoedelijk zitten daar de Desire HD, Desire Z en wellicht de eerste Desire bij. LG zegt te kijken naar de mogelijkheid voor een update van zijn Optimus One-toestellen. De Google Nexus One ontvangt in elk geval een update naar de nieuwe versie van het OS.
Eerst zien, dan geloven, maar het klinkt veelbelovend
De Samsung Galaxy S krijgt een update naar Android 2.3 Gingerbread. Dat heeft de Indiase tak van de Koreaanse fabrikant aangekondigd. De Galaxy S is een van de meestverkochte smartphones van dit jaar en ontving eerder een Froyo-update.
De fabrikant wil nog geen datum noemen, maar via het twitteraccount van de Indiase tak van Samsung bevestigde de fabrikant wel aan diverse gebruikers dat het toestel een update naar Android 2.3 Gingerbread krijgt. Het is onduidelijk of de melding alleen voor de Indiase markt bestemd is.
Samsung bracht de Galaxy S in juni uit met Android 2.1 en voorzag het toestel dit najaar van een update naar Android 2.2, bijgenaamd Froyo. De Koreaanse fabrikant heeft in totaal veertien varianten van het toestel op de markt gebracht. Daar komt deze maand nog een versie bij die in samenwerking met modemerk Giorgio Armani is ontworpen.
Google kondigde begin deze week Gingerbread aan. De nieuwe versie van Android bevat een licht gewijzigde interface en een verbeterde taakbeheerder. Daarnaast kan de gebruiker nu meer informatie opvragen over welke applicaties de meeste stroom verbruiken. Verder heeft Google onder de motorkap gesleuteld aan de snelheid van het besturingssysteem. De JIT-compiler is verder geoptimaliseerd, en de Dalvik Virtual Machine bevat nu een concurrent garbage collector wat vertragingen en korte freezes tegen zou moeten gaan. Daarnaast is ook het standaard onscreen toetsenbord vernieuwd, en is de copy/paste-functionaliteit verbeterd. Het toetsenbord ondersteunt nu multitouch, waardoor tekens die eerst op een aparte pagina stonden, nu via een shift-combinatie te selecteren zijn.
Het is onduidelijk welke Android-toestellen die momenteel op de markt zijn een update gaan krijgen. HTC geeft sommige toestellen een update: vermoedelijk zitten daar de Desire HD, Desire Z en wellicht de eerste Desire bij. LG zegt te kijken naar de mogelijkheid voor een update van zijn Optimus One-toestellen. De Google Nexus One ontvangt in elk geval een update naar de nieuwe versie van het OS.
Eerst zien, dan geloven, maar het klinkt veelbelovend

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Zaterdag (waarschijnlijk) de overstap maken van Desire naar Desire HD, daar komt Gingerbread al op korte termijn voor beschikbaar.
-
OnlineBram
Nice
Moet zeggen dat de updates toch redelijk vlot elkaar opvolgen en ook best wel wat veranderingen inhouden.

Moet zeggen dat de updates toch redelijk vlot elkaar opvolgen en ook best wel wat veranderingen inhouden.