Downsizing maar je kunt ook overdrijven...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Femme

Re: Downsizing maar je kunt ook overdrijven...

Bericht door Femme » 06 dec 2010, 20:51

allen schreef:Die 204 pk kun je dan weinig vinden Femme, maar zo langzamerhand krijgen auto's versnellingsbakken met meer versnellingen dan de gemiddelde racefiets. Voor dit soort auto's zal die goed genoeg presteren en zoals ik zelf al vaker heb gezegd, houdt driving fun niet bij iedereen in dat je in 3 seconden naar de 100 moet kunnen.
Toen die 5 gelijk met een 2 liter 4 cilinder kwam leek het me eigenlijk niet kunnen. Door wat pechgevallen met de e39 heb ik meerdere malen zo'n E60 meegekregen. Kwa vorm binnen en buiten is het absoluut m'n smaak niet, maar rijden deed het eigenlijk wel best.
Het gaat bij zo'n auto niet zozeer om brute prestaties maar wel om veel koppel (of eigenlijk veel vermogen zonder je er moeite voor hoeft te doen) en veel prestatiereserve. Nu kan een automaat met heel veel versnellingen in combinatie met een goede geluidsisolatie dat eerste ook wel fixen door ongemerkt veel toeren te draaien. Ik blijf het echter schraal vinden dat je zo'n bak niet van zijn plaats kunt krijgen als dat een keer gewenst is. 204pk op twee ton is gewoon niet riant.

Ik heb aan de 520d allen maar nare herinneringen maar dat komt vooral door de schrale uitvoering waarin ik hem gereden heb. Op zich is hij niet traag.

Tevens kan ik me niet voorstellen dat er CEO's zitten te wachten op zo'n schrale uitvoering. Je rijdt gewoon lul.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Downsizing maar je kunt ook overdrijven...

Bericht door Robin » 07 dec 2010, 09:33

Joop schreef:Maar goed een dergelijke auto moet ook een fatsoenlijk blokje voorin houden is mijn idee. Zo'n viercilindertje met een turbo heeft natuurlijk nooit de 'laufkultur' van een V8 of een V12 of van toch minimaal een zescilinder.
R6 heeft beter Laufkultur dan V8 en is on par met 'n V12 (wat je kunt zien als 2 R6en)qua trilingsvrijheid en balans.

Verder met Femme hierboven eens....

Ergo mijn 1700+ Titanic met 8bak automaat en +300pk 400nm vanaf Leerlauf + stilte is best vlot maar dat is 't dan ook.

100 pk minder en ik rij 'm zó de gracht in, dat ding.

@Macboy de E39 3.0 530d was even wat lichter dan 'n 520d en je mist een liter, dus de absolute prestaties zullen dan gelijk ziijn maar de praktijk in tussenaccelleratie geloof ik niks van.

Heb trouwens in 2002 een E46 330d handbak gehad: Heerlijk.

Plaats reactie