Het gaat bij zo'n auto niet zozeer om brute prestaties maar wel om veel koppel (of eigenlijk veel vermogen zonder je er moeite voor hoeft te doen) en veel prestatiereserve. Nu kan een automaat met heel veel versnellingen in combinatie met een goede geluidsisolatie dat eerste ook wel fixen door ongemerkt veel toeren te draaien. Ik blijf het echter schraal vinden dat je zo'n bak niet van zijn plaats kunt krijgen als dat een keer gewenst is. 204pk op twee ton is gewoon niet riant.allen schreef:Die 204 pk kun je dan weinig vinden Femme, maar zo langzamerhand krijgen auto's versnellingsbakken met meer versnellingen dan de gemiddelde racefiets. Voor dit soort auto's zal die goed genoeg presteren en zoals ik zelf al vaker heb gezegd, houdt driving fun niet bij iedereen in dat je in 3 seconden naar de 100 moet kunnen.
Toen die 5 gelijk met een 2 liter 4 cilinder kwam leek het me eigenlijk niet kunnen. Door wat pechgevallen met de e39 heb ik meerdere malen zo'n E60 meegekregen. Kwa vorm binnen en buiten is het absoluut m'n smaak niet, maar rijden deed het eigenlijk wel best.
Ik heb aan de 520d allen maar nare herinneringen maar dat komt vooral door de schrale uitvoering waarin ik hem gereden heb. Op zich is hij niet traag.
Tevens kan ik me niet voorstellen dat er CEO's zitten te wachten op zo'n schrale uitvoering. Je rijdt gewoon lul.