Racecursus en KNAF-licentie
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Hier een E30 met verhoogde achterkant:
[img:550:367]http://www.pittalk.nl//uploads/DNRT2007 ... iging1.jpg[/img]

-
Dennis Cavallino schreef:Hier een E30 met verhoogde achterkant:![]()
klopt het dat dat vorig jaar in oschersleben is gebeurd??
Daar reed ik net voor.Was wel een gave crash zo in mn binnenspiegel 8)
- Adje ///M3
Re:
Hele grote schop:
(club)licentie is in de pocket. :playcar:
1,2 en 3 November j.l. op Assen behaald.
Erg veel van opgestoken en veel (driving)fun gehad met de overige deelnemers.
Al met al de moeite waard
(club)licentie is in de pocket. :playcar:
1,2 en 3 November j.l. op Assen behaald.
Erg veel van opgestoken en veel (driving)fun gehad met de overige deelnemers.
Al met al de moeite waard

- RJay
Re: Racecursus en KNAF-licentie
Gefeliciteerd
Wat wil je nu gaan rijden? :o

- Adje ///M3
(Nog) geen verdere plannen in de racerijRJay schreef:Gefeliciteerd![]()

Af en toe een driftdagje en/of trackday, meer niet.
- Chris van S.
- Je pinpas voor peut
- Andere banden meenemen kan je altijd doen. Maar houd er wel rekening mee dat je eigenlijk geen tijd hebt om je banden te wisselen. Want tijdens de cursus rijd je eigenlijk bijna continue. Ik heb daarom op harde haggiebaggie banden gereden. Je hebt minder grip maar het gaat toch niet om tijden, wel om oefening, veel oefening. Betere banden komt later op trackdays wel.
- Zorg dat je auto piekfijn in orde is. Ik heb cursisten meegemaakt die met een "goeiekope" auto reden. Voor je het weet mis je een hele dag van je dure cursus.
- Andere banden meenemen kan je altijd doen. Maar houd er wel rekening mee dat je eigenlijk geen tijd hebt om je banden te wisselen. Want tijdens de cursus rijd je eigenlijk bijna continue. Ik heb daarom op harde haggiebaggie banden gereden. Je hebt minder grip maar het gaat toch niet om tijden, wel om oefening, veel oefening. Betere banden komt later op trackdays wel.
- Zorg dat je auto piekfijn in orde is. Ik heb cursisten meegemaakt die met een "goeiekope" auto reden. Voor je het weet mis je een hele dag van je dure cursus.
- Chris van S.
Haggie baggie = alles wat niet eens lijkt op een a-merk band.
- Erik dB
Wanli, Linglong, Sunny, MacaroniChris van S. schreef:Haggie baggie = alles wat niet eens lijkt op een a-merk band.

-
Hallo Adje!
Het was leuk om je te ontmoeten op Assen. (ik zei toch dat ik deze site kende)
Gefeliciteerd nog met je licentie en ik vond het prachtig om die grote glimlach constant op je gezicht te zien.
Hans
Gefeliciteerd nog met je licentie en ik vond het prachtig om die grote glimlach constant op je gezicht te zien.

Hans
- Adje ///M3
Hans jonge! Wat is de wereld toch eigenlijk maar klein he...!hjp schreef:Hallo Adje!
Gefeliciteerd nog met je licentie en ik vond het prachtig om die grote glimlach constant op je gezicht te zien.![]()
Hans
Jij ook proficiat natuurlijk (al was dit voor jou eigenlijk maar gesneden koek)

- Laurens
Ben ik wel benieuwd in welke auto jij vandaag rond reed. (was 1 van de instructeursspykerboy schreef:ik ga hem dit jaar volgen bij bleekemolen, (21/11, 28/11, 12/12, 19/12) zijn er nog specifieke dingen die handig zijn om te weten voor als ik er de 21e sta om te beginnen? extra setje banden mee lijkt me uiteraard wel een goeie (heb de 2 opgesneden toyo R888 banden al klaar staan jammer genoeg heb ik er geen 4) en eventuele tips wat handig is om tijden dis dagen uit te voeren uiteraardheb er in iedergeval zin in

- RJay
Volgens mij heb ik je op youtube gezien, staat iig wel een filmpje van iemand die een cursus doet met de ex van Glenn 

- Laurens
Ah ok, duidelijkspykerboy schreef:wat dacht je van die witte 4deurs e36 met rolkooi dr in die zo veel rookte etc met dat gozer in dat blauwe pakkieLaurens schreef:Ben ik wel benieuwd in welke auto jij vandaag rond reed. (was 1 van de instructeursspykerboy schreef:ik ga hem dit jaar volgen bij bleekemolen, (21/11, 28/11, 12/12, 19/12) zijn er nog specifieke dingen die handig zijn om te weten voor als ik er de 21e sta om te beginnen? extra setje banden mee lijkt me uiteraard wel een goeie (heb de 2 opgesneden toyo R888 banden al klaar staan jammer genoeg heb ik er geen 4) en eventuele tips wat handig is om tijden dis dagen uit te voeren uiteraardheb er in iedergeval zin in
)
dat ben ik dus

Afgelopen keer reed ik rond in de Nissan sleepwagen, kan niet missen

- RJay
Dat filmpje ja.spykerboy schreef:http://www.youtube.com/watch?v=HtHqhLTscOw" onclick="window.open(this.href);return false;RJay schreef:Volgens mij heb ik je op youtube gezien, staat iig wel een filmpje van iemand die een cursus doet met de ex van Glenn
dat filmpje? zoja dat ben ik danheb de auto ongeveer 5 maanden geleden van hem gekocht... heeft me wel het een en ander gekost... zoals een nieuw blok maja dat krijg je ervan hea... verder super tevreden met het karretje

Nieuw blok? Hoe dat zo?
- RJay
Ja dat had ie gezegd idd. Ik ben nog bij hem langs geweest een maandje ofzo voordat jij die auto kocht. :o
Hang er dan een vrij cpu aan, maarja, kost ook weer geld.......
En ja, racen is een dure hobby. Voor mijn motor rekenden ze toen 4.5 rug
Hang er dan een vrij cpu aan, maarja, kost ook weer geld.......
En ja, racen is een dure hobby. Voor mijn motor rekenden ze toen 4.5 rug

- RJay
Tsja, laat 'm uitlijnen, dat doet wonderen
En Sja, is een 2.8 blok waar ze de luchtinlaat van een m3, een open uitlaat en een vrij programmeerbaar MM bij hebben gekwakt......
Toch, 4500 voor 220 pk vind ik wel gortig. Zeker als ze hem verkopen als 280 pk.......
Enfin, dat is een ander verhaal.

En Sja, is een 2.8 blok waar ze de luchtinlaat van een m3, een open uitlaat en een vrij programmeerbaar MM bij hebben gekwakt......
Toch, 4500 voor 220 pk vind ik wel gortig. Zeker als ze hem verkopen als 280 pk.......
Enfin, dat is een ander verhaal.
- RJay
Waarom een M3 blok? Die wegen best zwaar weet je.... *gewichtsverdelingfreak, lol*
En daarnaast, met die 6x70mm kleppen op de kamers hangt die motor wel als een gek aan het gas.
En daarnaast, met die 6x70mm kleppen op de kamers hangt die motor wel als een gek aan het gas.
- Bert ///M3
Volgens mij kan je dan beter gewoon die auto op rijden en dan tzt die in de verkoop zetten en dan een M3 kopen die al opgebouwd is met betere spullen.
Beetje opgebouwde M3 kost tussen de 15.000 en 20.000 euro tegenwoordig, zelf 1 bouwen gaat al snel richting het dubbele. Met dat verschil is een beetje afschrijven op een 325i eigenlijk peanuts. Het is niet alleen een motortje maar er komen ook andere dingen bij, op een gegeven moment ga je toch zoeken naar betere vering, dingen als race koppelingen, lichter plaatwerk etc komt geen eind aan.
Beetje opgebouwde M3 kost tussen de 15.000 en 20.000 euro tegenwoordig, zelf 1 bouwen gaat al snel richting het dubbele. Met dat verschil is een beetje afschrijven op een 325i eigenlijk peanuts. Het is niet alleen een motortje maar er komen ook andere dingen bij, op een gegeven moment ga je toch zoeken naar betere vering, dingen als race koppelingen, lichter plaatwerk etc komt geen eind aan.
- RJay
Heeft een sedan niet een betere gewichtsverhouding oid? Was altijd iets aparts met M3 4 deurs.
Anyway, zou idd deze lekker oprijden, hang er daarna desnoods een m54b30 in.... wel uitkijken dat je je niet verschakelt met dat dubbelvanos.
Maar dan heb je wel standaard 220 pk / veel koppel.
En als je niet aan een m3 mag, koop je toch een lotus S1 elise.
En let wel, "betaalbaar" is niet alleen aanschaf, kijk ook even naar wat zo'n blokje dan zuipt.
Die van mij doet 1 op 3 of minder, ookal was 't ooit bedoeld als zuiniger dan een 325i.
En de slijtage, zwakke punten die je elk jaar moet vervangen zoals een nokkenas bij een M20 e.d.
Anyway, zou idd deze lekker oprijden, hang er daarna desnoods een m54b30 in.... wel uitkijken dat je je niet verschakelt met dat dubbelvanos.
Maar dan heb je wel standaard 220 pk / veel koppel.
En als je niet aan een m3 mag, koop je toch een lotus S1 elise.

En let wel, "betaalbaar" is niet alleen aanschaf, kijk ook even naar wat zo'n blokje dan zuipt.
Die van mij doet 1 op 3 of minder, ookal was 't ooit bedoeld als zuiniger dan een 325i.
En de slijtage, zwakke punten die je elk jaar moet vervangen zoals een nokkenas bij een M20 e.d.
- RJay
Nee, eerder als "alternatief" voor een m3.
porsche 944 is ook leuk, mazda rx7 als je 't geld hebt voor jaarlijks een nieuwe motor, nissan s14, etc etc etc.
Zijn zat auto's, je moet alleen heel goed de kosten en baten tegen elkaar afwegen.
Helemaal als ie ook nog eens dagelijks gebruikt moet worden.....
porsche 944 is ook leuk, mazda rx7 als je 't geld hebt voor jaarlijks een nieuwe motor, nissan s14, etc etc etc.
Zijn zat auto's, je moet alleen heel goed de kosten en baten tegen elkaar afwegen.
Helemaal als ie ook nog eens dagelijks gebruikt moet worden.....
- Reind
Is het niet beter dat je eerst probeerd je wagenbeheersing te verbeteren voordat je met een s50 motor aan de gang gaat. In dat filmpje spin je immers in elke bocht. Wanneer je auto uitbreekt ga jij vervolgens vol op het gas op een natte ondergrond. Is niet zo handig en met een s50 motor word het er zeker niet makkelijker op. Zie op Zandvoort eerst maar eens onder de 2:10 te komen voordat je aan een s50 gaat beginnen. Anders is het gewoon onverantwoord. Met alle respect overigensspykerboy schreef:tja wat anders? ik zat eerst zelfs nog aan een M5 blok te denken maar dat is nog zwaarder... dus d8 ik een m3 blok die heeft standaard het meeste vermogen dus dat is dan mooi.... wat zou jij kiezen dan als je ± 300 pk wilt (of meer) wat ook een beetje betaalbaar is... want om mijn 325i blok te gaan tunen naar die hoeveelheid ben je veeeeeeel meer geld kwijt.. aleen nokkeassen ben je al snel 2000 euro kwijt. ongeveer netzoveel als m3 blok en daar haal je geen 300 pk mee