Wonen/emigreren naar Amerika
-
Re: Wonen/emigreren naar Amerika
Jij gaat met je pensioen direct door naar het verzorgingstehuis? 

- dvh
Jij denkt dat wanneer je oud bent lichamelijk nog jong bent en niks meer nodig hebt ??
Ja dan is Amerika de plek om naar toe te gaan
Zorg is nergens beter als daar.
Voor de duidelijkheid, dat is nog voor het bejaardenhuis hè
Ja dan is Amerika de plek om naar toe te gaan

Zorg is nergens beter als daar.
Voor de duidelijkheid, dat is nog voor het bejaardenhuis hè

-
Genoeg oude lui die naar een zonnig oord vertrekken of overwinteren en (nog) niet afhankelijk zijn van zorg...
Geen idee wat ik hier moet doen als ik 65 ben en met pensioen ga (tzt zal de pensioenleeftijd hoger zijn).. kun je beter daar op je gemakkie wakker worden, met een krantje onder de arm naar een zwembad lopen en daar lekker een drankje doen en naar jonge meiden gleuren en fluiten.
Geen idee wat ik hier moet doen als ik 65 ben en met pensioen ga (tzt zal de pensioenleeftijd hoger zijn).. kun je beter daar op je gemakkie wakker worden, met een krantje onder de arm naar een zwembad lopen en daar lekker een drankje doen en naar jonge meiden gleuren en fluiten.
- dvh
De mensen die ik ken van 65+ die in Spanje wonen ( en dat zijn er een X aantal uit mijn prive omgeving ) komen allemaal een X keer per jaar terug naar NL. Ja uiteraard voor de Fam. Maar ook voor de zorg.
Dat is allemaal mogelijk in Nederland. Maar ga je na je 65ste naar bijv. Amerika om daar fulltime te gaan wonen, dan vraag ik me af hoe je tegen bepaalde dingen aanloopt wat zorg , en de kosten daarvan , betreft.
Maar idd.. wat moet je hier.
Gewoon beetje chillen en vaak op vakantie gaan is natuurlijk ook een optie 8)
Dat is allemaal mogelijk in Nederland. Maar ga je na je 65ste naar bijv. Amerika om daar fulltime te gaan wonen, dan vraag ik me af hoe je tegen bepaalde dingen aanloopt wat zorg , en de kosten daarvan , betreft.
Maar idd.. wat moet je hier.
Gewoon beetje chillen en vaak op vakantie gaan is natuurlijk ook een optie 8)
- Robin Hartog
Even een kleine schop.
Ik heb vandaag een gesprek gehad over het studeren in Amerika. Nou had ik in eerste instantie California in mijn hoofd, maar dat gaat lastig worden, daar die staat heel populair is. Nu mijn vraag, wat vinden jullie leuke staten zowel om in te studeren als om in te wonen/leven/uitgaan/etc.
Gewoon even om op ideeën te komen.
Ik heb vandaag een gesprek gehad over het studeren in Amerika. Nou had ik in eerste instantie California in mijn hoofd, maar dat gaat lastig worden, daar die staat heel populair is. Nu mijn vraag, wat vinden jullie leuke staten zowel om in te studeren als om in te wonen/leven/uitgaan/etc.

- Maus335i
Florida of New York natuurlijk. Mijn huisgenoot gaat naar Idaho (Boise University), ook geen gek gebied. Je kunt in alle gevallen eens een vliegticket boeken om er op uit te gaan. Ook dat is veel goedkoper dan hier ^^
Voor wat betreft ouwe dag voorzieningen: zouden er in Amerika geen bejaardentehuizen bestaan?
Vast wel. Als je overigens de PVV mag geloven zijn die voorzieningen hier in Nederland flink dramatisch. Geen prettig vooruitzicht in ieder geval.
Het voornaamste verschil tussen Amerika en Nederland zit hem in de belastingen. Daar betaal je maximaal 15% IB, maar moet je hoop dingen zelf regelen, hier betalen we tot 52%. Van ons belastingpotje wordt er heel veel geld uitgegeven aan zaken waar ik persoonlijk niet achtersta. In Amerika regelt men die dingen gewoon zelf van hun eigen salaris. Dus ook pensioenen, zorgverzekering (daar ongeveer net zo duur als hier, danwel goedkoper inmiddels) en noem maar op. Dat "red je zelf maar gewoon" principe bevalt mij wel.
Voor wat betreft ouwe dag voorzieningen: zouden er in Amerika geen bejaardentehuizen bestaan?

Het voornaamste verschil tussen Amerika en Nederland zit hem in de belastingen. Daar betaal je maximaal 15% IB, maar moet je hoop dingen zelf regelen, hier betalen we tot 52%. Van ons belastingpotje wordt er heel veel geld uitgegeven aan zaken waar ik persoonlijk niet achtersta. In Amerika regelt men die dingen gewoon zelf van hun eigen salaris. Dus ook pensioenen, zorgverzekering (daar ongeveer net zo duur als hier, danwel goedkoper inmiddels) en noem maar op. Dat "red je zelf maar gewoon" principe bevalt mij wel.
- Erik dB
Heb je de docu van Michael Moore gezien over het Amerikaanse (ziektekosten)verzekeringsstelsel? Dat is (even los van Moore's eenzijdigheid) toch echt wel wat anders dan we in Nederland hebben.Maus335i schreef:Florida of New York natuurlijk. Mijn huisgenoot gaat naar Idaho (Boise University), ook geen gek gebied. Je kunt in alle gevallen eens een vliegticket boeken om er op uit te gaan. Ook dat is veel goedkoper dan hier ^^
Voor wat betreft ouwe dag voorzieningen: zouden er in Amerika geen bejaardentehuizen bestaan?Vast wel. Als je overigens de PVV mag geloven zijn die voorzieningen hier in Nederland flink dramatisch. Geen prettig vooruitzicht in ieder geval.
Florida lijkt mij ook een mooie optie om te gaan studeren. Go Gators Go!

- Robin Hartog
Florida heb ik inderdaad ook al aan gedacht, New York zit een beetje in hetzelfde schuitje als Cali. Populair.
Een vliegticket boeken en daarheen te gaan om ff te kijken is niet echt een optie voor mij als arme student.
Een vliegticket boeken en daarheen te gaan om ff te kijken is niet echt een optie voor mij als arme student.

- jaydee
Robin, je zou Virginia (Washington DC) kunnen overwegen. Het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik voor werk zat daar, dus ik ken een aantal mensen uit die omgeving. Het lijkt mij een goede optie om te proberen.
-
Uhh... heb je wat aan Ilinois, Louisiana, Georgia gedacht Robin?
EDIT: Trouwens welke partner universities/colleges heeft jouw instelling? Of ben je helemaal vrij in jouw keuze?
EDIT: Trouwens welke partner universities/colleges heeft jouw instelling? Of ben je helemaal vrij in jouw keuze?
- Robin Hartog
@Jaydee: Thanks.
Hoe is 't leven daar in vergelijking met California? Ik weet nog wel het verschil tussen New York en Los Angeles.. Veel zakelijker in 't oosten.
@Xave: Nee nog niet, die staten ken ik niet, dus nog niet aan gedacht.
Ow, enne, ik zou het gaan doen via het ISEP. Hier staat een lijst met Uni's die er aan mee doen:
http://isep.org/students/Directory/members_in_usa.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

@Xave: Nee nog niet, die staten ken ik niet, dus nog niet aan gedacht.

Ow, enne, ik zou het gaan doen via het ISEP. Hier staat een lijst met Uni's die er aan mee doen:
http://isep.org/students/Directory/members_in_usa.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus335i
@Erik, verzekeringsmaatschappijen zijn ze grootste legale oplichters die je je kan bedenken. Das hier in Nederland niet anders. De kwaliteit van de zorg wordt al genoeg over gesproken hier......
Als vervolgens Obama iets aan dat "zieke" zorgstelsel wil doen, wordt hij overigens teruggefloten door een groot deel van de bevolking.
Als vervolgens Obama iets aan dat "zieke" zorgstelsel wil doen, wordt hij overigens teruggefloten door een groot deel van de bevolking.
- jaydee
Ons kantoor zat in Fairfax, dus da's suburbs van DC. Die indruk heb ik er ook van: veel forensen die in DC werken (veel overheid), meer democraten dan republikeinen, meer vergelijkbaar met Europeanen dan verder van de grote steden af...
Ik ben er zelf helaas niet geweest (alleen in San Francisco, 9 jaar geleden), dus hoe het echt is om te wonen kan ik alleen uit de tweede hand vertellen. Collega's/vrienden van me hadden/hebben het goed in Virginia.
Ik ben er zelf helaas niet geweest (alleen in San Francisco, 9 jaar geleden), dus hoe het echt is om te wonen kan ik alleen uit de tweede hand vertellen. Collega's/vrienden van me hadden/hebben het goed in Virginia.
- Downforce Hans
Alaska lijkt me wel wat voor jou............ikzelf ga wel naar Hawai........daar hebben ze ook ijsRobin Hartog schreef:Even een kleine schop.

- Maus335i
In je cocktail bedoel je?Downforce Hans schreef:Alaska lijkt me wel wat voor jou............ikzelf ga wel naar Hawai........daar hebben ze ook ijsRobin Hartog schreef:Even een kleine schop.

-
Tropical snow @ Mauna Kea 8)
- Hugo Bos
Washington DC vond ik geen hol aan, zeker als student kun je volgens mij veel beter vinden.
Ikzelf woon nu 2 maanden in Florida (North Miami Beach) en vermaak me kostelijk. Leven is wel heel anders dan in Nederland, veel ouderen en de meeste dingen gaan traag (maar dat went wel).
Met name de openingstijden zijn zo veel beter dan in NL. Als je op dinsdagavond om 9 uur een paar schoenen wilt kopen kan dat. Heb je om 5 uur 's nachts zin in een donut? Geen probleem. Boodschappen doen 24/7. En dat allemaal terwijl het leven stukken goedkoper is: je een apartement aan het strand voor $2000 in de maand hebt, een volle tank $50 is en je voor electronica 2/3 van de prijs in NL betaalt.
Toevallig heb ik voor de grap vanavond dit gemaakt:

Need to say more?
Ikzelf woon nu 2 maanden in Florida (North Miami Beach) en vermaak me kostelijk. Leven is wel heel anders dan in Nederland, veel ouderen en de meeste dingen gaan traag (maar dat went wel).
Met name de openingstijden zijn zo veel beter dan in NL. Als je op dinsdagavond om 9 uur een paar schoenen wilt kopen kan dat. Heb je om 5 uur 's nachts zin in een donut? Geen probleem. Boodschappen doen 24/7. En dat allemaal terwijl het leven stukken goedkoper is: je een apartement aan het strand voor $2000 in de maand hebt, een volle tank $50 is en je voor electronica 2/3 van de prijs in NL betaalt.
Toevallig heb ik voor de grap vanavond dit gemaakt:
Need to say more?
- RVV
Moet je wel 254.000 dollar klaar hebben liggen 

- Maus335i
Iemand die een ZR1 in Nederland koopt heeft dat
Zieke vergelijking!

- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
@ hugo,
Goedkoop leven? Ik vond de supermarken wel vrij prijzig vergeleken met NL hoor.... en wbt. de openingstijden: ik weet niet hoe het in florida zit maar om 2u een club/kroeg uitgegooid worden is ook niet ideaal :p (iig na 2u geen alcohol in california)
maarja dat met die auto's is wel echt te erg ja.... wil ik niet over nadenken
Goedkoop leven? Ik vond de supermarken wel vrij prijzig vergeleken met NL hoor.... en wbt. de openingstijden: ik weet niet hoe het in florida zit maar om 2u een club/kroeg uitgegooid worden is ook niet ideaal :p (iig na 2u geen alcohol in california)
maarja dat met die auto's is wel echt te erg ja.... wil ik niet over nadenken

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dikke 5 baans wegen, en allemaal 55 mph rijden. Zit je er een beetje boven flippen die agenten compleet daar.Jules schreef:maarja dat met die auto's is wel echt te erg ja.... wil ik niet over nadenken
Dikke goedkope wagens, maar je kunt er geen ruk mee.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Ik ben in mijn road trip door de USA (3500+ mijl) bijna geen agentjes tegen gekomen... OF ze vallen ontzettend op(staand langs de weg), OF ze staan met een nog opvallendere flitsauto ergens langs de weg.
Volgens mij valt het wel mee
Maarja je kunt natuurlijk altijd geluk/pech hebben
Wel lekker agressief dat agentje ja, maar he: 30 mijl per uur te hard en geen boete! Zal je in NL niet gauw lukken denk ik als je wordt aangehouden
Volgens mij valt het wel mee

Wel lekker agressief dat agentje ja, maar he: 30 mijl per uur te hard en geen boete! Zal je in NL niet gauw lukken denk ik als je wordt aangehouden

Laatst gewijzigd door Jules op 07 dec 2010, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Ik heb de hele vakantie zo'n 10-15mph boven de limit gereden, en werd dan alsnog door van alles en nog wat ingehaald... In Nederland mag je ook maar 120. 

- Robin Hartog
Alsof de agenten in Nederland niet flippen...
- Niels
- Auto: Prius+
Wat zo heerlijk is in de US is dat je er ook daadwerkelijk de maximaal toegestane snelheid KUNT rijden. Kom er maar eens om hier
Snelheden in de US zijn prima imho
Niet zo'n vriendelijke agent "Germany boy". Zo ben ik iig nog nooit benaderd door agenten. Ik moet wel zeggen dat agenten daar wel een stuk meer respect afdwingen dan hier, dan maar af en toe wat hufterig uit de hoek komen