Martin Jol weg bij Ajax

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Martin Jol weg bij Ajax

Bericht door Snipe » 06 dec 2010, 21:49

MARTIN JOL VERTREKT BIJ AJAX
AMSTERDAM - Martin Jol stapt op als trainer van Ajax. De Scheveninger heeft maandag zijn ontslag aangeboden. De clubleiding heeft daarop besloten de samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen. Frank de Boer zal hem in elk geval tot de winterstop vervangen.

Ajax maakte maandagavond bekend dat algemeen directeur Rik van den Boog in de gesprekken die hij de afgelopen tijd met Jol voerde in toenemende mate al de indruk had gekregen dat de oefenmeester onvoldoende basis zag de samenwerking met de Amsterdamse club succesvol te kunnen voortzetten.

Ajax verwacht voor de jaarwisseling meer bekend te kunnen maken over de opvolging van Jol. Tot die tijd neemt oud-speler Frank de Boer, sinds 1 juli 2008 trainer van de A1 van Ajax en tevens assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij Oranje, de honneurs waar. Behalve Martin Jol vertrekken ook diens assistenten Cock Jol en Michael Lindeman.

De 54-jarige Jol begon op 1 juli 2009 als hoofdtrainer bij Ajax. De club eindigde na zijn eerste seizoen, 2009-2010, als tweede in de eredivisie. Daarmee werd deelname aan de voorronde van de UEFA Champions League gerealiseerd. Op 25 augustus 2010 wist hij zich met zijn team te kwalificeren voor de groepsfase van de UEFA Champions League. Onder leiding van Jol won Ajax op 6 mei 2010 de KNVB-beker. (ANP)
http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... Ajax.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Toeval of begint de wekelijkse maandagmorgenklaagzang van Cruijff in De Telegraaf effectief te worden?

steve smith

Re: Martin Jol weg bij Ajax

Bericht door steve smith » 06 dec 2010, 21:51

Perry, heeft de Telegraaf geen vacature voor je?

Michel P

Bericht door Michel P » 06 dec 2010, 22:01

steve smith schreef:Perry, heeft de Telegraaf geen vacature voor je?
Ja hoor, krantenjongen :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Michel P op 06 dec 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 dec 2010, 22:01

Ik heb even geïnformeerd, maar ik kwam niet in aanmerking. De topictitel is niet in hoofdletters en ook al niet vetgedrukt. Daarnaast had ik nagelaten om te vragen wat Gordon en andere sterren van twijfelachtige allure erover te melden hadden.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 dec 2010, 22:01

Michel P schreef:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 dec 2010, 22:03

Michel P schreef:
Michel P schreef:
Quote je nou jezelf?

Metchu

Bericht door Metchu » 06 dec 2010, 22:03

hier hebben we toch een voetbaldraadje voor :stom:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 22:13

Metchu schreef:hier hebben we toch een voetbaldraadje voor :stom:
O ja, dat is dat draadje wat tussen die 8 andere gt5 draadjes staat :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 dec 2010, 22:16

Downforce Hans schreef:
O ja, dat is dat draadje wat tussen die 8 andere gt5 draadjes staat :mrgreen:
LOL.
Metin lijkt wel ongesteld...Damn! :'( :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 dec 2010, 22:17

Dit is geen voetbal. Dit is politiek, dit is intrige, dit is achterkamergedoe, maar hier komt geen bal aan te pas.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2010, 22:18

Ze hebben inderdaad nog geen bal aangeraakt.....

Snipe

Bericht door Snipe » 06 dec 2010, 22:19

Ook dat, inderdaad.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 dec 2010, 22:31

Een jaar ouder en meteen een ouwe zeikerd geworden. :whistle:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 dec 2010, 22:50

Zou verdomme ns tijd worden. Ajax speelt al wekenlang voetbal dat niet is om aan te gluren. De Zeeuw niet in vorm, Emanuelson niet, Suarez niet, Hamdaoui niet en ga zo maar door. Dan moet je als trainer op een gegeven moment je conclusies trekken, als je een elftal niet kan laten draaien.

Laat Frankie het maar eens proberen, een jongen met Ajax bloed en de juiste motieven. Niet gezegd dat hij de "holy grail" is, maar veel slechter dan dat nu wordt gevoetbald kan volgens mij niet. Dit spelende elftal is misschien nét genoeg voor het linkerrijtje.

allen

Bericht door allen » 07 dec 2010, 15:18

Als we nu eens een algemeen autocraatje aanmaken ruimt het forum ook wel netjes op. :blabla:

Zeiken op de trainer is overigens wel zo makkelijk. Echter moeten de spelers uiteindelijk zelf de bal raken. :bag:

JP

Bericht door JP » 07 dec 2010, 16:05

Tsja, uiteindelijk is de trainer de gebeten hond....

Al heb je dat snel met Suarez in het team :bag:

Tim N

Bericht door Tim N » 07 dec 2010, 16:16

Maus335i schreef:Zou verdomme ns tijd worden. Ajax speelt al wekenlang voetbal dat niet is om aan te gluren. De Zeeuw niet in vorm, Emanuelson niet, Suarez niet, Hamdaoui niet en ga zo maar door. Dan moet je als trainer op een gegeven moment je conclusies trekken, als je een elftal niet kan laten draaien.

Laat Frankie het maar eens proberen, een jongen met Ajax bloed en de juiste motieven. Niet gezegd dat hij de "holy grail" is, maar veel slechter dan dat nu wordt gevoetbald kan volgens mij niet. Dit spelende elftal is misschien nét genoeg voor het linkerrijtje.

HAHAHA 13 trainers in 10jaar en dan ligt het aan de trainer?
Jij hebt gisteren ook zeker echt kadeautjes van de goedheiligman zelf gehad...

Niet dat ik iets met die Jol heb, in tegendeel vindt het maar een arrogante zeiksnor.
Maar hij heeft wel het wanhopig spelende zooitje van vorig jaar beter laten spelen (en gelukkig net naast de Landstitel en de JC schaal laten grijpen)

Dat Ajax als club in de financiële problemen zit (wat heet) en daarom het halve team verkocht is Jol niet aan te schrijven natuurlijk.
We zullen zien, ik hoop echt dat Ajax nog verder afglijd en ze eindelijk eens weer eigen jeugd aan moeten boren en uit de rode cijfers geraken.
(wat overigens nagenoeg elke NL-se club als prio nr een op hun lijst zouden moeten hebben staan.)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2010, 11:03

Tim N schreef:
Maus335i schreef:Zou verdomme ns tijd worden. Ajax speelt al wekenlang voetbal dat niet is om aan te gluren. De Zeeuw niet in vorm, Emanuelson niet, Suarez niet, Hamdaoui niet en ga zo maar door. Dan moet je als trainer op een gegeven moment je conclusies trekken, als je een elftal niet kan laten draaien.

HAHAHA 13 trainers in 10jaar en dan ligt het aan de trainer?
Jij hebt gisteren ook zeker echt kadeautjes van de goedheiligman zelf gehad...
Beetje depressief geworden van het slechte weer? Ik vind dit zo'n kansloze manier van discussieren he, maar prima.

Wat hebben die 13 trainers in 10 jaar te maken met Jol die doorlopend zit te zeiken om nieuwe spelers? En áls hij aankopen doet, je er eigenlijk bijna geen reet aan hebt? Kijk je uberhaupt wel voetbal? :mrgreen: Want wanbeleid in de top heeft geen reet te maken met spelers die voor geen meter functioneren.

Ja, het ligt aan de trainer.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 dec 2010, 11:16

...al is het maar omdat de trainer ook een aardige hand heeft in het aantrekken, afstoten en opstellen van spelers.

Hunter

Bericht door Hunter » 08 dec 2010, 11:21

Ben wel benieuwd of Frank de Boer ook hoofdtrainer blijft. Hij "praat" wel zo.
De trainer van het hoogste juniorenteam heeft vervolgens laten weten dat hij klaar is voor een nieuwe stap in zijn loopbaan als trainer.

Tim N

Bericht door Tim N » 08 dec 2010, 13:57

Maus335i schreef: Beetje depressief geworden van het slechte weer? Ik vind dit zo'n kansloze manier van discussieren he, maar prima.

Wat hebben die 13 trainers in 10 jaar te maken met Jol die doorlopend zit te zeiken om nieuwe spelers? En áls hij aankopen doet, je er eigenlijk bijna geen reet aan hebt? Kijk je uberhaupt wel voetbal? :mrgreen: Want wanbeleid in de top heeft geen reet te maken met spelers die voor geen meter functioneren.

Ja, het ligt aan de trainer.
Kansloze manier van discuseren? Hoezo dat? Ik geef onder de zinnen die jij quote toch aan dat jol wel degelijk goede dingen gebracht heeft bij Ajax?

Het is ook maar net welke bril je opzet natuurlijk. :wink:
Vorig seizoen aan het eind draaide de club als een tiet, echter was Ajax "genoodzaakt" om een aantal zeer belangrijke spelers (met de wetenschap van nu zijn Pantelić en Rommedahl bijna onmisbaar als je het Ajax van vorig jaar bekijkt) te verkopen.

Waarom denk jij dan dat Frank de Boer het spel wat niet om aan te gluren is, voetballers die niet in vorm zijn etc etc een ommekeer kan brengen? Denk je dat de spelers die niet in vorm zijn ineens weer terug zijn als de Boer aan de lijn staat te schreeuwen? Dat geloof je zelf toch ook niet?

En idd wanbeleid aan de top heeft niks met niet functionerende spelers te maken, dat ligt bij de spelers zelf. Jol zeurde idd veel teveel over geld en nieuwe spelers kopen, maar soms kan een bepaalde aankoop al voldoende zijn om een team wel in de juiste lijnen te laten spelen.

Het is idd te danken aan het wanbeleid van de hogere legerleiding bij AFC dat de club dusdanig in de piepzak zit wat financiën betreft dat er geen aankopen gedaan kunnen worden (en terecht)

Al met al prachtig beleid natuurlijk aangezien ik ze het liefst nog een paar plekken zou zien zakken :jenna:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2010, 14:09

Nee dat op de man spelen vind ik nergens op slaan. Meestal zie ik dat als een vorm van zwakte. Als je geen aandacht kan krijgen met argumentatie, dan probeer je je mening kracht bij te zetten door een ander in diskrediet te brengen. Veel mensen hebben daar een handje van en zoals ik zei, dat vind ik een kansloze manier van discussieren. Goed, dat even daargelaten wat zo héél belangrijk vind ik dit nou ook weer niet :D

Ik vind dat Jol Suarez al veel eerder rust had moeten geven, omdat er duidelijk ver vóór het bijtincident al tekenen waren van vermoedheid en totaal niet in vorm zitten. Volgens mij kan je als trainer (of sterker: HOOR je als trainer) dat op een juiste manier kenbaar aan je "sterspeler" maken zonder dat je zijn ego of vertrouwen krenkt.

Vervolgens een aankoop doen van 5 miljoen euro, terwijl je nauwelijks tot geen middenveld hebt. Enoh vind ik (dit is allemaal eigen mening natuurlijk) een waardeloze speler en De Zeeuw zit al geruime tijd niet in vorm, daarnaast zit hamdaoui Suarez in de weg. Een foute aankoop is ook Jol als technisch directeur te wijten. Dan hebben we het verder nog niet over zn broeder Cok waar al het een en ander over geschreven is.

Een trainer is al lang niet meer iemand die zorgt voor een goed trainingsschema. Je bent ook een peoplemanager en moet je spelers motiveren. Ik zie momenteel erg weinig van die motivatie in het spel van Ajax terug.

Als trainer bent je verantwoordelijk voor wat er op het veld gebeurd en als dat naar de knoppen is, trek je je eigen conclusies. Ajax speelt momenteel op het niveau van een middenmoter, je wens om een paar plaatsjes te zakken zal dan ook wel vervuld worden. Je kan overigens wanbeleid bij Ajax niet de schuld geven van het feit dat Jol zelf zijn biezen pakt. Als hij ontslag kreeg lag er 3 miljoen euro op hem te wachten....

Michel P

Bericht door Michel P » 08 dec 2010, 14:32

Vlak de macht van spelers ook niet uit, als die klaar zijn met een trainer kunnen ze middels slecht presteren een vertrek van die trainer veroorzaken. Jol is geen slechte trainer, maar een trainer die niet bij de Ajax cultuur past. Maar die cultuur is door de directie al jaren te grabel gegooid. Let wel ik ben geen Ajax fan, maar het handelsmerk van Ajax is jaar en dag de jeugdopleiding geweest en het grote aantal spelers dat succesvol in Ajax 1 debuteerde, groeiden en daarna voor een leuk bedrag uitvlogen. Dat na de beursgang men dacht het grote geld te hebben en eigenlijk vanaf dat moment de jeugdopleiding heeft laten versloffen lijkt me duidelijk. Gevolg, geen goede aansluiting vanuit de jeugd naar het 1e elftal, afserveren van talenten die elders wel blijken te slagen in het voetbal. Vroeger wilde je jochie die gescout werd 9 van de 10 keer graag naar Ajax, juist omdat de jeugdopleiding top was en de kansen op Ajax 1 aanwezig waren. Nu hebben ze moeite om die talenten te binden, men kiest liever voor PSV, AZ of Twente. Daarnaast missen ze de contacten in de internationale scouting, waarbij PSV, AZ, Twente, Groningen en Heerenveen een straatlengte voorliggen op Ajax. Gevolg, Ajax koopt die ondekkingen voor een forse prijs bij deze clubs weg... zouden deze spelers indien gescout door Ajax niet eerder voor Ajax kiezen in het verleden dan voor de andere genoemde clubs? Cruijf heeft dus in mijn ogen gelijk, de hele directie moet oprotten en mensen met een Ajax hart moeten de boel gaan runnen.

Michel

Tim N

Bericht door Tim N » 08 dec 2010, 15:19

Op de man spelen? Het is toch ook jou mening die je daar verkondigde?
En het was als sarcasme bedoeld maar kan me voorstellen dat je er geprikkeld van raakte.

En de argumentatie was er wel degelijk dus die vlieger kan opgevouwen blijven.
(dat jij je niet kan vinden in mijn argumenten is dan juist weer het mooie van een discussie toch)

Vanaf de zijlijn kunnen we enkel gissen van de gesprekken die er in de kleedkamer gevoerd zijn.
Of Suarez wel of geen rust wilde nemen ik kan me voorstellen dat ie El Hamdaoui als directe concurrent zag, al is het ook weer zo dat de 2 op momenten geweldig mooi samenspel lieten zien en dat er veel meer in het duo samen gezeten had wanneer meneer "Hapje Bakal" wel in vorm was en minder frustratie in zich had zitten tijdens de wedstrijden.
Dit was in zowel spel, lichaamshouding en uitlatingen op het veld.(voor "het" incident was dit al aan de orde)

Het team mist terdege Pantelić, de man was van vaste waarde in het veld en hield rust en controle over het gehele team.

Ik vind dat men nu Jol teveel kwalijk neemt, een slechte aankoop kan gebeuren daar wordt een mens normaal niet op afgerekend. Daarbij komt waar ik het eerder over had, het feit dat Ajax trainers afdankt alsof het vuile onderbroeken zijn.
Het is voor een spelersgroep en ook voor de trainer zelf toch niet te doen zo vaak te switchen.

Of Jol wel of niet bij Ajax past heb ik geen idee van, wel dat de man weet hoe die moet trainen. (zie de resultaten bij HSV) Maar idd heeft een team ook voldoende macht om het een man moeilijk te maken. Al denk ikd at dit hier niet aan de orde is. (sla de kranten er maar op na al die treurige wanhopige gezichten keer op keer na een slechte pot gevoetbald te hebben)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2010, 22:24

Need I say more?

Plaats reactie