Time Attack: zoals gezien in de Autovisie

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Time Attack: zoals gezien in de Autovisie

Bericht door Hielke » 04 feb 2007, 11:53

Lijkt me een boeiend soort evenement. Jij als rijder met een wel of niet getunede auto mag 1 rondje tijd zetten met een vliegende start. Geen bullshit, de klok liegt nooit. DE gelegenheid voor (chip)tuners om te bewijzen wat hun producten tov standaard auto's echt waard zijn.

Staat natuurlijk haaks op al die poets, rechte lijn, drift en fap evenementen die het echte werk continue weten te vertroebelen. Weet ook niet of zo'n Time Attack format in Nederland wel aan gaat slaan. Denk dat er van de echt competatief goeie rijders weinig rondlopen.

Autovisie organiseert Zondag 3 juni het eerste Nederlandse Time Attack evenement op Zandvoort.

Gaat dit hier ook een succes worden zoals in Engeland?

www.timeattack.co.uk

Leen

Bericht door Leen » 04 feb 2007, 12:33

lijkt me leuk om met de evo te doen, volg het wel even.

Elmar

Bericht door Elmar » 04 feb 2007, 13:04

Zal misschien ook meedoen met de Viper.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 feb 2007, 15:42

Oud idee! :lol: ;)
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 6651#66651

We mogen aannemen dat mocht deze dag georganiseerd gaan worden (grote kans van wel namelijk) de Bravo ons ook met een bezoek zal gaan vereren? ;)

Maar nu even serieus en meteen een kritische noot.
Hoe is dit (buiten het gekozen circuit) anders dan een gemiddelde Lelystad dag van gummen? Of de heuvelklim in Teuven?
Nu heeft het ineens een flashy Engelse naam en bemoeit Autovisie zich ermee en is het ineens iets unieks in Nederland. Dacht het niet. :?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 feb 2007, 15:49

Nou ja verschil met lelystad is dat dat een omhoog gevallen parkeerplaats is :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 feb 2007, 16:01

Ja, ben ik het mee eens, maar als Zandvoort een zandbak is, is Teuven de Sahara zo ongeveer. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2007, 21:00

Ja ze rijden in Teuven alleen de verkeerde kant op. Echte mannen racen/driften downhill. Fuck motorvermogen, onderstel tuning en ballen + rijcapaciteiten, dát wil ik zien.

Volgens mij had ik 3 juni al een evenement staan in mijn agenda, naast mijn eigen verjaardig. Maar anders ga ik wel die FIAT van Hielke bietsen! :)

Hielke

Bericht door Hielke » 04 feb 2007, 22:58

Dennis Cavallino schreef:Ja ze rijden in Teuven alleen de verkeerde kant op. Echte mannen racen/driften downhill. Fuck motorvermogen, onderstel tuning en ballen + rijcapaciteiten, dát wil ik zien.

Volgens mij had ik 3 juni al een evenement staan in mijn agenda, naast mijn eigen verjaardig. Maar anders ga ik wel die FIAT van Hielke bietsen! :)
Die Fiat Bravo heeft anders wel even z'n rondjes op het Zandvoortse circuit gemaakt.

En dat kan van een heleboel ander blik niet gezegd worden :lol:

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2007, 23:22

Hielke tijden willen ze zien ;-)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 feb 2007, 23:29

Precies, de olympische gedachte had ik van iedereen aangenomen, maar niet van jou, Hielke. :lol:
Zeg me dat de rode duivel in onder de 2:30 rond geweest is. ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 05 feb 2007, 00:02

Omdat ik een dwangmatige klokker ben als het om het maken van rondjes op een circuit gaat, weet ik nog goed welke tijd ik met de Bravo heb gezet: 2.33 :roll:

En dan was ik tijdens die HARC trainingsdag nog niet eens de langzaamste :D

Is inmiddels al weer een jaar of 7 geleden. Het nieuwe (huidige) circuit was toen net open. Na die laps trilden mijn remmen behoorlijk. Dacht dat de schijven krom waren. Hoe dan ook, na 143.000 km zitten die zelfde schijven er nog steeds onder en van onbalans bij remmen valt helemaal niets te bespeuren. En dan zeuren ze over Fiat kwaliteit 8)

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2007, 00:14

Dat noemen ze alzheimer remmen. Die weten niks meer. :-)

MX5T

Bericht door MX5T » 06 feb 2007, 13:36

Hielke schreef:Omdat ik een dwangmatige klokker ben als het om het maken van rondjes op een circuit gaat, weet ik nog goed welke tijd ik met de Bravo heb gezet: 2.33 :roll:
Specs van de Bravo en overige condities svp
-vermogen (op B of LPG)
-rijklaar gewicht
-banden
-weersomstandigheden
-baancondtie

De "klok" is pas in de juiste context te plaatsen als bovenstaande gegevens bekend zijn :)

TA kan natuurlijk ook op de Ring voor de liefhebbers :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2007, 14:22

Time attack vind ik een leuk plan.

Laten we met 10 man een oude Sierra, Volvo 360 of E30 kopen. Strippen, brede oude sloffen eronder en een beetje knappen remmen. Kuipje, gordeltje en simpel kooitje desnoods.

En rijden maar. Of koop een complete v360 cupauto. Kost geen drol zo'n ding.

Dan vind ik wel dat je er een competitie element in moet gooien voor de lange termijn. Dus een keer rijden op Zandvoort, Assen, Zolder, Lelysted en bijvoorbeeld de heuvelklim van Teuven. Stel 5 evenementen per jaar. Per rijder tellen de beste 4 uitslagen mee.

Je stelt gewoon telkens de nr1 tijd als streeftijd in. Iedere seconde eronder is een strafpunt extra. Degene met de minste strafpunten over 4 evenementen is de snelste rijder overall. Per race gaat het natuurlijk om de eer wie de snelste is. Lijkt me gaaf.

Of draaf ik nu door? :)

Ik zou zo meedoen in ieder geval, lijkt me een leuke opzet. Maakt me niet uit in wat voor auto eigenlijk.

MX5T

Bericht door MX5T » 06 feb 2007, 17:28

Dennis Cavallino schreef:Time attack vind ik een leuk plan.

ALTIJD WEL IN VOOR EEN GEINTJE NIET

Laten we met 10 man een oude Sierra, Volvo 360 of E30 kopen. Strippen, brede oude sloffen eronder en een beetje knappen remmen. Kuipje, gordeltje en simpel kooitje desnoods.

ZOVEEL ECHTE RIJ-ENTHOUSIASTELINGEN VINDT JE HIER NIET DENK IK
IK DOE WEL MEE ONDER VOORWAARDE DAT HET TOCH EEN IETS SNELLERE AUTO WORDT DAN DE HIERONDER GENOEMDE 360, HET MAG WEL IETS SNELLER GAAN DAN MIJN TDS

MIJ LIJKT 5 A 6 MAN MEER DAN GENOEG VOOR ÉÉN AUTO WANT JE MOET DE HELE SESSIE WEL BINNEN ÉÉN A TWEE UUR KUNNEN DOEN OM EEN BEETJE GELIJKWAARDIGE RIJOMSTANDIGHEDEN VOOR DE DEELNEMERS TE HEBBEN.
OP EEN KORTE BAAN HEB JE EEN OPWARMRONDE, FLYING LAP EN UITLOOPRONDE + WISSELEN VAN RIJDER (STOELPOSITIE + GORDELINSTELLING) EN DAT KOST AL GAUW 10' PER RIJDER.
OP DE RING IS DIT AL 20' ONDANKS HET FEIT DAT JE GEEN UITLOOPRONDE HOEFT TE DOEN

En rijden maar. Of koop een complete v360 cupauto. Kost geen drol zo'n ding.

Dan vind ik wel dat je er een competitie element in moet gooien voor de lange termijn. Dus een keer rijden op Zandvoort, Assen, Zolder, Lelysted en bijvoorbeeld de heuvelklim van Teuven. Stel 5 evenementen per jaar. Per rijder tellen de beste 4 uitslagen mee.

hEB JIJ DAAR ALLEMAAL WEL TIJD VOOR.....TROUWEN .....325-CUP RIJDEN....CANADA.......WERKEN
NOG EEN BIJKOMENDE VOORWAARDE VOOR MIJN DEELNAME IS DAT OOK DE RING OP HET PROGRAMMA KOMT TE STAAN

Je stelt gewoon telkens de nr1 tijd als streeftijd in. Iedere seconde eronder is een strafpunt extra. Degene met de minste strafpunten over 4 evenementen is de snelste rijder overall. Per race gaat het natuurlijk om de eer wie de snelste is. Lijkt me gaaf.

VERGEET DAT STRAFPUNTENSYSTEEM, WE ZIJN TOCH GEEN BOEVEN OF MODALE WEGGEBRUIKERS.........GEWOON ALS BIJ RALLY'S DE PROEFTIJDEN OPTELLEN EN DEGENE MET DE KORTSTE TOTAALTIJD IS DE SNELSTE EN ALLE PROEVEN TELLEN
BOVENDIEN MET JOUW MANIER VAN TELLEN WINT DE LANGZAAMSTE RIJDER :o

Of draaf ik nu door? :) WELNEE, JIJ BENT GEWOON ENTHOUSIAST EN DAT MOET OOK WANT ANDERS KRIJG JE NOOIT IETS VOOR ELKAAR

Ik zou zo meedoen in ieder geval, lijkt me een leuke opzet. Maakt me niet uit in wat voor auto eigenlijk.

IK ZOU NATUURLIJK WEL EEN KARRETJE KUNNEN BOUWEN WAARMEE WAT SNELLER GEREDEN KAN WORDEN EN TOCH "WEINIG" KOST ALS DEZE IN DE VANGRAIL MOCHT EINDIGEN

Topfuel

Bericht door Topfuel » 10 feb 2007, 13:42

Het kan wel niet uniek zijn maar juist omdat Autovisie zich er mee bemoeid wordt het bekend bij het grote publiek!

Topfuel

Bericht door Topfuel » 06 mar 2007, 18:38

Wie gaat er naar Auto Visie Time Attack? :lol:

1 TopFuel

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2007, 19:19

Heb hetw el op de kalender staan, maar of ik ga moet ik nog zien, tis nog ff weg...
GTRene

RVV

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 21:02

Mischien een leuk idee voor de circuitdag op papenburg?

RVV

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 21:02

Mischien een leuk idee voor de circuitdag op papenburg?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2007, 21:21

Het idee is leuk maar als je niet veel ervaring op zantvoort heb zal je niet echt een beste tijd rijden.
Plus dat degene met een oud gebakkie vol kan gaan omdat hij niets te verliezen heeft en de man met de Carrera gt zijn auto heel wil houden en dus maar half gas geeft.
Het is dus alleen voor je eigen ego maar voor de rest zegt het niets.
Een middagje op het circuit knallen is dus meer mijn ding dan 1 rondje.
En ongetwijfeld zullen er kamikaze piloten zijn die denken dat ze chumi 2 zijn omdat ze sneller dan de Porsche waren die ook mee reed.

Grtz,Hans :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2007, 21:48

Doe mij maar een Carrera GT dan, daar ga ik ook vol mee.

Dutch

Re: Time Attack: zoals gezien in de Autovisie

Bericht door Dutch » 06 mar 2007, 21:51

Hielke schreef:DE gelegenheid voor (chip)tuners om te bewijzen wat hun producten tov standaard auto's echt waard zijn.

Staat natuurlijk haaks op al die poets, rechte lijn, drift en fap evenementen die het echte werk continue weten te vertroebelen.
Waarbij de grootste vertroebelende factor - de bestuurder - nog steeds niet is uitgeschakeld.

In die zin is het inderdaad niet anders dan Lelystad: iedereen in z'n eigen auto, waardoor de tijden ook iets zeggen over de figuur achter het stuur.

Dus als het je gaat om een productvergelijking, schuif jezelf dan vrijwillig naar voren als onbezoldigd testpiloot van al het spul dat voor Time Attack wordt aangemeld...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2007, 21:53

Ja en dan moet ik een beetje in opgevoerde Skoda's rijden zeker? :)

Dutch

Bericht door Dutch » 06 mar 2007, 21:54

Ofwel: sommigen beweren dat hij Bravo's eet aan de ontbijttafel. Anderen denken dat hij thuis stiekem een wit pak en een witte helm in de kast heeft hangen. Maar het enige dat wij weten, is dat hij door het leven gaat als: de Hielkster.

Plaats reactie