Achterveren E36

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Achterveren E36

Bericht door siegerdehaan89 » 06 dec 2010, 00:28

http://www.driving-fun.com/forum/downlo ... hp?id=2990" onclick="window.open(this.href);return false;

beetje érg laag en de windingen liggen op elkaar. M3 einddemper + subwoofer in kist, 17'' M3 wiel als reserve wiel + nog de nodige meuk is niet bevorderlijk voor het gewicht op de 2 achterveertjes.....

Zoek dus verlagingsveren die minder windingen hebben en stijver zijn.

Auto mag voor mij best een centimeter of 2~2.5 omhoog tov nu!!! Veel te laag zo. Heb, als het nodig mocht zijn met de aangeboden veren, ook veerverstellers voor de achterkant liggen........

Ben benieuwd, wel goedkoop natuurlijk :mrgreen: .

Yle

Re: Achterveren E36

Bericht door Yle » 06 dec 2010, 12:14

Sieger,

ik heb nog Apex verlagingsveren liggen. Ik weet niet precies welk type, hoogte etc, maar ik kan van de week wel even meten. Mijn auto kwam met deze veren ongeveer 2 a 3 cm hoger te liggen dan jouw auto op de foto(ongeveer dan he...).

Mocht je wat willen, bel maar even op 0642200269.

Gr. Yle

Paul

Bericht door Paul » 06 dec 2010, 12:17

Dezelfde Yle die mijn m5 wielen toch gekocht heeft ? :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 dec 2010, 15:03

De windingen van de achterveren horen ook op elkaar te liggen. Dat is het progressieve deel welke er voor zorgt dat ze niet los komen bij maximaal uitveren. Pak je bijvoorbeeld een setje Eibachs die hebben dit ook.

Daar kom je alleen van af als je lineare raceveren gaat gebruiken maar dan komen ze dus los als je hem opkrikt.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 06 dec 2010, 18:23

Yle, hoor graag van je, ook prijs enzo!

@ Bert: Duidelijk verhaal maar, alle windingen liggen op elkaar hè, alleen de laatste winding die een kleinere diameter heeft (boven en onder) liggen vrij om te veren. Leek mij eerlijk gezegd te weinig, vandaar de vraag naar andere veren.

Ik heb deze set namelijk onder een lege 325i en 318iS gehad. Maarja, hier ligt dus vrij veel gewicht in de kont en zodoende liggen de windingen nu dus op elkaar wat ik niet eerder heb gezien....... :wink:

Lineaire veren heb ik overigens ook geen problemen mee! APK is fris en kan ze net zo goed even wisselen of met de veerverstellers opschroeven. Of, een veerwegbregrenzer fabrieken ofzo..... :)

Yle

Bericht door Yle » 07 dec 2010, 22:32

@Paul: Jazeker!!

Sieger,

Bel maar gewoon even. Prijs komen we echt wel uit....!

Gr. Yle

Plaats reactie