Foute hokken ???

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
911-lover

Foute hokken ???

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 22:33

Ik had eventjes fout gekeken en volgende post in iemand zijn draadje gezet .
Ik dacht dat het een topic over E30 en E34 was (zoals zovele draadjes hier op het forum over bvb 911 , 965 , M3 , ...)
Buiten de terechte opmerking dat mijn post daar niet thuis hoorde (vandaar verwijderd) werd er (door iemand die aan de avatar te zien zelf BMW eigenaar is) gereageerd dat mijn ex Beemers foute hokken waren
Nu vraag ik mij af hoezo .
Je moet de wagens sowieso in hun tijdsgeest plaatsen . Allemaal had ik ze in een tijdspanne tussen 1995 en 2004 . Ze zijn bijna allemaal licht gewijzigd en de 2002 was volledig origineel .
Waarom zijn dit "foute hokken" ???
Misschien dat iemand me kan opklaren .
Even wat fotootjes van mijn E30's en E34's die ik door de jaren heen gehad heb

320i
Afbeelding

325i met 2.8 motor
Afbeelding

323i Baur
Afbeelding

Afbeelding

325i Schnitzer
Afbeelding

323i Hartge Baur
Afbeelding

318is Touring
Afbeelding

320i
Afbeelding

320i Hartge
Afbeelding

E34's

525 TDS Touring gechipt
Afbeelding

525 TDS Touring gechipt
Afbeelding

En geen van beide bovenstaande modellen , maar het was ook een leuke ketel

2002 Touring
Afbeelding

ErikMartijn

Re: Foute hokken ???

Bericht door ErikMartijn » 03 dec 2010, 22:42

De modellen e30 en e34 zijn op zich natuurlijk niet fout, ik vind het in principe prachtige auto's.... Alleen zijn ze met een paar kleine wijzigingen al snel fout ja... Te grote/overdreven brede velgen of niet passende bodykits bijvoorbeeld. Gekleurde lampen en booskijkers zijn ook voorbeelden van "foute" modificaties. :mrgreen:

En al de zojuist genoemde voorbeelden zijn op jouw auto's toepasbaar, vandaar de benaming "foute hokken".
Het is wel allemaal subjectief natuurlijk, iedereen vind weer wat anders mooi, dus ik kan het goed begrijpen dat jij er veel plezier van hebt gehad... Het zou alleen niet mijn keuze zijn geweest om deze aanpassingen door te voeren. :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 dec 2010, 22:51

Er is niks fouts aan. Sterker nog, je steelt de show als je bij de lokale trekkertrek gaat kijken wat de vrouwtjes voor je in petto hebben, en dan heb je onderweg ook nog genoten van de klanken van Dennie Christian uit de ongetwijfeld imposante audio-installatie.

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 22:58

OK , nu begrijp ik iets meer .
Maar zoals eerder vermeld , je moet ze in hun tijd zetten .
10-15 jaar geleden was dit wel wat , en toen zag je heel andere "foute" hokken .
De brede velgen werd toen de German Style genoemd zoals nu Cleaned een bekend begrip is .
De meeste zijn enkel verlaagd en andere velgen op gezet (wat ik nu nog steeds doe met de daily 'en velen hier) dus daarbij is niks fout imho .
Koplampspoilers waren toen enorm in en zijn nu idd out.
En gele koplampen , angeleyes of (nu de trend) LED koplampen heb ik nooit gehad en gewild .
Voor de rest is er buiten de 325i (zo overgenomen omdat die heerlijk reed maar idd een beetje fout door die voorbumper :wink: ) en de 323 Hartge Baur (die ik wel leuk vond) niets aan verandert.
De 320 Hartge , de 325 Cabrio Schnitzer en de 2002 waren zelfs strontorigineel

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 23:04

Snipe schreef:Er is niks aan. Sterker nog, je steelt de show als je bij de lokale trekkertrek gaat kijken wat de vrouwtjes voor je in petto hebben, en dan heb je onderweg ook nog genoten van de klanken van Dennie Christian uit de ongetwijfeld imposante audio-installatie.
Zo hebben ze hier nu ook vooroordelen over de eigenaars van de E36 , E46 en E39 .
Komt door de vele buitenlanders die hier in de streken wonen en met zulke wagens rijden .
Vandaar dat ze aan de straatstenen niet meer te verkopen zijn , net omwille van dat imago.

Maar zoals gezegd , die wagens had ik een hele tijd geleden .
De laatste BMW (Bordeaux E34) is 5 jaar geleden de deur uitgegaan .
Sindsdien rijdt ik geen BMW meer .
Daar ik dacht dat hier veel BMW-rijders (liefhebbers) waren had ik ze er even neergezet .
Blijkbaar is enkel wat vooraf gaat met M (zelfs sterk gewijzigd) gesmaakt (aan de reacties elders te lezen)
De andere zijn blijkbaar hokken :roll:

Maar nu is idd mijn vraag beantwoord en weet ik waarom :wink:
THX

Fernando

Bericht door Fernando » 03 dec 2010, 23:11

Je vraagt je serieus af waarom dit foute hokken zijn?

EPIC!!! :clap:

Fernando

Bericht door Fernando » 03 dec 2010, 23:11

-dubbel-

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 03 dec 2010, 23:12

911-lover schreef: Daar ik dacht dat hier veel BMW-rijders (liefhebbers) waren had ik ze er even neergezet .
Blijkbaar is enkel wat vooraf gaat met M (zelfs sterk gewijzigd) gesmaakt (aan de reacties elders te lezen)
De andere zijn blijkbaar hokken :roll:

Maar nu is idd mijn vraag beantwoord en weet ik waarom :wink:
Dat is niet waar, er zijn genoeg liefhebbers van de niet M modellen hier (als ik zo vrij mag zijn om niet alleen voor mezelf te spreken). Zelf houd ik meer van de OEM look, verlagen mag wel, maar niet overdrijven natuurlijk..

De e30 van Adje vind ik er super uit zien bijvoorbeeld:

Afbeelding
Afbeelding

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 23:21

Maar dat is een wagen van heden en niet 10 jaar geleden .
De velgen zijn of optie of naderhand geplaatst want waren ook niet standaard toen op die wagens .

Zoals gemeld mijn huidige Daily is ook nog enkel verlaagd en velgen verandert (net als mijn huidige P)
Ik hou niet van originele velgen op een wagen .Allemaal eenheidsworst .
Wil een volgende eigenaar ze toch kunnen ze snel gewisseld worden.
Zijn dit dan ook hokken ?

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 23:26

Fernando schreef:Je vraagt je serieus af waarom dit foute hokken zijn?

EPIC!!! :clap:
Ja :roll: (nogmaals denkende in welke periode ze zo rondreden)
Ik zie dagelijks op de weg , op forums of op beurzen hele andere wagens die ik (en velen die ik ken) pas foute hokken noem en dat is in het heden.

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 dec 2010, 23:52

Om even de teletijdmachine te gebruiken .
Nu ronkende namen (en nog steeds) met veel lof bejubeld .
De wagens die ze toen bouwden en ook hun respect kregen in hun tijd , zijn nu allemaal foute hokken (als ik de reacties moet geloven)

AMG

Afbeelding

BRABUS

Afbeelding

RUF

Afbeelding

STROSEK

Afbeelding

GEMBALLA

Afbeelding

IRMSCHER

Afbeelding

En zo kan ik doorgaan natuurlijk

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 04 dec 2010, 00:06

Ik vind de meeste nieuwe brabussen, gemballa's, hamanns, amg's etc. ook foute hokken. :|

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 dec 2010, 11:07

Denk niet dat je in tijdsgeest moet denken, maar moet kijken naar je eigen smaak ontwikkeling.
Mijn eerste e30 en e28 waren ook voorzien van details waar ik nu niet aan moet denken.

In de jaren ' 80 had je ook al een hoop "foute" optische tuning. Denk aan al dat Zender-plastic uit de catalogus van D&W. (vierkante koplampen voor e21's/e30's, dubbele remlichten in de achterramen, lamellen op de achterruit, klapdakkie, zwarte achterlichten, reflectorplaat tussen achterlichten, windgeleiders langs zijruiten etc.)

Snipe

Bericht door Snipe » 04 dec 2010, 11:10

Sommige period accessoires kunnen nog wel. Klapdak, reflectorplaat of windgeleiders maken je auto niet direct fout. Vossebontjes, fout plastic of rare wielen wel.

911-lover

Bericht door 911-lover » 04 dec 2010, 21:40

M@rcel schreef:Denk niet dat je in tijdsgeest moet denken, maar moet kijken naar je eigen smaak ontwikkeling.
Mijn eerste e30 en e28 waren ook voorzien van details waar ik nu niet aan moet denken.

In de jaren ' 80 had je ook al een hoop "foute" optische tuning. Denk aan al dat Zender-plastic uit de catalogus van D&W. (vierkante koplampen voor e21's/e30's, dubbele remlichten in de achterramen, lamellen op de achterruit, klapdakkie, zwarte achterlichten, reflectorplaat tussen achterlichten, windgeleiders langs zijruiten etc.)
Ik denk het juist wel .
Al die dingen die je nu aanhaalt (buiten uitbouwkits , maar die heeft elk merk ook nu nog) zijn niet meer te krijgen , of liggen al jaren op stock ergens omdat niemand dat nog koopt of wil .
Wat toen gewild was , is nu not done .
Dat moet toch aan de tijdsgeest liggen .
Denk bvb ook in de jaren 80 aan de kleine velgen en superdikke banden (liefst met de lettertjes wit) en spatlappen .
Ondenkbaar tegenwoordig en de velg kan niet groot genoeg zijn en de band niet plat genoeg .

steve smith

Bericht door steve smith » 04 dec 2010, 21:57

Tja. Over smaak valt niet te twisten. Of wellicht het gebrek daaraan. Als jij het mooi vind/vond is het toch prima?

Ik vind het nu oerlelijk en vond het toen ook oerlelijk. Net zoals ik witte cup3 wielen onder een 968 ook zum kotsen vind. Maar als jij het mooi vind is dat jouw ding. Maar dat iemand het "fout" zal noemen is natuurlijk niet heel raar. Wat verwacht(te) je nou echt van booskijkers? Dat je te nieuwe wielen op een oud type A6 zet is je eigen keuze maar gezien elke poederboer en pooier hetzelfde doet ligt de term "fout" voor de hand..... Zal het zelf altijd tijdcorrect houden en dus lekker in een eenheidsworst rijden!

Zie je al een parallel?

911-lover

Bericht door 911-lover » 04 dec 2010, 22:15

Dat zie ik idd :roll:

En als ik even jou vroegere posts snel overloop merk ik dat je blijkbaar met veel een probleem hebt , behalve met jezelf waarschijnlijk :bag:

Ik vind idd die witte wielen leuk onder mijn CS (zoals de meesten waar ik opduik met de Porsche) dus zo verkeerd zal ik dan toch niet zijn .
PS : Als je de CS ooit wilt kopen (of andere OEM liefhebbers) liggen de originele mooi droog en opgepoetst in de garage .
En ja , ook de 19 duimers vind ikzelf (en alweer vele anderen) mooier onder de A6 dan de originele 16 duimers(die ik ook nog heb liggen) , maar idd smaken hé .

PS : Poederboeren en pooiers rijden hier met (liefst zwarte) BMW , Mercedes ,(of rode) Corvettes en Ferrari's (zo jong mogelijk) en niet met een A6 (zelfs geen nieuwe) . Daar liggen minstens 21 duimers onder en het MOET chroom en goud zijn . Anders is het niet goed genoeg voor hun :wink:

911-lover

Bericht door 911-lover » 04 dec 2010, 22:24

Admins Of Mods .
Mijn vraag is ruimschoots beantwoord .
Daarom mag dit draadje van mij op slot voordat hier welles nietes spelletjes die niets aan waarde toevoegen komen .

Snipe

Bericht door Snipe » 04 dec 2010, 22:35

Ach, als de discussie gevoerd is zakt het topic vanzelf weg.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 04 dec 2010, 23:08

911-lover schreef:En als ik even jou vroegere posts snel overloop merk ik dat je blijkbaar met veel een probleem hebt , behalve met jezelf waarschijnlijk :bag:
Steve doet me een beetje aan dr. House denken, altijd bot en direct, maar hij heeft meestal wel gelijk. :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 05 dec 2010, 11:09

Dr. Smith.. :lol:

Mark N

Bericht door Mark N » 05 dec 2010, 11:29

Ik denk dat de TS zich iets te druk maakt over wat anderen van zijn spullen vinden... Gewoon lekker je eigen ding doen toch! Zo veel mensen zo veel wensen... :wink:

Plaats reactie