Voor diegenen die het niet door hebben: deze post is een reactie op een aantal posts in het Audi A6 draadje dat Audi alleen maar eenheidsworst zou produceren in tegenstelling tot bijvoorbeeld BMW dat zo goed onderscheidend is in alle modellen.
Toen dacht ik, leuk dat jullie dat roepen maar kijk dan maar eens goed naar deze 2 plaatjes en STFU 8)
Ik heb geen flauw idee !
Maar zet er voor de grap ook maar een foto van de nieuwe 5gt, en of 7 serie tussen, daar is ook nauwelijks tot geen onderscheid in te vinden.
( nu zal 1 daarvan hierboven tussen staan maar ik heb geen flauw idee welke. )
Op de laptop bezien idd foto 2 de 7. Wel goeie plaatjes bij elkaar gezocht Ilja. Waarschijnlijk is er een feedback van klanten geweest dat auto's geen gemeenschappelijke lijn meer hadden ofzo, of de merkidentiteit was te diffuus geworden, waardoor designers nu zo te werk gaan.
Ik wist het echt niet. Geeft verder niet, want zo erg interesseer ik me niet voor dit soort wagens. Beide interieurs zien er overigens erg goed uit hoor. Alleen prefereer ik die van Audi denk meer. Vond dat van een A6 erg mooi. Stuurtje van een BMW blijft vaak een minpunt bij mij.
Audi's lijken kwa ontwerp in z'n geheel ook wat meer in balans in mijn ogen.
Foto 1 is de 5 serie F10
Foto 2 is de 7 Serie F01/02
kun je zien aan de asbak die is bij de 5 serie achter de idrive controller geplaatst en Bij de 7 serie zit deze onder de kachelbediening ipv het middenconsole
En bij de 5 serie zit er een afscheiding tussen radio en kachelpaneel
bij de 7 serie is dit volledig blackpanel
Het verschil tussen 7 serie 5 serie sedan/touring en de 5 GT is idd erg klein
Ik zit geregeld in een 5 serie (eigenlijk dagelijks ) en een 7 serie (paar keer per maand). Wat op de foto's niet opvalt en waar imho het grootste verschil in zit is de breedte van het interieur. 7 serie is echt een stuk groter van binnen.