Ik wil m'n ///M binnenkort (laten) detailen en ik ben flink wat info aan het verzamelen. (@ mods: Hint, hint...wanneer komt de poetscentrale sectie?)
Ik denk hierbij aan een volledige poetsbeurt incl kleien, paint cleaning en polijsten. Mijn wagen heeft een lak zonder blanke lak, dus polijsten kan ie wel eens gebruiken.
Wat voor spullen gebruiken jullie zoal?
De poetscentrale?
- ///Joost
-
Re: De poetscentrale?
Doe maar wat groot inkopen voordat je weer naar NL terug verhuist, zeker als je van plan bent Meguiar's producten aan te schaffen.
Ik zou je Meg's, Eagle 1, Poorboy's World, SmartWax, Dodo Juice etc. for starters aanraden. Meg's en nog wat andere spul kun je al bij je plaatselijke K-Mart en Sears Auto Center halen. Daarnaast ,auto supply franchises: Pep Boys, Advance Auto Parts (voorheen Western Auto) je kent het wel.
En wat makkelijker is, gewoon via internet bestellen. Ik vind het wel leuker deze in een winkel te halen.
Ik zou je Meg's, Eagle 1, Poorboy's World, SmartWax, Dodo Juice etc. for starters aanraden. Meg's en nog wat andere spul kun je al bij je plaatselijke K-Mart en Sears Auto Center halen. Daarnaast ,auto supply franchises: Pep Boys, Advance Auto Parts (voorheen Western Auto) je kent het wel.
En wat makkelijker is, gewoon via internet bestellen. Ik vind het wel leuker deze in een winkel te halen.
- ///Joost
Thanks...Ik had al Meguiars Detailing Clay, Quick Wax Detailer en Interior Detailer hier in gebruik. Die zitten inmiddels op de boot midden op de Atlantische oceaan.Xave30 schreef:Doe maar wat groot inkopen voordat je weer naar NL terug verhuist, zeker als je van plan bent Meguiar's producten aan te schaffen.

Ik vroeg me juist af wat er in Nederland te koop is. Ik dacht dat de Engelse merken vaak ook erg goed waren. Ik ben vooral op zoek naar een goede Paint cleaner en een goede polish.
-
Quite true. De laatste 5 jaar (pakweg), zijn ze intensief in de Benelux gaan uitbreiden en is 'iedereen' weg van, terwijl Meg's duizenden jaar al in The States en selected markets bestaat. Zo hebben veel merken Meg's in Amerika allang ingehaald.///Joost schreef:
Overigens wordt Meguiars hier ook niet echt als top of the line gezien. Als je zo op detailing forums rondneust sta je echt versteld wat (professionele) detailers aan hun spullen uitgeven.![]()
Ik vroeg me juist af wat er in Nederland te koop is. Ik dacht dat de Engelse merken vaak ook erg goed waren. Ik ben vooral op zoek naar een goede Paint cleaner en een goede polish.
Bij een aantal kleine automaterialen en HiFi zaken kom je steeds meer (commerciele) professionele detaillijnen tegen. Het zijn meer dealers. Bij de grote ketens Halfords, Brezan & ATU moet je nog niet zijn.
Autoverfspeciaalzaken hebben dan professionele producten zoals 3M liggen.
Web:
http://www.carclean.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (de NL variant van Autogeek.net uit FL)
http://www.lekocarhifi.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Joost
Cool. Bedankt voor de info. Ik zal eens gaan rondsnuffelen. 

- Ampair
brezan heb ook geen megs hoor.... alleen sommige franchise
wij hebben sonax valma en 3M
wij hebben sonax valma en 3M