Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Sytze

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Sytze » 27 nov 2010, 16:55

Screenshot gemaakt:
Incl hoofdletters :lol:
Bijlagen
mp.jpg
mp.jpg (107.34 KiB) 2064 keer bekeken

Fernando

Bericht door Fernando » 01 dec 2010, 23:18

Ok even een vraag. Stel je biedt iets aan op Marktplaats en gaat akkoord met het bod van persoon "a". Die laat 4 dagen niks van zich horen en in die tussentijd krijg je een hoger bod van persoon "b". Je mailt persoon "a" met de mededeling dat de koop niet doorgaat en al iemand anders hebt gevonden. Persoon "a" mailt vervolgens boos terug met de mededeling dat er een overeenkomst was en de emailuitwisseling aan de "veilingmeester" van markplaats gaat mailen. Wat moet je hiermee?

Harrie D

Bericht door Harrie D » 01 dec 2010, 23:45

Zeggen dat ie sneller had moeten reageren en dat je het mailtje van de marktplaats veilingmeester met plezier ziet verschijnen.

Of, simpeler:
Mailtje terugsturen met "ok" dr in en verder niks.

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 dec 2010, 03:32

Harrie Spoor schreef:Zeggen dat ie sneller had moeten reageren en dat je het mailtje van de marktplaats veilingmeester met plezier ziet verschijnen.

Of, simpeler:
Mailtje terugsturen met "ok" dr in en verder niks.
+1

Boeien...Markplaats gaat daar echt niets aan doen hoor. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Een transactie heeft pas plaatsgevonden als jij je geld hebt.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 02 dec 2010, 08:20

Een koopovereenkomst via e-mail is gewoon rechtsgeldig. Marktplaats zelf zal er hoogstwaarschijnlijk niks mee doen, maar de koper staat in principe in zijn recht.
Ik weet niet precies wat de geldigheidsduur van een koopovereenkomst is (vermoed 1 jaar), maar ik denk dat elke kantonrechter de verkoper in het gelijk stelt als er meerdere dagen na de overeenkomst geen onderling contact meer is geweest.
Typisch gevalletje you snooze you lose.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 02 dec 2010, 15:17

Krijg net weer een mooie reactie op mijn A4, komt er op neer dat ik te duur ben met m`n A4 met als enige argument dat de bieder zelf een A6 aanbied voor het zelfde geld.. kijk dat zijn nog eens op de markt beruste argumenten :nerd: Wat hij er daarnaast ook niet bij verteld (advertentie even opgezocht natuurlijk) is dat die A6 een goeie 70.000km meer gelopen heeft. Als ik voor dat geld moest kiezen zou ik het wel weten, dat dan ook maar als reactie terug gemaild. :wink:

Best humor dat marktplaats, ben benieuwd wat ik hier voor reactie op ga krijgen :mrgreen:

Ondertussen zo`n beetje besloten m`n A4 na de winter in te ruilen, ben `k ook meteen van dit soort onzin af.. Tot die tijd eens kijken wat voor lache reactie`s er nog komen.
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 02 dec 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 02 dec 2010, 15:36

Mogen Autoscout24 anekdotes ook? Mijn M5 staat op Autoscout24. Mailtje. Of ik een X5 in wil ruilen, met driehonderd zoveel duizend kilometer op de klok. Vragen staat vrij, dus da's geen punt, maar ik heb verder geen interesse en dat meld ik de beste man dus ook per ommegaande mail. Paar dagen later gaat 's nachts mijn mobiele telefoon, om 3:15. Ik schrik me dood, denk het ergste en neem ondanks geblokkeerd nummer daarom meteen op. "Ja euh, ik kom net uit mijn nacht dienst en ik dacht: heb je eigenlijk wel eens X5 gereden? Want het rijdt echt geweldig hoor..." *zucht* :'(

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 15:50

Nacht dienst, is dat vaktaal voor inbreken?
Laatst gewijzigd door Robertdj op 02 dec 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 02 dec 2010, 15:54

Wtf man dat er toch zulke lompe mensen rondlopen die om kwart over 3 's nachts iemand gaan bellen voor een auto :bag: :bag: :bag: WTF!!!

Wat heb je eigenlijk gedaan? Gewoon opgehangen? Gelachen? Gehuild? Gescholden?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 02 dec 2010, 15:56

Iets in de trant van:
"Geen interesse. En zou je me niet meer willen bellen? Ook niet op een normaal tijdstip."
En opgehangen.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 02 dec 2010, 16:17

Sjongejonge wat een lompe actie, ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt inderdaad.. ik zou ook not amused zijn :evil:

Heb zelf m`n nummer bij de marktplaatsadvertentie weggehaald, kreeg iets teveel telefoontjes van vage types met domme vragen of onverstaanbaar "Nederlands".. ze mailen maar en na fatsoenlijk mailcontact geef ik graag m`n nummer, mede om dit soort grappen te voorkomen :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 dec 2010, 16:31

Nachtdienst tot 03.15u? Heerlijk, ik moet door tot 08.00u :lol:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 02 dec 2010, 17:54

Dan mag JIJ me met alle plezier bellen als je uit de nachtdienst komt ;-) maar als je dan ook begint over hoe lekker een X5 rijdt, hang ik alsnog gewoon op :goodnight:

Pascal Woudenberg

Bericht door Pascal Woudenberg » 02 dec 2010, 20:28

http://link.marktplaats.nl/400193769
Beschrijving die velgen van 1 stuk is krom rest wel moei velgen (stoep schade) zie foto
5x100 en 5x108 ik weet niet meer maar kom uit van 4 uit Universaal velge
Pracht van een advertentie waarbij je ook precies weet wat deze persoon aanbiedt...........

Sytze

Bericht door Sytze » 02 dec 2010, 21:18

hij verkoopt: 5x100 welgen of 5x108

Betrouwbare advertentie wel.
Het is dat ik geen andere welgen hoef maar anders had ik zeker een mailtje gestuurd.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 dec 2010, 16:12

EDIT: zie te koop aangeboden

Michel P

Bericht door Michel P » 03 dec 2010, 16:40

FreudeamFahren schreef:Iets in de trant van:
"Geen interesse. En zou je me niet meer willen bellen? Ook niet op een normaal tijdstip."
En opgehangen.
Daarom nooit je tel. nr. in een advertentie. Bij een mailtjes heb je snel in de gaten of iemand iets van fatsoen heeft. Een nummer kan dan bij interesse zo worden uitgewisseld.

Echt een mongool...........

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 dec 2010, 17:07

Dat klopt wel Michel, maar bij mailtjes zit er ook vaak gigantische onzin tussen en dromers die allerlei vragen stellen maar nooit komen kijken.. Mensen die bellen heb ik vaak meer vertrouwen in, dan weet je in ieder geval wie je voor je hebt.

Hoewel ik ook wel nare ervaringen heb met een nogal gebrekkig Nederlands sprekende die bijna dagelijks belde om z'n bod te laten horen. Prima, maar als ik een keer weiger om 3000e korting te geven doe ik dat de volgende dag weer.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 03 dec 2010, 23:44

Kan er boeken over vol schrijven....Al die reacties die wij op onze advertenties krijgen die op MP of andere sites staan.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 dec 2010, 01:29

Niels v D schreef:Dat klopt wel Michel, maar bij mailtjes zit er ook vaak gigantische onzin tussen en dromers die allerlei vragen stellen maar nooit komen kijken.. Mensen die bellen heb ik vaak meer vertrouwen in, dan weet je in ieder geval wie je voor je hebt.

Hoewel ik ook wel nare ervaringen heb met een nogal gebrekkig Nederlands sprekende die bijna dagelijks belde om z'n bod te laten horen. Prima, maar als ik een keer weiger om 3000e korting te geven doe ik dat de volgende dag weer.
Mail is goed te filteren, debielen flikker je gelijk weg, en vragen stellen, ach het beantwoorden kost bijna geen tijd. Een lamlul kan je ook tig keer bellen, en daar kan ik niet blij van worden.

Michel

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 dec 2010, 02:06

FreudeamFahren schreef:Paar dagen later gaat 's nachts mijn mobiele telefoon, om 3:15. Ik schrik me dood, denk het ergste en neem ondanks geblokkeerd nummer daarom meteen op. "Ja euh, ik kom net uit mijn nacht dienst en ik dacht: heb je eigenlijk wel eens X5 gereden? Want het rijdt echt geweldig hoor..." *zucht* :'(
Cereal?!!?!
Ik zei het al tegen je FaF. Deze meneer is meer dan vastberaden zijn X5 voor jouw M in te ruilen. :?

Luc B

Bericht door Luc B » 04 dec 2010, 14:53

Vandaag nog,
Na telefonisch contact afspraak gemaakt wanneer en hoelaat meneer langs zou komen. En dan gewoon niet komen opdagen en niks meer laten horen .

Mark N

Bericht door Mark N » 05 dec 2010, 11:25

Luc B schreef:Vandaag nog,
Na telefonisch contact afspraak gemaakt wanneer en hoelaat meneer langs zou komen. En dan gewoon niet komen opdagen en niks meer laten horen .
Dat heb ik zo ontzettend vaak.... Ik ga er niet meer op wachten ook. Leg spullen die ik verkocht heb bij een bevriend tankstation en dan mogen ze het daar ophalen bij de kassa. Kunnen ze ook zelf bepalen wanneer en hoe laat ze langskomen. Als ze langskomen that is.... :wink:

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 05 dec 2010, 11:30

Mark N schreef:
Luc B schreef:Vandaag nog,
Dat heb ik zo ontzettend vaak.... Ik ga er niet meer op wachten ook. Leg spullen die ik verkocht heb bij een bevriend tankstation en dan mogen ze het daar ophalen bij de kassa. Kunnen ze ook zelf bepalen wanneer en hoe laat ze langskomen. Als ze langskomen that is.... :wink:
Dat werkt inderdaad als je het geluk hebt dat ze online betaald hebben of iets dergelijks, ik denk dat Mark bedoelt dat je voor jan met de korte achternaam je middag vrij houd voor mensen waarvan je dacht dat ze serieus komen kijken en eventueel ter plekke afrekenen.. dan zit je dus voor niks thuis te wachten.. ook weleens meegemaakt, érg zuur

Mark N

Bericht door Mark N » 05 dec 2010, 11:57

Je bedoelt dat Luc dat bedoelde? :)

Ik probeer zo veel mogelijk afspraken via telefoon / mail te maken. Als ze zeggen ik kom wel even kijken of het wat is hou ik het liever af, want vaak zit je dan inderdaad voor niks te wachten. Ik heb het dan ook vooral over kleinere dingen zoals koplampen en andere kleine auto onderdelen. :) Die rekenen ze overigens niet van te voren af maar gewoon bij de kassa van dat tankstation. Werkt perfect voor mij! Ze komen vaak genoeg niet opdagen dus dat scheelt me ook weer een half uur wachten.

Voor objecten als auto's en dergelijke blijft het heel moeilijk want dan MOET je wel komen kijken om het eventueel over de prijs te hebben... Heb er tot nu toe gelukkig geen problemen mee gehad eigenlijk. Van de 3 auto's die ik verkocht heb, heb ik er ook maar 1 op marktplaats gehad, en die was binnen een paar uur verkocht aan de eerste die kwam kijken!

Plaats reactie