BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Goed das dus 306 PK tegen 320 ??
Wat dan tegen 420 PK waarbij de M3 in 3 staat en de ACS in 4.??
- Erik K.
Nee dat was de gechipte135i van Ferdi tegen mijn e36 M3 3.2.romo schreef:Goed das dus 306 PK tegen 320 ??
Volgens Ferdi had hij toen een goeie 355pk en een berg koppel zoals te zien is, daarna is de 135i nogmaals naar Schnitzel
geweest om nog wat extra anabolen in te nemen.
Een stock 306pk 135i moet ik wel kunnen hebben.
- Sperdy
Jouw M3 heeft 420pk Romo, dan loop je door de versnellingen heen altijd bij een 380 pk auto weg. Maar in mijn schnitsel is er altijd kracht en reserve in elke versnelling, dat is (voelt) bij een e92m3 niet zo helaas. Mijn acs1 kun je ontzettend schakellui rijden, om toch altijd weg te knallen. Dat voelde in mijn beleving bij de M3 niet zo.romo schreef:Het mooie/goede van dat ACS gebakje is uiteraard het doortrekken bij tussensprintjes op snelheid..............dat trekt een M3 niet..............(denk ik althans)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat klopt, hier beschrijf je waar het essentiële verschil tussen atmo en turbo zit...................das een beetje (veel) appels en peren ( die discussie is uitgekauwd, zal hem niet nog eens starten)FerdiACS1 schreef:Jouw M3 heeft 420pk Romo, dan loop je door de versnellingen heen altijd bij een 380 pk auto weg. Maar in mijn schnitsel is er altijd kracht en reserve in elke versnelling, dat is (voelt) bij een e92m3 niet zo helaas. Mijn acs1 kun je ontzettend schakellui rijden, om toch altijd weg te knallen. Dat voelde in mijn beleving bij de M3 niet zo.romo schreef:Het mooie/goede van dat ACS gebakje is uiteraard het doortrekken bij tussensprintjes op snelheid..............dat trekt een M3 niet..............(denk ik althans)
M3 is gewoon trappen, klaar..................
- Macboy
50 pagina's 
- Joop
Voordat die 1M Coupe op het asfalt staat zijn het er nog wel 50 pagina's extra denk ik... 
- Sperdy
Lekker hoor.. Staat volgend jaar juni bij mij op de stoep (kan dat zo snel?). Ik doe een witte. Erik mag 'm leveren, moet ik wel een goeie prijs krijgen voor mijn schitterende ACS1! 
- GTRene
lijkt me wel een strak plan, in white en dan bv de carbon dak optie er bij, tekent mooi af lijkt me, en wat zwarte accenten of titanium, maar geen, of zo weinig mogelijk chrome.
-
Marc R
FerdiACS1 schreef:Lekker hoor.. Staat volgend jaar juni bij mij op de stoep (kan dat zo snel?). Ik doe een witte. Erik mag 'm leveren, moet ik wel een goeie prijs krijgen voor mijn schitterende ACS1!
Doe ik een RS3.........k zie de XXX vs XXX al voor me....

- Sperdy
Precies, met carbon dak. Veel zwarte details inderdaad, wel allemaal origineel BMW. Waar mogelijk wel veel alcantara binnen, maar weet niet wat BMW dus levert. Merk toch duidelijk - hoe supergaaf ik de Spyder ook vind - deze 1 serie M veel beter bij mij past (vooral de praktische voordelen). Ik rijd nu vanaf dec 2007 in een 1 serie coupe, gewoon met 4 personen en topkoffer mee op vakantie, ruim genoeg voor mijn wensen. Een 1 serie stuurt gewoon geweldig. Ik kan van mijn acs1 echt geen slecht punt bedenken, werkelijk niet ...
Dus: 'never change à winning team' ..
Zal me echt boeien hoe snel de 1M is. Is op papier ook al langzamer dan mijn acs1, zal me een zorg zijn. Een dogfite met een RS3? Die karakterloze ouwe schoenendoos vind ik zo zonder enige fantasie, heb daar eigenlijk geen woorden voor... ff snel iets met 350pk op de markt zetten. Een auto met 350pk maken kan Daihatsu ook, dat is de kunst niet. Genoeg gezegd over de RS3 wat mij betreft
Zal me echt boeien hoe snel de 1M is. Is op papier ook al langzamer dan mijn acs1, zal me een zorg zijn. Een dogfite met een RS3? Die karakterloze ouwe schoenendoos vind ik zo zonder enige fantasie, heb daar eigenlijk geen woorden voor... ff snel iets met 350pk op de markt zetten. Een auto met 350pk maken kan Daihatsu ook, dat is de kunst niet. Genoeg gezegd over de RS3 wat mij betreft
Laatst gewijzigd door Sperdy op 02 dec 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
Is goed Ferdi,
Afleverplek zal ik vrij houden voor je
Kunnen we weer ouderwets sprint video's maken met Marc erbij
-
Marc R
Oehhh ik ben vereerd 
- GTRene
wordt het toch nog gezellig 
-
Rnd
Zal mooi staan naast je Porsche Boxster SpyderFerdiACS1 schreef:Lekker hoor.. Staat volgend jaar juni bij mij op de stoep (kan dat zo snel?). Ik doe een witte. Erik mag 'm leveren, moet ik wel een goeie prijs krijgen voor mijn schitterende ACS1!
- Macboy
Gelukkig deze keer wel xenon 
-
M@rcel
Kan je Ferdi niet met een mooie demo (M3) richting München laten rijden zodat hij daar zijn 1M Coupe in ontvangst kan nemen?Erik K. schreef:Is goed Ferdi,
Er zijn genoeg DF'ers die mee willen om die M3 weer bij jullie op de stoep te zetten. 8)
- Sperdy
Ja, leuk idee! Haal ik mijn 1M in München op, kan dat?
- Snipe
We brengen je wel even naar München - geinig itempje voor DF-TV, niet waar? Maar ja, dan moet je nog wel even langs Erik fietsen om een handtekening te zetten. Hoeveel pagina's zijn we dan verder? 
- Erik K.
Haha,
Ja dat kan Ferdi, maar kost wel extra
Ja dat kan Ferdi, maar kost wel extra
- GTRene
en dan denken we dat dat alles is...

der komt nog meer...zo schijnt?
een GTS CSL versie
http://www.topspeed.com/cars/bmw/2013-b ... 01204.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oa stukje nog>>
der komt nog meer...zo schijnt?
een GTS CSL versie
meer>>Days before the official debut of the BMW 1-Series M Coupe BMW is already planning on future versions of the vehicle. A 1-Series M Convertible may be in the works, as is a special edition version referenced by a BMW source as the "GTS/CSL".
Back in 1975, BMW built a special 3.0 CSL homologated for the European Touring Car Championship. The car was a star during the season winning almost all that it was to be won. Apparently this is the car that will inspire the future special edition 1-Series M Coupe in terms of its exterior design and graphics.
A BMW insider told JonSibal: "Anything is possible, we have ideas and the creativity to expand. In the end it all comes down to the reception of the car. 1M is more personal than any other M car. It has to be more upfront with the customer because it is developed entirely for the customer who want something pure."
Hit the jump to read more about the future BMW 1-Series M Coupe GTS/CSL.
http://www.topspeed.com/cars/bmw/2013-b ... 01204.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oa stukje nog>>
The Engine
Like the 1-Series M Coupe, the GTS/CSL version will be powered by a twin-turbocharged 3.0-liter inline-six engine, but with an addition of 20-30 HP. This will make it good for an impressive 360-370 HP. The motor will be connected to six-speed manual transmission.
- GTRene
duurt nog ff 2012

- romo
Zo van boven is ie best mooi..............................maar ja, dan sta je ook niet met 2 benen op de grond......... 
- markk
I like
maar hang er nou gewoon een 9000rpm screamer in verdomme...
Als ik een high-power turbo-slet wil dan ga ik wel bij een Jap shoppen...
Mark.
maar hang er nou gewoon een 9000rpm screamer in verdomme...
Als ik een high-power turbo-slet wil dan ga ik wel bij een Jap shoppen...
Mark.
- Macboy
Wat een vet ding !!!!!
Zie je nou had ik toch gelijk met die achterbank en rolkooi !!!!!!!
Zie je nou had ik toch gelijk met die achterbank en rolkooi !!!!!!!