Vraag over BMW audio.
-
Vraag over BMW audio.
Ik heb een vraag aan de fapbrigade hier.
In mijn zoektocht naar een 530d/330d zie ik soms in de advertentie staan dat de originele BMW Business CD speler MP3's afspeelt, klopt dit echt?
Een 2002 model 330d bijv, met Business CD speler, speelt dat MP3 en gebrande CD's ? Of is dat pas na een bepaalde bouwjaar mogelijk??
Iemand duidelijkheid hierover?
En wat voor typen audiosystemen zijn er geleverd? Ik heb een E46 gezien, met uitgebreid luidspreker pakket (speakergat bij de deuren is groot en vierkant), maar geen Harman Kardon, wat is het verschil met standaard en die eerste 2? Die ik heb gezien is zeker geen standaard maar een optie, want ik heb vandaag al 2 of 3 E46'jes gezien (don't ask, garagebezoek) met standaard ronde speakergaten voor in de deuren. Soort tussen optie: standaard - uitgebreid - Harman Kardon?
In mijn zoektocht naar een 530d/330d zie ik soms in de advertentie staan dat de originele BMW Business CD speler MP3's afspeelt, klopt dit echt?
Een 2002 model 330d bijv, met Business CD speler, speelt dat MP3 en gebrande CD's ? Of is dat pas na een bepaalde bouwjaar mogelijk??
Iemand duidelijkheid hierover?
En wat voor typen audiosystemen zijn er geleverd? Ik heb een E46 gezien, met uitgebreid luidspreker pakket (speakergat bij de deuren is groot en vierkant), maar geen Harman Kardon, wat is het verschil met standaard en die eerste 2? Die ik heb gezien is zeker geen standaard maar een optie, want ik heb vandaag al 2 of 3 E46'jes gezien (don't ask, garagebezoek) met standaard ronde speakergaten voor in de deuren. Soort tussen optie: standaard - uitgebreid - Harman Kardon?
- daNpy
Re: Vraag over BMW audio.
Volgens mij is er idd een uitvoering waarbij er tweeters in de A stijlen zitten, een kickbass onder in de deur en in het midden nog een voor de middentonen.
Zie ook hier:
http://www.unofficialbmw.com/e46/stereo ... dio_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiernaast heb je ook nog een HK uitvoering maar dan zitten er volgens mij ook HK embleempjes in/bij de roosters.
Bij mijn E46 zit de middelste speaker er niet in.
Of mijn Business CD MP3s afspeelt heb ik nog niet geprobeerd, ik denk het ook niet. Vanaf de facelift (2002) volgens mij wel, en bij sommigen is het ook weer mogelijk om dit "vrij" te schakelen.
Van 5 series durf ik het niet te zeggen.
Zie ook hier:
http://www.unofficialbmw.com/e46/stereo ... dio_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiernaast heb je ook nog een HK uitvoering maar dan zitten er volgens mij ook HK embleempjes in/bij de roosters.
Bij mijn E46 zit de middelste speaker er niet in.
Of mijn Business CD MP3s afspeelt heb ik nog niet geprobeerd, ik denk het ook niet. Vanaf de facelift (2002) volgens mij wel, en bij sommigen is het ook weer mogelijk om dit "vrij" te schakelen.
Van 5 series durf ik het niet te zeggen.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Vanaf een bepaald modeljaar speelt de radio en wisselaar inderdaad MP3's af.
- Niels
- Auto: Prius+
Je hebt stereo, hifi en HK: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... c_systems/" onclick="window.open(this.href);return false;
HK klinkt het best natuurlijk en herkenbaar aan de extra loudness knop en HK emblemen op de tweeters in de voordeuren. Ik heb zelf HK in de Touring en mijn pa een Hifi systeem volgens mij. Alles minder dan HK zou ik van betere speakers voorzien om even aan te geven wat het niveau is
HK klinkt het best natuurlijk en herkenbaar aan de extra loudness knop en HK emblemen op de tweeters in de voordeuren. Ik heb zelf HK in de Touring en mijn pa een Hifi systeem volgens mij. Alles minder dan HK zou ik van betere speakers voorzien om even aan te geven wat het niveau is

- Tom van H.
Als je een modelletje neemt met grootbeeldnavi, dan heb ik hier nog wel een dvd/cd/mp3 wisselaar liggen die je daar op kunt aansluiten. Kun je tevens dvd's mee op je navischerm kijken 

- Reind
Ik heb ook een HK systeem in mijn touring. Klinkt erg zuiver, hoewel ik de bass een beetje vond tegen vallen. En ik ben echt geen bass sjonnie ofzo. Een maat van mij heeft hifi in zijn touring en die klonk niet eens veel minder.
Weet echter niet of daar andere speakers in waren geplaatst.
Dus met minimaal hifi zit je gewoon goed.
Weet echter niet of daar andere speakers in waren geplaatst.
Dus met minimaal hifi zit je gewoon goed.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
navi pro in een E46 speelt in elk geval in geen geval mp3 af. wel gebrande cds!
-
Volgens mij speelt elke cdspeler gebrande cds af. Mits dit cd-r's zijn en niet cd-rw. Want rw heeft een heel andere laag dan r, niet elke speler kan dit lezen.
- daNpy
Ik heb mijn voorste speakers ook vervangen voor audio system, achter nog niet. Dit klinkt al wel een heel stuk beter 

-
Sommige Business CD radio's uit de E46 kunnen MP3 CD's lezen, echter zijn dit er maar heel weinig.
Sowieso moet de productiedatum van de radio van 2004 zijn of jonger...
Sowieso moet de productiedatum van de radio van 2004 zijn of jonger...

-
Dat is het vreemde, ik heb die site bekeken, juiste bouwjaar geselecteerd. En je ziet dat alle soorten ronde speakers zijn, je hebt dus ook een rond gat in je deurpaneel.Niels schreef:Je hebt stereo, hifi en HK: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... c_systems/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze E46 heeft een langwerpig, rechthoekig gat, is gewoon origineel dat is echt niet later erin gebouwt, en het lijkt alsof er 2 van die grote speakers (per deur he) erin zitten... Het is dus een non facelift 2002 330d...
Wat is dat dan voor systeem?
- Niels
- Auto: Prius+