Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 28 nov 2010, 17:46

Gekke friezen, allemaal een sterke rechtse houding terwijl ze niks van de zaken waar ze " voor " zijn meemaken in de dagelijkse praktijk.
In friesland komt geen hond en wonen geen buitenlanders
:D

richardk

Bericht door richardk » 28 nov 2010, 17:57

ben blij dat ik elke dag de keuze heb om dat juist te ontnappen...

en veel friezen ( moet je eens kijken hoe druk het 's morgens al is vanuit friesland werkverkeer richting westen :wink: ) maken dit dagelijks mee en vandaar de verontwaarding.dat dit door de westerling geaccepteerd word.

En zo rechts zijn wij niet hoor... :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 28 nov 2010, 18:19

Hap Hap :mrgreen:
Mijn moeder woont overigens ook in Friesland, Tijnje tegenwoordig en voorheen in Gorredijk.
Dus ik kom er ook nog regelmatig. Het is dat ik nu prettig woon, maar Friesland is zeker een erg leuk altenatief.

ErikS

Bericht door ErikS » 29 nov 2010, 12:55

Barneveld vind ik ook nét niks....

Je moet eigenlijk in Putt'n zijn.... :mrgreen: Scheelt maar 15km.... :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 nov 2010, 16:08

Robin schreef:Akkrum-Zuid.

:D
HHAhHAhhaa, Akkrum-Zuid.... die hou ik er in :mrgreen:

Je kende de gebroeders Post toch? Wat een van de heren (2/3 maand terug) heeft meegemaakt.....

Edit: spuit 11, dit had ik al eens verteld :P

HansD

Bericht door HansD » 29 nov 2010, 22:21

LOL@Friesland/058 bash. Leeuwarden heeft natuurlijk nooit echt bij friesland gehoord maar toen ik daar 10-20 jaar geleden elk weekend ging stappen was het ook al een agressieve klerezooi, sowieso vind ik Leeuwarden een agressieve stad.

Over voetbal zal het maar niet met die Akkrumers gaan hebben :wink: .

@Erik. Barneveld en Barendrecht zijn toch 2 heel verschillende plaatsen :D . Al zijn ze beiden een behoorlijk christelijke kolonie.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 nov 2010, 22:58

Leeuwarden is inderdaad ook geen zak aan Hans. Het enige Leeuwarden wat ik zie is van mn appartement naar kantoor en weer terug ;) En Cambuur? Fik in het stadion, meteen klaar :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 nov 2010, 23:08

LOL @ wending in topic

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 12:28

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... ticle_form" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is jullie mening over deze kwestie?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 12:42

ik vind het best een serieuze zaak....
de laatste tijd ook aardig in het nieuws, en niet fijn daar te wonen.

maar hoe op te lossen?

coffee shops en gedoogen? of alles weg/dicht....

van mij mag het :mrgreen: maja wat dan? wat doen ze dan? je kan dan wel harder optreden...
moeten er wel eerst duidelijke regels komen...er schijnen ook heel veel patienten aan dat spul te zijn geloof ik? dus in de medische wereld zit het ook...best raar :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 13:10

Gedogen is een zwakte van de overheid, ze maakt geen keuze. Voor beide is iets te zeggen; verbieden houdt het bij de kids vandaan en de drempel hoog, maar is inherent aan criminaliteit. Toestaan betekent dat het net als alcohol wel verboden is onder de 18, maar 'het is niet illegaal' dus ga je het meer zien en komt het eerder bij de jeugd terecht.

Het gedoogbeleid is mi. in ieder geval zwak.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 dec 2010, 13:28

Ravin ///M schreef:Gedogen is een zwakte van de overheid, ze maakt geen keuze. Voor beide is iets te zeggen; verbieden houdt het bij de kids vandaan en de drempel hoog, maar is inherent aan criminaliteit. Toestaan betekent dat het net als alcohol wel verboden is onder de 18, maar 'het is niet illegaal' dus ga je het meer zien en komt het eerder bij de jeugd terecht.

Het gedoogbeleid is mi. in ieder geval zwak.
+1! gedogen is absurd. Ga het uit de illegaliteit halen door de teelt toe te staan, stel specifieke eisen aan de bedrijven die wiet verbouwen, en je hebt er een witte bedrijfstak bij, die te reguleren is. Daarna net als bij alcohol streng controleren bij coffeeshops of mijn zich aan de leeftijdsregel houd en klaar. Uiteraard zullen ook jongeren jonger dan 18 aan softdrugs weten te komen, maar dat geld ook voor alcohol en sigaretten...... overtredingen gewoon zwaar straffen.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 13:31

Dat zou ook mijn keuze zijn, alleen al omdat je als overheid dan wetswege kunt reguleren en heel wat belastinginkomsten erbij krijgt. En die kunnen zo door naar ouderenzorg en onderwijs. Tenzij er weer een bank te koop staat natuurlijk :mrgreen: .

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 13:33

Helemaal mee eens Michel. Je kan de vraag niet stoppen, dan het aanbod maar reguleren.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 13:34

OK, maar nu eens wat groter denken ipv wiet. Coke en heroine business.

Hoe pakken we dat verhaal wereldwijd aan? Ik heb geen idee...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 13:39

Robertdj schreef:Helemaal mee eens Michel. Je kan de vraag niet stoppen, dan het aanbod maar reguleren.
Enige is wel, als je het hier toestaat krijg je weer meer drugstoeristen. En of ze daar op zitten te wachten bj de grensovergang? Vervolgens wordt het in Europa aangekaart, en dan moet je als Nederland wel stevig in de schoenen staan wil je je beleid handhaven.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 13:46

Met reguleren doel ik oa. op controle bij de verkooppunten, 18+ en Nederlands. Er zal illegale handel komen om de rest (-18, buitenlands) te voorzien. Maar dat zie je overal. Buitenlanders komen nu naar Nederland omdat het hier makkelijker te krijgen is, maak het moeilijker en het loont de moeite niet meer om hier je shit te halen.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 dec 2010, 14:30

Ravin ///M schreef:
Robertdj schreef:Helemaal mee eens Michel. Je kan de vraag niet stoppen, dan het aanbod maar reguleren.
Enige is wel, als je het hier toestaat krijg je weer meer drugstoeristen. En of ze daar op zitten te wachten bj de grensovergang? Vervolgens wordt het in Europa aangekaart, en dan moet je als Nederland wel stevig in de schoenen staan wil je je beleid handhaven.
Dat kun je met een pasjes systeem wel ondervangen. Ofwel alleen kopen als je een geregistreerd gebruiker bent. Of die softdrugs tourist gewoon binnen laten, en er als overheid normaal aan verdienen, en het alleen verstrekken in de coffeeshop als men zich legitimeerd.

Kijk mensen die naar scandinavie gaan nemen ook veel sterke drank mee omdat het daar niet te betalen is, eigenlijk het zelfde toch.

Legaliseren die productie, zal BTW, inkomsten en vernootschapsbelasting opleveren en je kan de kwaliteit e.d. controleren en duidelijke regels aan de teelt stellen.

En naar de zorg en onderwijs met de knaken is ook prima, mits men daar eerst de burocratie grondig uit gaat roeien.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 16:10

Met een pasjessyteem haal je de overtreding naar deze kant van de grens en moet onze politie weer ingrijpen. Hollander met pasje wordt de tussenpersoon voor de buitenlander, jada jada, je begrijpt het wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 16:35

klopt heel veel mazen in zoiets...of ze moeten het zo doen dat je max 1x per dag met een pas nr kan shoppen voor 1 persoon :hmmm:

daarbij kunnen ze niet in NL woonachtigen uit sluiten om het minder toegankelijk te maken...maja overal vinden ze wel wat op, je blijft aanpassen.

verslaving maakt meer kapot dan je lief is.
eventueel overlast ook zwaarder/anders straffen?

richardk

Bericht door richardk » 02 dec 2010, 17:37

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8385 ... l?p=21%2C1" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is dan weer geniaal

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 22:03

Hopen dat het kabinet al z'n nieuwe spelregels hanteert. Of was dat alleen voor de thuissituatie?

Michel P

Bericht door Michel P » 03 dec 2010, 08:47

Bron Telegraaf/Trouw.....

Ik heb dit vermoeden altijd al gehad, en min of meer geconstateerd bij mijn oudste zoon op school.....

Typisch Nederland, uiteraard moet de allochtoon op alle manieren positief gepromoot worden......... Te zot voor worden, en natuurlijk komt dit op het konto van de linkse kerk die de multicul verheerlijkt en daar horen succes verhalen bij.......... en zijn die er niet, dan maken we die wel............ de maakbare wereld van de linksmensch.......... walgelijk.........
Allochtone leerling overgewaardeerd door Arianne Mantel
GRONINGEN - Docenten geven allochtone leerlingen, en dan met name Turkse kinderen, te hoge cijfers voor de 'eigen' schoolexamens. Bij de centraal schriftelijke eindexamens scoren deze leerlingen een stuk lager.

Foto: Visumar Fotoburo, Etten-Leur Maar het belonen van pure ijver via de beoordeling gedurende het schooltraject levert enorme verschillen tussen de 'eigen' schoolexamens op en de centrale examens. "Dit zou vermeden moeten worden. Bovendien, omdat de schoolexamens voor de helft meetellen voor het diploma, zou het wel eens zo kunnen zijn dat het uiteindelijke diploma een hoger prestatieniveau suggereert dan deze allochtone leerlingen eigenlijk hebben.

Alleen 'willen' betekent niet dat ze het ook kunnen", stellen de onderzoekers dr. L. Rekers-Mombarg en dr. G.J. Harms in vaktijdschrift Examens. Beide onderzoekers, werkzaam bij het Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, analyseerden de examenresultaten van 15.000 leerlingen en ondervroegen oud-leerlingen en docenten. Uit de interviews met de docenten blijkt dat ze wel weten dat er verschil is tussen de schoolexamens en de eindexamens, maar niet dat het verschil zich vooral voordoet bij de Turkse en in mindere mate de Marokkaanse leerlingen.

Gat

Op zowel havo als vmbo-tl/gl is gemiddeld voor alle vakken het gat ten opzichte van Nederlandse leerlingen voor Turkse leerlingen 0,6 punt en voor Marokkaanse leerlingen 0,4 punt. Bij exacte vakken, moderne talen en economische vakken zijn die verschillen nog groter: ze lopen op tot bijna een heel punt bij Turkse leerlingen.

Scholen moeten waken voor het etnische puntenverschil tussen schoolexamens en centrale examens, vinden de onderzoekers. "Pure ijver belonen via de beoordeling gedurende het schooltraject werkt mogelijk de discrepantie in de hand en moet dus vermeden worden."

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 dec 2010, 09:20

Michel P schreef: Ik heb dit vermoeden altijd al gehad, en min of meer geconstateerd bij mijn oudste zoon op school.....
:mrgreen: ...dus je oudste zoon scoort gemiddeld 0,6 punt lager dan Kemal en 0,4 punt lager dan Mohammed?
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 03 dec 2010, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 dec 2010, 09:31

Ravin ///M schreef:
Michel P schreef:Bron Telegraaf/Trouw.....

Ik heb dit vermoeden altijd al gehad, en min of meer geconstateerd bij mijn oudste zoon op school.....
:mrgreen: ...dus je oudste zoon scoort gemiddeld 0,6 punt lager dan Kemal en 0,4 punt lager dan Mohammed?
Nee dat niet, maar als er zaken werden vergeleken werd er voor een verzocht werkstuk t.o.v. een vodje van Kemal een zelfde cijfer gegeven...... dat hebben de kids echt wel door, en dat zet wrevel. En zo waren er wel meer voorbeelden, niet echt goed voor de sfeer in een klas kan ik je zeggen. Kinderen zijn niet gek.

Michel

Plaats reactie