Nieuwe Audi A6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Nieuwe Audi A6

Bericht door Macboy » 01 dec 2010, 11:59

Inmiddels op de frontpage te lezen over de nieuwe Audi A6. Hoewel enkelen van jullie weer over eenheidsworst zullen beginnen, hebben de echte autokenners hopelijk wel een eigen mening klaar staan 8)

De kopers van Audi willen niet anders. Bovendien is een design lijn die overal in terugkomt juist merktechnisch een zeer verstandige zet. BMW heeft niet anders gehad voor het Bangle tijdperk. Daar is ook weinig mis mee. Bovendien is de auto best onderscheidend genoeg, je moet er alleen wel open voor staan om die elementen ook te zien.

Ik vind hem in elk geval zeer geslaagd. Prachtige lijnen en duidelijk in de Audi lijn. Ik vermoed dat deze auto in het echt hoge ogen zal gooien op het gebied van het uiterlijk. Daar waar de Audi A8 vrij groot en lomp is en de Audi A4 iets te klein, zal de A6 hier perfect in passen en zal de huisstijl het best tot zijn recht komen.

In elk geval ben ik wel onder de indruk. Wie nog meer ? Vooral op deze 2 plaatjes goed te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Tristan

Re: Nieuwe Audi A6

Bericht door Tristan » 01 dec 2010, 12:06

Hoewel enkelen van jullie weer over eenheidsworst zullen beginnen, hebben de echte autokenners hopelijk wel een eigen mening klaar staan
Tja, is verre van lelijk maar vind toch echt inspiratieloos en teveel eenheidsworst. Ook een echte autokenner zat dat zien. :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 dec 2010, 12:27

Ik vind 'm wel mooi, maar ook een beetje aan de brave kant. Niet te groot, niet te klein, niet te zwaar, niet te licht, niet te gekleurd, wel te zilvergrijs, niet te opvallend, niet te veel vermogen, niet te weinig vermogen, obligate hybride erbij, dat doet het niet echt voor me. Hij moet het, lijkt mij, met name van zijn uiterlijk hebben. Er zit een zekere elegantie in, da's weer eens wat anders dan steeds maar breder en dikker wat je bij veel andere merken ziet. Als je gaat rijden denk ik echter dat je het snel gezien hebt qua rijplezier met je premium overpriced multitronic FWD dieselhok.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 dec 2010, 12:37

Is ie nieuw dan?............. :angel: .................... :roflol:

leonard

Bericht door leonard » 01 dec 2010, 14:16

Mooie kar. staat iets te hoog maar het juiste S-line pakket zal het wel goedkomen met de looks.
Zoals Mac al schrijft, proporties kloppen!!

Jammer dat ze bij 300 +pk's 4wd hebben :(

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 dec 2010, 14:19

Netjes degelijk , maar te braaf en eenheidsworst. Allemansvriend Politiek correct. Passieloos. Kijk mij verstand van 'diesaain' hebben maar niet van DF en auto's in 't bijzonder.Als je zo'n kar kiest heb je in autoland de durf van 'n schaap. :lol:

Die kont kan echt niet, ook niet bij de A8, back to 1986 ofzo(Toyota weetikveel)

Doe mij maar 'n Passat CC, same thing for less money. :D

KoenM

Bericht door KoenM » 01 dec 2010, 15:51

Ik vind het echt een strakke auto, mooi getekend :)
Echter denk ik dat de leek een a4-a6-a8 nog uit elkaar kan houden..
leonard schreef:Mooie kar. staat iets te hoog maar het juiste S-line pakket zal het wel goedkomen met de looks.
Zoals Mac al schrijft, proporties kloppen!!

Jammer dat ze bij 300 +pk's 4wd hebben :(
Ik denk niet dat er veel Audi rijders zitten te wachten op 300pk op de voorwielen..
Het quattro systeem helpt juist bij het luxe en comfortabele imago.

Marc R

Bericht door Marc R » 01 dec 2010, 16:56

Leuk...maar op het moment vind ik de nieuwe 5 mooier...

Net ff scherper,net ff meer fantasie dan DEZE afgebeelde A6.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 dec 2010, 17:09

Klopt beter dan een A4 en A8 maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Audi heeft qua design en afwerking jaren lang bij mij bovenaan gestaan maar is nu toch wel goed aan het zakken op de lijst. Echt te fantasie loos om met een dergelijke auto te komen imho....

Overigens vind ik het ontwerp van de A4 maar matig en dat van de A8 gewoon slecht t.o.v. de eerdere modellen dus dat je dan teleurgesteld wordt met een dergelijke A6 is ook vrij logisch. Hopelijk maken ze wat van de Avant.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 01 dec 2010, 17:36

Ben benieuwd hoe de Avant versie gaat worden!

Femme

Bericht door Femme » 01 dec 2010, 17:38

Op zich vind ik 'm wel mooi. Tussen de A4 en de A8 vind ik de A6 het beste geslaagd. Het is alleen nogal jammer dat het zo'n eenheidsworst is.

Ik ben het niet eens met de opmerking van Macboy dat het merktechnisch een goede zet is om eenheidsworsten te verkopen. Audi is een premiumfabrikant en dan verwacht je mijn inziens niet dat de auto's volgens een low-budget werkwijze worden ontworpen op de kopieermachine. Een merk kan prima bepaalde herkenbare en historische stijlelementen hebben zonder te moeten vervallen in inspiratieloos design.

BMW bewijst dit en maakt wel werk van design met zijn interne designcompetities. Ik kan me amper voorstellen dat er zo'n competitie heeft plaatsgevonden bij de A6 aangezien het lijnenspel zo schaamteloos veel overeenkomsten vertoond met dat van de A4 an A6.

Ik stond afgelopen weekend naast een dikke taxi. Ik moet bekennen dat ik de E-klasse in dit segment nog het mooist vind. Het is een karaktervolle auto die typisch Mercedes is maar ook over unieke stijlelementen beschikt zoals de heuplijn die verwijst naar modellen uit het verleden. Het lijnenspel straalt ook eenvoud en eenheid uit en ligt prettig op het netvlies. Dat mis ik bij het doodlopende lijnenspel van de huidige 5-serie.

KoenM

Bericht door KoenM » 01 dec 2010, 18:11

Ook tussen de 5 en 7 serie zit niet verschil meer..

dvh

Bericht door dvh » 01 dec 2010, 19:28

Om over de 5gt en 7 maar te zwijgen, check vooral de verschillen in interieur maar eens, als je ze vinden kan.

Daarbij, ik vind deze A6 erg mooi.
En hellaas maar waar vind ik de bmw nu het minst begeerlijke van het magische Duitse trio.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 01 dec 2010, 19:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo veel lijken de modellen van BMW niet op elkaar. :jenna:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 01 dec 2010, 19:54

Eens, de modellen van Audi beginnen wel héél erg op elkaar te lijken. Mooi zijn ze, dat zeker, maar iets meer verscheidenheid qua looks van de modellen kan geen kwaad.

KoenM

Bericht door KoenM » 01 dec 2010, 20:03

Afbeelding
Afbeelding

Laten we het er maar op houden dat de auto's van zowel BMW als Audi op elkaar lijken :lol:

Om de verschillen te zien is het trouwens het gemakkelijkst om naar de ruiten te kijken :)

Niall

Bericht door Niall » 01 dec 2010, 20:52

Echt een audi qua alles, zal het zeker goed doen op de chinese en amerikaanse markt. Daar zijn ze helemaal lyrisch over Audi.
Europa telt niet echt meer mee voor de afzet van de premium brands

Fernando

Bericht door Fernando » 01 dec 2010, 21:30

Eenheidsworst...

allen

Bericht door allen » 01 dec 2010, 22:48

Femme schreef:Ik moet bekennen dat ik de E-klasse in dit segment nog het mooist vind. Het is een karaktervolle auto die typisch Mercedes is maar ook over unieke stijlelementen beschikt zoals de heuplijn die verwijst naar modellen uit het verleden. Het lijnenspel straalt ook eenvoud en eenheid uit en ligt prettig op het netvlies. Dat mis ik bij het doodlopende lijnenspel van de huidige 5-serie.
Eens in dit geval. E klasse is imho veruit de mooiste in mijn ogen. Met name de coupé versie vind ik persoonlijk prachtig. Nieuwe 5 oogt overigens net als de A6 niet slecht, al gaat mijn voorkeur dan uit naar de Audi. Zo spannend en eigenwijs ogen beide modellen niet, maar wat mij al tijden stoort aan BMW is de naad tussen de motorkap en de nieren. De nieren zelf vind ik ook niet mooi kwa vorm, net als de koplampen.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 dec 2010, 22:51

Vind de A6 de minst afstotelijke Audi van het moment. Maar daar is ook alles mee gezegd!

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 dec 2010, 23:09

Even los van mooi of lelijk (mijn keuze). Ik las op nu.nl dat er 2x een 3.0 diesel in het program zit. De ene met 204pk en de andere versie met 245pk.

Dumpen ze de 2.7 of is het een staaltje badgetuning?

Stephan

Snipe

Bericht door Snipe » 01 dec 2010, 23:53

Audi meldt de cilinderinhoud er verder niet apart bij, maar je zou aannemen dat een motor die 3.0 TDI genoemd wordt een inhoud van drie liter heeft.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 08:43

De A 4/6/8 hebben allemaal wat VW achtig bodywork, grote luxe Jetta's/Passats en wil je minder eenheidsworst nam ik deze Audi dus:
Afbeelding

Wél mee eens dat ik vooral van de voorkant nogal eens 2x moet kijken of 't 'n 5 of 'n 7 is inderdaad.

E Klasse Coupe blijft bij mij favoriet tov de E sedan waarbij ik de vorige stukken mooier vond, ben wel gewend aan de neus, maar en profil lijkt 't of ie erg hard aan 't remmen is. Grove stukken plaatwerk.

En die achterkant/achterlichten verwijst naar de W123 van vóór 1985, familieband, maar zó blokkig en grof.

Anyway als je uit die 3 moet kiezen heb je 'n luxeprobleem. Ik zou buiten de F10 die ik nu heb een A5/S5 willen, maar onpraktisch. Da's de enige huidige Audi met nog wat eigen karakter buiten 'n R8 imo.

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2010, 09:50

Robin schreef:Netjes degelijk , maar te braaf en eenheidsworst. Allemansvriend Politiek correct. Passieloos. Kijk mij verstand van 'diesaain' hebben maar niet van DF en auto's in 't bijzonder.Als je zo'n kar kiest heb je in autoland de durf van 'n schaap. :lol:
+1
Slaapverwekkend zo'n auto zonder spannende lijn. Althans ik zie ze niet....

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 02 dec 2010, 12:17

Moet je soms bijleggen voor mistlampjes voor ofzo?

Plaats reactie