Wisselen naar winterbanden
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wisselen naar winterbanden
Zo is het........................
- Leen
Robin dat snap ik wel , maar in mijn geval vindt ik zo'n auto af op originele m-wielen , en de banden die er nu onder zitten zijn banden die voor een porsche gekocht waren maar verkeerd besteld waren en dan is 500 euro voor 4 zgan (8mm) Winter ZR sloffen met N codering ( 245-40-18 & 265-40-18 )natuurlijk een no-brainer.
-
Tuurlijk....als je dat weigert heb je kortsluiting in je bovenkamertje...
-
Als t maar geen puddingbuks is...IPV warme douche...(lame mode off) :drinking:RutgerK schreef:Vandaag ook beide auto's op winterbanden gezet. Audi was nog spannend omdat mijn winterbanden 'zoek' waren en de afspraak donderdag niet door kon gaan. Aangezien we zaterdag naar Wenen vertrekken moest ik wel winterbanden hebben. Vanmorgen kon ik gelukkig naar Gouda rijden om daar winterbanden onder de auto te laten leggen.
Bij de Golf zelf de velgen verwisseld. Blijft een K-klus met handkracht. Uit eerdere ervaring eerst even bij het tankstation de banden op spanning gebracht en toen bleek één van de ventielen te lekken. Bij de Profile tyrecenter in Leiden zaten ze op hun nagels te bijten aangezien er geen winterbanden geleverd kunnen worden (vier weken tot totaal uitverkocht). Een zeer sympathieke monteur heeft gratis het ventiel vervangen.
Bij deze dus een 'warme douche' voor hem.
- ///Joost
@MarcRS4...dit is effe heel erg off topic, maar die avatar van jou is echt een van de tofste die ik ooit heb gezien.
:banaan:

-
Dat zie je toch verkeerd.Leen schreef:mwah , dat valt maar te bezien , waarschijnlijk zijn uit kostenoverweging 4 gelijke velgen + banden genomen om dat je dan ook kan wisselen van voor naar achter
Bij e46 zijn winterwielen 7,5x18 rondom. Voorzijde ET 42, achterzijde ET 25. Dus verschillende wielen en niet wisselbaar.
Bij e90 is het 8x18 ET20 rondom, maar is de offset van de naven achter op de auto al heel anders. Deze auto staat dus op wielen van gelijke ET achter nog altijd breder, dit zie je ook terug in de ET's van de zomerwielen.
Ik zeg niet dat je oplossing met de oude 18" verkeerd is, maar de redenering die je voor BMW geeft klopt niet.
Kijk trouwens wel ff naar de loadindex van je voorbanden, als dit 911 voorbanden zijn durf ik er met een M3 geen 200 mee te rijden. De maten die je post zijn nl. 997. N-codering is leuk, maar een 911 band niet bedoeld voor een auto met potentieel 1300kg op de vooras.
-
///Joost schreef:@MarcRS4...dit is effe heel erg off topic, maar die avatar van jou is echt een van de tofste die ik ooit heb gezien.:banaan:
Ja ze is oke he.......

- wjn
Dat is puur voor montage van sneeuwkettingen gedaan, die smallere maat achter. Voor de RS4 zou ik rondom van 255 naar 225 moeten, maar aangezien ik 20 jaar geen sneeuwkettingen nodig heb gehad (in Oostenrijk bedoel ik dan), heb ik voor de originele zomerbandenmaat gekozen.romo schreef:Leen schreef:dat moet er esthetisch niet uit zien met 235 achter op een m3 , dat zou niets voor mij zijn , het moet er in de winter ook wel strak uit zien vind ik persoonlijk .
Veiligheid/functionaliteit in de winter gaat boven esthetiek IMHO............het is een originele BMW set, daar zullen ze het weten ga ik even van uit...............een brede winterband is minder functioneel.........
Een bredere winterband heeft trouwens meer grip

- dvh
Ligt aan het gewicht van de auto.
Bij een vrachtwagen wellicht wel, bij een VW polo weer niet.
Onder mijn C1 doe ik geen winterbanden, die bandjes zijn zo smal, die snijden zich wel door de sneeuw heen.
Onder de Focus met zijn zware diesel voorin, die heeft rondom een mooie ( lelijke ) set wintervelgen + band gekregen.
Dus kom maar op met die sneeuw :banaan:
Bij een vrachtwagen wellicht wel, bij een VW polo weer niet.
Onder mijn C1 doe ik geen winterbanden, die bandjes zijn zo smal, die snijden zich wel door de sneeuw heen.
Onder de Focus met zijn zware diesel voorin, die heeft rondom een mooie ( lelijke ) set wintervelgen + band gekregen.
Dus kom maar op met die sneeuw :banaan:
- Leen
steve , was niet helemaal volledig , de achterbanden waren de zgan (met 8 mm) wintercontact t810S N en de V- 240 max , de voorbanden zijn nieuw en ZR , het totaal rijdt niet eens verkeerd , geen problemen met accelereren (zoals Romo zegt ) , maar zoals al eerder gezegd ,nu voor weinig centen de winter door want anders had ik met deze passant waarschijnlijk gewoon op de zomersloffen doorgetuft . het is waarschijnlijk toch maar voor 1 winter .
- Davy MR2DRIFT
Vorige week heb ik ook mijn winterbanden laten monteren, maar de dealer heeft een Continental TS830 met codering H gemonteerd (201 km/u). Nu is het zo dat de topsnelheid van de GTD op 222km/u ligt. Moet je dan met zo'n sticker door Duitsland rijden?
-
Die moet er eigenlijk altijd in toch?
-
Alleen als de max snelheid van de banden lager is dan de max snelheid van de auto.
-
Hmm dat word plakken....
Ik haat die vieze stickers in de auto

-
"Limit" 210 instellen in je boordcompu. Probleem opgelost.
-
Njah 240 in mijn geval dan.....volgende keer zeker weer winterbandjes met W codering....
-
Iemand ervaring met Hankook W310?
Heb ze er nu onderliggen maar mijn auto heeft er totaal geen grip mee.
Met bridgestone pontenza had ik veel meer grip.
Heb ze er nu onderliggen maar mijn auto heeft er totaal geen grip mee.
Met bridgestone pontenza had ik veel meer grip.
- wjn
Ik heb nog een stikker voor jeMarc RS4 schreef:Hmm dat word plakken....Ik haat die vieze stickers in de auto

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik wilde 2 weken geleden gaan wisselen, dus gebeld naar Euromaster (lease-auto)...
Hadden ze op 15 december pas plaats!!
En dat met zomerbanden met minder dan 2mm profiel aan de voorkant.
Hadden ze op 15 december pas plaats!!

- Knot
Beter gewoon stalen wielen met winterbanden hebben liggen en zelf wisselen...
Ik heb 2mm profiel achter op de 328i, spin wel lekker door hoor, uiteindelijk kom ik er wel
Ik heb 2mm profiel achter op de 328i, spin wel lekker door hoor, uiteindelijk kom ik er wel

- Peric
Ik heb voor de Golf een 14-inch winterset. Nu heb ik 2 nieuwe nodig, m'n oom heeft nog 2 nieuwe 165-70-14 liggen, maar standaard is 185-60-14.
Zal toch niet te smal zijn?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
wjn schreef:Dat is puur voor montage van sneeuwkettingen gedaan, die smallere maat achter. Voor de RS4 zou ik rondom van 255 naar 225 moeten, maar aangezien ik 20 jaar geen sneeuwkettingen nodig heb gehad (in Oostenrijk bedoel ik dan), heb ik voor de originele zomerbandenmaat gekozen.romo schreef:Leen schreef:dat moet er esthetisch niet uit zien met 235 achter op een m3 , dat zou niets voor mij zijn , het moet er in de winter ook wel strak uit zien vind ik persoonlijk .
Veiligheid/functionaliteit in de winter gaat boven esthetiek IMHO............het is een originele BMW set, daar zullen ze het weten ga ik even van uit...............een brede winterband is minder functioneel.........
Een bredere winterband heeft trouwens meer grip
Wel meer grip, maar niet op sneeuw...............hoe smaller/hoger des te beter in sneeuw.......
Volgens mij (maar moet ik even nazoeken) mag ik er niet eens sneeuwkettingen omheen leggen...............
- wjn
Een definitie van sneeuw is nodigromo schreef:Wel meer grip, maar niet op sneeuw...............hoe smaller/hoger des te beter in sneeuw.......
Volgens mij (maar moet ik even nazoeken) mag ik er niet eens sneeuwkettingen omheen leggen...............

Ik denk dat je best sneeuwkettingen mag rijden. De M3 zal best ook een duitse typegoedkeuring hebben, en daar moet elke auto van sneeuwkettingen kunnen worden voorzien maw. er een bandenset zijn, waar dat op mogelijk is.
- Martin van der Zwaard
Das geen goeie vervanger idd.Peric schreef:Ik heb voor de Golf een 14-inch winterset. Nu heb ik 2 nieuwe nodig, m'n oom heeft nog 2 nieuwe 165-70-14 liggen, maar standaard is 185-60-14.
Beter een maatje breder nemen.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
X5 met M velgen passen geen sneeuwkettingen op. Voor de maat 315 zijn voor zover ik weet geen kettingen. Staat ook met kleine letters in de folder. Dus dan lijkt het mij dat een X5M die standaart op deze velgen staat niet van kettingen voorzien kan worden.wjn schreef:Een definitie van sneeuw is nodigromo schreef:Wel meer grip, maar niet op sneeuw...............hoe smaller/hoger des te beter in sneeuw.......
Volgens mij (maar moet ik even nazoeken) mag ik er niet eens sneeuwkettingen omheen leggen..............., maar voor de NL mats (dank zij niet schuiven, maar vooral veel veel veel strooien politiek) is smaller idd beter. In normale landen
rij je op vastgereden sneeuw.
Ik denk dat je best sneeuwkettingen mag rijden. De M3 zal best ook een duitse typegoedkeuring hebben, en daar moet elke auto van sneeuwkettingen kunnen worden voorzien maw. er een bandenset zijn, waar dat op mogelijk is.