Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door RutgerK » 26 nov 2010, 10:19

Paskal Morriën schreef:
Ruben schreef:Net TuneIn Radio gedownload. Werkt prima, aanrader.

Hoe kan ik eigenlijk het scherm weer lokken met iOS 4?

En wat houdt het "multitasken" in? Tot nu toe heb ik weinig verandering gezien tov het oude iOS.
Wat veranderingen die zelfs deze ipad-leek zijn opgevallen:
- alle mailboxen in één
- vanuit vrijwel alle programma's kun je printen
- multi-tasken: 2x op home-knop en onderin verschijnen andere programma's die je open hebt staat
- je kunt apps in één map zetten wat voorkomt dat jet tig icoontjes krijgt. Je kunt ze onder 1 icoon zetten en bundelen.

@Rutger: kan dat niet met goodreader?
Thanx. Vinger op het scherm houden opende een nieuwe wereld. Ik had alleen de werkbalk onderin gezien. Ik ben helemaal gelukkig met Goodreader nu.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 nov 2010, 10:32

Ik dacht dat je het al wist, mooi dat het aan de verwachtingen voldoet :thumbup:

Dat multitasken is wat mij betreft voor verbetering vatbaar.

Mappen maken ook niet ideaal, maar thx voor de tip, heb een en ander op kunnen schonen. :D

Overigens vandaag actiedag in online applestore. Heb de camera kit maar besteld met vijf euro korting en gratis verzending.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 nov 2010, 10:37

Die camera kit werkt best leuk, op vakantie zo al wat foto's door kunnen sturen, bewerkt met Photogene. Je kunt er overigens ook een simpel USB-toetsenbord mee aansluiten! :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 26 nov 2010, 11:20

Vandaag is het trouwens Apple vrijdag (of hoe het ook genoemd mag worden).
41 euro korting in de applestore op de Ipad, incl gratis verzending. Lijkt weinig, maar is toch momenteel het voordeligst.

Hunter

Bericht door Hunter » 26 nov 2010, 15:01

En nu maar ongeduldig wachten op de postbode :bag:

allen

Bericht door allen » 26 nov 2010, 18:59

romo schreef:Met overkill bedoel ik dat je iets "dubbel" bezit, ik heb het niet zo zeer over de capaciteit van................kijk, ik bezit geen 2 auto`s, geen 2 motoren, ook geen 2 computers en een smartphone.............

Ik snap wel dat in het geval van Steve het handig kan zijn, maar het blijft dus een heel persoonlijk verhaal...............ik denk dat voor veel mensen het een hebbedingetje is en veelal overbodig gezien de PC/Mac en smartphone die men toch al heeft.........
Een iPad en een laptop verhoudt zich als een motorfiets en een auto. Genoeg werkzaamheden waarvoor ik liever m'n laptop of desktop voor gebruik. Genoeg werkzaamheden waarvoor de ipad een stuk handiger is.
Wat je persoonlijke verhaal betreft, dat is met alles in het leven. :drinking:

Overigens vraag ik me af of jij niets dubbel hebt Romo? NIet minimaal twee setjes ondergoed ofzo? Omdat je toch maar 1 onderbroek tegelijk draagt? :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2010, 20:04

Onderbroeken (lol) zijn wel aardig functioneel ( bij sommigen zou je er aan twijfelen :mrgreen: ) dus daar heb ik er graag wat meer van.......... :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 nov 2010, 00:10

Ik zag bij DWDD de app. Flipboard. Ik ben de app nu een beetje aan het inrichten. Erg coole app!!! Je kan heel makkelijk een 'DF-magazine' laten samenstellen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2010, 00:19

Vandaag in een 1-daagse Black Friday aanbieding een iPad besteld in de Apple store voor $506 free shipping voor een maat van me. Scheelt best wel wat ivm eentje in Euros. :shock:
Ik vind het wel een toffe gadget, maar aangezien ik de iPhone 4 via mn werk ga krijgen, denk ik dat ik er niet zo veel mee zou doen.
Mn broer heeft er ook een en het ziet er wel allemaal heel tof uit. Dat moet ik zeker toegeven!

Rupie

Bericht door Rupie » 27 nov 2010, 11:17

RutgerK schreef:Ik zag bij DWDD de app. Flipboard. Ik ben de app nu een beetje aan het inrichten. Erg coole app!!! Je kan heel makkelijk een 'DF-magazine' laten samenstellen.
Werkt dat niet alleen als je een Facebook en of twitter account hebt? Dat heeft mij tegengehouden om het tot nu toe te downloaden.

Weet iemand overigens of je nu op een makkelijke door je openstaande safari pagina's kan bladeren? Begin het een beetje irritant te vinden dat ik elke keer boven op de vierkantjes moet klikken en dan ook nog op de betreffende openstaande pagina.

markk

Bericht door markk » 27 nov 2010, 16:32

Ruben schreef: Weet iemand overigens of je nu op een makkelijke door je openstaande safari pagina's kan bladeren? Begin het een beetje irritant te vinden dat ik elke keer boven op de vierkantjes moet klikken en dan ook nog op de betreffende openstaande pagina.
Alternatieve browser installeren / kopen. Ik gebruik Atomic en kent gewoon tabbladen. Erg handig voor EUR 1.79 ofzo...

Mark.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 nov 2010, 19:47

Waar kan ik een goede instructie vinden om een sim te verknippen tot microsim.

Het is mij niet helemaal duidelijk om er een verschil is tussen verknippen voor een Iphone4 en een Ipad.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 nov 2010, 21:07

RutgerK schreef:Waar kan ik een goede instructie vinden om een sim te verknippen tot microsim.

Het is mij niet helemaal duidelijk om er een verschil is tussen verknippen voor een Iphone4 en een Ipad.
Microsim googlen en je komt er verschillende tegen.........

Ahmed

Bericht door Ahmed » 27 nov 2010, 21:09

http://www.youtube.com/results?search_q ... o+microsim" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 nov 2010, 21:33

Downforce Hans schreef:
RutgerK schreef:Waar kan ik een goede instructie vinden om een sim te verknippen tot microsim.

Microsim googlen en je komt er verschillende tegen.........

Bij dat 'verschillende' zit het probleem nu juist. :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2010, 14:23

Die zijn hetzelfde. Ik heb deze gebruikt: http://gadgets.softpedia.com/news/How-T ... 68-01.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb alleen grotendeels met een schaar gedaan, paar keer gekeken offie al in de SIM-houder paste tussendoor. Het is geen rocketscience, die contactpunten op een simkaart zijn best groot. :)

Rupie

Bericht door Rupie » 28 nov 2010, 14:35

markk schreef:
Ruben schreef: Weet iemand overigens of je nu op een makkelijke door je openstaande safari pagina's kan bladeren? Begin het een beetje irritant te vinden dat ik elke keer boven op de vierkantjes moet klikken en dan ook nog op de betreffende openstaande pagina.
Alternatieve browser installeren / kopen. Ik gebruik Atomic en kent gewoon tabbladen. Erg handig voor EUR 1.79 ofzo...

Mark.
Thx Mark. Had ik nog niet aan gedacht. Heb Atomic nu gedownload, helemaal goed maar vind het wel een groot nadeel dat ie geen wachtwoorden onthoudt. Daarbij zou een screencapture mogelijkheid ook prettig zijn. Daarvoor heb ik nu ook nog twee andere browsers gedownload: ilunascape en invisible browser. Maar de fullscreen mogelijkheden van Atomic zijn wel erg mooi en gebruiksvriendelijk. Inpage search en modified font ook een plus.

Rupie

Bericht door Rupie » 28 nov 2010, 14:39

Een tip voor remote pc controle is overigens Splashtop :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 nov 2010, 16:07

Welke case gebruiken jullie? De 'standaard' case van Apple? Wat zijn de ervaringen/gebruiksgemak?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2010, 16:09

indobesar schreef:Welke case gebruiken jullie? De 'standaard' case van Apple? Wat zijn de ervaringen/gebruiksgemak?
M'n vriendin heeft de standaard case van Apple, die prima werkt. Om verwarring te voorkomen en omdat ik em niet zo mooi vind heb ik een Bookstand-case van Macally:

Afbeelding

Dattie rechtop kan staan of schuin kan liggen vind ik wel belangrijk, prettig met films kijken en langere teksten typen.

Rupie

Bericht door Rupie » 28 nov 2010, 16:35

Ik heb de Macally ook, via Appelhoes.nl, scheelt een beetje :wink:

Ik gebruik 'm echter alleen voor transport. Vind de iPad zelf nogal erg lekker in de hand liggen en met verticaal gebruik zit de zijkant toch een beetje in de weg.

Tom

Bericht door Tom » 28 nov 2010, 16:41

Ik heb die ook, alleen had ik er 50 euro voor betaald en dat is ie niet waard.
Materiaal is wat matig imho.
Verder fijn ding :)

allen

Bericht door allen » 28 nov 2010, 17:38

Gebruik de standaard Apple hoes. Niets mis mee.

markk

Bericht door markk » 28 nov 2010, 20:15

Ruben schreef:
markk schreef:

Mark.
Thx Mark. Had ik nog niet aan gedacht. Heb Atomic nu gedownload, helemaal goed maar vind het wel een groot nadeel dat ie geen wachtwoorden onthoudt. Daarbij zou een screencapture mogelijkheid ook prettig zijn. Daarvoor heb ik nu ook nog twee andere browsers gedownload: ilunascape en invisible browser. Maar de fullscreen mogelijkheden van Atomic zijn wel erg mooi en gebruiksvriendelijk. Inpage search en modified font ook een plus.
Hoezo onthoud geen wachtwoorden ? Bij mij wel !
Misschien sta je default in "private mode". Even uitzetten dan...

Mark.

markk

Bericht door markk » 28 nov 2010, 20:16

indobesar schreef:Welke case gebruiken jullie? De 'standaard' case van Apple? Wat zijn de ervaringen/gebruiksgemak?
Een oud plastic tafelkleed. Geknipt, geniet, ducktape erover voor de nietjes. Werkt prima !
Noem me gek maar ik ga echt geen 30+ euro uitgeven voor een 1 of ander hoessie...

Mark.

Plaats reactie