Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 12:01

Snipe schreef:Ik zeg maar zo: Youp kan het weten ;-)
heeft al 20 jaar rij ervaring :playcar: :wink:

KW

Bericht door KW » 24 nov 2010, 12:29

Ik snap wel dat je met zo'n Veyron rustig aan doet. De Ring is veel te gevaarlijk om hem echt los te laten, ook al kun je echt goed rijden en met het vermogen van dat monster omgaan. Een foutje zit in een klein hoekje, kan ook een foutje van iemand anders zijn, en er kan ook domweg olie/koelwater op het wegdek liggen... en als je dan een stevige snelheid hebt rij je hem gewoon plat. En dat is zo'n supercar van 2 miljoen gewoon niet waard ;-)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 24 nov 2010, 12:30

Nog platter, ik vind hem al vrij plat.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 12:36

KW schreef:Ik snap wel dat je met zo'n Veyron rustig aan doet. De Ring is veel te gevaarlijk om hem echt los te laten, ook al kun je echt goed rijden en met het vermogen van dat monster omgaan. Een foutje zit in een klein hoekje, kan ook een foutje van iemand anders zijn, en er kan ook domweg olie/koelwater op het wegdek liggen... en als je dan een stevige snelheid hebt rij je hem gewoon plat. En dat is zo'n supercar van 2 miljoen gewoon niet waard ;-)

Het ding echt "los laten" en een 120d voorblijven zijn bijna 2 extremen te noemen.

Ik praat overigens ook niet goed dat die 120d rijder een pluim in z'n eigen reet steekt, dat raakt ook kant nog wal.

Misschien was mijn statement niet helemaal op z'n plaats, had het beter gestaan op wreckedexotics.com waar de zoveelste popzanger een unieke wagen platduwt. ;)

JP

Bericht door JP » 24 nov 2010, 13:20

Ach, heeft die arme dieselaar ook eens een sterk verhaal voor op een verjaardag...

Misschien heeft ie 's avonds wel de blauwe Pfizer-pillen kunnen laten staan toen hij het zijn vrouw vertelde....

steve smith

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 14:05

En toch ben ik het met Youp eens. Z'n formulering is zo rot dat het uit mijn strot zou kunnen komen maar hij heeft wel gelijk.

Scuderia voorbeeld: Rijders komen meestal aankakken in M3tjes en heul veul Kevers etc, niet omdat het een droomauto is maar "the right car for the job". De "supersportwagen" afdeling met de Ferrari's, Lambo's, Gumpert, etc. koopt die auto's niet om dat de beste auto binnen budget is maar om het (in hun ogen) "dikste" hok te hebben. Dit zijn de auto's waar de hele week allemaal spottertjes omheen wandelen, en dat vinden die gasten super. Op de uitslagenlijst komen ze meestal niet ver, als ze het eind van de week al halen. Een zeer groot gedeelte gaat plat, het is binnen Dick's groep een aantal jaren standing joke geweest dat als er Ferrari's in de groep zaten we vast een RentRaceCar klaar moesten zetten tijdens de welkomsborrel. Er heeft 6 cursussen achtereen geen Ferrari de eerste dag overleefd, de meest effectieve ging op de eerste dag, eerste sectie, eerste bocht, kort. Begonnen onderin Fuchsrohre en AF niet gehaald. Want zo iemand heeft een middenmotor supercar dus zal het plebs in confectieauto's ff laten zien hoe het moet. Uhuh. :clap:

Knot

Bericht door Knot » 24 nov 2010, 14:07

De wannabee Gerwin drift zegmaar in een Ferrari :)

steve smith

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 14:10

Knot schreef:De wannabee Gerwin drift zegmaar in een Ferrari :)
Zoiets, maar dan steenkoud terwijl de rest van de deelnemers nog slaapzand uit zit te wrijven en de baan een beetje aan het droogrijden is.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 14:18

steve smith schreef:En toch ben ik het met Youp eens. Z'n formulering is zo rot dat het uit mijn strot zou kunnen komen maar hij heeft wel gelijk.

Scuderia voorbeeld: Rijders komen meestal aankakken in M3tjes en heul veul Kevers etc, niet omdat het een droomauto is maar "the right car for the job". De "supersportwagen" afdeling met de Ferrari's, Lambo's, Gumpert, etc. koopt die auto's niet om dat de beste auto binnen budget is maar om het (in hun ogen) "dikste" hok te hebben. Dit zijn de auto's waar de hele week allemaal spottertjes omheen wandelen, en dat vinden die gasten super. Op de uitslagenlijst komen ze meestal niet ver, als ze het eind van de week al halen. Een zeer groot gedeelte gaat plat, het is binnen Dick's groep een aantal jaren standing joke geweest dat als er Ferrari's in de groep zaten we vast een RentRaceCar klaar moesten zetten tijdens de welkomsborrel. Er heeft 6 cursussen achtereen geen Ferrari de eerste dag overleefd, de meest effectieve ging op de eerste dag, eerste sectie, eerste bocht, kort. Begonnen onderin Fuchsrohre en AF niet gehaald. Want zo iemand heeft een middenmotor supercar dus zal het plebs in confectieauto's ff laten zien hoe het moet. Uhuh. :clap:
Juist. En dan willen die gasten nog circuitrijden.

Veel mensen met zo een dikke auto hebben die amitie nieteens, er zijn zelfs mensen die zo'n ding kopen voor de heb en dan komt het apparaat amper buiten. Ik ken daar voorbeelden van in mijn eigen omgeving. <7000km in 9 jaar en de auto in de garage hebben staan om (en ik citeer) "onder het genot van een lekker glas wijn naar te kijken". En dan tegen mij een misselijke opmerking maken over mijn boodschappenkarretje, pronkend met de mooie rooie van V12 voorziene Italiaanse bolide... Juist.... :bag:

Wat betreft jouw voorbeeld Steve, ik heb een E92 M3 behoorlijk hard van Zolder zien vliegen omdat hij mij in m'n knaken Saxo wel eens zou laten zien hoe hard je de bocht aan het einde van het rechte stuk kon nemen... Meneer had 's morgens z'n basiscursus al gedaan.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 26 nov 2010, 18:12

Hoe het niet moet... Wát een idioten... Zelden het DSC lampje zo zien knipperen. Een lot in de loterij hoeven ze deze maand niet te kopen: het geluk dat ze dit ronde zonder schade aan anderen of zichzelf volbracht hebben lijkt mij afdoende.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2010, 18:34

Na 1 minuut afgehaakt. Wat een debielen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2010, 18:48

Petrolhead Tom schreef:Na 1 minuut afgehaakt. Wat een debielen.
:mrgreen: tjonge...die kent totaal niet wat ie aankan...luistert niet naar het wegdek en verstand volgens mij...anyway best iri...
@Tom ik heb hem dit keer af gekeken...hoogte punten bij 0.55 gaat ie er ff af, bij 2.30 gaat ie er weer af bij die knijpbocht en bij 7.14 weer bijna :mrgreen:

het veiligheids systeem heeft hem vaak gered.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 nov 2010, 19:00

Youp schreef:
steve smith schreef:En toch ben ik het met Youp eens. Z'n formulering is zo rot dat het uit mijn strot zou kunnen komen maar hij heeft wel gelijk.

Juist. En dan willen die gasten nog circuitrijden.

Veel mensen met zo een dikke auto hebben die amitie nieteens, er zijn zelfs mensen die zo'n ding kopen voor de heb en dan komt het apparaat amper buiten. Ik ken daar voorbeelden van in mijn eigen omgeving. <7000km in 9 jaar en de auto in de garage hebben staan om (en ik citeer) "onder het genot van een lekker glas wijn naar te kijken". En dan tegen mij een misselijke opmerking maken over mijn boodschappenkarretje, pronkend met de mooie rooie van V12 voorziene Italiaanse bolide... Juist.... :bag:

Wat betreft jouw voorbeeld Steve, ik heb een E92 M3 behoorlijk hard van Zolder zien vliegen omdat hij mij in m'n knaken Saxo wel eens zou laten zien hoe hard je de bocht aan het einde van het rechte stuk kon nemen... Meneer had 's morgens z'n basiscursus al gedaan.
Ja, en ik heb het denk ik net zo vaak mee gemaakt dat 1 of andere prutser in een knakenbak mij zonodig voorbij moest en toen de baan af vloog, dus dat voorbeeld kan twee kanten op gebruikt worden........
Dit soort dingen komt veel vaker voor, maar omdat het geen dikke bak is wordt er verder geen aandacht aan besteed.(is natuurlijk ook minder leuk dan een arie in de grindbak)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 nov 2010, 19:31

Ik kwam tot 2.29, maar na het lezen van de post van Rene er nog 6 seconden aan vast geplakt :D

Wat een mongolen :stom:

KW

Bericht door KW » 26 nov 2010, 19:37

Meeste filmpjes kijk ik toch al helemaal, maar met zo'n opmerking is het voor mij reden hem echt helemaal geconcentreerd te kijken... mezelf afvragend waarom iemand anders dit niet kan aanzien :mrgreen:

Nou, ik zeg het niet vaak, maar hier zou ik idd niet graag bij in de auto zitten :bag: hij heeft geen baankennis, weet niet hoe hij me thet vermogen van z'n auto moet omgaan, en vertrouwt veel te veel op de electronica. Hij zou es moeten leren rijden zonder die electronische shit, misschien leertie daar wat van...

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 26 nov 2010, 19:57

DSC OFF = :goodnight:

Joy

Bericht door Joy » 26 nov 2010, 20:06

Toch knap dat ie niet gecrashed is. Goed systeem dat DSC.

Die bijrijders hebben ook een gaatje in hun hoofd dat ze bij zo iemand in de auto gaan zitten en 'm ook nog eens z'n gang laten gaan. :stom: . Dit is vragen om letsel of erger.

Knot

Bericht door Knot » 26 nov 2010, 20:27

Nounou..... dat ie na 1 min nog in leven was joh... en trots zijn, deze drift was blits ofzo zegtie... ernstig hoor..... en zonde van zo'n auto!

Maken ze na de karoussel nou een grap dat die mini met helm rijdt? :shock:

"Kompliment an BMW, dafür dass sie das DSC so abgestimmt haben, dass ihr das überlebt habt..."

Idd.. sluit ik me volledig bij aan!

KW

Bericht door KW » 26 nov 2010, 21:31

Wiebe GT schreef:DSC OFF = :goodnight:
daarom juist ;)

JP

Bericht door JP » 26 nov 2010, 21:37

Wiebe GT schreef:DSC OFF = :goodnight:
Waarom ? ESP en ASR zet je toch ook uit op de Ring

Hielke

Bericht door Hielke » 26 nov 2010, 21:55

Zo heel erg vond ik het nou ook weer niet. Deze jonge Ahmed maakt de typische beginnersfouten. Hij weet nauwelijks welke bochten komen en dat vertaalt zich in de fouten. DSC is dan inderdaad meegenomen :P

Voor de rest rijdt ie met een enthousiaste aanvalsdrift. Dat zie ik liever dan de puntendrift van de gemiddelde rondtoerende Scuderist.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 26 nov 2010, 21:57

Als beginner hoef je sowieso je rondjes niet te gaan timen, eerst de baan maar eens leren kennen :?

Ahmed

Bericht door Ahmed » 26 nov 2010, 21:59

Thanks Hielke!

Hielke

Bericht door Hielke » 26 nov 2010, 22:14

Ahmed schreef:Thanks Hielke!
Graag gedaan. Maar wel blijven oefenen hè! Dan zit je binnenkort al onder de 9 minuten en da's keurig met de hele familie op de achterbank :df: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2010, 22:18

:mrgreen: :wink:

Plaats reactie