Belastingvrij rijden, welke opties?
- Niels
- Auto: Prius+
Belastingvrij rijden, welke opties?
Welke leuke mogelijkheden zijn er om wegenbelasting vrij te rijden? Zo nu en dan wordt ik nogal triest van de MRB afschrijvingen per maand....... 

- Erik dB
Re: Belastingvrij rijden, welke opties?
Een E28 535i? Een 528i is ook al vrij rap, stuurt goed, en een stukje betaalbaarder.
- Tristan
- BMW E30, E28 of E32
- MB W124 (vroege bouwjaren) of W128
- Porsche 944 of 928
Zijn genoeg leuk oud spul te koop. Maar wat zoek je? Een daily of een hobby?
- MB W124 (vroege bouwjaren) of W128
- Porsche 944 of 928
Zijn genoeg leuk oud spul te koop. Maar wat zoek je? Een daily of een hobby?
- Michel P
Uiteraard de hybrides van Honda en Toyota, Benzine natuurlijk het trio 107, C1, en Aygo. Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo, de Fiat Panda benzine, Fiat 500.
Diesel, Polo BM, Seat Ibiza, Skoda Fabia, allemaal 3cyl 1.2TDI. Dan Fiat Punto Evo en Grande Punto met de 1.3 4cyl diesel. De Opel Corsa 1.3 4cyl diesel. En sinds kort de Twingo 1.5 dci 4cyl diesel.
En verder uiteraard de genoemde youngtimers van 25 jaar of ouder, eventueel met LPG bom. Of een diesel taxi's.
Michel
Diesel, Polo BM, Seat Ibiza, Skoda Fabia, allemaal 3cyl 1.2TDI. Dan Fiat Punto Evo en Grande Punto met de 1.3 4cyl diesel. De Opel Corsa 1.3 4cyl diesel. En sinds kort de Twingo 1.5 dci 4cyl diesel.
En verder uiteraard de genoemde youngtimers van 25 jaar of ouder, eventueel met LPG bom. Of een diesel taxi's.
Michel
-
e32 735i van eind '86. Wegenbelastingvrij icm. goede ABS, prima klimaatregeling, variabele schuurstraal in de voortrein en electronisch aangestuurde variabele aanlegdruk van je ruitenwisser......
- Mathieu
Die van die electronische ............ ruitenwisser snap ik inmiddels maar wat is een variabele schuurstraalsteve smith schreef:e32 735i van eind '86. Wegenbelastingvrij icm. goede ABS, prima klimaatregeling, variabele schuurstraal in de voortrein en electronisch aangestuurde variabele aanlegdruk van je ruitenwisser......

- Tristan
Zat ook even van.....huh!? 

- Ahmed
http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/ ... post-39405" onclick="window.open(this.href);return false;

- Niels
Het moet praktisch inzetbaar zijn (liefst 4 deurs) voor laten we zeggen 8000km/jr. De rest tikken we dan weg met de V70 D5. Een C1 o.i.d. is leuk maar je bespaart eigenlijk maar 56,- per kwartaal t.o.v. iets anders wat maar 810kg weegt en net meer dan 110gr CO2 uitstoot. Is ook wel een beetje een sigaar uit eigen doos imho.
Welke diesels er binnen de 95gram regel vielen wist ik niet, thanx Michel! Dat is met een chippie nog wel aardig rijden denk ik
De E32 is idd een erg gave optie Steve
Welke diesels er binnen de 95gram regel vielen wist ik niet, thanx Michel! Dat is met een chippie nog wel aardig rijden denk ik

De E32 is idd een erg gave optie Steve

- GTRene
is dat nog steeds 25 en ouder en dus zeg t/m 1985?Niels schreef:Welke leuke mogelijkheden zijn er om wegenbelasting vrij te rijden? Zo nu en dan wordt ik nogal triest van de MRB afschrijvingen per maand.......
- Michel P
Zeker de Fiat of Twingo met chip, die laatste gaat zeker door de 100pk heen en heeft standaard 2--nm koppel, wat dan naar 250nm gaat.... Geen straf op 955kg. Twingo met airco, radio e.d. is ca. 11k. nieuw.
Michel
Michel
- Tristan
Ook leuk: http://link.marktplaats.nl/396739981" onclick="window.open(this.href);return false;
of: http://link.marktplaats.nl/396646175" onclick="window.open(this.href);return false;
of: http://link.marktplaats.nl/396646175" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
owja...het kan ook met de belastingvrije auto's van tegenwoordig
der komt wel mooi spul...EV cars met range extender.
belastingvrij en ook nog eens uber zuinig.
maar ligt er aan wat voor budget.

der komt wel mooi spul...EV cars met range extender.
belastingvrij en ook nog eens uber zuinig.
maar ligt er aan wat voor budget.
- Ravin ///M
e32 uit 86?? Hebben jullie de markt wel in de gaten gehouden? Die paar euro's wb die je uitspaart betaal je 10x terug in de gestegen 'waarde'.
Ik zou alleen al vanwege de degelijkheid voor een W126 kiezen btw.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
trein
of neem een hele lichte auto op g3 gas, dan lach je je ook scheel (een 106 ofzo)

of neem een hele lichte auto op g3 gas, dan lach je je ook scheel (een 106 ofzo)
- Michel P
Chevrolet Spark bi-fuel is ook belastingvrij, dus met LPG af fabriek.

Michel
Michel
- Michel P
De diesels lijken erg interesant, maar als er straks in 2013 weer wegenbelasting betaald moet worden dan is je voordeel weg, door de hoge diesel MRB, met de verwachting dat die voor diesels nog wel eens verder kan stijgen.
Michel
Michel
-
Er is toch helemaal niks zeker mbt 14% dieselstokers in 2013?Michel P schreef:De diesels lijken erg interesant, maar als er straks in 2013 weer wegenbelasting betaald moet worden dan is je voordeel weg, door de hoge diesel MRB, met de verwachting dat die voor diesels nog wel eens verder kan stijgen.
Michel
-
OnlineMartijn_bmw
als je zeker wil zijn van MRB vrij blijven dan een auto ouder dan 25 jaar pakken (genoemde MB's en BMW's maar let wel op de "waarde" zoals Ravin zegt... soms zijn ze zo achterlijk duur dat je beter een paar jaar jongere kan nemen ondanks dat die wel MRB kost)
de nieuwe MRB vrije auto's zou ik niet op gokken! kans is zeer groot aanwezig dat deze regeling op korte termijn wordt afgeschaft dan wel gewijzigd.
zodra dat gebeurd dondert je restwaarde ineens een stuk in...
daarnaast DF in een aygo
neem dan lekker een mooie E28 / E30 dan heb je wel
de nieuwe MRB vrije auto's zou ik niet op gokken! kans is zeer groot aanwezig dat deze regeling op korte termijn wordt afgeschaft dan wel gewijzigd.
zodra dat gebeurd dondert je restwaarde ineens een stuk in...
daarnaast DF in een aygo

neem dan lekker een mooie E28 / E30 dan heb je wel

- HarryC
Heb zelf een range rover classic gekocht uit '83 op lpg.
Gr. Harry
Gr. Harry
- GTRene
wat zou je willen rijden dan...
--klein en zuinig en nieuw? best leuk zonder zorgen rijden, ook goedkoop in de verzekering.
--of sportief als zijnde zeg 2de auto voor fun die wel zuipt (en je zo nog belasting betaald in de vorm van accijns
)
maar wel een smile op je smoel tovert
hoeft ook niet duur te zijn in verzekering op klassieker verz...alleen brandstof e.d. en wat knooien af en toe
--klein en zuinig en nieuw? best leuk zonder zorgen rijden, ook goedkoop in de verzekering.
--of sportief als zijnde zeg 2de auto voor fun die wel zuipt (en je zo nog belasting betaald in de vorm van accijns

maar wel een smile op je smoel tovert

hoeft ook niet duur te zijn in verzekering op klassieker verz...alleen brandstof e.d. en wat knooien af en toe

-
Ja.Ravin ///M schreef:e32 uit 86?? Hebben jullie de markt wel in de gaten gehouden? Die paar euro's wb die je uitspaart betaal je 10x terug in de gestegen 'waarde'.
Hij vraagt om "leuk" niet om "goedkoop". Mijns inziens is het onzin om voor het geld in een oud hok te gaan rijden, het is gewoon een fijn gevoel dat je een vloot auto's kan hebben staan die geen brood vreten als ze niet rijden. Of de auto an sich dan wat meer of minder kost maakt weinig uit, maar het geld gaat wel daadwerkelijk in de auto en niet in de staatskas.
W126 is heel grappig maar qua rijden een andere wereld dan e32, het is maar wat je leuk vind.
- GTRene
heb ff het autojaarboek van 1985 erbij gepakt
(heb een hele reeks van iets van 1970 tot 2008 ofzo)
anyway bij BMW zie ik bv een M 535i
of een M 635i
of een 323i das ook wel cool 8)
of iets van Alpina...zie al eem B6-2.8 en een B7 turbo en of B9 turbo
Porsche bv een 944 of mooie 911

anyway bij BMW zie ik bv een M 535i

of een M 635i
of een 323i das ook wel cool 8)
of iets van Alpina...zie al eem B6-2.8 en een B7 turbo en of B9 turbo

Porsche bv een 944 of mooie 911

- dvh
Over 1 jaar komt de nieuwe C1 uit met 1.2 turbo 110pk...
Wellicht dat ik het zelf wat vind als opvolger van mijn huidige broodtrommel.
Wellicht dat ik het zelf wat vind als opvolger van mijn huidige broodtrommel.
- Niels
Tja wat ik zou willen rijden? Ik bekijk mijn afschrift en ik erger me, dat is eigenlijk meer het verhaal
Vrienden van ons hebben hun BMW verkocht en een C1 gekocht en ook dat zet je iets aan het denken maar met alle respect......een C1 en een V70 op de oprit dan ben je nagenoeg hersendood als autoliefhebber natuurlijk
Ik heb gedacht om de touring te verkopen voor een Clio RS van ca. bj 2002 ofzo. Hoeft er geen geld bij, een stuk lagere vaste kosten en ook fun alleen kan de vrouw daar niet zo veel mee mocht het nodig zijn. Een klassieker van 25 jaar oud kan erg gaaf zijn maar ik verwacht eigenlijk niet dat je daar mee ook voordelig rijdt. Op z'n hoogst waarschijnlijk "relatief". Het kan wel maar dan moet je in de buidel om veel preventief aan te pakken.
Overigens spreekt een E32 me best wel aan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik start excel maar eens op om wat aan het rekenen te gaan. Even zaken in perspectief zetten.

Ik heb gedacht om de touring te verkopen voor een Clio RS van ca. bj 2002 ofzo. Hoeft er geen geld bij, een stuk lagere vaste kosten en ook fun alleen kan de vrouw daar niet zo veel mee mocht het nodig zijn. Een klassieker van 25 jaar oud kan erg gaaf zijn maar ik verwacht eigenlijk niet dat je daar mee ook voordelig rijdt. Op z'n hoogst waarschijnlijk "relatief". Het kan wel maar dan moet je in de buidel om veel preventief aan te pakken.
Overigens spreekt een E32 me best wel aan: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik start excel maar eens op om wat aan het rekenen te gaan. Even zaken in perspectief zetten.