Gran Turismo 5
-
jacobt
Re: Gran Turismo 5
Ik heb de eerste ps3 met 60gb. Doet gt5 het daarop?
Welk stuurtje/pedaalsetje heeft de beste prijs kwaliteit verhouding?
Morgen wil ik beide aanschaffen.
Welk stuurtje/pedaalsetje heeft de beste prijs kwaliteit verhouding?
Morgen wil ik beide aanschaffen.
- WJ
Ja hoor jacobt, ik heb een van de eerste 40gb versies. 
Die races met die VW busjes.... what the flying fuck.. Wat een ramp.
Die races met die VW busjes.... what the flying fuck.. Wat een ramp.
Laatst gewijzigd door WJ op 23 nov 2010, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- François
Of Mariokart op de Wii.Jesper schreef:En mensen. Wat moet ik nu gaan kopen: een Xbox 360 met forza3 of een Ps3 met GT5?
- Downforce Hans
Nou, ik heb net de disk er in geramd, maar wat een verschrikkelijk gaaf spel zeg..........
Ik kom niet meer achter mijn stuur vandaan vanavond, grandioos gewoon

Ik kom niet meer achter mijn stuur vandaan vanavond, grandioos gewoon
-
k33z
Nou, wie geeft een goede eerste indruk van GT5.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Redelijk korte indruk nu eerst even dan.
Moet helaas nog even werken vanavond, anders was ik er niet achter vandaan te slaan!
Ik heb de overstap gemaakt van PS2 + GT4 naar PS3 + GT5, heb dus geen GT5 Prologue ervaring (2x gespeeld). Wat me opvalt is de enorm gave gameplay. Je moet echt hard remmen en er is ook onbalans als je hard remt, als je over kerbs gaat is de grip minder, als je op het gas gaat, gaat de kont ook opzij, het is gewoon echt heel echt.
Als je nu GT4 hier tegenover zet was dat echt heel arcade en is dit echt simulatie. Ik heb helaas geen HD TV, dus doe het nu even zonder, maar het beeld valt me zeker niet tegen. Vooral de interieurs zijn erg mooi en vanuit binnen rijden is het gaafste! Moet zeggen dat het spelen met controller ook fijner is dan voorheen, het stuurt 'zwaarder' in het spel waardoor het prettiger te doseren is, vooral het sturen.
Ondertussen heb ik al een paar auto's, licentie B en A en ben ik druk bezig meer te halen. Was al GT-fan, maar ben nu helemaal GT-gek
.
@ Hans. Mooi man! Ik ga spoedig eens op zoek naar een goed stuur.
@ WJ. Ja, wat een lol
. Die dingen gaan echt traag!
@ Jacobt. Volgens mij hangt het een beetje van je budget af. Wat ik zo lees is de Fanatec de beste, maar die is ook duurder dan de G27.
@ Paul. Ik heb net even met die nieuwe McLaren gereden, damn! Die gaat hard van z'n plek!
Moet helaas nog even werken vanavond, anders was ik er niet achter vandaan te slaan!
Ik heb de overstap gemaakt van PS2 + GT4 naar PS3 + GT5, heb dus geen GT5 Prologue ervaring (2x gespeeld). Wat me opvalt is de enorm gave gameplay. Je moet echt hard remmen en er is ook onbalans als je hard remt, als je over kerbs gaat is de grip minder, als je op het gas gaat, gaat de kont ook opzij, het is gewoon echt heel echt.
Als je nu GT4 hier tegenover zet was dat echt heel arcade en is dit echt simulatie. Ik heb helaas geen HD TV, dus doe het nu even zonder, maar het beeld valt me zeker niet tegen. Vooral de interieurs zijn erg mooi en vanuit binnen rijden is het gaafste! Moet zeggen dat het spelen met controller ook fijner is dan voorheen, het stuurt 'zwaarder' in het spel waardoor het prettiger te doseren is, vooral het sturen.
Ondertussen heb ik al een paar auto's, licentie B en A en ben ik druk bezig meer te halen. Was al GT-fan, maar ben nu helemaal GT-gek
@ Hans. Mooi man! Ik ga spoedig eens op zoek naar een goed stuur.
@ WJ. Ja, wat een lol
@ Jacobt. Volgens mij hangt het een beetje van je budget af. Wat ik zo lees is de Fanatec de beste, maar die is ook duurder dan de G27.
@ Paul. Ik heb net even met die nieuwe McLaren gereden, damn! Die gaat hard van z'n plek!
- Fernando
Argh, ik zit dus ontzettend te twijfelen tussen GT5 of COD Black Ops... 
-
k33z
Wie overtuigd mij een PS3 + GT5 aan te schaffen met een goed vergelijk tussen FM3 (Xbox360) en GT5? Ben vooral geinteresseerd in het rijden, het geluid, de AI en de gehele 'beleving'.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Was vanmiddag laat thuis van school en was bezig met MW2 totdat ik een stuk of vijf mensen online zag komen en GT5 gingen spelen.
Toen maar in de auto gestapt en naar de stad gereden om te kijken of er al een winkel was die GT5 verkocht. Kwam als eerste langs de Bart Smit, die hadden er plenty staan en voor 60eu stond ik 2min. later weer buiten.
Ik was zo snel weer bij de auto dat ik zelfs m'n parkeer kaart niet hoefde te betalen
Eerste drie licensies zitten er nu op, eerste twee kart races ook. En wat een spel is het, dit gaat mij heel wat uurtjes vrije tijd kosten
Minpuntjes? De muziek, maar dat kan vast wel uit en het geluid is van elke auto ook niet even mooi maar dat zat er ook al aan te komen.
iig. geen enkele reden om het spel niet te kopen 8)
Toen maar in de auto gestapt en naar de stad gereden om te kijken of er al een winkel was die GT5 verkocht. Kwam als eerste langs de Bart Smit, die hadden er plenty staan en voor 60eu stond ik 2min. later weer buiten.
Ik was zo snel weer bij de auto dat ik zelfs m'n parkeer kaart niet hoefde te betalen
Eerste drie licensies zitten er nu op, eerste twee kart races ook. En wat een spel is het, dit gaat mij heel wat uurtjes vrije tijd kosten
Minpuntjes? De muziek, maar dat kan vast wel uit en het geluid is van elke auto ook niet even mooi maar dat zat er ook al aan te komen.
iig. geen enkele reden om het spel niet te kopen 8)
-
GlennN
@ Mark Nauta: de gameplay is dus top met wegglijden over curbs e.d. speel je dan met alle driving hulpjes uit? ben ik even benieuwd naar.
Kan ik GT5 vergelijken met Rfactor? qua simulatie vh rijden?
gr en veel plezier ,
G
Kan ik GT5 vergelijken met Rfactor? qua simulatie vh rijden?
gr en veel plezier ,
G
- WJ
Net die AMG trial gedaan, over de NS knallen met die oude bak. Wat super gaaf.
Om eerlijk te zijn vind ik het rijden niet echt te vergelijken met prologue, het is een stuk beter. Maar lastig te zeggen, heb Prologue ook niet meer op de PS3 staan. Waar prologue heel steriel lijkt, is dit gewoon wat rauwer/echter.
Wat Mark al zei over het remmen, de kerbs, het gras etc, voelt allemaal een stuk beter/gepolijster(sp?). bv Met remmen als de wielen voor blokkeren (rij met alles uit) dan zit je echt met het stuurtje te draaien van wtf, dat komt gewoon echt realistisch over.
Het geluid is nog steeds niet wat het moet/kan zijn, al verschilt het wel per auto. De AI word je soms nog steeds niet echt vrolijk van.
Voor de rest is het gewoon heerlijk rijden en dikke pret. mooie wagens, circuits, etc.
Vergelijk met Forza kan ik niet maken.
@Richardt, muziek kan uit en je kan zelfs volgensmij je eigen playlist maken. Dus even wat nummers op de USB stick, die op je PS3 proppen (of vanaf de USB stick). Maar dat moet ik nog proberen.
Om eerlijk te zijn vind ik het rijden niet echt te vergelijken met prologue, het is een stuk beter. Maar lastig te zeggen, heb Prologue ook niet meer op de PS3 staan. Waar prologue heel steriel lijkt, is dit gewoon wat rauwer/echter.
Wat Mark al zei over het remmen, de kerbs, het gras etc, voelt allemaal een stuk beter/gepolijster(sp?). bv Met remmen als de wielen voor blokkeren (rij met alles uit) dan zit je echt met het stuurtje te draaien van wtf, dat komt gewoon echt realistisch over.
Het geluid is nog steeds niet wat het moet/kan zijn, al verschilt het wel per auto. De AI word je soms nog steeds niet echt vrolijk van.
Voor de rest is het gewoon heerlijk rijden en dikke pret. mooie wagens, circuits, etc.
Vergelijk met Forza kan ik niet maken.
@Richardt, muziek kan uit en je kan zelfs volgensmij je eigen playlist maken. Dus even wat nummers op de USB stick, die op je PS3 proppen (of vanaf de USB stick). Maar dat moet ik nog proberen.
Laatst gewijzigd door WJ op 23 nov 2010, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
GlennN
Ik heb GT4/ FM3 gespeeld en de AI is nou niet echt denderend op het nivo TOCA3/GRID ,hoop eigenlijk dat de AI in GT5 beter is...k33z schreef:Wie overtuigd mij een PS3 + GT5 aan te schaffen met een goed vergelijk tussen FM3 (Xbox360) en GT5? Ben vooral geinteresseerd in het rijden, het geluid, de AI en de gehele 'beleving'.
G
-
Paul
Mooiere van Forza vindt ik dat je je tegenstanders gewoon even een tikje in de kont geeft en byebye tegenstander.. dat is hier gewoon belachelijk lastig,
Oke ze vliegen er wel eens af, maar ik ben er even speciaal mee bezig geweest en zelfs met 250+ op het rechte stuk de kont aantikken en nothing happens..
Muziek is megakutjebef... geluid is ok..... ten opzicht van GT5 Prologue is dit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder en nu zelfs met controller gewoon christelijk te spelen.
Zal deze week nog om een G25/G27 uit en dan zal het wel helemaal feest zijn..
GRafisch is het echt top hoor op een 50" plasmaatje....replay is echt om van te watertanden zo mooi....
Ik zou zeggen hou je van autos dan kopen!!!!!!!!!
Oke ze vliegen er wel eens af, maar ik ben er even speciaal mee bezig geweest en zelfs met 250+ op het rechte stuk de kont aantikken en nothing happens..
Muziek is megakutjebef... geluid is ok..... ten opzicht van GT5 Prologue is dit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder en nu zelfs met controller gewoon christelijk te spelen.
Zal deze week nog om een G25/G27 uit en dan zal het wel helemaal feest zijn..
GRafisch is het echt top hoor op een 50" plasmaatje....replay is echt om van te watertanden zo mooi....
Ik zou zeggen hou je van autos dan kopen!!!!!!!!!
-
Roy
Heb FM3 erg veel gespeeld, dus wanneer mijn GT5 binnen is zal ik wel wat neerzetten hierk33z schreef:Wie overtuigd mij een PS3 + GT5 aan te schaffen met een goed vergelijk tussen FM3 (Xbox360) en GT5? Ben vooral geinteresseerd in het rijden, het geluid, de AI en de gehele 'beleving'.
-
Richardt.
Is al eens eerder voorbij gekomen, maar het is misschien wel even leuk om weer even een lijstje te maken met PS3 namen. Lekker online tegen elkaar racen binnenkortVoeg mij maar toe.. RivanovNL
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
-
Volgens mij moet dat ook wel kunnen, ben alleen te druk bezig met het racen zelf@Richardt, muziek kan uit en je kan zelfs volgensmij je eigen playlist maken. Dus even wat nummers op de USB stick, die op je PS3 proppen (of vanaf de USB stick). Maar dat moet ik nog proberen.
Ik baalde wel even toen bleek dat ik niet online kon, totdat ik me bedacht dat dat waarschijnlijk pas vanaf morgen werkt
- WJ
btw iemand?
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
WJ schreef:btw, ik kreeg een Voucher bij het spel met een code erop. Die moet je invoeren in de playstation store, maar bij mij zegt die al in gebruik of niet geldig.
Iemand anders dit probleem? Ik stond erbij in de winkel dat die gasten hem uit de koeriers box aan het halen waren dus denk niet dat iemand hem al gesnaaid heeft.
Misschien dat het pas werkt vanaf morgen?
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin Hartog
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90

- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom V
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom944
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom944
- Fernando
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Ferindo
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Ferindo
- Chris van S.
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Robin_NL90
- Ferindo
- Chrisracer28
We kunnen allemaal Mark Nauta spelen gedurende de replays. Kan je foto's maken met een soort van DSLR camera. Lachuh!
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Robin_NL90
- Ferindo
- Chrisracer28
We kunnen allemaal Mark Nauta spelen gedurende de replays. Kan je foto's maken met een soort van DSLR camera. Lachuh!
-
Richardt.
Ik gok dat het waarschijnlijk dezelfde reden heeft als dat bij mij het online gedeelte niet werkt. Want de mensen die de afgelopen weken her en der filmpjes op het internet zette konden ook nog niet online.btw, ik kreeg een Voucher bij het spel met een code erop. Die moet je invoeren in de playstation store, maar bij mij zegt die al in gebruik of niet geldig.
Iemand anders dit probleem? Ik stond erbij in de winkel dat die gasten hem uit de koeriers box aan het halen waren dus denk niet dat iemand hem al gesnaaid heeft.
Misschien dat het pas werkt vanaf morgen?
Het spel komt officieel pas morgen uit, denk dat dan pas alles vrij gegeven wordt en je dan ook je code kan gebruiken.
Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt mij logisch
- Tom V
Wordt ik nu weer weggelaten?Chris van S. schreef:PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Robin_NL90
- Ferindo
- Chrisracer28
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom944
- Ferindo
- Chrisracer28
-
Roy
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Robin_NL90
- Tom944
- Ferindo
- Chrisracer28
- Barroy33
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Robin_NL90
- Tom944
- Ferindo
- Chrisracer28
- Barroy33
-
Tom
PS3 Nicknames
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom944
- Ferindo
- Chrisracer28
- Barroy33
- BraboTom
Net ook een uurtje zitten spelen, nu nog ff wat werk afmaken. Maar jezus wat zit er veel in/op/aan. Ik vind em dikke prima zo op het eerste gezicht
Alleen nog niet over de Nordschleife gereden, waar/hoe kan dat, of moet je dat eerst verdienen? Ik ben nog niet met die career begonnen.. alleen even wat arcade-races gedaan.
- RivanovNL
- Richardt-87
- CogencyWJ
- Robin_NL90
- Tom944
- Ferindo
- Chrisracer28
- Barroy33
- BraboTom
Net ook een uurtje zitten spelen, nu nog ff wat werk afmaken. Maar jezus wat zit er veel in/op/aan. Ik vind em dikke prima zo op het eerste gezicht
Alleen nog niet over de Nordschleife gereden, waar/hoe kan dat, of moet je dat eerst verdienen? Ik ben nog niet met die career begonnen.. alleen even wat arcade-races gedaan.