Rico v Velzen schreef:
FWD, ik heb er nog geen hekel aan MITS het zit in een kleine hothatch, Civic Type R, CLio RS, Lupo GTI, Fiesta ST, Focus RS, mini cooper S dat soort auto's.
Dat was ook precies mijn overweging, Rico. In weer een (nog zwaardere) Octavia, maar dan met FWD omdat er geen potente Henkie Haldex-versie meer is, had ik echt geen zin.
Even los van de vraag of Haldex zo veel plezier biedt, maar daar ben ik nog niet aan toe! Het uitgekeken raken op de 4x4 turbo heeft meer te maken met de doodse stuurbekrachtiging van VAG dan met het Haldex-systeem. Als je inspeelt op de paar pluspunten van Haldex - juist het erin komen van de aandrijving op de achterwielen in een bocht, in plaats van dat het er al is - dan kun je er als gemiddelde stumper nog genoeg lol aan beleven.
Rico v Velzen schreef:Je kunt wel FWD rijden alleen moet je er gewoon nog ff een RWD naast hebben
Dat geldt zeker voor mij. Als er nog een derde auto bij komt, dan heeft hij unbedingt RWD en misschien ook een paar zitplaatsen minder... Ik ga voor maximale variatie!