iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Iphone 4

Bericht door MartijnGizmo » 18 nov 2010, 09:47

Volgens mij neem je je minuten en sms'jes maar 1 maand mee bij i150/i300/etc...
Ravin ///M schreef:Metin, is Facetimen op 3g gewoonlijk niet mogelijk dan?
Met Jailbreak wel ja...

Metchu

Bericht door Metchu » 18 nov 2010, 10:43

Ravin ///M schreef:Metin, is Facetimen op 3g gewoonlijk niet mogelijk dan?

zonder jailbreak zal je daar wifi voor MOETEN hebben. Dat hebben ze erin gestopt, om niet teveel data te laten verbruiken bij de providers en omdat kwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Maar met jailbreak heb ik nu een app gekocht via cydia die my3g heet en simuleert alsof die overal wifi heeft MET het 3g netwerk. Dus dat betekent dat alles nu bij mij op volle kwaliteit draait (youtube, uitzendinggemist enz enz) en dat ik dus gewoon overal kan facetimen. HEERLIJK! 8)

maar zonder jailbreak kan je dus niet overal facetimen, maar heb je wifi nodig. Overigens is het jailbreaken ZEER eenvoudig met limera1n!

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 nov 2010, 10:56

Is het niet zo dat je bij elke dat je je iPhone uit en aanzet of aansluit op iTunes dat de jailbreak weer weg is?

Metchu

Bericht door Metchu » 18 nov 2010, 10:57

nee, alleen bij een update van de software. Voor de rest kan je gewoon syncen en backuppen. En update van de software, moet je meestal eventjes wachten voordat er een update van de jailbreak is.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 nov 2010, 11:32

Metchu schreef:nee, alleen bij een update van de software. Voor de rest kan je gewoon syncen en backuppen. En update van de software, moet je meestal eventjes wachten voordat er een update van de jailbreak is.
Hoe zit het met de garantie op het toestel na jailbreak? Is een T mobile Iphone 4 simploch vrij te maken?

Michel

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 nov 2010, 11:34

Ik ben een beetje huiverig voor een jailbreak, ik zie al van die XBox toestanden voor me. Voor je leven lang geblockt oid. :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 nov 2010, 11:35

Simlock kan T-Mobile zelf voor je verwijderen, kost nieuw €120, na 3 maanden €90, na 6 maanden €60, na 9 manden €30 en na een jaar is het gratis.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 nov 2010, 11:40

Garantie is geen probleem, zolang je maar in originele staat terugzet!

Michel P

Bericht door Michel P » 18 nov 2010, 13:50

MartijnGizmo schreef:Simlock kan T-Mobile zelf voor je verwijderen, kost nieuw €120, na 3 maanden €90, na 6 maanden €60, na 9 manden €30 en na een jaar is het gratis.
Maar werkt dat ook als je een Iphone 4 met T- Mobile simlock nieuw online, via een shop die de telefoons verkoopt voor mensen die de telefoon niet willen. Die worden namelijk tegen een aantrekkelijke prijs nieuw aangeboden. Ik heb thans een T-Mobile abo, maar weet niet of ik daar wil blijven.

Michel

Asief

Bericht door Asief » 20 nov 2010, 13:28

Hoort niet helemaal in deze topic thuis, maar ik zet het toch maar hier neer...mijn door Steve Wozniak gesigneerde 3GS :mrgreen:
20112010007_1.jpg
20112010007_1.jpg (552.06 KiB) 1517 keer bekeken
Afgelopen donderdag ontmoet tijdens Summit2010 in Den Haag :beer:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 nov 2010, 18:03

haha ubergeek! :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 20 nov 2010, 18:08

Jeetje wat is dat (al die tekst en icoontjes onder "32 GB") lelijk op de achterkant van een Iphone.... :nah:

Asief

Bericht door Asief » 23 nov 2010, 10:33

Voor de liefhebbers is iOS4.2.1 sinds gisteren beschikbaar. Let wel op dat je na de update in iTunes de melding krijgt dat er een update is van de providerinstellingen. Als je van tethering gebruik wil maken bij Telfort, Vodafone of KPN, moet je deze providerinstellingen niet installeren :bignews:
JP schreef:Jeetje wat is dat (al die tekst en icoontjes onder "32 GB") lelijk op de achterkant van een Iphone.... :nah:
Volgens mij is dit een standaard tekst wat normaal gesproken onder de accu staat. Omdat de iPhone geen verwijderbare accu heeft, staat deze tekst aan de buitenkant. Ik heb ook een Nokia N8 met een niet-verwijderbare accu waar ongeveer dezelfde tekst op de onderkant staat.

Max V

Bericht door Max V » 29 nov 2010, 10:03

Ik heb sinds een week of 4 een iPhone 4. Wat een geweldig apparaat! Ik had eerst een HTC HD2, nou ik ben blij dat ik ben overgestapt.

Ik heb hem overigens in Hong Kong gehaald, 580 euro voor de 32Gb :D

Vodafone sim van de baas zit er in, gaat als een trein. Alleen jammer van de Call Fowarded melding, maar daar schijnt met 4.2 een oplossing voor te zijn :-)

Heb meteen een jailbreak toegepast (GreenPois0n) en TomTom geinstalleerd. Ik moet nog 2 maanden wachten op m'n leaseauto met navigatie, dus dat is echt ideaal!

frankv

Bericht door frankv » 29 nov 2010, 22:17

Ik ga op 7 december toetreden tot de iPhone-4 club. Ik belde laatst KPN op met de vraag of ik mijn sim-only gemakkelijk kon wisselen naar een abonnement met toestel. Ik dacht aan een HTC Desire, maar de klantenservice kon mij als vaste klant een mooi aanbod doen. 20% korting op het iPhone-4 pakket. Niet verkeerd. Gaan!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 nov 2010, 22:19

Ik zie dat Vodafone en KPN ook iPhone 4 abo`s aanbieden...........lijken echter minder gunstig dan T-Mobile...........voor zo ver ik dat kan beoordelen althans.........

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 nov 2010, 23:16

Ik kan echt niet meer zonder dit ding.

Hebben jullie de fun app Akinator al? En E-nummers... je wilt niet weten wat voor troep ze in ons eten doen... oh en FitnessPro en BodyFitness... Acrossair.... PocketUniverse... iens2.0... IMDb... Weekkalender... Ping... Whatsapp... Plane Finder...Maptracker... ....hoe is ons ras ooit ergens gekomen voor de iPhone er was...

Max V

Bericht door Max V » 30 nov 2010, 08:29

Ik ben niet zo'n enorme App-fapper, maar een aantal zaken is wel onmisbaar:

- WhatsApp
- AngryBirds
- Cut the Rope
- NU.nl
- TomTom
- Twitter for iPhone

frankv

Bericht door frankv » 30 nov 2010, 09:09

romo schreef:Ik zie dat Vodafone en KPN ook iPhone 4 abo`s aanbieden...........lijken echter minder gunstig dan T-Mobile...........voor zo ver ik dat kan beoordelen althans.........
Misschien financieel wel, maar met die van KPN kun je tenminste ook echt bellen!

Drie van mijn collega's hebben t-mobile en dat blijft echt een ramp, tenminste voor zakelijk gebruik als je veel onderweg bent. Er is te vaak een "t-mobile momentje". Hallo? Hallo? Ben je er nog? En met t-mobile kan ik thuis binnen niet eens bellen. Ik woon vlak bij Hilversum, toch niet het dunst bevolkte gebied van Nederland.

KPN it is! Misschien niet de goedkoopste, maar je hebt er wel wat aan. En de klantenservice is top in mijn ervaring. Bel 1200 en je wordt geholpen.

Joy

Bericht door Joy » 30 nov 2010, 09:10

+1, T-Mobile is het enige abo wat ik dezelfde dag nog heb opgezegd. Wat een slecht bereik had ik daarmee...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 dec 2010, 14:00

Ik had ff een lijstje opgesteld voor Macboy, copy-paste m hier ook ff:
Next, ik heb ze een beetje gegroepeerd en kort omschreven. Sommige zijn betaalde apps, een heleboel zijn gratis. Overigens kun je je iPhone draaien zonder creditcardgegevens in te voeren. Dan moet je een oudere versie van iTunes installeren (9.7 oid, gewoon ff googelen) en dan kun je selecteren dat je je creditvcardgegevens niet invult. Vanaf iTunes 10 kan dat niet meeer. En de extra's die je vanaf iTunes 10 krijgt zijn way overrated dus daar hoef je het niet voor doen.

Here we go:

Augmented Reality (kijken naar de omgeving door je camera, met toegevoegde info zwevend in beeld):
- acrossair; gratis, van div. social media zoals twitter en panoramix zie je de twitters en pics in de omgeving met de afstand tot de bron,
- Pocket Universe; betaald, Ge-wel-dige app!! Door je iPhone zie je de hemellichamen met hun namen, geen enkele ster is vanaf nu slechts een puntje aan de hemel, Maghelhaes' kennis heb jij in je broekzak zitten!,
- Layar; gratis app, laat een boel dingen in je beeld zien, info over gebouwen, info die andere gebruikers hebben vastgelegd, volgens mij ook google info,
- Plane Finder Free; die mentionde je al eens, je hebt er ook een betaalde app versie van die echt augmented werkt, die heb ik nog niet maar deze vertelt je ahv gps welk vliegtuig je voorbij ziet gaan,

....ok dit wordt echt teveel tekst dus ik noem alleen de apps vanaf nu, dan kun je ze zelf in de appstore checken... ik zet er wel bij of ik het ene must-have (!) vind:
- programma gemist
- Veronica tv gids (!) echt de beste
- IMDb (alle movies etc)

- Wifi-finder (gratis wifi zoeken)
- WC finder
- ATM hunter(!)
- Maptracker

- BMW M Meter
- Porsche G-force
- Autoweek, Autoscout, boetebase, Car Finder
- File-flits
- Parkeren
- TXXI

- Booking.com
- Gas Stations(!)
- ANWB verkeer
- Reisplanner (right)

- Tweakers.net (!) (barcodescan in pricewatch = productbarcode scannen en alle prijzen online zien)
- Kieskeurig (!) (weer barcodescan)
- Appie (!) bonuscard nr invullen en boodschappenlijstjes maken wordt supereasy!)
- Marktplaats
- ABN Amro Saldo
- Openingstijd

-PingChat!
- Whatsapp (!)
- Facebook, Twitter, Hyves

- Shazam (!!)
- iTranslate

- Nu(!), Geenstijl. Elsevier
- Kranten (!!!)

- Tetris(!), Pacman, Tiger Woods golf, Akinator (!), Red Alert (!), Texas Poker (!),

- Jaap.nl (!) (beter dan funda wb. omgevingsinfo)
- Funda

- E-nummers (schrik van wat we eten) (!)
- Wikipedia
- iens2.0 (!)
- Quote Eetgids

- AED4u (!) doen!
- CPRChoking (!)
- EHBOKids (!)

- FAAD Free App A Day; elke dag een aantal betaalde apps gratis, meestal rotzooi maar soms zit er ineens een pareltje tussen

Rickstah

Bericht door Rickstah » 08 dec 2010, 14:05

Ik was nooit echt een iPhone fanboy...althans...voordat ik er zelf 1 in bezit had :)
Omdat ik de iPhone4 ook zakelijk (met VF) hoor te verkopen, heb ik er sinds vorige week één!

Wat een geweldig apparaat! Angry Birds speel ik elke avond wel een uurtje :)

Dus voor wie een iPhone4 zakelijk wenst te gebruiken icm een betrouwbaar netwerk...... :angel:

Hunter

Bericht door Hunter » 08 dec 2010, 14:29

Bedankt voor de lijst Ravin! Zelf weer paar leuke dingen ontdekt tot op heden!

Ik gebruik zelf op mijn 3GS ook nog veel:
- Angry birds (beter wordt het niet)
- NOS teletekst
- Buienradar
- ipv TomTom heb ik Navigon, ben er tevreden over
- Whatsapp, Pingchat (is minder dan whatsapp) en sinds vorige week Viber (skype, maar dan beter!)
- Tapatalk (makkelijk forums lezen, jammer dat DF nog niet aangemeld is) :roll:
- Planefinder betaald (erg geinig, maar eigenlijk meteen ook weer onnodig)
- Thuisbezorgd (wordt te gemakkelijk gemaakt om niet zelf te koken) :wink:
- 360 panorama: panorama foto's maken, goeie kwaliteit

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2010, 14:58

Angry Birds, ik word er gek van. Slice it, Fragger, Pig Shot(aanrader) Mr Aahh(ook) en Line Rider...

pfff

En nog 'n 15 die ik nooit speel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 dec 2010, 19:44

BMW M meter?........................

*Gaat in gestrekte draf naar dichstbijzijnde winkel* :whistle: :angel: :roflol:

Plaats reactie