Volgende AV test 130i vs S3 vs R32

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Wie gaat de volgende trio test winnen

BMW 130i met sportonderstel
19
33%
Audi S3
30
52%
Golf R32
9
16%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 jan 2007, 12:56


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 31 jan 2007, 13:14

Omdat de 230 pk GTI niet beschikbaar was hebben we de R32 gepakt :shock: :shock: :shock: :shock: totaal andere auto!!!! Wat een boterletters zeg.

Wat wel klopt, van alle merken de "sport" versie en de 130i alleen een hatchback met dikke motor!!!

Kom op BMW zet ook eens een "sport" versie in dit segment neer!

Michel

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 jan 2007, 13:17

130i msport pakket is sport genoeg. Paar eigen tweakjes hier en daar en je hebt je eigen M maar niet voor M geld.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 31 jan 2007, 13:18

Andre schreef:130i msport pakket is sport genoeg. Paar eigen tweakjes hier en daar en je hebt je eigen M maar niet voor M geld.
Je had er ff met de 130i ///dre edition bij moeten zijn op Assen!

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 31 jan 2007, 13:19


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 jan 2007, 13:24

Michel Pol schreef:Omdat de 230 pk GTI niet beschikbaar was hebben we de R32 gepakt :shock: :shock: :shock: :shock: totaal andere auto!!!! Wat een boterletters zeg.

Michel
Weet zeker dat de 230pk GTI beter had gepresteerd dan de R32.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 31 jan 2007, 13:26

Tristan schreef:
Michel Pol schreef:Omdat de 230 pk GTI niet beschikbaar was hebben we de R32 gepakt :shock: :shock: :shock: :shock: totaal andere auto!!!! Wat een boterletters zeg.

Michel
Weet zeker dat de 230pk GTI beter had gepresteerd dan de R32.
Zeg niet over de prestatie, maar meer over de reden waarom ze een R32 er bij hebben gekozen.

Prestaties staan daar los van. Ik zou 100x liever een GTI hebben dan de R32!

Michel

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 jan 2007, 13:27

Nee joh. Als het eenmaal je werk wordt heb je er geen hobby meer aan.

Filmpje van autoweek laat mij zien wat ik al wist. Maar ja denk zet het linkje toch maar even neer voor de twijfelaars:)

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 31 jan 2007, 14:01

valt nog best mee die S3. gaat leuk dwars op het gas.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 jan 2007, 14:22

Is liftoff man zodra die op gas gaat trekt ie de neus erbij. Daar ben je zo mee uitgespeeld op een nat assen.

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 31 jan 2007, 17:14

Francisco schreef:valt nog best mee die S3. gaat leuk dwars op het gas.
LOL, opletten! Hij lift, net als de R32 voor de Geert Timmer, ja dan gaat een Eend op nat ook aan de haal. Staat leuk, is het niet.

De enigen die bij mijn weten op droog aan de haal gaan: Murcielago/911 Turbo/Gallardo.

Maar die staan net zo ver verwijderd van de S3 in alles en layout als Bonnie St. Clair van Einstein. :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 jan 2007, 17:47

Andre schreef:Is liftoff man zodra die op gas gaat trekt ie de neus erbij. Daar ben je zo mee uitgespeeld op een nat assen.
Niet alleen zodra die op het gas gaat maar zodra de wielen weer grip krijgen. deze grappen had mijn S3 toen ook al last van. Het is die haldex die loopt te knoeien.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 31 jan 2007, 22:33

Lekker spannend, toch? :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 jan 2007, 23:09

Michel wat lul je nou man!

Die GTI hoort natuurlijk NIET in dit rijtje, maar de R32 wel. Das de sportiefste Golf. Ook wat peekaa's betreft loopt de 200pk GTI achter.

Dat ie nu 230pk krijgt maakt niet uit. Hij is ook goedkoper dan de rest. Natuurlijk de beste keus, maar hij hoort niet in deze test.

OPC is topmodel, S3 is topmodel, 130i is topmodel, MPZ is topmodel, GTI is géén topmodel, de R32 wel.

Ook je opmerking over de 130i raakt kant noch wal. Het is geen gewone 130i, maar een M-pakket, dus ook met M-sportonderstel (nog straffer en stugger t.o.v. gewoon sportonderstel, welke weer straffer en stugger is dan het gewone onderstel).

Kortom: test deugt.

ff de weg kwijt Pol ? :)



Over die oranje S3. Ik begin er eigenlijk wel gecharmeerd van te worden :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 jan 2007, 23:26

Toe maar macboy stink er maar voor een 2e keer in. ;-)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 01 feb 2007, 08:30

Macboy schreef:Michel wat lul je nou man!

Die GTI hoort natuurlijk NIET in dit rijtje, maar de R32 wel. Das de sportiefste Golf. Ook wat peekaa's betreft loopt de 200pk GTI achter.
250pk lompe V6 zwaar op de neus met henkie haldex tegen een agiele GTI met 230pk! Ga het circuit met beiden op, en de R32 valt door de mand. R32 is een snelle (emotieloze) reiswagen. GTI is een Hothatch! Daarom hoort die daar niet thuis. Dus past de 230pk GTI wel in de test :-)
Macboy schreef:OPC is topmodel, S3 is topmodel, 130i is topmodel, MPZ is topmodel, GTI is géén topmodel, de R32 wel.

Ook je opmerking over de 130i raakt kant noch wal. Het is geen gewone 130i, maar een M-pakket, dus ook met M-sportonderstel (nog straffer en stugger t.o.v. gewoon sportonderstel, welke weer straffer en stugger is dan het gewone onderstel).

Kortom: test deugt.
Op elke standaard 1.4i Golf, Astra, Mazda kun je sport pakket krijgen, met wat toeters en bellen. De geteste modellen zijn hun uber sport versies van hun model.

De 1 serie heeft die nog niet, en doet het derhalve met een 130i met een leuk optisch ///Marketing pakket en een sportonderstel. Sportversie bij BMW is een ///M!!.
ff de weg kwijt Pol ?
Al jaren :lol: :lol:
Over die oranje S3. Ik begin er eigenlijk wel gecharmeerd van te worden
Een gek kleurtje en een aaibaar dashboard zijn leuk, alleen de rest van het pakket incl. het prijskaartje niet!

Michel

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 feb 2007, 09:21

Ben het eens met Michel. De GTI is een echte hothatch, de R32 is een GT. Te lomp en te zwaar. Topmodel of niet. Daarbij ziet de GTI er ook nog eens beter uit.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 01 feb 2007, 13:32

Ik zou me prima vermaken met een S3 als ik dit zo zie. Lift off overstuur FWD/AWD is namelijk reteleuk. En dat was met de vorige model golf A3 wel anders. Toch zou ik liever een gekietelde GTI of Cupra R mij wat levendiger lijken dan deze 2.

De 130i M gaat lekker dwars zo te zien zoals een leuke RWD betaamd. De discussies over pretpakket of niet zijn irrelevant. Dit is wat er is en dus vergelijk je het met elkaar. Wat een flauw excuus eigenlijk. Heeft de 1 serie niet nodig.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 02 feb 2007, 11:54

Ik lees net in AW dat ook op de S3 de pret-killing ESP niet helemaal uit gaat. Vette min voor zo'n auto.

Ik zou voor de 130i gaan.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 02 feb 2007, 11:59

Yep, kon op de generatie 'Golf IV' nog wel, maar er schijnt nu een restje achter te blijven...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 feb 2007, 12:03

Daar ben ik pas volgens mij ook achter gekomen. :?

Ben al aan het kijken of er een mogelijkheid is om het alsnog uit te schakelen.

Reed met ESP uit door een flauwe bocht met 200km/u en toen ik de bocht uit wou accelereren, gebeurde er helemaal niets. Pas na 1,5 sec kon ik weer wat doen. Erg irritant, en zeker als ik een circuit op ga.

Mijn Topsport had geen ESP, maar degene die wel ESP hadden, konden voor 100% uitgeschakeld worden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 feb 2007, 12:03

Francisco schreef:Ik lees net in AW dat ook op de S3 de pret-killing ESP niet helemaal uit gaat. Vette min voor zo'n auto.

Ik zou voor de 130i gaan.

Vette pech Fransisco, we hebben momenteel een 130i ledenstop :wink:

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 02 feb 2007, 13:39

Ja man, wat een pech, ik ben helemaal om joh. 8)

Tristan: ik had hetzelfde met een Leon II. Remmen, insturen IEEEP! ESP.
Maar met 120 km/h op een verkeersplein gas liften is gegarandeerd hoepellen, want hij gaat helemaal om als je er niet bij bent. Een beetje raar systeem dus waar je niet helemaal op kunt terugvallen als je het wil en wat in de weg zit als je het niet wil. Zo ervaarde ik het.

Jammer eigenlijk. Ik ben benieuwd naar wat Honda gat doen met CTR. Wat mij betreft de andere kandidaat voor een heerlijke ragbak onder de halve ton euro's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 24 gasten