Volgende AV test 130i vs S3 vs R32
- Michel P
- Michel P
- Michel P
Zeg niet over de prestatie, maar meer over de reden waarom ze een R32 er bij hebben gekozen.Tristan schreef:Weet zeker dat de 230pk GTI beter had gepresteerd dan de R32.Michel Pol schreef:Omdat de 230 pk GTI niet beschikbaar was hebben we de R32 gepakt![]()
![]()
![]()
totaal andere auto!!!! Wat een boterletters zeg.
Michel
Prestaties staan daar los van. Ik zou 100x liever een GTI hebben dan de R32!
Michel
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, opletten! Hij lift, net als de R32 voor de Geert Timmer, ja dan gaat een Eend op nat ook aan de haal. Staat leuk, is het niet.Francisco schreef:valt nog best mee die S3. gaat leuk dwars op het gas.
De enigen die bij mijn weten op droog aan de haal gaan: Murcielago/911 Turbo/Gallardo.
Maar die staan net zo ver verwijderd van de S3 in alles en layout als Bonnie St. Clair van Einstein. :twisted:
- RVV
- Macboy
Michel wat lul je nou man!
Die GTI hoort natuurlijk NIET in dit rijtje, maar de R32 wel. Das de sportiefste Golf. Ook wat peekaa's betreft loopt de 200pk GTI achter.
Dat ie nu 230pk krijgt maakt niet uit. Hij is ook goedkoper dan de rest. Natuurlijk de beste keus, maar hij hoort niet in deze test.
OPC is topmodel, S3 is topmodel, 130i is topmodel, MPZ is topmodel, GTI is géén topmodel, de R32 wel.
Ook je opmerking over de 130i raakt kant noch wal. Het is geen gewone 130i, maar een M-pakket, dus ook met M-sportonderstel (nog straffer en stugger t.o.v. gewoon sportonderstel, welke weer straffer en stugger is dan het gewone onderstel).
Kortom: test deugt.
ff de weg kwijt Pol ?
Over die oranje S3. Ik begin er eigenlijk wel gecharmeerd van te worden
Die GTI hoort natuurlijk NIET in dit rijtje, maar de R32 wel. Das de sportiefste Golf. Ook wat peekaa's betreft loopt de 200pk GTI achter.
Dat ie nu 230pk krijgt maakt niet uit. Hij is ook goedkoper dan de rest. Natuurlijk de beste keus, maar hij hoort niet in deze test.
OPC is topmodel, S3 is topmodel, 130i is topmodel, MPZ is topmodel, GTI is géén topmodel, de R32 wel.
Ook je opmerking over de 130i raakt kant noch wal. Het is geen gewone 130i, maar een M-pakket, dus ook met M-sportonderstel (nog straffer en stugger t.o.v. gewoon sportonderstel, welke weer straffer en stugger is dan het gewone onderstel).
ff de weg kwijt Pol ?

Over die oranje S3. Ik begin er eigenlijk wel gecharmeerd van te worden

- Michel P
250pk lompe V6 zwaar op de neus met henkie haldex tegen een agiele GTI met 230pk! Ga het circuit met beiden op, en de R32 valt door de mand. R32 is een snelle (emotieloze) reiswagen. GTI is een Hothatch! Daarom hoort die daar niet thuis. Dus past de 230pk GTI wel in de testMacboy schreef:Michel wat lul je nou man!

Op elke standaard 1.4i Golf, Astra, Mazda kun je sport pakket krijgen, met wat toeters en bellen. De geteste modellen zijn hun uber sport versies van hun model.Macboy schreef:OPC is topmodel, S3 is topmodel, 130i is topmodel, MPZ is topmodel, GTI is géén topmodel, de R32 wel.
De 1 serie heeft die nog niet, en doet het derhalve met een 130i met een leuk optisch ///Marketing pakket en een sportonderstel. Sportversie bij BMW is een ///M!!.
Al jarenff de weg kwijt Pol ?

Een gek kleurtje en een aaibaar dashboard zijn leuk, alleen de rest van het pakket incl. het prijskaartje niet!Over die oranje S3. Ik begin er eigenlijk wel gecharmeerd van te worden
Michel
- Francisco
Ik zou me prima vermaken met een S3 als ik dit zo zie. Lift off overstuur FWD/AWD is namelijk reteleuk. En dat was met de vorige model golf A3 wel anders. Toch zou ik liever een gekietelde GTI of Cupra R mij wat levendiger lijken dan deze 2.
De 130i M gaat lekker dwars zo te zien zoals een leuke RWD betaamd. De discussies over pretpakket of niet zijn irrelevant. Dit is wat er is en dus vergelijk je het met elkaar. Wat een flauw excuus eigenlijk. Heeft de 1 serie niet nodig.
De 130i M gaat lekker dwars zo te zien zoals een leuke RWD betaamd. De discussies over pretpakket of niet zijn irrelevant. Dit is wat er is en dus vergelijk je het met elkaar. Wat een flauw excuus eigenlijk. Heeft de 1 serie niet nodig.
- Tristan
Daar ben ik pas volgens mij ook achter gekomen.
Ben al aan het kijken of er een mogelijkheid is om het alsnog uit te schakelen.
Reed met ESP uit door een flauwe bocht met 200km/u en toen ik de bocht uit wou accelereren, gebeurde er helemaal niets. Pas na 1,5 sec kon ik weer wat doen. Erg irritant, en zeker als ik een circuit op ga.
Mijn Topsport had geen ESP, maar degene die wel ESP hadden, konden voor 100% uitgeschakeld worden.

Ben al aan het kijken of er een mogelijkheid is om het alsnog uit te schakelen.
Reed met ESP uit door een flauwe bocht met 200km/u en toen ik de bocht uit wou accelereren, gebeurde er helemaal niets. Pas na 1,5 sec kon ik weer wat doen. Erg irritant, en zeker als ik een circuit op ga.
Mijn Topsport had geen ESP, maar degene die wel ESP hadden, konden voor 100% uitgeschakeld worden.
- Francisco
Ja man, wat een pech, ik ben helemaal om joh. 8)
Tristan: ik had hetzelfde met een Leon II. Remmen, insturen IEEEP! ESP.
Maar met 120 km/h op een verkeersplein gas liften is gegarandeerd hoepellen, want hij gaat helemaal om als je er niet bij bent. Een beetje raar systeem dus waar je niet helemaal op kunt terugvallen als je het wil en wat in de weg zit als je het niet wil. Zo ervaarde ik het.
Jammer eigenlijk. Ik ben benieuwd naar wat Honda gat doen met CTR. Wat mij betreft de andere kandidaat voor een heerlijke ragbak onder de halve ton euro's.
Tristan: ik had hetzelfde met een Leon II. Remmen, insturen IEEEP! ESP.
Maar met 120 km/h op een verkeersplein gas liften is gegarandeerd hoepellen, want hij gaat helemaal om als je er niet bij bent. Een beetje raar systeem dus waar je niet helemaal op kunt terugvallen als je het wil en wat in de weg zit als je het niet wil. Zo ervaarde ik het.
Jammer eigenlijk. Ik ben benieuwd naar wat Honda gat doen met CTR. Wat mij betreft de andere kandidaat voor een heerlijke ragbak onder de halve ton euro's.