Grtz,hanz06

vanaf de remschijf worden wel 6 moeren gebruikt dat kloptwjn schreef:Hiermee zitten je velgen met 6 moeren vast
WhizzMan schreef:Ik zie er de voordelen niet zo van. Het weegt meer dan gewoon 5 bouten. Het monteert nauwelijk sneller want je moet die borgstift er nog doorheen prutsen en die weer met een splitpen borgen en je kan geen wheely-gun gebruiken voor deze bouten. En het "voor iedereen" argument is denk ik ook niet helemaal van toepassing, want die velgen kosten minstens 1000 dollar per wiel. Of het minder stevig is weet ik niet zo, dat is vast nog wel op te lossen met fabricage.
Dus je hebt ze al besteldDownforce Hans schreef: Het voor "iedereen" moet je natuurlijk met een zak zout nemen, dat begrijpt mijn goudvis nog wel.
Dit is gewoon een gadget voor de looks, meer niet........
Ze zitten er al op, al was het ff pielen met de weely-gun.Remmie schreef:Dus je hebt ze al besteldDownforce Hans schreef: Het voor "iedereen" moet je natuurlijk met een zak zout nemen, dat begrijpt mijn goudvis nog wel.
Dit is gewoon een gadget voor de looks, meer niet........
Centerlock zoals op de F1 gebruikt wordt heeft een systeem wat wel met een wheely gun werkt en wat je kan locken door een stift in te drukken die al op de auto zit. Bij dit systeem moet je eerst de bout er op draaien, die dan met de hand naspannen en dan die pin er doorheen steken. Daarna moet je de pin weer met een haarspeldveertje borgen. Volgens mij kan je 5 wielbouten met een goede wheelygun (met moment-sleutel ingebouwd) sneller vast krijgen dan deze centerlock. Zie bijvoorbeeld de oval-races in de USA waar ze dat zo doen. Het lijkt me puur voor het zicht dat je dit spul monteert, want practische voordelen zie ik toch echt niet.Downforce Hans schreef: Volgens mij begrijp jij er helemaal niks van.
Die pin zit er zo doorheen,dat is helemaal geen probleem.
Ik zei nergens dat je voor de F1 er een pen doorheen moest steken, dat is juist bij dit setje, zoals ik ook zei. Ik zei ook al dat dit setje alleen maar voor de looks was, dus waarom je nou nog reageert? Je bent het toch gewoon met me eens?Downforce Hans schreef:Het is wheel gun en geen wheely, die maak je met een motorfiets.......
Verder is 90% hier wel op de hoogte hoe het werkt een wiel wisselen bij de F1 maar toch bedankt voor de uitleg.........die overigens niet eens klopt.
Bij de F1 doen ze niks met een pen er doorheen steken.
Ze rekken aan een pen in de as die de moer borgt.
Maar nog 1x voor de duidelijkheid, dit setje is voor de looks en niet om ff snel een wiel te wisselen
Volgens mij wil jij graag het laatste woord hebben..........maar wie heeft het nu over pennen en veren op een f1 auto, jij tochWhizzMan schreef:Ik zei nergens dat je voor de F1 er een pen doorheen moest steken, dat is juist bij dit setje, zoals ik ook zei. Ik zei ook al dat dit setje alleen maar voor de looks was, dus waarom je nou nog reageert? Je bent het toch gewoon met me eens?Downforce Hans schreef:Het is wheel gun en geen wheely, die maak je met een motorfiets.......
Verder is 90% hier wel op de hoogte hoe het werkt een wiel wisselen bij de F1 maar toch bedankt voor de uitleg.........die overigens niet eens klopt.
Bij de F1 doen ze niks met een pen er doorheen steken.
Ze rekken aan een pen in de as die de moer borgt.
Maar nog 1x voor de duidelijkheid, dit setje is voor de looks en niet om ff snel een wiel te wisselen
Lees nou eens goed wat ik typte. Ik legde eerst uit dat op een F1 auto alles al aanwezig was en daarna vergeleek ik dat met de conversiekit, waarbij je een extra pen en een haarspeldveer nodig hebt.Downforce Hans schreef: Volgens mij wil jij graag het laatste woord hebben..........maar wie heeft het nu over pennen en veren op een f1 auto, jij toch:
Gebruikers op dit forum: Mart en 5 gasten