Bron TelegraafBaas BMW M GmbH verlaat bedrijf
MUNCHEN - Prof. Ulrich Bruhnke heeft vandaag zijn laatste werkdag bij BMW. De topman van M GmbH verlaat op eigen initiatief het bedrijf.
Bruhnke nam in december 2003 de leiding over van M GmbH over, na een carrière bij concurrent Mercedes-AMG. Onder zijn supervisie zagen de huidige M-uitmonsteringen het levenslicht, waaronder de M6 Cabrio en Z4 M Coupé.
M GmbH is onderverdeeld in drie takken, ontwikkeling en verkoop van de M-modellen, rijtrainingen en BMW Individual. Bij het bedrijf werken zo’n 550 mensen, die op jaarbasis 40.000 auto’s aankleden of bouwen. De helft daarvan dragen het M-embleem, de andere helft het Individual-logo.
Baas BMW ///M weg
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Baas BMW ///M weg
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nog iemand die via de artiesteningang het toneel mag verlaten:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=3354&n=0Bernhard bedankt! 31-01-2007 13:24
Het zit er bijna op. Zojuist de laatste gezamenlijke lunch in de kantine gehad, nu nog even het bureau opruimen, PC afsluiten en mensen op de afdeling een handje geven. Wolfgang Bernhard heeft vandaag zijn laatste werkdag bij Volkswagen.
Ze zullen hem missen in Wolfsburg. Bernhard was niet zo populair bij de vakbonden en de ondernemingsraad, maar dat lag misschien wel aan het feit dat zij hun hoerenbezoek zelf moesten betalen. Veel aanzien had de merkchef van Volkswagen wel bij het management. Bernhard had het beste met Volkswagen voor en nam op streng rationele gronden beslissingen. Een managementstijl die eerder past bij de Angelsaksische cultuur, dan bij de Pruisische wijze van leidinggeven, waarbij dubbele agenda´s usance zijn. Vijanden bij Volkswagen verwijten hem hierdoor de charme van een machinegeweer te hebben.
Topmanagers schreven eind december nog een brief naar de nieuwe topman Martin Winterkorn. Waarin zij wezen op het belang van Bernhard en op het vertrouwen dat zij in de merkchef hadden. De samenwerking zou hervorragend zijn geweest. Men had nog nooit zo snel kunnen schakelen als met Bernhard, waardoor de herstructurering van Volkswagen onder zijn leiding pas écht vaart had gekregen. Het heeft niet geholpen. Winterkorn hield vast aan zijn plan om Audi vazallen te benoemen op posten bij Volkswagen en daarmee de functie van Bernhard uit te kleden. ´Ik dien mijn contract uit, zolang aan de functieomschrijving niks verandert´ , zo liet de merkchef nog weten maar dat maakte geen indruk op Winterkorn. Bernhard is niet het type dat bereid is een bruine neus te halen bij in zijn ogen gebrekkig opererende bazen. Dit had hem eerder bij DaimlerChrysler de kop gekost en nu is hij in Wolfsburg ´persona non grata´ geworden.
Winterkorn zag in Bernhard een bedreiging. Niet zozeer voor de toppositie bij het autoconcern, maar vanwege de plannen die de merkchef had. Wat moet Volkswagen met een Passat Coupé als Audi aan een soortgelijke A7 werkt? En waarom moeten de Volkswagen modellen in de toekomst een extravagante grille krijgen à la Audi? Winterkorn vindt dat bescheidenheid beter past en dat het merk uit Wolfsburg geen sterallures dient te krijgen. Dus hij laat de geplande modellen hertekenen, ook als dit een vertraging oplevert bij de marktintroductie en Volkswagen hierdoor tienduizenden orders zal mislopen. Het merk moet voor het ´volk´ blijven. Een uitgebreid modellenrepertoire is prima, maar laat lifestyle nou maar aan Audi over, zo is de redenatie van Winterkorn. Dat Bernhard daar anders over dacht, kunnen we zien aan de serie Cross modellen (Polo, Golf, Touran). Bij hem mocht de consument even lekker wegdromen. Maar nu heeft Bernhard alle tijd om te dagdromen over zijn eigen toekomst
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fo ... hardA8.jpg[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik denk dat Prof. Ulrich Bruhnke (die opgestapt is bij BMW) dit nog heeft meegekregen, en toen besloten heeft om te vertrekken:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=3366&n=3
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=3366&n=3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hehe. Snappen ze het eindelijk bij Volkswagen een keertje. Mercedessen met volkswagen logo's wil niemand hebben.Winterkorn zag in Bernhard een bedreiging. Niet zozeer voor de toppositie bij het autoconcern, maar vanwege de plannen die de merkchef had. Wat moet Volkswagen met een Passat Coupé als Audi aan een soortgelijke A7 werkt? En waarom moeten de Volkswagen modellen in de toekomst een extravagante grille krijgen à la Audi? Winterkorn vindt dat bescheidenheid beter past en dat het merk uit Wolfsburg geen sterallures dient te krijgen. Dus hij laat de geplande modellen hertekenen, ook als dit een vertraging oplevert bij de marktintroductie en Volkswagen hierdoor tienduizenden orders zal mislopen. Het merk moet voor het ´volk´ blijven. Een uitgebreid modellenrepertoire is prima, maar laat lifestyle nou maar aan Audi over, zo is de redenatie van Winterkorn. Dat Bernhard daar anders over dacht, kunnen we zien aan de serie Cross modellen (Polo, Golf, Touran). Bij hem mocht de consument even lekker wegdromen. Maar nu heeft Bernhard alle tijd om te dagdromen over zijn eigen toekomst
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
boh ja wat een uber lelijk ding is me dat nu zeg?? en dan die biedingen van bijna 10kRico v Velzen schreef:Zeg nou zelf, VW Golf hadden ze nooit zo op een audi moeten laten lijken schande !
Golfje

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 21 gasten