BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 14:53

Dat was dus welgeteld één teaser. Lijkt me niet echt een marketing bom zoals jij het beschrijft ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 nov 2010, 15:12

Allemaal BMW promo dat youtubefilmpje. Filmpje zegt helemaal niets.Beetje glad en klef die Duitse marketing tandem. Juk.

Maar, er is dus wel 100 kg af tov een 135i. Dat is veel ! En neemt niet weg dat het voor mij nog steeds een heerlijk snoepje is voor de komende jaren :). Looks zij heerlijk, blokkie is prima. Misschien zegt dat ook wel weer genoeg over de 1m dat uitgerekend ik - geen racer à la André :) - deze auto lekker vindt...

Tom

Bericht door Tom » 22 nov 2010, 15:25

Macboy schreef:Dat was dus welgeteld één teaser. Lijkt me niet echt een marketing bom zoals jij het beschrijft ?
:lol:
Ze rijden al maanden rond met bestickerde auto's, er is al een persevenement geweest waarbij ze mee mochten rijden, er is een teaser geweest waarbij je het wiel zag, die kar heeft op elke beurs van de afgelopen maanden gestaan, pas is er een persevenement geweest waarin de pers zelf mocht rijden en nu hebben ze normale mensen de kans gegeven ermee te rijden. En dat staat los van alle persberichten die ze eruit gestuurd hebben.
Ik sluit mij bij Wouter aan. We weten al jaren hoe die een 1er eruit ziet en elke mongool snapt dat deze M wat bredere wielkasten en een ander bumpertje heeft. Het uiterlijk is echt al geen verrassing meer.

Dat Chris Harris er positief over is geeft hoop, maar dat hele marketinggebeuren begint lachwekkend te worden.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 15:37

ok ok ok soooooooooooory :oops:

In elk geval is de prijs van de RS3 bekend gemaakt, wat betekent dat de 1M er dus onder zal liggen. Hebben we in elk geval een maximumprijs van € 68.900,= !

Jussi

Bericht door Jussi » 22 nov 2010, 16:02

Wouter81 schreef:
Macboy schreef:@
@ Wouter: jouw verhaal vind nergens op slaan eigenlijk. Je zegt dat je er moe van wordt dat BMW de boel opblaast, maar hoe kom je daarbij ? Het is het forum dat de boel opblaast door steeds weer met een nieuwtje te komen. Dat nieuwtje komt van enthousiaste mensen af, niet van BMW. Ik heb nog geen bericht van BMW zelf gezien over de M-coupe. Het zijn steeds auto journalisten die met de nieuwtjes naar buiten komen, niet BMW zelf.

Dat wij hier als enthousiaste mensen 40 pagina's vol blijven lullen is toch onze eigen verantwoordelijkheid en niet de schuld van BMW ????
Jawel, als ze het ding vorig jaar gewoon gelijk bekend hadden gemaakt hadden we nu niet 40 pagina's met psychedelisch bestickerde einsers gehad. :mrgreen:

Plus BMW doet er evenhard aan mee, met die teasers waarbij we een wiel (BMW fappers: whoaaaaaa) of stuk bumper (BMW fappers: aaaaahhhhh) zien. Tikje sneu, het is geen SLS AMG killer ofzo maar slechts een opgeleukt model wat we allang kennen.

Let wel: lijkt me een zeer leuke auto (zou er zelf ook wel één kunnen overwegen te kopen na de GTI) maar de ophef vanuit BMW zelf (om het zolang te rekken plus al die marketingtrucjes van ze) vind ik overdreven.
url=http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10#p687210]Onderwerp: 1 ///M Coupé[/url]
Wouter81 schreef:
Macboy schreef:@
@ Wouter: jouw verhaal vind nergens op slaan eigenlijk. Je zegt dat je er moe van wordt dat BMW de boel opblaast, maar hoe kom je daarbij ? Het is het forum dat de boel opblaast door steeds weer met een nieuwtje te komen. Dat nieuwtje komt van enthousiaste mensen af, niet van BMW. Ik heb nog geen bericht van BMW zelf gezien over de M-coupe. Het zijn steeds auto journalisten die met de nieuwtjes naar buiten komen, niet BMW zelf.

Dat wij hier als enthousiaste mensen 40 pagina's vol blijven lullen is toch onze eigen verantwoordelijkheid en niet de schuld van BMW ????
Jawel, als ze het ding vorig jaar gewoon gelijk bekend hadden gemaakt hadden we nu niet 40 pagina's met psychedelisch bestickerde einsers gehad. :mrgreen:

Plus BMW doet er evenhard aan mee, met die teasers waarbij we een wiel (BMW fappers: whoaaaaaa) of stuk bumper (BMW fappers: aaaaahhhhh) zien. Tikje sneu, het is geen SLS AMG killer ofzo maar slechts een opgeleukt model wat we allang kennen.

Let wel: lijkt me een zeer leuke auto (zou er zelf ook wel één kunnen overwegen te kopen na de GTI) maar de ophef vanuit BMW zelf (om het zolang te rekken plus al die marketingtrucjes van ze) vind ik overdreven.
Ach, je kiest er zelf voor om er aan mee te doen of niet? Je doet het toch zelfs al vind je het maar niks. Het is geen SLS, die heeft geen hoge marketingstunts nodig. Dat ding kost 200K en hoeft het niet om er in elk bushok een poster van te hangen. Daar is een ander publiek voor. Die dingen staan op miljardairsbeurzen. Daar zie je niet snel een 1-serie op anabolen staan. Deze ///M is iets nieuws tegenover de anderen want hij is betaalbaar voor Jan met de pet. Om dit breder publiek warm te maken moeten ze dus veel meer uit de kast trekken. Ze doen het nog goed ook. Fora over de hele wereld staan er vol van.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 nov 2010, 16:04

Jussi schreef:Het is geen SLS, die heeft geen hoge marketingstunts nodig. Dat ding kost 200K en hoeft het niet om er in elk bushok een poster van te hangen. Daar is een ander publiek voor. Die dingen staan op miljardairsbeurzen.
*kuch*
http://www.driving-fun.com/666/home/new ... g-car.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jussi

Bericht door Jussi » 22 nov 2010, 16:18

Die was ik vergeten. Ach, je begrijpt m'n punt wel. Vraag me af of ze ook in Economy hangen.

Andre

Bericht door Andre » 22 nov 2010, 16:26

Audi RS3 kost in januari ca. 65799,00 euro door de nieuwe bpm en co2 regels in 2011.

De 1M is de concurrent van de RS3 moet dus in dezelfde price range zitten. Alleen voor dat geld is ie intressant zoals ik dat al eerder noemde. Hij is niet compleet nieuw ontwikkeld en heeft M3 parts uit onderdelen bak gehaald dus is ie met dit geld ook dik betaald.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 nov 2010, 18:56

De RS3 is pas vanaf januari te bestellen. Het lijkt me dat die € 68.900 dus al de nieuwe prijs is?

Andre

Bericht door Andre » 23 nov 2010, 01:06

hmmmm dan pakt pon wat extra tov de duitse prijs.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 nov 2010, 01:07

Weg uit het 1M draadje met dat fantasieloze rs3 hok :mrgreen: :mrgreen:
Over een opgesmukte ouwe schoenendoos gesproken ....en een tiet-tiet wil ookal niet ...
:jenna:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 nov 2010, 10:47

Zo is het. Die Audi is zo verschrikkelijk lelijk. Benadert bijna het gedrocht A1.

Als ze die 1M onder de 70k weten te houden zou ik dat netjes vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2010, 10:56

vind de RS3 ook niet mooi of sportief.
wat wel mooi is, is die motor en bv het interieur.
velgen ook wel aardig maar de carros looks are a bit boring.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 23 nov 2010, 11:03

Andre schreef:Audi RS3 kost in januari ca. 65799,00 euro door de nieuwe bpm en co2 regels in 2011.

De 1M is de concurrent van de RS3 moet dus in dezelfde price range zitten. Alleen voor dat geld is ie intressant zoals ik dat al eerder noemde. Hij is niet compleet nieuw ontwikkeld en heeft M3 parts uit onderdelen bak gehaald dus is ie met dit geld ook dik betaald.
Door de RS3 alleen als Sportback te brengen zijn het juist geen concurrenten van elkaar. RWD coupé vs AWD volwaardige vierzitter is geen echte afweging net zo min als de 135i en S3 Sportback dat nu van elkaar zijn.

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 23 nov 2010, 19:11

Volgens deze post op bimmerpost krijgt de 1-M 340PK, even veel dus als de RS3.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=457707" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2010, 19:27

Thijs-v-d-H schreef:Volgens deze post op bimmerpost krijgt de 1-M 340PK, even veel dus als de RS3.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=457707" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is interessanter (als het voor de 1 is en niet de nwe m3)
What is even more interesting is the highlight text! Looks like BMW is thinking about a special US only model with 332 Kw or 451 HP! I personally think this will be the engine that ends up in the next M3. I don't think BMW will offer a 1M with this sort of HP power. But seeing it on the screen is very interesting indeed!
als dat in de 1-M komt ist wel uber :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 nov 2010, 23:38

Mooi 450pk in de 1M met alleen andere software. Betekent toch, als dat met andere software mogelijk is, dat M toch zeker meer heeft zitten knutselen aan het n54 blok dan we denken. Want uit het huidige n54 blok haal je nooit 450 veilige pk's.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2010, 23:42

FerdiACS1 schreef:Mooi 450pk in de 1M met alleen andere software. Betekent toch, als dat met andere software mogelijk is, dat M toch zeker meer heeft zitten knutselen aan het n54 blok dan we denken. Want uit het huidige n54 blok haal je nooit 450 veilige pk's.
heel misschien is dat blok voor de nwe M3 I-6?
maar toont inderdaad dan wel aan dat er meer int vat zit :mrgreen:
lijkt me wel passen in zo'n 1400<>1500kg apparaat, die kan het wel hebben als toetje.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 nov 2010, 11:54

Even voor de duidelijkheid: de release van de 1M is pas volgend jaar. Het feit dat het zo lang duurt betekent ergens toch wel dat het niet zomaar om wat kleine aanpassingen gaat. Anders zou ie er al lang zijn toch ? De nieuwe 1 komt immers ook al volgend jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 12:04

Macboy schreef:Even voor de duidelijkheid: de release van de 1M is pas volgend jaar. Het feit dat het zo lang duurt betekent ergens toch wel dat het niet zomaar om wat kleine aanpassingen gaat. Anders zou ie er al lang zijn toch ? De nieuwe 1 komt immers ook al volgend jaar.
die nwe 1 is geloof ik alleen de hatchback neem ik aan?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 nov 2010, 10:38

Macboy schreef:Even voor de duidelijkheid: de release van de 1M is pas volgend jaar. Het feit dat het zo lang duurt betekent ergens toch wel dat het niet zomaar om wat kleine aanpassingen gaat. Anders zou ie er al lang zijn toch ? De nieuwe 1 komt immers ook al volgend jaar.
Via een BMW bron (voor wat het waard is)

Het 1M N54 blok (tov. Alle varianten van het huidige n54 blok)
onder anderen:
- grotere turbo's
- efficiëntere ic
- uitgebreidere water & olie koeling
- nokkenas aanpassing
- compleet nieuwe software

Lijkt me toch behoorlijk allemaal. 350 pk is dus een behouden setup met deze modificaties. Dat kan verklaren waarom 450pk met andere software gehaald kan worden.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 nov 2010, 12:26

115 pk per liter is voor een turbo peanuts. Dat leverde het Cosworth blok uit de jaren '80 al af fabriek.

Maar met de stijging van de pk's krijg je een groter turbogat en daarmee het verlies van driveability. Valt allemaal wel mee maar de respons van een atmosferische motor benader je met een turbo nooit. Ook niet met de huidige motoren met kleine snel opspoelende turbo's.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 nov 2010, 14:04

Ha Hielke, dat is natuurlijk allemaal waar.
Maar ben echt ontzettend benieuwd wat de ingenieurs van M hebben uitgespookt. Denk dat zij als geen ander de beperkingen en mogelijkheden weten van turbomotoren. Echt iedereen kijkt naar deze 1M, iedereen rept over de gasrespons, daarom zegt mijn gevoel dat dit een turboblok wordt om van te smullen. Ik denk dus zeer gelijkmatig in vermogensopbouw (BMW huisstijl) en een verbazingwekkende goede gasrespons voor een turbo. Als je al ziet wat schnitsel op dat punt voor elkaar heeft gekregen met mijn 135i. Ik heb daarom ook vertrouwen in M dat de iets mindere gasrespons compleet wordt vergeten door de rest van de rijeigenschappen van deze kleine heerlijke BMW. Gewoon toch 1350kg RDW! en < 70k ... Erik waar kan ik tekenen en wat is de introductiekorting voor mij? :)

Tristan

Bericht door Tristan » 25 nov 2010, 14:50

De iets mindere gasrespons zal ruimschoots goedgemaakt worden doordat het de meest agiele ///M wordt sinds jaren. Dan ben je (zoals Ferdi al zegt) de iets mindere gasrespons zo vergeten. En volgens Chris Harris was er geen turbolag voelbaar, voelde echt als een N/A motor aan. Beloofd veel goed, heb mijn BMW-dealer al laten weten dat ik de 1e wil zijn die een proefrit wilt hebben (zal wel niet lukken).

Rupie

Bericht door Rupie » 25 nov 2010, 16:36

Tristan schreef:heb mijn BMW-dealer al laten weten dat ik de 1e wil zijn die een proefrit wilt hebben (zal wel niet lukken).
Alle BMW dealers aanschrijven :mrgreen:

Plaats reactie