How the Universe works

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Erik335i

Re: How the Universe works

Bericht door Erik335i » 17 nov 2010, 09:58

Peter Tunissen schreef:
ErikMartijn schreef:Maar je ziet dan de reflectie van het verleden, alleen de lichtstralen observeer je eigenlijk dan. Je zou niet fysiek aanwezig kunnen zijn volgens mij.
Geen idee wat de heersende wetenschap op dit moment is (vind dit soort dingen altijd super interessant, maar al 10 jaar niet of nauwelijks meer bijgehouden), maar dat lijkt me persoonlijk ook het meest waarschijnlijk.
Anders had de bijbel toch ook wel gerept over die miljoenen vreemd geklede vreemdelingen die opeens op kwamen dagen bij de kruisiging van Jezus en de dag erna weer verdwenen waren? :mrgreen: ;)
Hebben ze het in de bijbel en andere geloven niet over mensen die in wagens van vuur aan de hemel reizen? (vliegtuigen)

"En terwijl ze liepen te praten, werden ze plotseling uit elkaar gedreven door een wagen van vuur, met paarden van vuur ervoor, en Elia werd in een stormwind meegevoerd naar de hemel. "

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 17 nov 2010, 10:38

He Maus dat bedoelde ik niet lullig man, omdat je al 2x werd verbeterd dacht ik ik plak er nog een opmerking achter :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2010, 13:54

Macboy schreef:He Maus dat bedoelde ik niet lullig man, omdat je al 2x werd verbeterd dacht ik ik plak er nog een opmerking achter :)
Haha, ik ken je toch :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2010, 16:16

er staat vandaag weer een aflevering...maar waar?
ik kijk in gids Discovery maar???

of hebben jullie groot abonn ofzo... :bag:
ik heb basis pakket :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2010, 18:40

De exacte dagen weet ik eigenlijk niet, maar ik kijk het regelmatig op Discovery HD. Daar heb je het HD pakket voor nodig van UPC.

Vanavond om 20:10 op disco HD: NASA's Greatest Missions. Ook altijd wel leuk om te zien!

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2010, 18:47

ah....dat heb ik niet, ik heb van alles eigenlijk de basis...(op centjes letten en te veel zenders aan men kop)

echter van de benzine in men kar heb ik 1 der beste :wink: BP Ultimate :D
alleen rijd ik weer niet zo veel :mrgreen: ohnee :bag:

goed....kan ik dus ni zien, ja later op de PC hm...dan ist minder, tis juist leuk een groter scherm en hangos op de bankos wegdromen in space :nerd:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2010, 20:01

Blijft indrukwekkend..............................zijn overigens al wat draadjes over..........een cyclisch gebeuren.................misschien gaan we idd weer terug naar vroeger............

Ik zit me net af te vragen waar al die "ruimte" toch vandaan komt...................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 nov 2010, 21:33

126 Teletekst do 18 nov
Planeet ontdekt buiten de Melkweg

` Astronomen van de Europese Zuidelijke
Sterrenwacht in Chili hebben voor het
eerst een planeet ontdekt die buiten
het Melkwegstelsel is ontstaan.Het gaat
om een planeet ter grootte van Jupiter
die op zo'n 2000 lichtjaren van de
aarde staat,in het sterrenbeeld 'Oven'.

De planeet hoort bij een sterrenstelsel
dat ruim zes miljard jaar geleden is
opgeslokt door de Melkweg.De ster waar
de planeet omheen draait,zal de planeet
binnenkort verzwelgen.

Door de ondergang van de planeet te
bestuderen,hopen wetenschappers meer te
weten te komen over het lot dat de
aarde wacht over een paar miljard jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2010, 21:43

een paar miljard jaar...daar heb ik geen geduld voor :mrgreen:

HJ2

Bericht door HJ2 » 18 nov 2010, 21:46

[quote="Peter Tunissen"]Om het even simpel uit te leggen: de kortste lijn tussen twee punten op een velletje papier is de rechte lijn daartussen. Toch? Ja en nee. Je kunt het velletje papier namelijk ook oppakken en zo vouwen dat ze punten bijna bij elkaar komen te liggen, op die manier zou je heel veel sneller (dan het licht....) van punt naar punt kunnen reizen. Doe dit zelfde trucje in het heelal toepassen en je zou in theorie sneller dan het licht kunnen reizen.

Travel without moving... Een DUNE fan wellicht?

romo

Bericht door romo » 30 nov 2010, 19:45

Groot nieuws on the way..............................

NASA kondigt bevinding over buitenaards leven aan

http://www.nu.nl/wetenschap/2390989/nas ... leven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben weer onaards nieuwsgierig....................

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2010, 19:58

romo schreef:Groot nieuws on the way..............................

Ik ben weer onaards nieuwsgierig....................
naar wie je echte familie is? :mrgreen:
je voelde je zeker altijd al zo'n buitenbeentje :nerd:

:D

romo

Bericht door romo » 02 dec 2010, 10:37

129 Teletekst do 02 dec
Mogelijk 300 triljard sterren

` Het heelal telt mogelijk 300 triljard
(300.000.000.000.000.000.000.000)
sterren.Dat zijn er drie keer zo veel
als gedacht.

Astronomen baseren de nieuwe schatting
op waarnemingen met nieuwe krachtige
telescoopen.In andere sterrenstelsels
dan onze melkweg zijn daarmee grote
aantallen rode dwergen waargenomen.Dat
zijn sterren die kleiner,zwakker en
meestal ook ouder zijn dan de zon.

De ontdekking betekent ook dat er
mogelijk biljoenen planeten zoals de
aarde zijn,die lang genoeg bestaan om
complexe levensvormen ontwikkeld te
hebben.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 dec 2010, 10:41

Haha geweldig. Zoveel :shock:

Ik keek van de week nog een docu over telescopen. Heb altijd gedacht dat het (voorlopig) niet beter dan Hubble kon, vanwege de atmosfeer. Blijkt dat de LBT (http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Binocular_Telescope" onclick="window.open(this.href);return false;) inmiddels scherper kan zien, zelfs door de atmosfeer heen, dan Hubble.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 11:35

amazing stuf...

Afbeelding

Joy

Bericht door Joy » 02 dec 2010, 12:12

Een nieuwtje van 29 november jongstleden:

CAIRO

In a shock statement, head of the Cairo University Archaeology Department, Dr Ala Shaheen has told an audience that there might be truth to the theory that aliens helped the ancient Egyptians build the oldest of pyramids, the Pyramids of Giza. On being further questioned by Mr Marek Novak, a delegate from Poland as to whether the pyramid might still contain alien technology or even a UFO with its structure, Dr Shaheen, was vague and replied “I can not confirm or deny this, but there is something inside the pyramid that is “not of this world”.
Delegates to the conference on ancient Egyptian architecture were left shocked, however Dr Shaheen has refused to comment further or elaborate on his UFO and alien related statements.

Tot zover het buitenaardse nieuws van vandaag :D . Blijft intrigeren al die mysteries. Al kan je twijfelen aan de waarheid van al deze berichten. Leuke hoax kan ook.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 12:33

Joy schreef:Een nieuwtje van 29 november jongstleden:

CAIRO

In a shock statement, head of the Cairo University Archaeology Department, Dr Ala Shaheen has told an audience that there might be truth to the theory that aliens helped the ancient Egyptians build the oldest of pyramids, the Pyramids of Giza. On being further questioned by Mr Marek Novak, a delegate from Poland as to whether the pyramid might still contain alien technology or even a UFO with its structure, Dr Shaheen, was vague and replied “I can not confirm or deny this, but there is something inside the pyramid that is “not of this world”.
Delegates to the conference on ancient Egyptian architecture were left shocked, however Dr Shaheen has refused to comment further or elaborate on his UFO and alien related statements.

Tot zover het buitenaardse nieuws van vandaag :D . Blijft intrigeren al die mysteries. Al kan je twijfelen aan de waarheid van al deze berichten. Leuke hoax kan ook.
grappig, ik kwam net uit die tijd wat kenmerken tegen over die theorie toen ik een grappig plaatje zocht...ff kijken of ik het weer kan vinden.

ah hier dat draadje met foto's van voorbeelden over die theorie.

http://www.alien-ufos.com/ancient-civil ... liens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 02 dec 2010, 12:37

Ik zeg; slopen die pyramide..........de onderste steen moet boven.......... :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 12:52

Kan ook 'n manier zijn om (nog) meer toerisme naar Egypte/de pyramides te genereren... :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 13:05

klopt...
het is ook maar hoe en of wat je in dingen ziet...(in die oude tekeningen e.d.)

stel iemand met fantasie tekent in de oudheid her en der wat zaken....die ze nu zien als??

net als bv destijds zo'n cartoon tekenaar in NL die iemands hoofd altijd zo groot maakte en zaken accentueert of hoe noem je dat :mrgreen:
anyways stel dat die door de farao aangestelde uithakkers/tekenaars nu ook zoiets deden of overdreven met? en duizenden jaren later vinden ze alleen nog die tekeningen is dat dan waar of... :wink:

we kunnen ze het helaas niet vragen :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 13:18

Actually ancient Egyptian writings very often talk of beings from the sky, the sky opening and bright lights coming down to teach them technology and give them wisdom. Many pictures and symbols resemble UFOs and aliens. POSSIBLY aliens built the Great Pyramid. And these solid long lasting construction techniques were adopted by the Egyptians.
Afbeelding

Afbeelding

Geweldige materie. Er was al wel bekend dat er nog onbegane kamers onder in de piramide van Gizeh zijn.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 13:21

Wat was dan het motief van de aliens? Niets is gratis/belangeloos (iig niet op aarde :mrgreen:)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2010, 13:29

Ik heb een boek gelezen van Graham Hancock waarin wordt gesteld dat het leven op aarde al meerdere malen opnieuw is begonnen en dat één van die keren er een interventie was. Leuke was dat het niet alleen speculatief was, maar dat er aannames werden gemaakt op basis van de gaten in de wetenschappelijke theorieen. Veel van de niet-verklaarde zaken op aarde komen er in aan bod; het stadstelsel in de oceaan voor de kust van Japan, de lijnen van Nasca, maar ook de pyramiden. En de hyrogliefen die moderne voertuigen tonen ziet hij als tekening van de technologie waarmee destijds de aarde bezocht is. Leuk om te lezen. Maar dat is geen antwoord op je vraag :mrgreen: .

Boek heet Fingerprints of the Gods, btw.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 13:37

dat is ook op TV geweest 8) altijd mooi/interessant om te zien.

romo

Bericht door romo » 02 dec 2010, 13:41

Zie hiervoor ook;

"Drake equation"

Daaraan gekoppeld;

"Fermie Paradox"

Plaats reactie