Cayman R
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Vind het wel wat.........................zet dit nu eens af tegen een 1///M coupe...........................dan ben ik snel klaar eerlijk gezegd..............
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Cayman R
Dan liever een paard dan een propellor inderdaad..romo schreef:Vind het wel wat.........................zet dit nu eens af tegen een 1///M coupe...........................dan ben ik snel klaar eerlijk gezegd..............
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
ja dan ook liever deze set v Porscheromo schreef:Vind het wel wat.........................zet dit nu eens af tegen een 1///M coupe...........................dan ben ik snel klaar eerlijk gezegd..............

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
oke, wil niet moeilijk doen...deze set mag ook



- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Vind die "koplampen, of is het nu "bumper" niet zo...........................
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
je bent net zo'n wild hert, die blijft staren naar de koplampenromo schreef:Vind die "koplampen, of is het nu "bumper" niet zo...........................

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: Cayman R
Net zo'n jaren 30 oldtimer .
Grote koplampen en kleine achterlichtjes .
Heeft wel wat :twisted:
Grote koplampen en kleine achterlichtjes .
Heeft wel wat :twisted:
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
De nieuwe auto voor Ferdi?
Voor slechts 10k meer dan een Spyder namelijk een handig vast dak
Maar blijf zeggen; zelfs voor 100k is dit tov een 911 IMO een "koopje" als je bereid bent Porsche prijzen te betalen ; minimaal 80% van de kicks van een GT3 voor nog geen 60% van de prijs....
Prachtige auto, DF waardig, kleur erg wennen (en dat zeg ik niet zo snel
)
Voor slechts 10k meer dan een Spyder namelijk een handig vast dak

Maar blijf zeggen; zelfs voor 100k is dit tov een 911 IMO een "koopje" als je bereid bent Porsche prijzen te betalen ; minimaal 80% van de kicks van een GT3 voor nog geen 60% van de prijs....
Prachtige auto, DF waardig, kleur erg wennen (en dat zeg ik niet zo snel

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: Cayman R
+1
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Cayman R
De opmaat voor nog 34 pagina's in dit topic.Ron4S schreef:De nieuwe auto voor Ferdi?
Voor slechts 10k meer dan een Spyder namelijk een handig vast dak![]()
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Komen nog wel wat opties bij, dus dan zit je al weer dik over de € Ton..............
Maar het is een lekkere gooi en smijt kar....................
Maar het is een lekkere gooi en smijt kar....................
- Joop
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Cayman R
Zoals ik op de FP al aangaf:
"Dit begint ergens op te lijken...
....maar gaat nog wel duidelijk gebukt onder het "kleinere broertje"-imago
Neem nou eens een Sportec SP380; met een paar 'kleine' aanpassingen, o.a. een 3,8L blok met 380PK@6750rpm en 435Nm@4700rpm
Daarmee geven ze wel een signaal dat het onderstel van de Cayman toch redelijk makkelijk 400PK aan kan.
"Dit begint ergens op te lijken...
....maar gaat nog wel duidelijk gebukt onder het "kleinere broertje"-imago
Neem nou eens een Sportec SP380; met een paar 'kleine' aanpassingen, o.a. een 3,8L blok met 380PK@6750rpm en 435Nm@4700rpm
Daarmee geven ze wel een signaal dat het onderstel van de Cayman toch redelijk makkelijk 400PK aan kan.
- Joop
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Cayman R
Ik hou de prijzen ook een beetje in de gaten; maar die prijzen willen inderdaad niet echt lekker zakken. Zou het grotere 911-publiek dan eindelijk het potentieel van de Cayman (S) inzien?Kasteel schreef:...
Verder vind ik atm de 2de hands prijzen voor de Cayman wel HEEL erg hoog (voordeel als je ooit nieuw koopt)
'k Hou de Cayman S-optie als opvolger nog graag open...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
een leuke Cayman S (basis) met extra goodies om hem wat lichter/persoonlijker/sneller te maken lijkt me een goede keuze.
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: Cayman R
Een doelbewuste strategie van Porsche.
De Cayman is idd zo goed dat hij makkelijk de 911 van de troon zou stoten qua rij-eigenschappen .
Daarom wil men de Cayman wat "terugdringen" .
Met deze Cayman R hebben ze natuurlijk weer een leuk product , maar mag niet beter zijn dan bvb een GT3 .
De Cayman is idd zo goed dat hij makkelijk de 911 van de troon zou stoten qua rij-eigenschappen .
Daarom wil men de Cayman wat "terugdringen" .
Met deze Cayman R hebben ze natuurlijk weer een leuk product , maar mag niet beter zijn dan bvb een GT3 .
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5436
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Cayman R
Na interieurfoto's ben ik redelijk wat interessanter
, is er al een bevestiging of ding wel of geen sper heeft?
Naam vind ik overigens ook niet alles, niet eens vanwege de historie van 'R', maar meer omdat het niet aansluit met de huidige sportieve modellen.
Voor mij zal het overigens niet snel aantrekkelijk zijn, voordat de waarde van de Cayman R onder de 997 GT3 duikt, hebben we nog wel even
.
Auto die Rene aandraagt met 3,8 vind ik overigens wel gaaf, ben nooit zo into bouwpakketten, maar deze lijkt wel redelijk spot-on
.

Naam vind ik overigens ook niet alles, niet eens vanwege de historie van 'R', maar meer omdat het niet aansluit met de huidige sportieve modellen.
Voor mij zal het overigens niet snel aantrekkelijk zijn, voordat de waarde van de Cayman R onder de 997 GT3 duikt, hebben we nog wel even

Auto die Rene aandraagt met 3,8 vind ik overigens wel gaaf, ben nooit zo into bouwpakketten, maar deze lijkt wel redelijk spot-on

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Cayman R
+1Steven Nauta schreef:Leuk dat ze het doen, zal ook zeker een heerlijke rij-machine zijn. Maar.. doe het dan goed denk ik dan. Of die moet natuurlijk nog komen, maar denk dat het hier bij blijft.
Had gewoon klaar moeten zijn. Zo heeft de auto weinig meerwaarde, want de liefhebbers moeten er nog meer aan veranderen terwijl de andere groep bij de S ook wel aan zijn trekken komt. Beetje onbegrijpelijk dus toch wel deze R versie ...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Cayman R
Gaaf ding om te zien, vast en zeker de leukste Cayman die er is, maar had inderdaad wel wat extremer gemogen. Iets meer GT3 RS wat mij betreft, is nu wat te tam. Eigenlijk niets anders dan het ver-Boxster-Spyder-ficeren (is dat een woord
) van de Cayman. De 'R' wordt ook opeens van de rekken getrokken. Cayman R, het bekt wel lekker, maar had gewoon een 911 R uitgebracht en een Cayman CS of RS uitgebracht. Of moeten we het nu doen met de Cayman R en komt er nog een RS??
Qua fotografie wel weer jammer dat het CGI is....

Qua fotografie wel weer jammer dat het CGI is....
Hij heeft standaard een sper!Kasteel schreef:is er al een bevestiging of ding wel of geen sper heeft?
-
- Berichten: 22239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Cayman R
Macboy, de Sport Classic waar ze ff een tonnetje extra vragen vind je helemaal geweldig en dit niet?
De Spyder is helemaal geweldig en ik denk dat deze op hetzelfde niveau zit. Met 330pk+1295kg+porsche badge moet dit wel een rijdersauto zijn
Alcantara spul zal ook optioneel zijn, is geloof ik bij de Spyder wel het geval.
Wat mis je nog hieraan? Hooguit een optionele rolkooi.
De Spyder is helemaal geweldig en ik denk dat deze op hetzelfde niveau zit. Met 330pk+1295kg+porsche badge moet dit wel een rijdersauto zijn

Alcantara spul zal ook optioneel zijn, is geloof ik bij de Spyder wel het geval.
Wat mis je nog hieraan? Hooguit een optionele rolkooi.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Cayman R
Wie zich verveelt, kan zich overigens prima vermaken met de Amerikaanse webspecial: http://www.porsche.com/usa/models/cayma ... microsite/" onclick="window.open(this.href);return false;
(inclusief brochure en configurator)
(inclusief brochure en configurator)
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Cayman R
Leuke auto!!!! Dat droogrek achterop is echter wel hondslelijk!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Cayman R
Tom, ik denk dat je ons niet helemaal begrijpt.
De 911 is een andere soort auto. Je kunt een 911 met bruine lak krijgen en bruin porno interieur. Heb je gewoon een chique gentlemen's racer. Alle versies die daarbij horen vind ik gewoon porno. Voor het echte werk heb je de GT3. En de GT3 RS.
De Cayman is qua wegligging de meest ideale Porsche. De Cayman is zelfs veel beter dan de 911, zelfs zo goed, dat Porsche het niet aandurft om hem spectaculair te maken omdat ie dan in het vaarwater van de 911 komt. Voor veel liefhebbers is dit gesneden koek. Ook op driving-fun weten veel mensen dat de Cayman potentieel een echte die hard zou kunnen worden.
Er is echter geen Cayman GT3 of RS. Tot op heden heeft Porsche die beslissing niet durven nemen en is er dus geen hardcore versie van deze Cayman beschikbaar. Liefhebbers waren daardoor altijd aangewezen op de Cayman S. Een in de basis uitstekende auto die je nog moest aanpassen om hem meer hardcore te maken. Je komt dan echter tegen de pk limiet van de auto aan. De auto heeft zoveel potentie, dat het vermogen daar lang niet aan kan tippen. Waarom zie je zo weinig Cayman's op het circuit in verhouding tot de 911 ? Is toch niet logisch, want de Cayman is veel voordeliger.
Enige tijd geleden heeft Porsche aangegeven dat zij dit ook wel inzagen en daarom kwamen de geruchten in de wereld dat de Cayman een RS versie zou krijgen. Die letters staan synoniem voor alles wat het hart van de liefhebber sneller kan doen kloppen. Als je een GT3 RS koopt, dan weet je dat je hier niet meer aan hoeft te sleutelen. Alles wat je nodig hebt om van en naar het circuit te rijden en ook op het circuit te rijden is onboard. Remmen, banden, kooi, stoelen, brandblusser, alcantara etc etc.
En dát is nu net wat bij de Cayman R ontbreekt. Het is namelijk geen RS versie, maar een iets leuker aangeklede Cayman S. Natuurlijk is dit dus nog een stapje leuker, maar het is niet wat het zou moeten zijn. Dus de liefhebber zal ook bij de Cayman R allerlei aanpassingen en opties moeten bestellen of zelf monteren om de auto naar smaak aan te kleden. En dat was nu juist niet de bedoeling dachten de meesten.
Het is dus niet zozeer dat ik de Cayman R niet als een leuke auto beschouw, integendeel, maar de Cayman schreeuwt gewoon om een complete RS versie !
De 911 is een andere soort auto. Je kunt een 911 met bruine lak krijgen en bruin porno interieur. Heb je gewoon een chique gentlemen's racer. Alle versies die daarbij horen vind ik gewoon porno. Voor het echte werk heb je de GT3. En de GT3 RS.
De Cayman is qua wegligging de meest ideale Porsche. De Cayman is zelfs veel beter dan de 911, zelfs zo goed, dat Porsche het niet aandurft om hem spectaculair te maken omdat ie dan in het vaarwater van de 911 komt. Voor veel liefhebbers is dit gesneden koek. Ook op driving-fun weten veel mensen dat de Cayman potentieel een echte die hard zou kunnen worden.
Er is echter geen Cayman GT3 of RS. Tot op heden heeft Porsche die beslissing niet durven nemen en is er dus geen hardcore versie van deze Cayman beschikbaar. Liefhebbers waren daardoor altijd aangewezen op de Cayman S. Een in de basis uitstekende auto die je nog moest aanpassen om hem meer hardcore te maken. Je komt dan echter tegen de pk limiet van de auto aan. De auto heeft zoveel potentie, dat het vermogen daar lang niet aan kan tippen. Waarom zie je zo weinig Cayman's op het circuit in verhouding tot de 911 ? Is toch niet logisch, want de Cayman is veel voordeliger.
Enige tijd geleden heeft Porsche aangegeven dat zij dit ook wel inzagen en daarom kwamen de geruchten in de wereld dat de Cayman een RS versie zou krijgen. Die letters staan synoniem voor alles wat het hart van de liefhebber sneller kan doen kloppen. Als je een GT3 RS koopt, dan weet je dat je hier niet meer aan hoeft te sleutelen. Alles wat je nodig hebt om van en naar het circuit te rijden en ook op het circuit te rijden is onboard. Remmen, banden, kooi, stoelen, brandblusser, alcantara etc etc.
En dát is nu net wat bij de Cayman R ontbreekt. Het is namelijk geen RS versie, maar een iets leuker aangeklede Cayman S. Natuurlijk is dit dus nog een stapje leuker, maar het is niet wat het zou moeten zijn. Dus de liefhebber zal ook bij de Cayman R allerlei aanpassingen en opties moeten bestellen of zelf monteren om de auto naar smaak aan te kleden. En dat was nu juist niet de bedoeling dachten de meesten.
Het is dus niet zozeer dat ik de Cayman R niet als een leuke auto beschouw, integendeel, maar de Cayman schreeuwt gewoon om een complete RS versie !
-
- Berichten: 22239
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Cayman R
Een GT3 RS kost meer dan het dubbele.
Een GT3 is minstens 70k duurder.
Deze auto zal, gezien de prijsstelling van de Spyder, kaal wel onder een ton blijven. Sowieso een hele andere prijsklasse.
- Ik denk dat deze Cayman R standaard die GT3 kuipstoelen heeft (heeft de Spyder ook, standaard alcantara/leer!). Bij de GT3 zijn ze zelfs optioneel.
- Stuur in alcantara zal optioneel zijn, zoals bij de Spyder. Is bij de GT3 wel standaard.
- Remmen heeft Porsche altijd goed voor elkaar dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Keramische remmen staan gewoon op de optielijst.
- Brandblusser is net zoals bij de GT3 optioneel.
- Rolkooi, ben bang dat dat hier geen optie is dus daarin heb je gelijk
Dan de prestaties:
3,92 pk/kg bij de Cayman R
3,75 pk/kg bij de 996GT3
3,14 pk/kg bij de 997GT3
Ik snap niet helemaal waarom jullie een RS versie verwachten? Het was toch al tijden bekend dat ze het Spyder kunstje ook op de Cayman gingen uithalen? Verder onderschat je de Spyder
Een GT3 is minstens 70k duurder.
Deze auto zal, gezien de prijsstelling van de Spyder, kaal wel onder een ton blijven. Sowieso een hele andere prijsklasse.
- Ik denk dat deze Cayman R standaard die GT3 kuipstoelen heeft (heeft de Spyder ook, standaard alcantara/leer!). Bij de GT3 zijn ze zelfs optioneel.
- Stuur in alcantara zal optioneel zijn, zoals bij de Spyder. Is bij de GT3 wel standaard.
- Remmen heeft Porsche altijd goed voor elkaar dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Keramische remmen staan gewoon op de optielijst.
- Brandblusser is net zoals bij de GT3 optioneel.
- Rolkooi, ben bang dat dat hier geen optie is dus daarin heb je gelijk

Dan de prestaties:
3,92 pk/kg bij de Cayman R
3,75 pk/kg bij de 996GT3
3,14 pk/kg bij de 997GT3
Ik snap niet helemaal waarom jullie een RS versie verwachten? Het was toch al tijden bekend dat ze het Spyder kunstje ook op de Cayman gingen uithalen? Verder onderschat je de Spyder

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Cayman R
Hopen doen de koeien heb ik altijd geleerd ... dus je hebt gelijk
Maar wat een prachtige kleur eigenlijk he ?

Maar wat een prachtige kleur eigenlijk he ?
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
Bij het bekijken van dit draadje moest ik toch weer heel erg aan mijn Cayman S denken, een Cayman R "avant la lettre" zou ik bijna zeggen....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast