Lees bij sommige e46 M3 advertenties dat de auto "net een beurt heeft gekregen en de kleppen zijn gesteld".
Autovisie jaarboek vermeldt echter dat de auto hydrolische kleppenstoters heeft (die niet / nooit gesteld hoeven worden volgens mij).
Wat is waar. Heeft de e46 m3 hydrolische kleppenstoters of een meer traditionele kleppentrein die regulier gesteld / gecontroleerd moeten worden ?
Indien het laatste, wat is dan de standaard voorgeschreven periode ?
Mark.
e46 m3 kleppen
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
mail ontvangen?
Hoi Mark,
Mail van mij ontvangen...
Gr,
Niels
Mail van mij ontvangen...
Gr,
Niels
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Mark,
Elke 2e inspectie II....of zo rond de 100.000 km volgens de dealer. Soms hoeft het ook niet te gebeuren. Kost ongveer 500 euro...
Is vakwerk...klepdeksel eraf en met ouderwetse voelers de stand aanpassen. Nieuw type M3 motores S54 TU2 hebben veel minder onderhoud nodig...
Je hoort het ook aan de loop van de motor...
Gr,
Niels
Elke 2e inspectie II....of zo rond de 100.000 km volgens de dealer. Soms hoeft het ook niet te gebeuren. Kost ongveer 500 euro...
Is vakwerk...klepdeksel eraf en met ouderwetse voelers de stand aanpassen. Nieuw type M3 motores S54 TU2 hebben veel minder onderhoud nodig...
Je hoort het ook aan de loop van de motor...
Gr,
Niels
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Is zeker niet zo moelijk alleen wel iets wat je vaker gedaan moet hebben.
Als je aan een hoogtoerige motor gaat sleutelen, waarbij de toleranties dus minimaal worden is het in mijn ogen vakwerk. Je dient zowieso de juiste informatie te hebben over de klepspeling etc.
@Mark. Ik heb M3's gehoord die bij 60.000 km een tikje geven en exemplaren die moeiteloos tegen de 200.000 km lopen zonder afstellen dan ook. Heeft ook met de belasting van de auto te maken etc.
BMW zegt dat het preventieve controles, maatregelen zijn. Dit met name in de richting van garantie etc. Motorenkenners betwijfelen nog wel eens het nut (als preventieve controle dan!)
Nee, let op de lagerschalen problematiek! Mijn advies: Koop geen M3 met een 2001 motor zonder dat die alle recalls heeft gehad. Makkelijk te controleren via BMW....
Gr,
Niels
Als je aan een hoogtoerige motor gaat sleutelen, waarbij de toleranties dus minimaal worden is het in mijn ogen vakwerk. Je dient zowieso de juiste informatie te hebben over de klepspeling etc.
@Mark. Ik heb M3's gehoord die bij 60.000 km een tikje geven en exemplaren die moeiteloos tegen de 200.000 km lopen zonder afstellen dan ook. Heeft ook met de belasting van de auto te maken etc.
BMW zegt dat het preventieve controles, maatregelen zijn. Dit met name in de richting van garantie etc. Motorenkenners betwijfelen nog wel eens het nut (als preventieve controle dan!)
Nee, let op de lagerschalen problematiek! Mijn advies: Koop geen M3 met een 2001 motor zonder dat die alle recalls heeft gehad. Makkelijk te controleren via BMW....
Gr,
Niels
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], yorick en 16 gasten