Emiel, 28 jaar. Werkzaam bij Volvo, dus de keuze van auto is enigzins logisch.
Voorheen had ik een '94 850 T-5 met een 300pk, Porsche 993 BBK, KW's Var.2 etc etc. Eerste ronde Ring was in de standaard trim in de regen, 13 augustus 2005. Virus is nooit meer weggegaan. Ding liep echt mooi op de Ring, je kon er wel aan blijven sleutelen na afloop, wiellagers...dat lustte ie wel.

Jaar geleden was het tijd om verder te gaan, wilde meer meer luxe en minder kilometers. S60 was voor mij de enige logische opvolger. Ging voor een T5 maar daarin was de keuze te beperkt, Stapje terug genomen en gekeken naar 2.4T's, die hebben 200pk standaard ipv 250 voor de T5. Uiteindelijk een rode 2.4T gevonden bij een collega dealer, met toen 158K op de klok.
Inmiddels zijn we 20K verder zonder noemenswaardige problemen. Begin dit jaar zijn Ringdoop gehad. Verschil met de 850 is groot, de 850 wilde graag ondersturen, iets wat bij de S60 heel ver weg blijft. Natuurlijk blijf je motorisch achter met de S60 maar het plezier van op de Ring rijden is er niet minder om, kom nog steeds aardig mee. Mooie van de S60 ik eindelijk rondes achter elkaar kan rijden, iets wat ik met de 850 niet aandurfde....

Plaatjes;
Afgelopen vrijdag, eerste keer in 20K 0.4L olie bijgevuld;
Qua mods is het niet heel bijzonder;
- Eibach Pro Kit + Volvo Sport onderstel (af fabriek)
- Volvo S60R/Brembo 330mm Big Brake Kit
- 10mm H&R spacers (nodig ivm BBK)
- Rica chip, 240pk.
- JT catback
- Lamco Subaru turbodrukmeter (zo'n kleine op de stuurkolom)
- KN inlegfilter
Optisch;
- S60R achterbumper
- S60 Sport voorspoiler
- 18" OEM Capella's met Kumho KU31.
Knutsel ook in het DSC mee aan deze Marcos Mantis;
Plannen voor volgend jaar? Meer trackdays am Ring ipv Touristfahrt en een setje semislicks op 17". Motorisch doe ik er niks meer aan. Dit is gewoon mijn dailydrive, en die wil ik graag qua betrouwbaarheid en comfort op dit niveau houden (klinkt raar voor een Ringgek, ik weet het).

Emiel.