Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Snipe

Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 16:10

Leuk verslag, daNpy. Heb je ook foto's van die rally en zo ja, zijn die ook ergens te zien?
Jammer dat jullie niet reden dit keer, ook al omdat ik het op Mettet wel leuk vond om ook eens een mevrouw rond te zien rijden tussen de mannen.

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 16:18

Ja ik kom er net achter dat ik de foto's niet achter mijn bericht gelinkt heb.

Nogmaals de DF foto's: http://danpy.autofans.nl/images/eveneme ... 0/DF_Ring/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rally foto's: http://danpy.autofans.nl/images/eveneme ... 0/RKA2010/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 14 nov 2010, 16:22

Op terugreis naar NL vanuit Adenau kwamen wij al heel veel rally-auto`s tegen. Zat mooi spul bij zo te zien! (wij zagen niet meer dan 2 koplampen met daartussen gemiddeld 4 verstralers, een schim van de rest van de auto en een mooie brom in de uitlaat :wink: )

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2010, 16:23

Die E30'jes doen t toch bijzonder goed zo te zien :D

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 16:31

Knot schreef:Vanochtend toch maar even een ronde online gezet maar zoals ik al zei, ik ben er niet over te spreken zelf. (...)
Zat toch veel snelheid in :thumbup: . Liet je in Aremberg rechts inhalen, want was bang dat als ik rechts hield en jij buitenlangs, ik anders misschien meer last van onderstuur zou krijgen. Gelukkig mag dit wel op een trackday.

Probeerde je nog te volgen door Fuchsrohre, maar mijn banden waren niet geweldig... :bag:

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2010, 16:33

Ik was al bang dat je er weer voorbij zou steken in Aremberg dus heb me maar breed gemaakt :)

GTI staat toch wel op waardige straatbanden?

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 16:35

Knot schreef:Die E30'jes doen t toch bijzonder goed zo te zien :D
De meeste foto's zijn van voor-rijd-voertuigen (rijden de hele rally ook mee en hebben een C nummer), de E30s in de rally moesten de ouwe Opeltjes en Fordjes toch voor laten gaan :twisted:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 14 nov 2010, 16:41

Het zou de volgende trackday inderdaad wel een heel leuk idee zijn als DF een prof fotograaf regelt die van IEDEREEN een paar mooie platen knipt zodat je een mooi aandenken mee naar huis kunt nemen.

Dan moet je dus de knip trekken voor een fotograaf die de hele dag blijft zitten op een krat bier met een straalkachel eronder. Wat je nu ziet is dat in de ochtend van bijna iedereen beelden zijn genomen tijdens het pacecar rijden door een fotograaf van buiten de organisatie (zie de grote C), en in de middag een serie enorm gave beelden zijn geschoten door Mark, waar een heleboel rijders gewoon niet op staan, inclusief mezelf (ondanks de 15 ronden die ik vrij heb gereden).

Gewoon zomaar een idee om het nog beter/leuker/grootser te krijgen de volgende keer.

E

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 16:44

@ Knot;

Straatbanden Pirelli PZero waar ik normaal lyrisch over ben (en veel mee op de Ring in de regen heb gereden), maar die me vrijdag toch af en toe in de steek lieten. Na de winter eens nieuwe monteren. Als ze halverwege zijn, vervang ik ze al. Nu eerst een paar maanden aan de Nokians.... :bag:

Bleef vrijdag verraderlijk met die lichte regen.

Maar als iemand mij zo snel nadert, ga ik er vanuit dat ie overal sneller is, dan ga ik me ook niets in mijn hoofd halen :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 16:45

Er reden 's avonds in Adenau ook al behoorlijk wat rallyauto's. Toen ik na het eten naar huis ging, kwam net die Quattro van de laatste foto langs. Ook de eerste 40 kilometer vanaf de Ring kwam ik nog behoorlijk wat moois tegen, met soms ook nogal indrukwekkende snelheden.

@Erik: we hebben wat ideeën om de trackdays (nog) leuker te maken, maar dit klinkt ook leuk.

Peter-Paul

Re: [12-11-2010] DF @ Nürburgring Nordschleife deel I

Bericht door Peter-Paul » 14 nov 2010, 16:53

Richardt. schreef:'s Middags in Adenau nog een Curryworst mit Pommes gegeten en daar Peter en Vincent (van de Audi A1) tegen het lijf gelopen. Even mee lopen kletsen en bij de baan wezen kijken. Was gezellig :thumbup:
Was zeker gezellig, en de Curryworst smaakte heerlijk!!

Heb nog een filmpje gemaakt vanaf Breidscheid tot Wehrseifen.:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YhHO6KXNX6Q&hd=1[/youtube]

Vond wel dat Skylimits de dames achter de inschrijfbalie goed heeft geselecteerd, zeker voor herhaling vatbaar :P

Luc B

Bericht door Luc B » 14 nov 2010, 17:09

De volgende keer hoop ik ook aanwezig te zijn . Vooral om alleen al met de pacecarlaps de baan te leren kennen. :thumbup: tof om te horen dat het zo goed is geregeld allemaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 nov 2010, 17:35

Knot schreef:Vanochtend toch maar even een ronde online gezet maar zoals ik al zei, ik ben er niet over te spreken zelf. Strak rijden met AST gaat echt perfect, dan is het onderstel super maar ga je driften (en ik pak toch wat driftdagen per jaar) dan is het gewoon niet ideaal. Je kunt smokkelen door de dempers helemaal terug te draaien en meukachterbanden te monteren maar zoals in het filmpje hier staat er toch redelijk wat demping en rij ik op RE050A rondom. Eenmaal in een drift ligt de auto strak maar zodra jij of de auto maar iets twijfelt of een drift doorgezet moet worden dan hapt het onderstel alsof je terugschiet in de tramrails! Op zich ideaal, dat is het uberteken van grip terugpakken maar bij driften wil ik liever een speelse auto die minder nerveus is maar zich juist laat dansen.. en dan moet je in mijn ogen dus geen AST hebben. Geen idee of het aan de veren ligt, al vin ik 90/70 nou niet superzwaar maar een stap minder dan zou de koets wat meer bewegen... andere optie is gewoon de manier van dempen, dat doet AST volgens mij anders dan anderen.

Droge ring voluit knallen dan geniet ik van het AST onderstel maar bij driften op nat vervloek ik het weer als je verder wilt gaan dan een enkele bocht uitbreken en opvangen. Het blijft kiezen of delen... maar deze setup beperkt mij om echt vrijuit de driftkunsten te laten zien.

Andre, je moet de 28e anders maar eens een rondje driften als je wilt, dan ben ik beniewd wat jij ervan vind... hoopte eigenlijk stiekem dat je het de vorige keer toch geprobeerd had.

Wel gaaf om te zien.

Ik denk dat het niet zozeer de manier van dempen is maar gewoon de verencombi. Demping van AST is niet zo heel bijzonder, gewoon een monotube demper ala Bilstein, Intrax etc. Jij hebt achter behoorlijk harde veren, dat levert je een auto op die flink scherp instuurt waarschijnlijk. Die setup zou op nat van zichzelf redelijk moeten schuiven zonder gas er op gok ik. Als je achter wat zachter zet dan heb je dat wat minder maar moet je ws. wel wat meer gas geven om hem los te krijgen. Zoals ik het zie zou je dan wat meer controle moeten hebben, maar ik ben wbt driften nogal een nitwit. Als ik mijn eigen daily achter meer rolweerstand geef dan krijgt hij ook de neiging sneller dwars te gaan maar ik krijg altijd het idee dat ik dan een mega zwieper ga maken als het diff locked. Op droog is die setting wel lekker maar niet op nat vind ik, eigenlijk hetzelfde zoals jij het omschrijft.

Erik

Bericht door Erik » 14 nov 2010, 17:41

De dames, vooral "Ginger", daar was inderdaad weinig mis mee :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 17:43

Erik schreef:Het zou de volgende trackday inderdaad wel een heel leuk idee zijn als DF een prof fotograaf regelt die van IEDEREEN een paar mooie platen knipt zodat je een mooi aandenken mee naar huis kunt nemen.

Dan moet je dus de knip trekken voor een fotograaf die de hele dag blijft zitten op een krat bier met een straalkachel eronder. Wat je nu ziet is dat in de ochtend van bijna iedereen beelden zijn genomen tijdens het pacecar rijden door een fotograaf van buiten de organisatie (zie de grote C), en in de middag een serie enorm gave beelden zijn geschoten door Mark, waar een heleboel rijders gewoon niet op staan, inclusief mezelf (ondanks de 15 ronden die ik vrij heb gereden).

Gewoon zomaar een idee om het nog beter/leuker/grootser te krijgen de volgende keer.

E
Heeft iemand Koen & Jorrit daadwerkelijk al gevraagd om een HighRes? Hen kennende kost dat geen reet of heel weinig, en zoals een Ringfotograaf betaamt fotograferen ze wel IEDEREEN ipv alleen interessante auto's of bekenden. Schiet die jongens niet van tevoren af, voorlopig krijgen zij wel voor elkaar wat alle popi DF fotografen niet lukt. Lekker boeiend dat zoiets een paar piek kost. Sinds ik zelf voor een paar duizend piek aan fotoapparatuur heb lijkt dat wat logischer.... En een shootje bij vriend Nauta is ook niet gratis, dus waar hebben we het over?

(Stukje achtergrond info: Koen verloor zijn autosleutel tijdens deze fotosessie dus er kon nog even en reservesleutel uit NL gebracht worden. En Koen kan heel goed met 160+ van motorfietsen afstappen op de Ring. Jorrit moet je nooit meenemen als passagier, dat kost meestal vangrail)

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 17:44

Erik schreef:De dames, vooral "Ginger", daar was inderdaad weinig mis mee :mrgreen:
Ginger was prima. Als was de combi Ginger-Paars niet de meest voor de hand liggende......

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 nov 2010, 17:44

Erik schreef:De dames, vooral "Ginger", daar was inderdaad weinig mis mee :mrgreen:
Oooooohwww yesyesyesyesyes

:angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 17:48

fordfriek schreef:Maar klinkt een beetjr krom he als iemand commentaar gaat leveren op een watermerk terwijl ze zelf ook commercieel zijn en geld aan forummers, bedrijven en trackdays verdienen, dat mag dus wel, maar een fotgraaf mag zijn foto's niet beschermen.
Lijkt me wel een erg rare redenering.
Once again: dat iemand geld wil verdienen vind ik allemaal prima, ik vind alleen dat watermerk nogal aan de grote kant (en kennelijk ben ik niet de enige). Er zijn genoeg commerciële fotografen die hun foto's op het net zetten met minder storende watermerken, dus kennelijk kan het wel.
Maar als jij voor je plezier tegen kolossale levensgrote watermerken dwars door een foto heen wilt gaan loeren ben ik de laatste om je tegen te houden.

@Steve: volgens mij worden de fotografen niet afgeschoten, maar oppert Erik het idee dat het leuk zou zijn als DF zoiets regelt. Dat lijkt me het overwegen waard.

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 17:55

Snipe schreef: @Steve: volgens mij worden de fotografen niet afgeschoten, maar oppert Erik het idee dat het leuk zou zijn als DF zoiets regelt. Dat lijkt me het overwegen waard.
Schoenmaker, blijf bij je vak.....

Zou eerste zorgen dat de basics onder controle zijn voor dat je met zulke randzaken bezig gaat houden.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 17:59

Je zult begrijpen dat ik niet van plan ben om die foto's zelf te gaan maken.

Peric

Bericht door Peric » 14 nov 2010, 18:45

Ik wil wel met een Polaroid-camera op de parkeerplaats komen staan hoor.. :)

Enne... waar blijven die foto's van Ginger dan? :P

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 nov 2010, 18:46

Snipe schreef:Je zult begrijpen dat ik niet van plan ben om die foto's zelf te gaan maken.
Ik gok dat Steve daar ook niet op doelt, maar meer dat het misschien verstandig is om te beginnen met het installeren van Ginger achter de inschrijftafel (dat was toch even anders wakkerworden geweest om 7:15 in de ochtend 8) ) en het hebben van een briefing voordat iedereen de baan opgaat.....

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 14 nov 2010, 18:53

Erik dB schreef:
Snipe schreef:Je zult begrijpen dat ik niet van plan ben om die foto's zelf te gaan maken.
Ik gok dat Steve daar ook niet op doelt, maar meer dat het misschien verstandig is om te beginnen met het installeren van Ginger achter de inschrijftafel (dat was toch even anders wakkerworden geweest om 7:15 in de ochtend 8) ) en het hebben van een briefing voordat iedereen de baan opgaat.....
:thumbup:

Erik

Bericht door Erik » 14 nov 2010, 18:54

Ik opper inderdaad het idee om het nog beter te maken.
Alle goede bedoelingen ten spijt, muv de ochtendsessie, zijn er selectief hele mooie foto's gemaakt.
Ik had daar graag tussen gezeten.
:mrgreen:

Laat Ginger die briefing geven heb je gelijk aandacht :mrgreen:

Tevens zou ik gaan werken met een DF lidmaatschap met daaraan gekoppeld een startnummer.
Is handiger mbt inschrijvingen op evenementen EN je hebt -indien noodzakelijk- een mogelijkheid tot indeling naar kennis en kunde EN je hoeft geen stickers meer te regelen.

Had ik al gezegd dat Ginger de briefing had moeten geven ? :mrgreen:

E

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 18:56

Vond het wel :thumbup: dat de dames van Skylimit de kouwkleumende mannen vaak een bakkie brachten.... :thumbup:

Plaats reactie