PolderPaella!! Adrian Valles naar Spyker

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

PolderPaella!! Adrian Valles naar Spyker

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jan 2007, 14:46

Adrian Valles testcoureur Spyker
Officiële bevestiging volgende week

[30-01] Spyker heeft Adrian Valles aangetrokken als testcoureur. Dat meldt Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.

Ook Spanje roert zich op Formule 1-gebied. De 20-jarige Spanjaard testte vorig jaar september op Silverstone al een keer voor het Nederlandse team. Zijn aanstelling zal 5 februari tijdens de teampresentatie in Engeland officieel bekend worden gemaakt, zo is de verwachting.

Valles wordt alom gezien als een van de grootste talenten uit Spanje. In 2005 eindigde hij in de Renault World Series als tweede, achter Robert Kubica. Valles reed vorig seizoen voor Campos Motorsport in de GP2 en behaalde een derde plaats in zijn debuutseizoen. Tevens liet hij twee snelste ronden noteren.
---

Hij is GVD 18e geworden, dat is praktisch laatste! Spyker wil vooruit. In mijn optiek is dit iemand die gewend is om in de middenmoot te rijden, dus de 'juiste' ervaring heeft 'ie. Maar kan hij het team ook voorwaarts tillen? Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 30 jan 2007, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2007, 14:56

Zal wel wat centen meebrengen. Ik gun het Spyker van harte maar krijg toch weer ernstig mijn twijfels. :roll: Als laatste team zo ongeveer de presentatie, nog totaal niet getest met de nieuwe Ferrari motor.... uitspraken als 'we focussen ons eerst op betrouwbaarheid'.... Verder ook niet een hoodfsponsor ofzo.

Dit doet mij vermoeden dat Spyker hekkesluiter zal zijn komend seizoen. Gascoyne heeft in die korte tijd toch ook nog weinig kunnen veranderen vrees is.

Dutch

Bericht door Dutch » 30 jan 2007, 15:41

Tut tut ho ho, niet 16e, maar 18e, hè. :lol:

Maar vergis je niet: Valles is inderdaad best een talent. De resultaten die verder in het persbericht worden genoemd, zeggen genoeg. In de World Series was hij in 2005 heel goed. Met die 'derde plaats' wordt trouwens bedoeld dat hij een keer op het podium heeft gestaan, meteen in de eerste race van het seizoen op Valencia:

http://www.speedsportmag.de/racing/stat ... 00&sid=213

Daarna ging het bergafwaarts, maar dat lag ook aan het geldgebrek bij Campos, dat aan het eind van het jaar niet voor niets is overgenomen.

Overigens zal het wel meevallen met die centen. Ik heb uit betrouwbare bron dat Valles de financiering niet rondkreeg om GP2 te blijven bij Campos...

Dutch

Bericht door Dutch » 30 jan 2007, 16:42

Hahaha, zou F1RR soms DF lezen? Het berichtje is aangepast!

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5345

Opeens worden die podiumplaats en die 18e plaats in de GP2-eindstand wél correct vermeld. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jan 2007, 17:16

Haha, heel goed. Eerst hadden ze klakkeloos een persbericht overgenomen zeker? :)

Heb mijn eerste post ook aangepast. Wikipedia klopt niet! :)

Dutch

Bericht door Dutch » 01 feb 2007, 10:25

Valles wordt volgens italiaracing.net de vierde coureur, dus die zal niet vaak aan de bak komen. Spyker onderhandelt nog met de beoogde officiële reserverijder, Markus Winkelhock.

Plaats reactie