Nieuwe aanhanger aanschaffen, ervaringen ?
- Joy
Nieuwe aanhanger aanschaffen, ervaringen ?
We zijn momenteel op zoek naar een nieuwe aanhanger voor de zaak. De huidige aanhanger betreft een Atec tandemasser (3.10m x 1.70m), enkelzijdig kantelbaar. Het is een degelijke aanhanger gebleken, op de normale slijtdelen na nooit problemen. Weegt alleen loodzwaar (kleine 1300 kilo leeg). Metalen rekken en zware oprijplaten tikken door in het leeggewicht.
Na wat rondkijken komen er nu een paar merken boven drijven. Te weten Hapert, Anssems en Henra.
Anssems was voor mij een onbekend merk, maar wat ik er van gezien heb ziet het er degelijk uit. Chassis en opbouw van de vloer ziet er wellicht nog beter uit dan Hapert. Voordeel van Hapert en Henra is dat je wat meer keuze hebt in maten. Hapert blijkt wel een fors stuk duurder dan de andere 2, een verschil van 1500 - 2000 euro ongeveer.
Wat is jullie ervaring met aanhangers ? Maakt Hapert dat prijsverschil waar ?
Na wat rondkijken komen er nu een paar merken boven drijven. Te weten Hapert, Anssems en Henra.
Anssems was voor mij een onbekend merk, maar wat ik er van gezien heb ziet het er degelijk uit. Chassis en opbouw van de vloer ziet er wellicht nog beter uit dan Hapert. Voordeel van Hapert en Henra is dat je wat meer keuze hebt in maten. Hapert blijkt wel een fors stuk duurder dan de andere 2, een verschil van 1500 - 2000 euro ongeveer.
Wat is jullie ervaring met aanhangers ? Maakt Hapert dat prijsverschil waar ?
- Martijn_bmw
Re: Nieuwe aanhanger aanschaffen, ervaringen ?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =aanhanger" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien heb je ook wat aan dit topic??
misschien heb je ook wat aan dit topic??
-
We hebben een Hapert H2700-auto als autoambu. Ding is super, maar idd wat zwaar. 1x een nieuwe hydrauliekpomp onder garantie, verder gewoon jaarlijks groot onderhoud, geen gezeur. Heb wel na 4 weken de standaard Kenda banden er onderuit gegooid voor Maxxis Cargo's vanwege hoogteslagen en 100km/h toelating voor Dld. Ik denk dat er in de afgelopen 4 jaar iets van 40 a 50k km mee gereden is. Geen klachten, ze is verkocht is in afwachting van een 2e Fitzel om praktische redenen. Heb er met heel veel lol half europa mee doorkruist achter Sprinter's, Vito's, T5's, Hi-Ace, M5T, 750Li, 760Li, Espace 3.5, Megane en vandaag achter de E320cdi. Alleen achter een Transit is het k*t maar dat ligt aan Frod en niet aan de Hapert.
Zorg wel dat je heel nauwkeurig je bestelling specificeert want Hapert is erg moeilijk met wijzigingen achteraf. Deze is destijds op maat gemaakt, ik had alleen spijt dat ik geen schokdempers af-fabriek besteld had voor de kleine meerprijs. Ze zitten er nu alsnog onder, is een eis voor tempo-100 ontheffing in Dld.
Zorg wel dat je heel nauwkeurig je bestelling specificeert want Hapert is erg moeilijk met wijzigingen achteraf. Deze is destijds op maat gemaakt, ik had alleen spijt dat ik geen schokdempers af-fabriek besteld had voor de kleine meerprijs. Ze zitten er nu alsnog onder, is een eis voor tempo-100 ontheffing in Dld.
- Joy
Naast 3 ton max gewicht is de enige optie die we nodig hebben van die loofrekken. Kosten wel meteen meer dan 1000 euro.
We kregen de opmerking van 1 van de handelaren dat onze assen krom zijn. Gezien de ongelijkmatige bandenslijtage zou dat goed kunnen. Hoe ontstaat dat eigenlijk ? Te zwaar beladen of gaan assen sowieso een keer krom ?
We kregen de opmerking van 1 van de handelaren dat onze assen krom zijn. Gezien de ongelijkmatige bandenslijtage zou dat goed kunnen. Hoe ontstaat dat eigenlijk ? Te zwaar beladen of gaan assen sowieso een keer krom ?
- Wiebe GT
Geen ervaringen mee, maar weet dat http://www.maxxaanhangwagens.nl" onclick="window.open(this.href);return false; goedkope (poolse?) aanhangwagens verkoopt.
Gr. Wim
Gr. Wim
-
Dat. Of beuken over stoepen en vluchtheuvels, maar dan zouden de velgen ook krom zijn. Weet niet of je dat ding in stedelijk gebied gebruikt of dat het vooral snelweg is, maar als het voornamelijk snelweg is zou je de assen verder uit elkaar kunnen zetten om rust in die kar te krijgen. Standaard is 70cm, een optie bij hapert is 90cm. Die van mij staan op 1,10m..... Rij je er veel zelf mee?Joy schreef:Naast 3 ton max gewicht is de enige optie die we nodig hebben van die loofrekken. Kosten wel meteen meer dan 1000 euro.
- Joy
Ja hele dagen. De aanhanger rijdt vooral stadsverkeer dus krijgt veel drempels etc voor zijn kiezen. Af en toe 2,5 ton belading en dat is inclusief eigen gewicht een tikkeltje te zwaar denk ik. Om de 8 maanden nieuwe banden, (Trailermaxx) dat zegt misschien ook wel wat. Bij ons staan de assen inderdaad erg dicht op elkaar. Viel me ook op dat de dissel een stuk langer is bij bijv. de Anssems.
- Sytze
Weet niet of het perse uit de buurt moet komen?
Ik werk bij een bouwbedrijf en wij hebben de aanhangers van Fripaan.
http://www.fripaan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vragen naar de prijs kan altijd lijkt me.
Sytze.
Ik werk bij een bouwbedrijf en wij hebben de aanhangers van Fripaan.
http://www.fripaan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vragen naar de prijs kan altijd lijkt me.
Sytze.
-
Trailermaxx = Maxxis. Zie m'n 1e reactieJoy schreef:Ja hele dagen. De aanhanger rijdt vooral stadsverkeer dus krijgt veel drempels etc voor zijn kiezen. Af en toe 2,5 ton belading en dat is inclusief eigen gewicht een tikkeltje te zwaar denk ik. Om de 8 maanden nieuwe banden, (Trailermaxx) dat zegt misschien ook wel wat. Bij ons staan de assen inderdaad erg dicht op elkaar. Viel me ook op dat de dissel een stuk langer is bij bijv. de Anssems.

Als je trouwens 2,5t gaat beladen zou ik lekker een 3,5t pakken ipv een 3,0t. Weegt maar een paar kilo meer maar dan blijven die assen tenminste heel.
- Joy
Ja klopt Maxxis inderdaad. Dat van die assen is wel een goed punt. Zal wel even kijken wat er mogelijk is. Liever iets duurzamer dan weer kromme assen en de bijbehorende bandenslijtage.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Jaren geleden heb ik een aanhanger naar wens laten maken bij EBO in Rhoon. Kompleet naar mijn wensen en in een perfecte uitvoering mag ik wel zeggen.
- Joy
We hebben het iets dichter in de buurt gezocht, ook vanwege afstand mbt onderhoud etc. Goeie deal gemaakt met een Hapert E2700 multi. Huidige aanhanger (7 jaar oud zag ik en gekocht voor 4000 euro) was nog goed voor bijna 3000 euro inruil. Degene die eerst 1750 bood kwam later nog met 1400 euro meer over de brug om de deal toch vooral bij hun te maken
: Je zou haast zeggen dat ze moeilijk zitten of dat er stiekem nog veel marge op een aanhanger zit, want het bedrag wat we nu betalen voor een nieuwe is lachwekkend.