GOLF R GESTOLEN!!!!! 68-KNZ-8

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mark N

Re: GOLF R GESTOLEN!!!!! 68-KNZ-8

Bericht door Mark N » 12 nov 2010, 10:15

Peric schreef:
GTRene schreef:als ik deze video dan zie krijg ik alweer gedachtes van open grenzen en weg auto...
Jezus René, vind je nou zelf ook niet dat je een beetje doorslaat? Alsof er in NL geen autodieven wonen..
:nah:

Goed dat je alweer aan het rondkijken bent Hans, hoop dat de schrik er een beetje uit is dat ze binnen zijn geweest.
Ik vatte die opmerking anders op. Als de grenzen niet open zijn, bijvoorbeeld van nederland naar duitsland, is het makkelijker te controleren welke auto's er het land uitgaan. Aangezien veel van die auto's meteen het land uitgaan.

allen

Bericht door allen » 12 nov 2010, 10:19

Hans R schreef:Wezen kijken naar een Skoda Superb combi, wat een mooi ding voor dat geld :shock:
€52500,- met alle toeters en bellen met een 3,6ltr V6 en 4WD DSG 8)
En volgens mij wordt die weer net zo graag gejat Hans. Weet niet of het in je Golf zat, maar wellicht straks zo'n voertuigvolgblablading laten installeren?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 nov 2010, 11:13

Die omzeil je voor drie tientjes...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 nov 2010, 11:14

Waarom zou je dat willen? Als ze hem toch al gestolen hebben en in je huis geweest zijn dan kan het mij gestolen worden waar m'n auto is. Zeker zoals bij Hans, die nieuw rijdt, lekker 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekeren. Begrijp me niet verkeerd, het is köt als ze in je huis komen. Maar als ze dan toch de auto meenemen hoeft dat dure volgsysteem etc er ook niet in. Willen ze (professionals) je auto dan nemen ze hem mee. Zo'n Golf R lijkt me gewilder dan een Suberb combi, ook al is het een 3.6V6.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2010, 11:36

Mark N schreef:
Peric schreef:
GTRene schreef:als ik deze video dan zie krijg ik alweer gedachtes van open grenzen en weg auto...
Jezus René, vind je nou zelf ook niet dat je een beetje doorslaat? Alsof er in NL geen autodieven wonen..
:nah:

Goed dat je alweer aan het rondkijken bent Hans, hoop dat de schrik er een beetje uit is dat ze binnen zijn geweest.
Ik vatte die opmerking anders op. Als de grenzen niet open zijn, bijvoorbeeld van nederland naar duitsland, is het makkelijker te controleren welke auto's er het land uitgaan. Aangezien veel van die auto's meteen het land uitgaan.
Klopt, zo bedoel ik het, tis vrij makkelijk...
daarbij schijnt in 1 van die landen waar ze ook wat auto's maken en of ontwikkelen? de software of via zo'n programmeur de boel te kraken werd waarschijnlijk via 1 van de medewerkers van het concern.
Stond een jaar? ofzo geleden nog in het nieuws dacht ik.

Tom

Bericht door Tom » 12 nov 2010, 12:05

Arthur schreef:Waarom zou je dat willen? Als ze hem toch al gestolen hebben en in je huis geweest zijn dan kan het mij gestolen worden waar m'n auto is. Zeker zoals bij Hans, die nieuw rijdt, lekker 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekeren. Begrijp me niet verkeerd, het is köt als ze in je huis komen. Maar als ze dan toch de auto meenemen hoeft dat dure volgsysteem etc er ook niet in. Willen ze (professionals) je auto dan nemen ze hem mee. Zo'n Golf R lijkt me gewilder dan een Suberb combi, ook al is het een 3.6V6.
+1
't Is toch iets gewoon uit de fabriek komt rollen. Als het nou een unieke auto was die ze niet meer maken of waar je zelf veel tijd ingestopt hebt (tuning of iets dergelijks) kan ik het begrijpen.

Niall

Bericht door Niall » 12 nov 2010, 12:39

GTRene schreef:Klopt, zo bedoel ik het, tis vrij makkelijk...
daarbij schijnt in 1 van die landen waar ze ook wat auto's maken en of ontwikkelen? de software of via zo'n programmeur de boel te kraken werd waarschijnlijk via 1 van de medewerkers van het concern.

Het ligt anders. Software en systemen enz wordt in duitsland (Ruhgebiet) ontwikkeld, maar door de prijsdruk van bv 5% prijsverlaging jaar op jaar moeten deze bedrijven de productie uitbesteden aan oost europa, waaronder voornamelijk polen. Resultaat is dat corrupte polen makkelijk moedersleutels en startonderbreker systemen kunnen weghalen........

Gelukkig is er een tendens dat deze bedrijven terug komen naar duitsland, maar vooraleer dat gebeurt zijn we jaren verder.....

allen

Bericht door allen » 12 nov 2010, 12:51

MartijnGizmo schreef:Die omzeil je voor drie tientjes...
Zou VAG al plannen hebben om Ssang Yong over te nemen? Zit je iig veilig kwa vormgeving... :beer:

VLA

Bericht door VLA » 12 nov 2010, 12:56

Arthur schreef:Waarom zou je dat willen? Als ze hem toch al gestolen hebben en in je huis geweest zijn dan kan het mij gestolen worden waar m'n auto is. Zeker zoals bij Hans, die nieuw rijdt, lekker 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekeren. Begrijp me niet verkeerd, het is köt als ze in je huis komen. Maar als ze dan toch de auto meenemen hoeft dat dure volgsysteem etc er ook niet in. Willen ze (professionals) je auto dan nemen ze hem mee. Zo'n Golf R lijkt me gewilder dan een Suberb combi, ook al is het een 3.6V6.
Die auto zou mij ook een zorg zijn, maar ik zou wel graag willen dat die gasten die zomaar in je huis komen waar je vrouw en kinderen slapen, en je auto waar je hard voor gewerkt hebt meenemen, opgepakt zouden worden. Stelletje @#%@$ moeten gewoon van andermans spullen afblijven. Met zo een volg systeem kan je hopelijk iets meer achterhalen van waar de auto is gebleven. Ook al is dat te omzeilen, lang niet alle dieven zullen dat doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2010, 13:31

Niall schreef:
GTRene schreef:Klopt, zo bedoel ik het, tis vrij makkelijk...

Het ligt anders. Software en systemen enz wordt in duitsland (Ruhgebiet) ontwikkeld, maar door de prijsdruk van bv 5% prijsverlaging jaar op jaar moeten deze bedrijven de productie uitbesteden aan oost europa, waaronder voornamelijk polen. Resultaat is dat corrupte polen makkelijk moedersleutels en startonderbreker systemen kunnen weghalen........

Gelukkig is er een tendens dat deze bedrijven terug komen naar duitsland, maar vooraleer dat gebeurt zijn we jaren verder.....
:thumbup: dat was het, thx.

wellicht een alcohol slot laten inbouwen, dan verdwijnt je auto minder snel naar een land als bv Polen :lol: :wink:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 12 nov 2010, 13:50

:mrgreen:

Overigens ben ik over een alcoholslot nogal scetpisch. Stel dat je auto gewoon op eigen terrein staat en je hebt een aantal biertjes op. Vervolgens wil je de auto alleen ff aan de kant zetten om ergens bij te komen.
Kun je je eigen auto niet starten, terwijl deze slechts 10m verplaatst wordt!
Moet je je zoontje van vier vragen de auto te starten of je hond aan het rietje laten lurken om vervolgens de volgende dag zelf aan dat rietje te zitten blazen om de auto te starten. :bag:

Niall

Bericht door Niall » 12 nov 2010, 14:07

Je moet bij een golf enz gewoon een ouderwetse startonderbreker bij plaatsen, probleem is dan grotendeels opgelost, tenzij je in de opngelukkige situatie komt als Hans dat ze inbreken en je sleutel klauwen.

Peric

Bericht door Peric » 12 nov 2010, 14:08

GTRene schreef:
Mark N schreef: Ik vatte die opmerking anders op. Als de grenzen niet open zijn, bijvoorbeeld van nederland naar duitsland, is het makkelijker te controleren welke auto's er het land uitgaan. Aangezien veel van die auto's meteen het land uitgaan.
Ah zo, dan excuses..
Maar omdat je in dat andere topic ook nogal fel bent dacht dat je effe doorsloeg.. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2010, 14:22

Peric schreef:
GTRene schreef:
Mark N schreef: Ik vatte die opmerking anders op. Als de grenzen niet open zijn, bijvoorbeeld van nederland naar duitsland, is het makkelijker te controleren welke auto's er het land uitgaan. Aangezien veel van die auto's meteen het land uitgaan.
Ah zo, dan excuses..
Maar omdat je in dat andere topic ook nogal fel bent dacht dat je effe doorsloeg.. :)
:mrgreen: geen probleem.

ik kan gelukkig nog wel onderscheid maken in zaken, al blijft een schrijven/fora soms moeilijk, ligt er soms aan hoe de lezer/ontvanger iets interpreteert , en of hoe de schrijver zaken formuleert :D

meestal komen we er wel uit :beer:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 nov 2010, 15:05

Eigenlijk is het gewoon belachelijk dat ik nu niet eens de auto kan rijden die ik wil omdat ik bang ben dat hij weer gestolen/ingebroken wordt in huis.
Nooit laten leiden door je angsten zegt mijn vriendin altijd! Nou dat gaan we gewoon doen en er komt alarm op het huis en een extra startonderbreker die alleen ik weet te vinden in mijn volgende auto en in de Lotus.

Die Golf beviel mij eigenlijk elke dag beter, al zal het weer een Golf worden zal die precies hetzelfde worden ook weer die kleur. Alleen zal er een DSG 7 in moeten, de overbrengingen kloppen niet nu.
Wanneer komt de Golf 7 met de 3,6ltr motor 8)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 12 nov 2010, 15:10

Hans R schreef:Nooit laten leiden door je angsten zegt mijn vriendin altijd!
That's the spirit!
Hans R schreef:... een extra startonderbreker die alleen ik weet te vinden in mijn volgende auto en in de Lotus.
Ik hoop je vriendin ook! :mrgreen:

Hans R

Bericht door Hans R » 12 nov 2010, 15:13

Juist niet :mrgreen:
Zondag pikte ze de Lotus sleutels al voor een ritje, en weg was ze, ik mocht op de kleine passen..

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2010, 18:46

Op de kleine passen ?
Moet jij niet met je kindje spelen ofzo ? :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 nov 2010, 04:13

Hans R schreef: en een extra startonderbreker die alleen ik weet te vinden in mijn volgende auto en in de Lotus.
Ja, dat zou ik dus niet doen... Staan ze de volgende keer naast je bed met een pistool op je kop omdat de auto niet wil starten. Of je dat ff komt verhelpen :bag:

Ik weet het, het is doemdenken maar ik liet het lekker zoals het was. Op dat alarm op het huis na dan, misschien. Was een toevalstreffer hopelijk :x

Hans R

Bericht door Hans R » 14 nov 2010, 20:02

Iemand ervaring met BloQ? Track and trace.. had ik een week eerder moeten hebben..
http://www.bloqit.nl/bloq-portable-gl100.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 20:10

Als je een goede verzekering hebt, waarom zou je dan zo'n track & trace-systeem nemen? De uitdrukking is niet voor niks 'met een auto rijden alsof je 'm gestolen hebt'. Ik denk dat ik zelf liever een nieuwe auto terug zou krijgen dan een teruggevonden afgetrapt ding met de beschadigingen (of erger) die daarbij zijn ontstaan.
Of zeg ik dan iets heel geks?

Hans R

Bericht door Hans R » 14 nov 2010, 20:13

Al is het alleen om die kl@@tzakken te pakken! :twisted:

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 20:14

Deze ken ik van een hoop werkauto's
http://www.avl.tm/company_profile.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze heb ik voor "variabel" gebruik.
http://www.trackjack.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 20:16

Hans R schreef:Al is het alleen om die kl@@tzakken te pakken! :twisted:
Daar zit dan wel weer wat in.

Tim N

Bericht door Tim N » 15 nov 2010, 16:22

WJ schreef:Ik vind de SuperB Variant echt een mooie wagen!
De sedan ziet er niet uit met die kont die totaal uit proporties is.
Als je de auto van opzij ziet zit de C stijl te ver naar achteren.

Plaats reactie