We hebben ons aan de regel gesteld door de organisatie gehouden dat de auto maximaal 500 euro mag kosten en een echt barrel gekocht bij een plaatselijke autokerkhof. Het hok had geen APK meer en er moest flink wat laswerk aan gedaan worden.
De eerste paar maanden hebben we ons bezig gehouden met het op poten zetten van het team, de inschrijving voltooien en sponsors werven. Toen was het moment daar om de (inmiddels geschorste) bus op een dieplader te gooien en bij een van onze sponsoren (TU/e) neer te gooien voor wat serieus beunwerk.
We zijn begonnen met de auto te ontdoen van alle bestickering van de vorige eigenaar, de hele bende wassen en het interieur eruit slopen.
Daarna kwam de hele berg laswerk en reparatiewerkzaamheden, ook werden de wielen alvast in kleur gespoten.
Ondertussen hadden we een onderdelensponsor gevonden en kon er een berg verse onderdelen in de bus geschroefd worden. Alles wat tegen kon zitten, zat ook echt tegen. Zo ongeveer alle bouten en moeren zijn gebroken tijdens loshalen, etc. Dat krijg je ervan als een auto ruim 3 jaar in een bos heeft stilgestaan.....
Gelukkig is er nu het moment dat de bus zijn nieuwe kleur heeft, morgen komt er een verse APK op en kunnen we de bus echt klaar gaan maken voor vertrek op 29 november.
De to-do list wordt steeds korter, dit is eigenlijk alles nog:
-Imperiaal klaarmaken en beladen
-Kasten bouwen achterin bus
-Extra verlichting aansluiten
-27 mc aansluiten en werkend krijgen
Tegen de tijd dat alles af is, staat de vertrekdag voor de deur en is de bus 9000km lang ons speelgoed en de woestijn onze speeltuin

Voor meer info en foto's:
Photobucket
Teamsite Amsterdam-Dakar