Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door HansD » 10 nov 2010, 14:08

Hoezo moet je verplicht een gmail account hebben? Ik heb gewoon mijn hotmail als 1e account ingesteld en krijg de mails prima binnen.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 nov 2010, 14:18

HansD schreef:Hoezo moet je verplicht een gmail account hebben? Ik heb gewoon mijn hotmail als 1e account ingesteld en krijg de mails prima binnen.
Mooi, synchroniseert die ook goed met je account op je pc?

Zit nog in dubio of het een Android toestel of Iphone 4 gaat worden, maar ik heb nog een paar maanden. Zit te denken aan een los toestel, en dan een sim only scoren.

Michel

daNpy

Bericht door daNpy » 10 nov 2010, 14:38

Ik kan mijn email wel ontvangen, das een kwestie van het account instellen.

Maar ik wil ook applicaties erop kunnen zetten, standaard is hij nogal leeg (behalve dan Twitter, Peep, tweet en weet ik allemaal voor troep er wel opstaat :{).
En daarvoor moet ik inloggen met een Google account.

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 10 nov 2010, 15:02

Michel P schreef:toch is het vreemd dat je alleen met gmail aan de slag kunt...... en er geen andere mail eenvoudig kan worden ontvangen.

Toch wel een min punt, hoe zit dat bij de Iphone=

Michel
Je kan je gmail ook mail op laten halen bij andere mail-accounts dus dat is geen probleem.

k33z

Bericht door k33z » 10 nov 2010, 15:04

@Michel, met een los toestel wordt het wel erg makkelijk. Dan is de iPhone een stuk duurder dan een high-end Android telefoon.

Hardware van een iPhone is mooier (design, bel kwaliteit, camera, scherm), maar het besturingssysteem van Android is weer mooier (en de toestellen zijn voordelig, waarschijnlijk door de mindere hardware).

Bovenstaande is subjectief, maar zo ervaar ik het.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 nov 2010, 15:09

Alle pop3/imap accountants zijn prima in te voeren in Android.
Synchoniseren van de HTC toestellen gaat via HTC Sync en werkt zover ik kan bekijken uitstekend.

Een google/gmail account maakt het installeren van apps van de Market inderdaad makkelijker. Je kan echter ook op diverse sites .apk files downloaden en via HTC sync op het telefoon installeren.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 nov 2010, 15:34

k33z schreef:@Michel, met een los toestel wordt het wel erg makkelijk. Dan is de iPhone een stuk duurder dan een high-end Android telefoon.

Hardware van een iPhone is mooier (design, bel kwaliteit, camera, scherm), maar het besturingssysteem van Android is weer mooier (en de toestellen zijn voordelig, waarschijnlijk door de mindere hardware).

Zijn de losse high/end toestellen wel zoveel goedkoper t.o.v. de Iphone 4, de prijs van een THC Desire HD doet niet veel onder voor een Iphone. De Apple enkelband lijkt me niet echt fijn. Dat heeft Android voor op Apple.

Michel

daNpy

Bericht door daNpy » 10 nov 2010, 15:35

N!co schreef: Je kan je gmail ook mail op laten halen bij andere mail-accounts dus dat is geen probleem.
Vind Google allemaal heel erg prettig inderdaad, kunnen ze niet alleen opslaan wie/wat via GMail verstuurt maar ook nog eens via andere providers :roll:

daNpy

Bericht door daNpy » 10 nov 2010, 15:36

RutgerK schreef:Alle pop3/imap accountants zijn prima in te voeren in Android.
Synchoniseren van de HTC toestellen gaat via HTC Sync en werkt zover ik kan bekijken uitstekend.

Een google/gmail account maakt het installeren van apps van de Market inderdaad makkelijker. Je kan echter ook op diverse sites .apk files downloaden en via HTC sync op het telefoon installeren.
Klopt, en die sites vragen ook om registratie.
Ik ben er verder nog ingedoken, maar ik zal eens gaan kijken hoe & wat.

k33z

Bericht door k33z » 10 nov 2010, 16:30

Michel P schreef:
k33z schreef:@Michel, met een los toestel wordt het wel erg makkelijk. Dan is de iPhone een stuk duurder dan een high-end Android telefoon.

Zijn de losse high/end toestellen wel zoveel goedkoper t.o.v. de Iphone 4, de prijs van een THC Desire HD doet niet veel onder voor een Iphone. De Apple enkelband lijkt me niet echt fijn. Dat heeft Android voor op Apple.

Michel
Zou de prijzen er eens goed bij moeten pakken, maar een losse Iphone4 kost toch nog wel 750 euro? Een Desire HD heb je zeker wel voor 500euro en binnenkort zullen die prijzen nog wel een beetje dalen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 nov 2010, 16:46

k33z schreef:
Michel P schreef:

Michel
Zou de prijzen er eens goed bij moeten pakken, maar een losse Iphone4 kost toch nog wel 750 euro? Een Desire HD heb je zeker wel voor 500euro en binnenkort zullen die prijzen nog wel een beetje dalen.
Het scheelt zo'n 200 euro. Daar kan je toch nog aardig wat geheugen van de Desire HD voor bijkopen.

k33z

Bericht door k33z » 10 nov 2010, 16:55

Is wel waar dat je op de Desire HD ook nog eens geheugen moet kopen. Dan komen de prijzen redelijk bij elkaar in de buurt.

Ze zouden eens een Android telefoon moeten maken met dezelfde mooie hardware als een iPhone, dat zou perfect zijn :)

Tom

Bericht door Tom » 10 nov 2010, 17:44

Michel P schreef:
De Apple enkelband lijkt me niet echt fijn. Dat heeft Android voor op Apple.
Het heeft z'n voor- en nadelen. Ligt er maar net aan wat je ermee wilt. Als ik hier door het topic blader zie ik aardig wat mensen 'klooien' met roms om er een nieuwe versie te op te zetten en dat veel apps in die Android market gewoon ruk zijn. Dat is de keerzijde van die vrijheid. Echter veel mensen met Android kiezen er bewust voor en vinden dat niet erg.
Nadeel bij Apple is dat je die vrijheid, als je iets specifieks wilt, waarschijnlijk helemaal niet hebt. Maarja, die klikken op 'update' en ze hebben een nieuwe versie erop staan zonder zich zorgen te maken over backups en instellingen die niet terug komen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 nov 2010, 17:50

Tom schreef:
Michel P schreef:
De Apple enkelband lijkt me niet echt fijn. Dat heeft Android voor op Apple.
Het heeft z'n voor- en nadelen. Ligt er maar net aan wat je ermee wilt. Als ik hier door het topic blader zie ik aardig wat mensen 'klooien' met roms om er een nieuwe versie te op te zetten en dat veel apps in die Android market gewoon ruk zijn. Dat is de keerzijde van die vrijheid. Echter veel mensen met Android kiezen er bewust voor en vinden dat niet erg.
Nadeel bij Apple is dat je die vrijheid, als je iets specifieks wilt, waarschijnlijk helemaal niet hebt. Maarja, die klikken op 'update' en ze hebben een nieuwe versie erop staan zonder zich zorgen te maken over backups en instellingen die niet terug komen.
Het draaien van andere ROMs en rooten van Android toestellen is een eigen keuzen natuurlijk. Net als het jailbreaken van iPhones is dit niet nodig voor doorsnee gebruik. De updates van Android komen 'Over the air' beschikbaar en geven geen verlies van data op je toestel.

daNpy

Bericht door daNpy » 16 nov 2010, 15:45

Heb een website gevonden met apps voor mn HTC die dus geen Google vereist.
Heb al wat spelletjes en tooltjes gedownload en geprobeerd.
Ik krijg Bar Code Scanner niet aan de praat, zodra hij inscant kapt het programma met een fout (geen Google account mss?).
Ook Angry Birds werkt niet, krijg alleen een gekleurd scherm (blauw of groen) en een muziekje.
Andere dingen werken tot dusver wel goed, wellicht zijn niet alle programma's voor alle telefoons met Android. Ook wil hem tzt nog updaten naar Froyo. Nu moet ik hem nog verder personaliseren, contacten enz erin zetten.

Ben benieuwd hoe het gaat wanneer mn abo geactiveerd wordt :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 nov 2010, 15:44

Waarom het jezelf zo moeilijk maken?

Gmail accountje is zo geregeld en gewoon perfect geïntegreerd in de telefoon. Je kan meerdere mailadressen laten doorlinken naar je Gmail, dus ik zie het probleem ff niet :)

daNpy

Bericht door daNpy » 17 nov 2010, 20:54

Ik wacht eerst even tot mijn abo geactiveerd is, dan kan ik namelijk kijken of mijn AdSense account echt niet werkt.
Het kan nu zo zijn dat bepaalde poorten waarmee deze verbinding wil maken op het werk geblokkeerd zijn.

Mocht dit niet het geval zijn zal ik idd een gmail account aan moeten maken. Maar dat wil ik niet zeggen dat ik behoefte heb aan nóg een emailadres :bag:

Bram

Bericht door Bram » 18 nov 2010, 16:44

Snap ik, maar het maakt het werken met een Android telefoon wel een stuk gemakkelijker :)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 18 nov 2010, 16:45

Zojuist m'n Desire HD besteld, ben benieuwd.

Bram

Bericht door Bram » 18 nov 2010, 16:48

Cool, ik heb zojuist m'n SGS vergrendeld en ben het wachtwoord wat ik zelf ingesteld heb vergeten :bag:

BrianV

Bericht door BrianV » 18 nov 2010, 16:53

het spel Angry Birds is wel lachen en nog gratis ook :thumbup:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 nov 2010, 22:19

Robertdj schreef:Zojuist m'n Desire HD besteld, ben benieuwd.
+1 Vorige week ook besteld ;)

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 29 nov 2010, 17:42

iemand ervaring met http://www.cookmyrom.se??

Ik wil namelijk mijn hero updaten naar 2.2 Froyo, maar zit nog te twijfelen welke rom ik ga draaien. Zijn er al mensen die 2.2 stabiel hebben draaien op hun Hero?

GarreTT

Bericht door GarreTT » 29 nov 2010, 18:06

Als ik jou was ging ik op XDA kijken. Daar komt erg veel vandaan en er is ook veel info te vinden.

http://www.xda-developers.com" onclick="window.open(this.href);return false; (uit mijn hoofd)

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 29 nov 2010, 20:23

Op die site kijk ik ook regelmatig ;)

Plaats reactie