Auto aan particulier verkopen, tips?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 31 jan 2007, 20:10

Sander Spoolder schreef:Ik heb laatst een e30 bij een particulier aangeschaft, het was een rare snuiter, woonde in een ouwe flat en reed in een dikke volvo op belgische platen, hier klopte overduidelijk iets niet.

De auto was voorzien van .. euh, geen interieur, en een rolkooi. En de verkoper beweerde dat de auto altijd netjes door zijn oma bereden was.
Ik geloofde er niet veel van, maargoed, niet té achterdochtig zijn

na een rondje om de auto gedaan te hebben vroeg hij me om de kofferklep te openen, no way dus, dit had ik eerder in the godfather 1 2 3 gezien, dus heb hem snel geld in de hand geduwd en hard weggereden!

Zou zijn oma in dat koffer hebben gelegen?

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 31 jan 2007, 20:30

wie weet...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 31 jan 2007, 21:31

wat voor mij altijd werkt is:

in de advertentie zeggen dat de auto altijd in een beveiligde garage staat.

Als de koper echt wilt rijden, wat ik heel logisch vind (koppeling aanvoelen etc etc.) dan trek ik eerst de sleutels eruit en als hij dan gaat zitten, dan steek ik ze weer in het slot. Deed dat bij iedereen en niemand keek daar gek van op :lol:

Wees eerlijk en als iemand de auto op kleine punten begint af te kraken, gewoon zeggen dat de koop niet doorgaat, weet hij ook meteen dat er niet te sollen valt met je.

Geef tijdens de proefrit aan hoe je de auto behandeld (dealer onderhoud, oliewissels, wat voor olie etc..) laat meteen zien dat je er verstand van hebt en serieus bent omgegaan met de auto.

Tom

Bericht door Tom » 31 jan 2007, 21:44

Flatline schreef: in de advertentie zeggen dat de auto altijd in een beveiligde garage staat.
Mijn auto staat doordeweeks ook daadwerkelijk in een garage. En deze garage is niet eens bij ons thuis, maar op een hele andere locatie. Niemand op een paar bekenden na weten waar dat is.
Noem mij maar achterdochtig, maar als ik de BMW in de garage zet, dan noteer ik zelfs de kentekens van auto's van mensen die daar toevallig aanwezig zijn :!:
Wees eerlijk en als iemand de auto op kleine punten begint af te kraken, gewoon zeggen dat de koop niet doorgaat, weet hij ook meteen dat er niet te sollen valt met je.
De auto staat mij absoluut niet in de weg, sterker nog, hij hoeft niet weg. Zeker niet onder de prijs. Dan maak ik zelf teveel verlies erop. Ik weet hoe goed de auto is, dat valt ook volledig te bewijzen. De toekomstige koper heeft geen enkel punt waarover ie negatief kan zijn, behalve dat het zijn uitvoering niet is, maar dan moet diegene lekker verder kijken.

Maar heb al zeker enkele nuttige tips gelezen.

Hoe zit het eigenlijk met de verzekering? Of verschilt dat?

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 31 jan 2007, 22:02

Tom, indien proefrit, dubbele legitimatie vragen. Rijbewijs nummer noteren en mij even bellen, dan check ik dat voor je. Wij kunnen zien of het een geldig document is.

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 31 jan 2007, 22:03

verzekering verschilt per persoon

Kasteel

Bericht door Kasteel » 31 jan 2007, 22:27

Verkoop liever ook geen dingen per Marktplaats ed, vervelende zeikerige telefoontjes en mailtjes dat 1/3 van de vraagprijs beter zou zijn helpen me dan vaak goed over de zeik :P. Een auto als een 330i of een e46 m3 zou ik zelf liever niet op deze manier doen, heb het gevoel dat je toch vrij veel risico loopt; natuurlijk kan je er voor op de hoede zijn, maar zou zelf geen zin in het gezeik hebben. 330i dan liever nog dan de m3 ;).
Het vertrouwen van mensen verbaast me nogal eens, toen ik me eerste auto kocht, kwam ik er samen met een vriend aan, had van te voren afgesproken, man kwam naar buiten en zei dat ik auto wel ff mee mocht nemen. Heb er toen toch maar ff op aangedrongen dat ie mee ging, zodat hij wat meer over de auto kon vertellen. Stond op het moment echt wel verbaasd van het vertrouwen.

HSR

Bericht door HSR » 31 jan 2007, 22:52

Ik verkocht onlangs een auto. E30, om precies te zijn. Vage kerel kwam langs, allemaal grote verhalen over BMW's om vervolgens met een gezinscontainter van een japans merk aan te komen zetten.

Zou bij een autobedrijf werken, kerel zag werkelijk het verschil niet tussen een gestripte race E30 en een standaard E30. Ik moest hem vertellen dat dat ''oranje geval'' een rolkooi was.

Ook scheen hij maar niet te begrijpen dat een E30 niet uitgerust is met SMG I, maar met een ouderwetse handbak.

Na een rondje om de wagen gelopen te hebben drukte hij het geld in mijn hand, gelukkig het correcte bedrag.

Ik kwam hem later nog tegen op de snelweg waarna hij mij opbelde. ''De E30 zoop wel veel en wilde niet harder dan 120''.

''Je moet ook doorschakelen naar zijn 4, en dan 5!'' Melde ik hem.

Later ( gelukkig) nooit meer wat van hem gehoord.
Laatst gewijzigd door HSR op 31 jan 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 31 jan 2007, 22:54

hehehehe 8) :D

Hugo is de man

leonard

Bericht door leonard » 31 jan 2007, 22:55

:lol: :lol:

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 31 jan 2007, 22:59

hugo schreef:Ik verkocht onlangs een auto. E30, om precies te zijn. Vage kerel kwam langs, allemaal grote verhalen over BMW's om vervolgens met een gezinscontainter van een frans merk aan te komen zetten.

Zou bij een autobedrijf werken, kerel zag werkelijk het verschil niet tussen een gestripte race E30 en een standaard E30. Ik moest hem vertellen dat dat ''oranje geval'' een rolkooi was.

Ook scheen hij maar niet te begrijpen dat een E30 niet uitgerust is met SMG I, maar met een ouderwetse handbak.

Na een rondje om de wagen gelopen te hebben drukte hij het geld in mijn hand, gelukkig het correcte bedrag.

Ik kwam hem later nog tegen op de snelweg waarna hij mij opbelde. ''De E30 zoop wel veel en wilde niet harder dan 120''.

''Je moet ook doorschakelen naar zijn 4, en dan 5!'' Melde ik hem.

Later ( gelukkig) nooit meer wat van hem gehoord.
dit zelfde heb ik ook al eens mee gemaakt..
autotje verkocht en onderweg al bellen ja auto gaat maar heel langzaam
ook niet verder al 3 schakelen

Sander S.

Bericht door Sander S. » 31 jan 2007, 23:10

Sander Spoolder schreef:Ik heb laatst een e30 bij een particulier aangeschaft, het was een rare snuiter, woonde in een ouwe flat en reed in een dikke volvo op belgische platen, hier klopte overduidelijk iets niet.

De auto was voorzien van .. euh, geen interieur, en een rolkooi. En de verkoper beweerde dat de auto altijd netjes door zijn oma bereden was.
Ik geloofde er niet veel van, maargoed, niet té achterdochtig zijn

na een rondje om de auto gedaan te hebben vroeg hij me om de kofferklep te openen, no way dus, dit had ik eerder in the godfather 1 2 3 gezien, dus heb hem snel geld in de hand geduwd en hard weggereden!

8)
Loco, vergelijk mijn verhaal even met Hugo's verhaal wil je :wink:
Heb je toevallig een bak zout waar je uit kan snuiven 8)

HSR

Bericht door HSR » 31 jan 2007, 23:10

johnnyloco schreef:

dit zelfde heb ik ook al eens mee gemaakt..
autotje verkocht en onderweg al bellen ja auto gaat maar heel langzaam
ook niet verder al 3 schakelen

Ja, het is wat met die mafkezen tegenwoordig. Lopen er meer los, dan dat er vast zitten.
Laatst gewijzigd door HSR op 31 jan 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 31 jan 2007, 23:12

:D

Lol @ Sander

Plaats reactie