Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door GTRene » 10 nov 2010, 10:02

:mrgreen:
best interessant wat ze soms nog vinden en wat nog niet is ontdekt, magoed het blijven flarden van het verleden en zegt maar een klein deel van iets uit dat verleden, maar hoeft verder weinig te betekenen.
ik doel op bv,
een handige doe het zelver ergens in een plaggehut in the middle of nowhere vind iets uit bv een vork om te eten.
1.000 jaar later graven ze toevallig daar en vinden die zelf gemaakte vork...dan zeggen ze bv vaak, goh 1.000 jaar geleden aten ze allemaal al met de vork (gewoon een voorbeeld)
terwijl die persoon het destijds als iets handigs heeft uitgevonden/bedacht
maar verder niemand het had en toevallig werd gevonden en bewaard is gebleven.
zo werden heel veel aannames gemaakt op slechts enkele vondsten uit het verleden...
als je nou 100 dezelfde soort zaken vind van iets qua dingen of skeletten e.d. dan zeg ik ja, kan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 nov 2010, 10:19

GTRene schreef::mrgreen:
best interessant wat ze soms nog vinden en wat nog niet is ontdekt, magoed het blijven flarden van het verleden en zegt maar een klein deel van iets uit dat verleden, maar hoeft verder weinig te betekenen.
ik doel op bv,
een handige doe het zelver ergens in een plaggehut in the middle of nowhere vind iets uit bv een vork om te eten.
1.000 jaar later graven ze toevallig daar en vinden die zelf gemaakte vork...dan zeggen ze bv vaak, goh 1.000 jaar geleden aten ze allemaal al met de vork (gewoon een voorbeeld)
terwijl die persoon het destijds als iets handigs heeft uitgevonden/bedacht
maar verder niemand het had en toevallig werd gevonden en bewaard is gebleven.
zo werden heel veel aannames gemaakt op slechts enkele vondsten uit het verleden...
als je nou 100 dezelfde soort zaken vind van iets qua dingen of skeletten e.d. dan zeg ik ja, kan.

Vorken en harken...

Mn'ouders woonden vroeger vlakbij een gebouw ' Evangelisch Centrum De Ark'

Ik maakte daar al gauw van 'Tuincentrum De Hark'

richardk

Bericht door richardk » 10 nov 2010, 10:33

Michel P schreef:
+1

Je moeder spreekt zeker meer dan prima Nederlands.

Michel
hahahahaha die kan je ook in een andere context lezen....

Hielke

Bericht door Hielke » 10 nov 2010, 11:12

Over die Ark van Noah.

Het is nog niet zo lang geleden (jaar of 30) dat de EO met een eigen gemaakte documentaire over de ark en de Berg Ararat kwam. Ik heb er toen als tiener al met verbazing naar zitten kijken. De toen nog niet zo vrijzinnig en progressieve EO was ervan overtuigd dat van dat joekel van een schip na 6000 jaar (de zondvloed) toch wel iets over moest zijn. Een luikje, een poot van eenvoederbak, het anker, het roer, weet ik veel.

De arme schapen hebben tot op heden, op wat fossiele resten van een 60 miljoen jaar oude dinosauriër na, niets gevonden :)

richardk

Bericht door richardk » 10 nov 2010, 11:21

hee hielke

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2010, 12:49

Klopt Hielke, er is nooit bewijs van de Ark gevonden.

Wél zijn er bijvoorbeeld vogelbekdieren en kangoeroes in Australie ontdekt. Want die zaten blijkbaar niet in 't zelfde schuitje als Noach, maar op 'n vlotje wat Pangaea werd genoemd.

:lol:

EG

Bericht door EG » 10 nov 2010, 12:54

Robin schreef:
Macboy schreef:Robin, Turkije bemoeit zich helemaal niet met het Nederlandse asielbeleid. Turkije doelt op een overeenkomst tussen EU en Turkije, waar Nederland onderdeel van is als verdragsland. Dit is van toepassing op immigratie (reguliere toelating) en niet op asielgebied.

Verder wil ik opmerken dat ook mijn ouders 40 jaar geleden als gastarbeiders hier zijn gekomen. Zij spreken de taal prima. Je kunt weliswaar horen dat ze niet Nederlands zijn, maar je kunt wel met ze lachen (goede graadmeter voor taalkennis). Mijn ouders zijn beide gepensioneerd maar ze gaan niet terug naar Macedonië. Als ze daar zijn, dan missen ze na 6 weken Holland alweer :)
Dat lijkt me nu een goed voorbeeld van integratie.

(hoeveel Hollanders een moord zouden doen om in een Middellands Zee klimaat te kunnen pensioneren laat ik maar even in het midden 8) ).
Goed verhaal, jij zal 't wel weten, maar het ligt volgens mij net iets minder simpel, die Turkije bemoeienis(???) , ik heb 't iig niet uit m'n duim gezogen.

EN ik ken jou persoonlijk. Dat scheelt de helft.

Misschien ligt 't soms aan de manier van schrijven van Ravin EG en Metin, dat ik daarop OOK wat korter door de bocht reageer/schrijf, excuses daarvoor.

Zoals jij schrijft neem ik geen 'aanstoot' aan in 't algemeen.

De laatste post van EG in deze kwestie was verhelderend. Zo hoort 't. Maar toen batste Hielke er al weer overheen met 'n nog verhelderender verhaal imo.... :wink:

'C'est le ton qui fait la musique' geldt helemáál voor óns op 't platte internet, met alle discussies, vaak wordt voorbij gegaan aan de kern die vaak wel ok is, maar de vorm hoe 't gebracht wordt laat(ook bij mij!) soms wel 'ns wat te wensen over, en daar kijken we vaak als eerste naar, met actie op reactie tot gevolg. Moeilijk.
Robin het is erg moeilijk om op een normale manier te reageren, als je ziet wat voor plaat sommige voor hun kop hebben (en jij bent ECHT niet diegene die bij die groep hoort!).

Vergeet niet dat ik zelf, persoonlijk vaak een onderwerp van die discussie ben. Ja die moslims zijn zo, ja die Turken zijn zo, dat heeft echt wel een psychologische impact op je. Op een gegeven moment kan je niet doorlopen met "negeren, die spoken gaan vanzelf weg", helemaal niet met die schreeuwlelijk die de regering gedoogd.

Oh ja, als Turkije een corrupt islamitisch land was dan zou dit allemaal verboden zijn op TV:

http://www.youtube.com/watch?v=o_L24QbRiFI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=WG58wzk9zLw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=kuFeVfqX88s" onclick="window.open(this.href);return false;

:love:

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2010, 13:01

snap ik EG.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 nov 2010, 14:07

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... worden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De zaak-Wilders is één grote klucht geworden
woensdag 10 november 2010 10:05

Het proces tegen Wilders is grote klucht
De zaak tegen Kamerlid Geert Wilders wordt met de dag spannender. Het is meer dan een zaak tegen Geert Wilders, want nu staat de geloofwaardigheid van de een paar rechters op het spel. Ja, dat zijn zware woorden. Maar er gebeuren nogal vreemde dingen rond deze zaak.

De advocaat-generaal, de hoogste vertegenwoordiger van het Openbaar Ministerie bij de Hoge Raad, het hoogste rechtscollege van Nederland, schreef eind oktober een notitie over de wraking in de zaak-Wilders.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb het aan collega’s voorgelegd, en ook zij hebben dit nog nooit meegemaakt. Wat is vreemde aan deze notitie?

Eén keer
Een rechtscollege neemt één keer een beslissing. Dus niet twee keer. Een beslissing kan slechts één keer worden genomen, omdat het een bindend juridisch oordeel is. Daarna bestaat er de mogelijkheid van hoger beroep.

Ook hier kan de rechter maar één keer een beslissing nemen. De laatste beslissing kan nog door het hoogste rechtscollege worden genomen.

En dat is de Hoge Raad.

Zwijgzaam
Als een rechter een beslissing neemt, uiten de andere rechtscolleges niet hun mening daarover. Zij waren niet belast met het nemen van de beslissing en zijn niet persoonlijk op de hoogte van de feiten en omstandigheden.

Lees alles over de rechtszaak tegen Geert Wilders in het Elsevier-dossier
Bovendien moeten ze wellicht in een ander stadium een oordeel vellen over dezelfde zaak. Daarom is het rechterschap een zwijgzaam beroep.

Een rechtscollege spreekt waar ze moet spreken, en de rest van de tijd zwijgt het college als een graf. Deze eeuwenoude procedure biedt de rechtzoekende rechtszekerheid en de noodzakelijke garantie dat een rechtscollege onbevooroordeeld naar de zaak kijkt. Onbevooroordeeld bektent hier ook dat ze nooit eerder een oordeel, op welke manier ook, over de zaak hebben geveld.

Meningsuiting
Hebben de rechters nog wel recht op vrije meningsuiting? Niet of nauwelijks. Dat geven ze vrijwillig op bij hun aantreden als rechter. Daarom wilde ik geen plaatsvervangend rechter worden, zoals veel van mijn collega’s.

Deze vrijwillige, beroepshalve, beperking van de vrijheid van meningsuiting geldt onverminderd voor een rechtscollege als geheel. De advocaat-generaal bij de Hoge Raad behoort tot het hoogste rechtscollege. Daarom kan hij niet zo maar zijn mening geven.

Schriftelijk
Maar mag hij over een lopende zaak ook niet schriftelijk zijn advies uitbrengen aan andere rechters buiten zijn college? Nee.

Omdat ook een advocaat-generaal één keer (en dus niet twee keer) een oordeel moet vellen over een zaak die aan hem of haar wordt voorgelegd. Je kunt niet twee keer een juridisch oordeel vellen over dezelfde zaak. Rechters kennen alleen maar besluiten, oordelen, vonnissen en arresten, en geen ambtelijke notities.

Advocaat-generaal Diederik Aben had nooit een notitie mogen schrijven over een cruciaal aspect van de Wilders-zaak, te weten de wraking in verband met de rol van raadsheer Tom Schalken.

Verweer
De zaak Tom Schalken vormt, gelet op de succesvolle wraking, een onontbeerlijk onderdeel van een nog te voeren verweer. Dat kan uiteindelijk ook bij de Hoge Raad terecht komen, dus ook bij meneer Aben.

Maar Aben heeft al de mogelijkheid verloren om onbevooroordeeld een beslissing te nemen, of een advies te geven aan de Hoge Raad.

Deze verbijsterende mate van onzorgvuldigheid op dit hoge niveau doet zich zelden voor in onze rechtspraak.

Andere rechtbank
Inmiddels is ook geopperd dat Wilderszaak niet door Amsterdamse rechtbank maar door een andere rechtbank moet worden beoordeeld.

Ernst Numann, lid van de Hoge Raad, stelde in Utrecht voor om Wilders door een andere rechtbank te laten berechten.

Weet u wie als eerste naar deze mogelijkheid had gevraagd? Dat was de advocaat van Wilders. Bram Moszkowicz vroeg eerder al aan de rechters om zich onbevoegd te verklaren vanwege uiteenlopende redenen, zoals de rol die het Amsterdamse Hof heeft gespeeld bij de vervolging van Wilders. Dit verzoek werd afgewezen.

Olievlek
Waarom verspreidt deze klucht zich als een olievlek binnen de rechterlijke macht? Omdat iedereen, ook de rechters, een mening heeft over Wilders. Zij zijn burgers en ze hebben een mening over de opvattingen van Wilders.

Als we een bekende persoon, een volksvertegenwoordiger, wegens zijn opinie willen vervolgen, moeten we rekening houden met het feit dat er geen rechters zijn, die geen opinies hebben over de opinies van Wilders.

De klucht gaat door. What’s next?

Afshin Ellian

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 nov 2010, 21:04

Ik weet niet in welk draadje dit het beste past, maar ik zet het toch maar hier:

Nu op NED3 een docu over eerwraak in Nederland/Belgie. Vreselijke verhalen :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 nov 2010, 21:12

SteV6 schreef:Ik weet niet in welk draadje dit het beste past, maar ik zet het toch maar hier:

Nu op NED3 een docu over eerwraak in Nederland/Belgie. Vreselijke verhalen :shock:

De maakster van dezer docu zat gisteren bij P&W, zij vertelde dat dit niet een exclusief Islam verhaal is, doch meer cultureel bepaald. Die culturen zijn wel vaak afkomstig uit deze regio`s maar Christenen uit de zelfde regio passen ook eerwraak toe............FWIW

Het wordt tijd voor culturele aanpassingen en verbetertrajecten....................

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2010, 21:24

romo schreef:Het wordt tijd voor culturele aanpassingen en verbeter-trajecten....................
:angel: mee eens, helemaal met waar het vrouwen en kids aan gaat :police:

er schande van spreken(ook in dat land waar het gebeurt al kan dat handel of diplomatiek? status??? schelen) en aan schandpaal...daar gaat je eer :wink: alle beetjes helpen.
Dit soort onzin en mens onvriendelijkheden moet de wereld uit.

dvh

Bericht door dvh » 10 nov 2010, 21:39

Wel een hoop vreemde geluiden uit de privesituaties van PVV partijleden...
Lijkt wel een oude SS knokploeg daar ...

Zeker met zo'n kop erop:
Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 10 nov 2010, 21:42

SteV6 schreef:Ik weet niet in welk draadje dit het beste past, maar ik zet het toch maar hier:

Gezien, de horror, je eigen vlees en bloed................ zieke geesten echt een verrijking voor NL!!!

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2010, 21:50

dvh schreef:Wel een hoop vreemde geluiden uit de privesituaties van PVV partijleden...
Lijkt wel een oude SS knokploeg daar ...

Zeker met zo'n kop erop:
Afbeelding
je moet wat, als je een softy of watje bent kom je niet ver als je moet doen en of staan waar zij durven staan.
der mot wat gebeuren :wink:
die mensen zit het waarschijnlijk tot...daar ergens :wink:

en daar zijn/komen er nog veel meer van denk/vrees ik...magoed met nog langer pappen en nathouden verzuipen we straks :wink:

daarbij met een kopje thee kom je niet ver, ja werkt uitnodigend :mrgreen: daar weten ze bij de Partij van de Anderen veel van :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 nov 2010, 21:58

dvh schreef:Zeker met zo'n kop erop:
Afbeelding
Pierre Wind kan je ook zo op de foto zetten. En dat is "slechts" een beetje ADHD-kok.

Overigens heb ik geen idee wie die man is op de foto en wat zijn achtergrond is.

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2010, 22:29

De broer van Frits Wester?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2010, 22:36

:mrgreen:

vast een Monnik net als ik :angel:

EG

Bericht door EG » 10 nov 2010, 23:20

http://www.nu.nl/politiek/2375443/sp-op ... l-pvv.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjah wat zal ik leggen, die Wilders begint steeds meer op een echte politicus te lijken :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2010, 23:44

piepende muizen :mrgreen:
tis ook nooit goed voor een ieder, trouwens als ze zogenaamd wat VVD dingen doen is toch ook ok? die regeren samen, is dat niet goed van Geer?
velen zijn tegen het meeste waar ie voor staat...levert ie wat in om samen te regeren ist ook niet goed :mrgreen:

misschien dat dit helpt?

eerst een paar rondjes hier om lopen en steentje kussen

Afbeelding

om daarna bv steentjes te gooien naar deze little devil>>

Afbeelding

zou het helpen :hmmm: :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 11 nov 2010, 00:00

Je kan er wel omheen draaien Rene, maar toch blijft het een dubieuze partij.

Kijk dit ook nog eens:

http://crimesite.nl/crimesite/159-headl ... noten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alweer een "frisse" PVV kamerlid, een voorbeeld voor de maatschappij. :roll:

Valt mij op dat die partij echt serieus fout volk aantrekt :sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2010, 00:12

EG schreef:Je kan er wel omheen draaien Rene, maar toch blijft het een dubieuze partij.

Kijk dit ook nog eens:

http://crimesite.nl/crimesite/159-headl ... noten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alweer een "frisse" PVV kamerlid, een voorbeeld voor de maatschappij. :roll:

Valt mij op dat die partij echt serieus fout volk aantrekt :sealed:
Dat zal voor een deel ook zo zijn, immers een boomknuffelaar of te soft iemand zal niet snel daar durven staan.
wel jammer voor de PVV magoed, dat zal zich vanzelf wel oplossen of van verlossen :forum:

in dat linkje gaat ie wel heel erg ver zo te lezen :shocking: in een pak en met al de kamera's en in Den haag zal ie minder opvallen...magoed, met Internet e.d. komt het wel een keer uit.

neem aan dat bv echt extreme lui die zich nergens anders zouden kunnen aansluiten, dan maar daar bij gaan...dat hou je niet altijd tegen helaas.
net als verkeerde lui bij de PVDA of CDA of GL dan bedoel ik een soort pionnen die veel info vergaren en of hun stem zo belangrijk maken dat ze zaken door kunnen spelen en of aankaarten en of kunnen blokkeren voor 'hun" volk zeg maar...die vallen helaas niet zo snel op en roeren zich niet zo vaak.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 nov 2010, 07:30

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... mfron.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aaand the hits just keeep onnn cominnnn'...

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2010, 08:19

Ach die PVV, prutsers zou ik zeggen.

Maar, aan de linkerkant hebben we ex GL 2e Kamerlid Fara Karimi(neel) , baas Oxvam Novib, die Duijvendak, en Krista van Velsen, alledrie met een eigenlijk niet door de beugel kunnend verhaal....ik zou bijna zeggen, bij de acties van die 3 is die PVV onzin bijna kinderspel.

Maar goed, het komt dus in alle gelederen en groeperingen, partijen voor. net als dat straatcriminaliteit het meest voorkomt bij NA jongeren(jammergenoeg), maar ik zie er ook wel 'n paar NL ertjes tussen...

Dan vind ik dat eerste met die politici amper 'n punt tov de straatjeugd. Maar oplossingen?
Ik heb ze niet zo 123 en we hebben er al veel over gezegd en geschreven hier en daar.....
Laatst gewijzigd door Robin op 11 nov 2010, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 nov 2010, 08:20

Die minus 50 kamerleden is dus geen slecht idee.

Plaats reactie