Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Marc R » 05 nov 2010, 22:26

Same here....

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2010, 15:57

Goed nieuws! Vanavond maar even gaan hobbyen...
@ Partyondude: wat is dan de procedure? Eerst een back-up van alle media en andere files (e-books, strips etc.) maken?
Daarna een factory reset en froyo installeren, of eerst froyo en dan factory reset?
En je weet echt zeker dat alle apps blijven? Ik dacht dat het hele geheugen gewist werd? Of moet je in Kies de apps back-uppen ofzo? Leek-alert hier :idea: :)

@iko

Bericht door @iko » 06 nov 2010, 16:06

Met KIES gaat het allemaal vanzelf.
Mijn applicaties en instellingen werden keurig meegenomen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 nov 2010, 16:49

Maik schreef:Goed nieuws! Vanavond maar even gaan hobbyen...
@ Partyondude: wat is dan de procedure? Eerst een back-up van alle media en andere files (e-books, strips etc.) maken?
Daarna een factory reset en froyo installeren, of eerst froyo en dan factory reset?
En je weet echt zeker dat alle apps blijven? Ik dacht dat het hele geheugen gewist werd? Of moet je in Kies de apps back-uppen ofzo? Leek-alert hier :idea: :)
Hangt er vanaf wat je wil en hoe je het doet.

Doe je via je privacy instellingen een reset naar fabriekswaarden, dan blijft alles behouden.

Ga je voor de harde reset en die heb ik gedaan, ben je alles kwijt en dus even zoet met alle appz er weer opnieuw op te zetten.

Ik heb die reset gedaan na de update naar froyo. In KIES kun je wel een back up maken, maar mijn hele contactenlijst is toch gekoppeld aan Gmail, dus dan is die back up overbodig. Sms'jes ben je wel kwijt als je voor de hard reset gaat.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 nov 2010, 19:22

In de market blijven wel de apps staan die je gedownload/geïnstalleerd had, dus dan is het eventueel alleen een kwestie van opnieuw installeren. En hoef je ze niet allemaal opnieuw op te zoeken :idea:

Bram

Bericht door Bram » 06 nov 2010, 19:36

Cool, wist ik niet :D

Heb het niet kunnen laten nu Froyo er toch is, heb m'n toestel geroot en net de OCLF (OneClickLagFix) erop geknald.

Damn, toestel scoorde eerst al hoger dan met 2.1, namelijk een quadrant score van 995, nu na die fix scoor deze 1881. Vliegt door de apz heen, hoeft niets te laden.

Of er ook side effects zijn weet ik nog niet :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 06 nov 2010, 20:06

Sinds vandaag in het bezit van de HTC Wildfire met Android! :thumbup:

Hij zit nog in het doosje, maar ben erg benieuwd naar wat er allemaal mee kan en zal dit draadje ook eens gaan volgen :)

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 06 nov 2010, 20:11

partyondude schreef:Cool, wist ik niet :D

Heb het niet kunnen laten nu Froyo er toch is, heb m'n toestel geroot en net de OCLF (OneClickLagFix) erop geknald.

Damn, toestel scoorde eerst al hoger dan met 2.1, namelijk een quadrant score van 995, nu na die fix scoor deze 1881. Vliegt door de apz heen, hoeft niets te laden.

Of er ook side effects zijn weet ik nog niet :mrgreen:
De galaxy s van een huisgenoot wilde een dag na de root die jij hierboven beschrijft niet meer opstarten.
Sterkte dus :P

Bram

Bericht door Bram » 06 nov 2010, 20:13

Cool!

:mrgreen:

Maik

Bericht door Maik » 08 nov 2010, 21:41

Nou, hier is het ook gelukt, froyo staat op de SGS.
Ging eigenlijk heel goed, alleen jammer dat ik al mijn 7 homepages weer opnieuw moest opbouwen, alle 7 stonden ze stampens vol :)
Ik merk nog niet heel veel verschil. Een paar menu's zijn wat anders geworden. Handig dat automatisch draaien nu makkelijk aan en uitgezet kan worden in het pull down menutje. Ik had daar een widget voor op mijn homescreen gezet, maar die kon de prullenbak in.
Volgens mij merk ik wel al gelijk dat hij wat zuiniger is :idea:
Eens kijken of ik nog andere duidelijke verschillen ga ontdekken.
Ohja, flash is toch wel erg handig zeg, eindelijk kan ik de filmpjes op nieuwssites en dumpert kijken :!:
Wat een stumperds toch, die mensen met een aaifeun! :lol: :wink:

Bram

Bericht door Bram » 08 nov 2010, 22:19

Mocht je wat meer opgeruimde homescreens willen hebben, download dan Launcher Pro in de market, is gratis en je kan daardoor de boel een flink stuk verpersoonlijken.

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 08 nov 2010, 23:06

partyondude schreef:Mocht je wat meer opgeruimde homescreens willen hebben, download dan Launcher Pro in de market, is gratis en je kan daardoor de boel een flink stuk verpersoonlijken.
En je kan je instellingen van je homescreens backuppen, zodat je die weer makkelijk terug kan zetten na een update ofzo... :D

Marc R

Bericht door Marc R » 08 nov 2010, 23:24

Ik wilde ook graag die OCLF erop hebben na de Froyo update,maar dan moet je je SGS daarna resetten en dat gaat niet met mijn (nieuwere) SGS.

De toetsen combinatie waarmee je normaal gesproken kan resetten werkt op de nieuwere toestellen dus niet :evil:

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bram

Bericht door Bram » 08 nov 2010, 23:30

Das maf, hoe oud is die van jou dan? Ik heb de mijne nou een maand of 2 gok ik en bij mij werkt het wel. Heb de mijne na het updaten ook meteen een hard reset gegeven, geroot en de OCLF erop gegooid.

Joegs

Bericht door Joegs » 09 nov 2010, 09:25

daNpy schreef:Sinds vandaag in het bezit van de HTC Wildfire met Android! :thumbup:

Hij zit nog in het doosje, maar ben erg benieuwd naar wat er allemaal mee kan en zal dit draadje ook eens gaan volgen :)
Die Wildfire lijkt me wel vet! Ik zit ook te kijken naar een goede smartphone tegen een redelijke prijs. Aanbod is echt zo gigantisch..... Zag overigens dat er een opvolger aan zit te komen. De HTC Gratia HTC Gratia. Die lijkt me ook wel wat. Maargoed, daarvan is nog niets bekend wat die gaat kosten.

Je hebt trouwens ook zo'n app waarmee je alle F1 info op je foon krijgt. Check hier: http://mobile.formula1.com/ wellicht vet voor de liefhebbers tijdens het komende weekend!

daNpy

Bericht door daNpy » 09 nov 2010, 10:53

Ben er flink mee aan het klooien geweest gisteren, omdat mn abo nog niet actief is lekker via de WIfi op het werk :P
Ik heb alleen geen GMail, iets wat blijkbaar wel nodig is met Android (wist ik niet).

Als je ook een Wildfire wil schijn je bij Vodafoon ook een goede aanbieding te hebben. Mijn aanbieding bij hi gold t/m vorige week zaterdag. Aan het eind van elke maand hebben ze bij Hi weer andere aanbiedingen, dus let daar ook op zou ik zeggen :)

Wat ik wel klote vind is dat er weer geen normale USB stekker in kan, maar een apart stekkertje (wat er wel op lijkt). Ik dacht dat alle fabrikanten op USB zouden overstappen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 nov 2010, 11:47

daNpy schreef:Ben er flink mee aan het klooien geweest gisteren, omdat mn abo nog niet actief is lekker via de WIfi op het werk :P
Ik heb alleen geen GMail, iets wat blijkbaar wel nodig is met Android (wist ik niet).

Als je ook een Wildfire wil schijn je bij Vodafoon ook een goede aanbieding te hebben. Mijn aanbieding bij hi gold t/m vorige week zaterdag. Aan het eind van elke maand hebben ze bij Hi weer andere aanbiedingen, dus let daar ook op zou ik zeggen :)

Wat ik wel klote vind is dat er weer geen normale USB stekker in kan, maar een apart stekkertje (wat er wel op lijkt). Ik dacht dat alle fabrikanten op USB zouden overstappen.
Yep, micro USB is de standaard geworden.

Marc R

Bericht door Marc R » 09 nov 2010, 12:36

partyondude schreef:Das maf, hoe oud is die van jou dan? Ik heb de mijne nou een maand of 2 gok ik en bij mij werkt het wel. Heb de mijne na het updaten ook meteen een hard reset gegeven, geroot en de OCLF erop gegooid.

Misschien lag de jouwe nog op voorraad ergens.......

Bram

Bericht door Bram » 09 nov 2010, 17:03

Marc, misschien dat dit werkt voor jou?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2010, 17:09

Ben tot nu toe zeer tevreden over Android icm. m'n Desire HD. Vind alleen het aanbod van goeie apps nog wat magertjes. Leuk dat er tigduizend apps in de market staan maar 99% is dikke meuk. Zo zijn er nog amper fatsoenlijke spelletjes voor Android. Ja, Angry Birds is top maar verder is het aanbod bedroevend.

Zou mooi zijn als dit ook verbetert.

GarreTT

Bericht door GarreTT » 09 nov 2010, 20:35

Dit is toch wel een must-have voor elke DF'er :mrgreen:

http://nl.androlib.com/android.applicat ... d-FCt.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Head-up display. Start de app op en zet hem in mirror mode. Leg je telefoon op je dashboard en lees de snelheid, richting en nog wat andere zaken af die in je voorruit weerspiegeld worden. :lol:

Louis

Bericht door Louis » 09 nov 2010, 23:41

Car performance en dynomaster, ook leuke DF apps

daNpy

Bericht door daNpy » 10 nov 2010, 13:10

Heb geprobeerd met mijn AdSense account in te loggen, maar volgens mij staat het Wifi netwerk het hier niet toe.
Krijg een foutmelding dat de verbinding niet tot stand kon worden gebracht.

Ook lees ik elders dat je per sé een gmail account moet hebben... is dit zo?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 nov 2010, 13:18

Ja

Michel P

Bericht door Michel P » 10 nov 2010, 14:03

toch is het vreemd dat je alleen met gmail aan de slag kunt...... en er geen andere mail eenvoudig kan worden ontvangen.

Toch wel een min punt, hoe zit dat bij de Iphone=

Michel

Plaats reactie